• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Praėjusį šeštadienį Visagine surengtas Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato antrasis etapas. Pirmame lietuviškame šiltojo metų sezono ralyje startavo ir du „Viada-Multi FX“ ekipažai – komandos senbuviai Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu bei tik šiemet prie ekipos prisijungęs Klaudo Bučinsko ir Povilo Gutausko tandemas. Abiem duetams lenktynės susiklostė puikiai – tiek vienas, tiek kitas ekipažas dienos gale į viršų kėlė „Rally Visaginas“ prizininkų taures.

Praėjusį šeštadienį Visagine surengtas Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato antrasis etapas. Pirmame lietuviškame šiltojo metų sezono ralyje startavo ir du „Viada-Multi FX“ ekipažai – komandos senbuviai Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu bei tik šiemet prie ekipos prisijungęs Klaudo Bučinsko ir Povilo Gutausko tandemas. Abiem duetams lenktynės susiklostė puikiai – tiek vienas, tiek kitas ekipažas dienos gale į viršų kėlė „Rally Visaginas“ prizininkų taures.

REKLAMA

Nors „Rally Visaginas“ varžybos buvo Lietuvos automobilių ralio sprinto čempionato, vadinamosios B lygos etapas, čia susirinko ir tie, kurie jau gegužės 17-18 dienomis ketina startuoti pirmame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape – „7bet Rally Lazdijai“. Puikią treniruotę Visagine svečių teisėmis nusprendė pasidaryti ir Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu. Nors dėl ralio sprinto čempionato taškų jie nesivaržė, tačiau tai intrigos kovoje dėl absoliučiai greičiausio ekipažo titulo nė kiek nesumažino.

Prieš ralį Visagine Giedrius Notkus buvo pakankamai ramus ir jautėsi pasiruošęs, tačiau tuomet nutiko kai kas netikėto. Paskutinėje jų „Škoda Fabia R5“ paruošimo stadijoje, ralio išvakarėse, dingo alyvos spaudimas. Mechanikams teko kaip reikiant paplušėti, padirbėti be miego, tačiau sprendimas buvo rastas.

REKLAMA
REKLAMA

„Automobilis išvakarėse parodė kaprizus – dingo alyvos slėgis. Tai atsitiko po alyvos keitimo. Atsirado daug streso, bet su mechanikais ėmėme tą problemą spręsti. Bandėme keisti alyvos filtrą, bet tai nepadėjo. Teko važiuoti į Šiaulius, kur stovi mūsų komandos nario Jono Sluckaus „Škoda Fabia R5“ automobilis ir skolintis iš jo detales. Ačiū Jonui, kad jis mums leido tai padaryti. Pakeitėme kelias dalis, tai net nežinome, kuri iš jų ir buvo ta probleminė, dėl kurios nebuvo alyvos spaudimo. Tačiau pakeitus viską alyvos slėgis vėl atsirado ir mechanikai paryčiais, auštant ralio dienai, atvežė automobilį į Visaginą“, - sakė Giedrius Notkus.

REKLAMA

Kadangi Giedrius Notkus su Daliumi Strižanu net neabejojo, kad mechanikai problemą išspręs, palikę juos dirbtuvėse patys išvakarėse išvyko į Visaginą užsirašyti greičio ruožus ir atlikti kitas priešstartines procedūras.

Panevėžietis lenktynininkas neslepia, kad automobilio gedimas prieš startą įnešė šio tokio disbalanso, tačiau kadangi į šį ralį ekipažas vyko kaip į treniruotę, sau didelių tikslų nekėlė.

REKLAMA
REKLAMA

Prasidėjus ralio varžyboms Giedrius Notkus pademonstravo, kad net ir toks šaltas dušas, kaip išvakarėse sustreikavęs automobilis, jo iš vėžių neišmušė. „Viada-Multi FX“ pilotas jau nuo pirmųjų greičio ruožų įsivėlė į kovą su Estijos ralio čempionu Egonu Kauru bei kitais greitais lenktynininkais.

„Galbūt suveikė adrenalinas, nes pradėjome labai gerai ir po keturių greičio ruožų absoliučioje įskaitoje pirmavome prieš tikrai labai rimtus varžovus – Nedą Radišauską, Egoną Kaurą. Pastarasis visas varžybas kvėpavo mums į nugarą. Po keturių greičio ruožų prieš Egoną mes buvome įgiję 2,7 sek. persvarą. Po serviso laukė dar keturi greičio ruožai. Iš jų du greičio ruožus laimėjome, du buvome antri, nes teko važiuoti nuleista padanga. Taigi, į du paskutinius greičio ruožus, kurie buvo asfaltiniai, atvažiavome turėdami vos vienos sekundės pranašumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kadangi Egonas turėjo kitas, asfaltui skirtas padangas, o mes tokių neatsivežėme, nes čia atvažiavome tik su mintimi pasitreniruoti, būtent paskutiniuose dviejuose ruožuose padangos turbūt ir buvo tas lemiamas momentas, kodėl neatsilaikėme. Po dviejų miesto greičio ruožų užleidome Egoną į priekį, pralošdami 3,6 sek. bendroje rikiuotėje.

Tačiau žinant tai, kaip mums sekėsi ruoštis šiam raliui ir kaip viskas susiklostė – rezultatu esame patenkinti. Žinome, kur reikia pasitempti. Bet automobilis atlaikė, alyvos spaudimas nebedingo. Ačiū labai mechanikams Kristijonui ir Tomui, kurie visą naktį dirbo ir negailėjo jėgų, kad mes startuotume, taip pat dėkoju šturmanui Daliui, kuris puikiai darė savo darbą. Ir, žinoma, visiems partneriams, kurie kartu su mums bus ir šių metų ralio sezone“, - sakė Giedrius Notkus.

REKLAMA

„Viada-Multi FX“ komandos sudėtyje šiose varžybose startavo ir dar vienas duetas. Šiemet pertrauką darantį panevėžietį Saulių Trapuilą ekipoje pakeitė kitas Aukštaitijos sostinės lenktynininkas Klaudas Bučinskas, kuris šį sezoną pradėjo tiek nauju automobiliu, tiek per ausines girdėdamas naujojo šturmano Povilo Gutausko balsą. Pirmas blynas duetui Visagine neprisvilo – ekipažas įsitvirtino trečioje 2WD+ įskaitos vietoje, laimėtojams nusileidęs kiek mažiau nei 5 sek.

REKLAMA

Po finišo Klaudas Bučinskas prasitarė, kad po ralio Visagine jo akys krypsta į aukštesnę lygą – Lietuvos automobilių ralio čempionatą. Jį domina varžymasis „BMW Cup“ klasėje. Piloto teigimu, Visagine jis įsitikino, kad naujasis jo automobilis – tikrai konkurencingas bei tikisi, jog naujasis šturmanas greit perpras šios rolės specifiką.

„Esame patenkinti. Ralis Visagine mums prasidėjo gal šiek tiek sunkiau, nes mano naujasis šturmanas niekada nevažiavęs ralyje. Kelis greičio ruožus turėjome paaukoti, kol „prisišaudėme“. Toliau jau buvo viskas gerai. Po serviso jokių priekaištų šturmanui jau nebeturėjau. Tiesiog važiavome ir „kaifavome“, rodėme geresnius rezultatus. Tempu esu patenkintas. Galvojau, kad gausiu daugiau sekundžių nuo lyderių, nes po Mini ralio man sprinto varžybos yra pakankamai didelis skirtumas, didesni greičiai. Bet žiūriu, kad galima važiuoti“, - sakė Klaudas Bučinskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Klaudas Bučinskas sako, kad pasitikrinęs save, naująjį automobilį ir šturmaną ralio sprinto varžybose, šioje lygoje visą sezoną jis važiuoti neketina. Kažkada nuo klasikinio slalomo pradėjusį, o dabar iki žvyrinių trasų užaugusį lenktynininką domina aukščiausias kalibras – Lietuvos automobilių ralio čempionatas, kuriame laukia dvigubai daugiau sportinių kilometrų nei ralio sprinte.

„Dabar planas jau LARČ. Šiaip buvo planas važiuoti sprintą, bet dabar jau nusprendžiau, kad reikia važiuoti į A lygą. Mėginsime važiuoti visą čempionatą „BMW Cup“ klasėje ir jokių kitų varžybų. Na, nebent kažkokius testus dar turėsime. Šis mūsų automobilis, kurį anksčiau vairavo Vytautas Kaziukonis, tam yra puikiai tinkamas.

REKLAMA

Pasidarėme šiokį tokį „rebuildą“, kai ką persidarėme pagal save, bet pagrindas, mazgai išlikę tie patys. Šis BMW gerokai greitesnis nei mano anksčiau turėtas Mini ralyje. Jaučiasi jo potencialas, todėl manau, kad šiame Lietuvos automobilių ralio čempionato sezone tikrai galėsime varžytis dėl aukščiausių pozicijų klasėje“, - ambicijų neslėpė naujasis „Viada-Multi FX“ komandos narys Klaudas Bučinskas.

Pirmame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape, kuris gegužės 17-18 dienomis įvyks Lazdijuose, prie „Viada-Multi FX“ komandos prisijungs ir Jonas Sluckus. Jam stenogramą šiemet skaitys po vienerių metų pertraukos į ekipažą grįžtantis Giedrius Šileikis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų