DIZAINAS
Ar pastebėjote, jog automobiliai su sedano kėbulo tipais visuomet bando neperlipti tam tikrų, neoficialiai nustatytų ribų? Iš tiesų, sedanus galėtume skirstyti į dvi grupes: provokuojančius, skatinančius perdegti bent vieną smegenų saugiklį ir lengvai užmirštamus. Taip tiesiog yra. Norite elementaraus pavyzdžio? Tiesiog pažvelkite į du brolius – štai šį „Toyota Camry“ ir jam techniškai giminingą „Lexus ES“. Matote skirtumą? Vienas sukurtas rankose laikant linuotę, o kitas – skriestuvą. Vienas iš jų racionaliai santūrus ir neiššaukiantis, o kitas – visiška priešingybė, tad į kurią kategoriją pastatytumėte „Toyota Camry“?
Nepaisant priekiniame buferyje matomų grotelių, primenančių vaizdo plokštės aušintuvą, vargu ar galėtume „Toyota“ dizaineriams užkabinti medalį už drąsą. Tiesiog kiekviena „Camry“ kėbulo linija nuosaikiai kelianti žiovulį. Žvelgdami į jį nesurasite netikėto dizaino sprendimo, gebančio kažkur giliai pasąmonėje pažadinti jaudulį, emociją, kuri priverstų pasakyti – tai be galo gražus automobilis, bet, tiesą sakant, „Camry“ tikrai nėra vienintelis automobilis šiame segmente, kuriam trūksta žiupsnelio aštrių prieskonių.
Šiek tiek daugiau įdomybių slypi ten, kur nemato akis. „Camry“, kaip ir daugelis kitų naujos kartos „Toyota“ modelių, naudoja naujutėlę, tikrai naujutėlę platformą, kurios kūrimo procesas buvo ženkliai sudėtingesnis negu anksčiau.
Japonijos koncernas pasekė europietiškų gamintojų pėdomis ir sukūrę modulinę „TNGA“ vardu platformą, kuri leidžia sukurti skirtingo dydžio, skirtingų konfigūracijų automobilius. Ji inžinieriams suteikia galimybę kurti automobilius, kurie būtų varomi priekiniais, galiniais arba visais keturiais ratais.
Absoliučiai nauja struktūra yra ne tik universali, bet ir pasižymi gerokai didesniu standumu bei žemesniu gravitacijos centru. „Camry“ taip pat dabar turi 50 milimetrų ilgesnę ratų bazę ir 25 milimetrais žemiau sumontuotas priekines sėdynes. Ir viskas dėl noro įtikti vairavimo malonumą vertinantiems vairuotojams. Ironiška, bet nepaisant ilgesnės ratų bazės, erdvė gale sumažėjo 23 milimetrais vien dėl inžinierių noro naudoti naują daugiasvirtę galinę pakabą. Bet mes dėl to tikrai nepykstame.
Vertinimo kriterijus | Toyota Camry |
Išskirtinumo faktorius | 5 balai |
Interjero dizainas | 7 balai |
Eksterjero dizainas | 6 balai |
Ilgis (mm) | 4880 |
Plotis (mm) | 1840 |
Aukštis (mm) | 1450 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2820 |
INTERJERAS
Vienas svariausių argumentų atsisakant tokio pobūdžio automobilių kaip „Toyota Camry“ – pernelyg maža interjero erdvė arba ribotas praktiškumas. Tai – iš dalies yra tiesa, jeigu turite daugiavaikę šeimą arba mėgstate aktyviai leisti laisvalaikį, nuolatos keliauti. Trumpai tariant – jums reikia talpios bagažinės į kurią galėtumėte sukrauti tuntą namuose esančių daiktų. Pažįstama situacija?
„Toyota“ atsižvelgdama į nuolatos augančių automobilių tendenciją, į vidutinės klasės sedanų segmentą Europoje sugrįžo su automobiliu, kurio išmatavimai bene identiški lietuvių mėgstamiems „Mazda 6“ ir „Škoda Superb“. Ir tai – užuomina į „Camry“ stiprybę. Interjero erdvę. „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes Benz“ prilygstančią interjero erdvę. Tai ypač jaučiasi įsliūkinus ant galinių sėdynių, kuriose jautiesi taip, lyg sėdėtum ant didžiulės sofos. Ne pačios patogiausios, bet tikrai vienos iš tų, kurią norėtųsi priskirti prie erdvesnių.
„Toyota“ taip pat norėdama sužavėti gale sėdinčius draugužius, papildomos įrangos sąraše leidžia pažymėti išmanų porankį (jeigu galima tą daiktą tokiu pavadinti), kuris atkeliavo tiesiai iš „Lexus ES“. Kam jis reikalingas? O gi tam, jeigu netikėtai nuspręstumėte savo pirštų galiukais padidinti arba sumažinti oro temperatūrą, perjungti radijo stotį ar atlikti dar keletą menkniekių. Ar tai naudinga? Labai abejojame, bet šiuo įrankiu tikrai galėsite pasigirti giminių baliuje.
O kaip gi vairuotojo vieta? Na, didelių siurprizų čia neišvydome. Valdymui skirtų instrumentų apipavidalinimas „Toyotiškas“ – logiškas ir nereikalaujantis atsiversti kelis šimtus puslapių turinčios instrukcijų knygelės. Matomumas per priekinį ir šoninius langus – geresnis už daugelio SUV tipo automobilių. Sėdynės – plačios, bet plokščios ir nesuteikiančios daugybės konfigūracijos galimybių. Apskritai – didelių priekaištų ar pagyrimų nesinorėtų išskirti, nes šioje klasėje visi gamintojai laikosi daugiau ar mažiau panašių standartų.
„Toyota Camry“ turi tik vieną nelabai malonią ypatybę – iki gyvo kaulo įgrisusią multimedijos sistemą, kuri veikia gerai, kol nepradedi siųsti jai tam tikrų užklausų. Per pastaruosius metus „Toyota“ specialistams pavyko ją optimizuoti ir priversti dirbti, jog nesinorėtų su kumščiu trenkti per ekraną, bet ji, vis dar, šviesmečiais nutolusi nuo analogų.
Ir kol toli nepabėgome nuo temos apie interjerą, pereikime prie sulankstomos galinės sofos, kuri leidžia bagažinės tūrį padidinti iki 524 litrų, o tai – kai kuriuos hečbekus pranokstantis rodiklis. Bet tik su viena išlyga. Šis rodiklis džiugins tik tada, jeigu vengsite pačios aukščiausios komplektacijos modelio, kuriame sumontuotos galinės sėdynės su elektra valdomu atlošu. Šis „prabangos atributas“ panaikina galimybę nulenkti galines sėdynes, bet vargu ar tai bus didžiulis veiksnys, paskatinantis atsisakyti „Camry“ kandidatūros.
Vertinimo kriterijus | Toyota Camry |
Interjero erdvė | 8 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 6 |
Ergonomika | 8 |
Matomumas | 8 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 |
Multimedijos sistema | 5 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 7 |
Bagažinės tūris (l) | 524* |
DINAMIKA
Hibridinė pavara ir „Toyota“ prekinis ženklas, bent jau Europoje, sunkiai atsiejami vienas nuo kito. Bet ar tuo reikėtų stebėtis? Hibridinę pavarą turintys „Toyota“ modeliai mūsų regione yra labai mėgstami, ypač didžiulius automobilių parkus valdančių įmonių. Juolab, net ir „Toyota“ padalinio Europoje atstovai neslepia, jog „Camry“ bus patraukliausiems didžiuliams automobilių parko valdytojams, kuriems CO2 rodikliai yra be galo svarbūs.
Perskaitę tai, turėtumėte suprasti, jog iš „Camry“ kažkokių stebuklų nereikėtų tikėtis. 2,5 litro benzininio variklio ir elektros motorų tandemas suteikia du dalykus – visai neblogą dinamiką norint pagreitėti sparčiau ir dyzeliams prilygstančią ekonomiją. Pastarasis rodiklis mums teikė didžiausią malonumą, nes nebandydami taupyti benzino džiaugėmės matyti ne didesnes nei 7 litrų sąnaudas važinėjant mišriu režimu.
Už itin mažą apetitą kurui reikėtų dėkoti sumaniems „Toyota“ inžinieriams, kurie sugebėjo naują 2,5 litro darbinio tūrio motorą priversti veikti Atkinsono ciklu. Tai reiškia, jog šiame variklyje surasime švaistiklį padalintą į dvi dalis ir juos sujungiantį mechanizmą, leidžiantį pakeisti stūmoklio eigą. Šio mechanizmo dėka įsiurbimo ir suspaudimo taktai sutrumpinami, o darbo ir išmetimo – prailginami. Taip pakeičiant variklio darbą taupomas kuras bei mažinamas išmetamų dujų kiekis. Galutinis rezultatas – itin taupus benzininis variklis, kuris neleis stipriai atsilikti nuo didžiulį sukimo momentą turinčių dyzelinių variklių.
Jeigu ateityje planuotumėte „Camry“ importuoti iš Jungtinių Valstijų, turėtumėte žinoti, jog amerikiečiai gali rinktis iš dar dviejų jėgainių: 2,5 litro keturių cilindrų (be hibridinės pavaros) ir 3,5 litro šešių cilindrų motorų, kurie gali veikti Otto arba Atkinsono ciklais. Pastarieji taip pat leis džiaugtis tradicine automatine 8 laipsnių transmisija.
Vertinimo kriterijus | Toyota Camry |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,3 sekundės / 8,5 sekundės |
60 - 100 km/val. („Auto“ režimu) | 4,3 sekundės |
80 - 120 km/val. („Auto“ režimu) | 5,7 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 6,4 litro / 5,1 litro / 5,8 litro |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 650 kilometrų |
VALDYMAS
Tai yra viena iš tų kategorijų, kuriai „Toyota“ inžinieriai dabar stengiasi skirti žymiai daugiau dėmesio. Įprastai, skambių didžiųjų koncernų vadovų pareiškimų nereikėtų priimti kaip už gryną pinigą. Ypač, kai vieno didžiausių automobilių gamintojos vadovas pareiškia, jog jo vadovaujamas koncernas pradės gaminti smagiau valdomus modelius. „Toyota“ ir smagus valdymas? Pakankamai retas reiškinys, ypač kai kalbame apie krikščioniškai įkainotą sedaną.
Tad ką naujos kartos „Toyota Camry“ gali pasiūlyti tiems, kurie vertina vairavimo malonumą? Vairavimo malonumą, kuris leistų džiaugtis pakankamai tiksliai veikiančiu vairo mechanizmu, pakabos konfigūracija, kuri posūkiuose nesudarytų įspūdžio, jog vairuojate valties su keturiais ratais? Mūsų nuostabai – „Camry“ kaip reikiant pasitempė.
Iki šiol mūsų prisiminuose „Camry“ asocijuodavosi su nupenėtu ir tingiu Meino meškėnu. Smagus pasivažinėjimas su ankstesnėmis „Camry“ kartomis pasbaigtu labai efektyviu skrydžiu nuo skardžio. Galbūt todėl šis japoniškas sedanas labai patikdavo garbaus amžiaus senjorams, kurie reikėdavo tik patogios transporto priemonės, leidžiusios nuvažiuoti iš taško A į tašką B. Be didelių pastangų ar emocijų.
Įsėdus į jau šeštos kartos modelį apima absoliučiai kitokie pojūčiai. Pirmoji maloni staigmena – vienu pirštu sukiojamas vairas leidžia automobilį valdyti preciziškai tiksliai. Antroji – stebėtinai šaunus pakabos balansas tarp patogumo dardant žvyrkeliu arba duobėtu keliu link modernaus kampuotų dėžučių kvartalo bei stabilumo norint važiuoti didesniu greičiu. Greitkelyje ar ten kur šventa dvasia nemato.
Po tam tikro laiko net sunku patikėti, jog „Camry“ gali būti vienas iš tų automobilių, kurį būtų smagu vairuoti (aha, būtent!) ar netgi prilygti važiavimo savybėms „Mazda 6“ ar „Ford Mondeo“, kurie vidutinės klasės sedanų segmente siūlo daugiausiai aštrių vairaivmo pojūčių. Bet panašu, jog naujoji platforma bei „MacPherson“ kolonos priekyje ir nepriklausoma pakabos konfigūracija gale radikaliai transformavo sedaną, kuriuo anksčiau mėgaudavosi vairuotojai, į automobilius žiūrėdavę tik kaip į įrankius, leidžiančius pasiekti galutinį tikslą. Kad ir kaip skambiai tai skambėtų, bet dabar „Camry“ teiks daugiau džiaugsmo ne tada, kai pasieksite galutinį tikslą, bet kai bandysite jį pasiekti.
Norėdami įsitikinti, jog „Camry“ nėra tik vienadienis žavesio objektas, ieškojome kuo įvairesnių kelio ruožų, kurie leistų išryškinti automobilio pakabos silpnybes. Po keleto šimtų kilometrų išryškėjo tik viena problema – segmento geriausiems neprilygstanti garso izoliacija. Vėjo keliamas švilpavimas į automobilio vidų pradeda skverbtis pasiekus 110 km/val. greitį, tad galite įsivaizduoti kas dedasi ties 130 km/val.
Vertinimo kriterijus | Toyota Camry |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 7 balai |
Manevringumas | 9 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 9 balai |
EKSPLOATACIJA
Jeigu pasiklydote tarp potencialių alternatyvų miške, jums dabar turėtų skaudėti galvą. „Toyota Camry“ nėra vienintelis vidutinės klasės sedanas, kurį galima įsigyti. Potencialių kandidatų sąrašą gali sudaryti „Opel Insignia“, „Renault Talisman“, „Volkswagen Passat“, „Mazda 6“, „Škoda Superb“. Iš dalies vienu akimi galima pažvelgti ir į „Alfa Romeo Giulia“ arba „Audi A4“, bet vargu ar pasaulyje egzistuoja bent vienas „Toyota“ susidomėjęs vairuotojas, kuris svarstytų „Alfa Romeo“ ar „Audi“ kandidatūrą.
Vis dėlto, „Toyota Camry“, mūsų nuomone, yra tiesioginis „Mazda 6“ ir „Škoda Superb“ konkurentas. Tai sakome atsižvelgdami į automobilių dydį, važiavimo savybes ir be abejo – kainą.
Lietuvoje naujos kartos „Toyota Camry“ kainuoja nuo 28 500 eurų. Analogiška „Mazda 6“ arba „Škoda Superb“ nuo 25 550 arba 27 362 eurų. Taip, „Toyota“ truputėlį brangesnė, bet ji taip pat turi žymiai daugiau privalumų, dėl kurių „Camry“ džiugins šaltą žiemos rytą.
„Camry“ jau bazinėje įrangoje turi „LED“ priekinius žibintus, dviejų zonų klimato kontrolę, adaptyvią greičio ir atstumo palaikymo kontrolę, galinę vaizdo kamerą, priekinius ir galinius parkavimo daviklius ir šūsnį saugumo sistemų. Trumpai tariant – „Toyota“ pasiūlys gerokai patrauklesnį pasiūlymą negu analogai iš „Mazda“ ar „Škoda“ stovyklų.
Vertinimo kriterijus | Toyota Camry |
Pigiausio modelio kaina | 28 500 eurų |
Bandyto modelio kaina | 38 600 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 3 metų / 100 000 kilometrų |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | N.D |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų | N.D |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Panevėžyje |
„Toyota Camry“ visuomet buvo vienas mėgstamiausių automobilių, Jungtinėse Valstijose gyvenančių vairuotojų. Jeigu galima taip pasakyti, jis – Jungtinių Valstijų numylėtinis. Tad ar pagal amerikietiškas vertybes suręstas „Toyota Camry“ sugebės užkariauti europiečių širdis?
Išskirtinai Jungtinių Valstijų rinkai sukurti automobiliai turi daugybę privalumų ir išskirtinumų, dėl kurių, mes europiečiai, retkarčiais galime tik pavydėti. Vienas iš jų – sunkiai pranokstamas kainos ir komforto įrangos santykis.
Tik pabandykite įsivaizduoti, jog esate JAV gyventojas ir galite už maždaug 24 000 dolerių (maždaug 22 000 eurų) įsigyti vidutinės klasės sedaną, kuris jau bazinėje įrangoje turėtų visus reikalingus priedus? Bent jau Europoje – tai misija neįmanoma.
Į Europą sugrįžęs „Toyota Camry“ sieks šią, nelabai malonią situaciją pakeisti. Su sąlyga, jeigu galėsite susitaikyti su tikrais keistumais. Pavyzdžiui: apdailos medžiagų įvairovė, tam tikrų detalių tvirtumas, kurias liečiant ir naudojant apima jausmas, jog „Toyota“ nesugeba išlipti iš 1998-ųjų.
Daugeliu, racionalių, aspektų, tai yra bene geriausias „Toyota“ modelis, pasirodęs per pastarąjį dešimtmetį. Dabar bent jau žinome, jog bendrovė nori išlipti iš niūrių 1995-ųjų ir tapti moderniu, šiuolaikišku automobilių gamintoju.
MUMS PATIKO
- Net ir pigiausias modelis turi užtektinai komforto įrangos
- Juokingos kuro sąnaudos
- Erdvus ir patogus ilgesnėje kelionėje
- Milžiniška bagažinė
- Stebėtinai žvali ir dinamiška hibridinė jėgainė
- Stabilumas važiuojant didesniu greičiu
- Pakankamai tikslus ir vairuotojui nemažai informacijos perteikiantis vairo mechanizmas
MUMS NEPATIKO
- Kvestionuotos kokybės apdailos medžiagos
- Multimedija
- Vidutiniška garso izoliacija važiuojant didesniais greičiais
- Pernelyg jautri elektroninė stabilumo sistema
- Sėdynėms trūksta geresnio šoninio prilaikymo
- Hibridinė pavara – vienintelis pasirinkimas, nors anapus Atlanto „Camry“ siūlomas su gerokai platesne variklių gama
- Aukščiausios komplektacijos modeliuose negalima nulenkti galinių sėdynių
- Ribotos galimybės automobilį susikomplektuoti pagal savo norus. „Toyota“ leidžia pasirinkti tik spalvą, ratlankius ir įrangos lygį. Viskas