Šiuo metu gaminamų padangų skirtumai slypi jų savybėse. Kaip jos sugeba susitvarkyti su sausa arba šlapia kelio danga, kokį triukšmą jos kelia ir pan. Žvelgiant iš vizualinės pusės – jos praktiškai identiškos.
Padangų gamintojai, kaip ir automobilių kūrėjai, visuomet ieško progų atlikti eksperimentą, sukurti įdomų prototipą – tiesiog praskaidrinti kasdienybę.
Įprastai, daugelis eksperimentų lieka tarp storų laboratorijos sienų, tačiau šis – spalvotų padangų eksperimentas bandė prasiskverbti į masinę gamybą.
Utopinė idėja
1960-ųjų pradžioje Jungtinių Valstijų žiniasklaidos atstovai sulaukė kvietimo iš „Goodyear“ padangų gamintojos. Kvietime buvo rašoma, jog pristatyme bus pademonstruoja iki šiol dar nematyta technologija, kuri visiems laikams pakeis padangų gamybos pramonę.
Pristatymo metu „Goodyear“ kompanijos atstovai pristatė naują padangų rūšį – „Neothane“. Ši padanga buvo pagaminta iš visiškai kitokios medžiagos, jos gamybos kaštai buvo gerokai paprastesni ir greitesni, tačiau didžiausias šios padangos privalumas, o tiksliau – išskirtinumas – spalvų gama.
„Goodyear“ būsimiems klientams žadėjo pasiūlyti įsigyti įvairių atspalvių padangas: geltonas, mėlynas, raudonas, žalias ir netgi oranžines. Tačiau tai dar ne viskas.
„Goodyear“ inžinieriai taip sukūrė švytinčias eksperimentines padangas. Kiekvienoje padangoje buvo dar 18-a mažyčių lempučių, kurių dėka vairuotojas galėdavo keisti konkrečios padangos spalvą.
Automobilio viduje sumontuota valdymo konsolė leisdavo pasirinkti vieną iš keleto skirtingų režimų. Pavyzdžiui, viena padanga gali mirksėti, kita – ryškiai šviesti.
Idėja – nuostabi, likimas – kaip ir visų
Net neabejojame, jog kiekvienas iš Jūsų dabar galvoja – „Kokia fantastiška idėja. Kodėl mes negalime įsigyti tokių padangų dabar?“
„Goodyear“ sulaukusi daugybės teigiamų atsiliepimų pradėjo padangų bandymus skirtinguose JAV kampeliuose. Vis dėlto, po pirmųjų bandymų dienų paaiškėjo, jog iš „Neothane“ medžiagos pagamintos padangos praranda sukibimą su kelio danga pasiekus 100 km/val. greitį.
Labai prastus rezultatus šios padangos demonstravo važiuojant šlapia kelio danga. Jos taip pat labai greitai perkaisdavo. Nepaisant pirminių bandymų rezultatų, padangų gamintojos inžinieriai daugiau kaip dešimtmetį ieškojo kaip pašalinti šviečiančių padangų trūkumus.
Jeigu „Goodyear“ būtų sugebėjusi pašalinti padangų trūkumus, vargu ar daugelis vairuotojų galėtų jas nusipirkti. Tuomet kompanijos atstovai teigė, jog viena švytinti padanga kainuotų maždaug du kartus brangiau negu aukštos kokybės vasarinė padanga.
Galbūt, bet tik galbūt ateityje išvysime realų, apčiuopiamą produktą, kuris leis savo automobilius papuošti šviečiančiomis padangomis.