Pirmieji bandymai įvyko Ostine (JAV, Teksasas), kur modifikuoti „Tesla Model Y“ automobiliai važinėjo be vairuotojų, bet su saugumą užtikrinančiu operatoriumi keleivio vietoje. Nors tai pirmasis viešas bandymas su apmokamomis kelionėmis, sistema vis dar veikia su apribojimais, o vaizdo įrašuose užfiksuotos kelios klaidos.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Kol kas automobiliai neveža paprastų keleivių. Pilotinis projektas skirtas investuotojams ir socialinių tinklų kūrėjams.
Programėlė, kurią naudodami jie kvietė robotaksį, primena „Uber“, o už kelionę buvo imama simbolinė 4,20 dolerio kaina – tai užuomina į Elono Musko mėgstamą popkultūrinę simboliką.
Nepaisant to, kad „Tesla“ šiuos automobilius pristatė kaip „visiškai autonominius“, kiekviename jų sėdėjo saugumo operatorius. Palyginimui, tokie konkurentai kaip „Waymo“ jau veikia be žmogaus priežiūros ir daug platesnėse teritorijose – ne tik Ostine, bet ir kituose JAV miestuose.
Pirmieji trūkumai – klaidingas posūkis ir netikėtas stabdymas
Internete greitai pasirodė vaizdo įrašai, kuriuose matyti pirmieji bandymų trūkumai. Vienu atveju „Tesla“ neįveikė posūkio ir trumpam atsidūrė priešpriešinėje eismo juostoje, kitu – netikėtai sustojo prieš stovintį policijos automobilį. Šis reiškinys, žinomas kaip „fantominis stabdymas“, jau anksčiau buvo minimas kaip „Tesla“ autonominės sistemos trūkumas.
Kritiką programinei įrangai išsakė ir buvusi JAV kelių saugumo agentūros (NHTSA) patarėja bei George Mason universiteto profesorė Missy Cummings. Ji priminė, kad E. Muskas robotaksi žada nuo 2012-ųjų, bet realus jų įgyvendinimas vis dar stringa.
Vizija – pasaulinis autonominis tinklas
Nepaisant techninių iššūkių, E. Muskas išlieka optimistiškas. Jo teigimu, autonominiai automobiliai bus pelningesni nei tradicinių automobilių pardavimai, o ilgainiui gerokai padidins „Tesla“ rinkos vertę.
Kompanijos atstovai tvirtina, kad jų sistema galės veikti bet kurioje pasaulio vietoje, kur tai leidžiama teisiškai. Esą „Tesla“ nereikia brangios papildomos įrangos ar išankstinio teritorijos kartografavimo, pakanka kamerų ir dirbtinio intelekto.
Ekspertai tuo abejoja. Dauguma konkurentų naudoja ne tik kameras, bet ir radarus bei lidarus. Pastarieji yra ypač svarbūs esant prastam matomumui ar naktį.
Kol kas „Tesla“ to atsisako, tačiau ar tai bus įmanoma plataus masto eksploatacijoje – lieka atviras klausimas.