• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius

Vidutinė klasė – viena populiariausių automobilių klasių Europoje į kurią nuolatos kėsinasi įvairūs „SUV“ tipo modeliai. Nepaisant to, vidutinės klasės automobilių pasiūla yra kaip niekada didelė. Daugelis automobilių gamintojų numoja rankas į mažėjančios žaidimų aikštelės plotą ir drąsiai pristato vis naujus ir naujus modelius. 
Vidutinės klasės automobilių karaliumi daugelį metų buvo „Volkswagen Passat“ – tai vienvaldis šios klasės lyderis, kuris pagal pardavimų statistiką savo artimiausią varžovą lenkia daugiau kaip 100 000 vienetų. 2017 metais „Volkswagen“ visoje Europoje pardavė daugiau kaip 180 000 „Passat“ vienetų. Tuo tarpu antroje vietoje likusi „Škoda Superb“ surado šiek tiek daugiau nei 80 000 pirkėjų.
„Volkswagen“ surado dvigubai daugiau pirkėjų negu „Škoda“ analogas, bet ar „Passat“ yra dvigubai geresnis už „Superb“? Norėdami tai išsiaiškinti, griebėme raktelius nuo atnaujinto „Superb“ universalo ir išsileidome į bandymų trasą.
Santūrus, bet neatgrasantis 
Automobilio dizainas visuomet bus asmeninis dalykas, tačiau tikrai puikios ir aukščiausių balų vertos kėbulo linijos gatvėje visuomet sulaukia žymiai daugiau žvilgsnių.
Jeigu automobilių dizainą vertintume būtent pagal šį kriterijų, „Škoda Superb“ labai greitai paskėstų milžiniškoje automobilių jūroje.
Tikrai nenoriu pasakyti, jog „Superb“ nėra gražus automobilis. Automobilio kėbulo forma ir kiti dizaino elementai neatrodo iššaukiančiai. Atvirkščiai – santūriai, bet ar ne ši savybė yra pati vertingiausia tiems, kurie perka „Škoda“ automobilius?


Aivaras Grigelevičius

Vidutinė klasė – viena populiariausių automobilių klasių Europoje į kurią nuolatos kėsinasi įvairūs „SUV“ tipo modeliai. Nepaisant to, vidutinės klasės automobilių pasiūla yra kaip niekada didelė. Daugelis automobilių gamintojų numoja rankas į mažėjančios žaidimų aikštelės plotą ir drąsiai pristato vis naujus ir naujus modelius. 
Vidutinės klasės automobilių karaliumi daugelį metų buvo „Volkswagen Passat“ – tai vienvaldis šios klasės lyderis, kuris pagal pardavimų statistiką savo artimiausią varžovą lenkia daugiau kaip 100 000 vienetų. 2017 metais „Volkswagen“ visoje Europoje pardavė daugiau kaip 180 000 „Passat“ vienetų. Tuo tarpu antroje vietoje likusi „Škoda Superb“ surado šiek tiek daugiau nei 80 000 pirkėjų.
„Volkswagen“ surado dvigubai daugiau pirkėjų negu „Škoda“ analogas, bet ar „Passat“ yra dvigubai geresnis už „Superb“? Norėdami tai išsiaiškinti, griebėme raktelius nuo atnaujinto „Superb“ universalo ir išsileidome į bandymų trasą.
Santūrus, bet neatgrasantis 
Automobilio dizainas visuomet bus asmeninis dalykas, tačiau tikrai puikios ir aukščiausių balų vertos kėbulo linijos gatvėje visuomet sulaukia žymiai daugiau žvilgsnių.
Jeigu automobilių dizainą vertintume būtent pagal šį kriterijų, „Škoda Superb“ labai greitai paskėstų milžiniškoje automobilių jūroje.
Tikrai nenoriu pasakyti, jog „Superb“ nėra gražus automobilis. Automobilio kėbulo forma ir kiti dizaino elementai neatrodo iššaukiančiai. Atvirkščiai – santūriai, bet ar ne ši savybė yra pati vertingiausia tiems, kurie perka „Škoda“ automobilius?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda Superb Combi (2)


Paprasta kaip 2x2
Paprastumą ir elementarumą vertinantys vairuotojai džiaugsis ir šypsosis sėdėdami už „Superb“ vairo – paprastas ir nepretenzingas prietaisų išdėstymas bei apipavidalinimas smegenims siunčia tik vieną žinutę – labai „Volkswageniška“, o tai yra nemažas privalumas, nes su vokiškai tvarkingai išdėstytais prietaisais ateina ir preciziška bei nuostabi surinkimo kokybė. Net jeigu būtumėte raganius, vargu, ar Jums pavyktų priversti kurią nors detalę skleisti pašalinius garsus.
Nepaisant anksčiau paminėtų dalykų, vairuotojo pozicija, ergonomika bei dėtuvių skaičius – verti tik geriausių komplimentų. Pavyzdžiui, „Škoda“ vairuotojo ir keleivio durelių dėtuvių tūris – milžiniškas. Į jas galima sutalpinti visus savo rakandus, kurie dažnai keliauja Jūsų kelnių ar striukų kišenėse.
Kadangi praktiškumas ir talpumas yra šio automobilio vizitinė kortelė, nereikėtų stebėtis, jog „Škoda“ pasižymi milžiniška, tikrai milžiniška bagažinės erdve. „Superb“ universalas gali pasiūlyti 625 - 1760 litrų talpos bagažinę, o tai yra geriausias rodiklis ne tik šioje automobilių klasėje. „Škoda“ gali pasiūlyti erdvesnę bagažinę net už „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ar „Volvo V90“. Įspūdinga, ar ne? Ir tai dar ne viskas.
Interjero erdvė keleiviams – taip pat įspūdinga, jeigu ne pati geriausia segmente. Priekyje sėdintys keleiviai labai nustebti neturėtų. Akys išsipučia, kuomet atidarote galines dureles ir liepiate ten įsirangyti 2 metrų ūgio žmogui. Įprastai, tokio ūgio žmogus pasiūlytų išsiplauti galvą, bet tik ne tada, kai jam pasiūlai įsipatoginti ant galinės „Superb“ sėdynės.

REKLAMA

Škoda Superb Combi (18)


Paklusnus it sarginis šuo
Vidutinės klasės universalai – šeimas turinčių vairuotojų automobiliai. Be to, tai yra pati geriausia alternatyva populiariesiems krosoveriams, kurie nors ir gali pasiūlyti aukštesnę vairuotojo sėdėseną, tačiau nė iš tolo negali prilygti komforto lygiu, valdymo savybėmis, stabilumu važiuojant didesniu greičiu ir svarbiausia – eksploatacinėmis išlaidomis.
Dyzeliniai varikliai yra neatsiejama tokių automobilių dalis, kaip ir įvairios smulkmenos, kurios skatina didinti komforto lygį, bet apie tai vėliau. Kaip šis automobilis elgiasi trijose skirtingose „žaidimų aikštelėse“? Mieste, užmiestyje ir greitkelyje?
Daugeliui gali pasirodyti, jog sausakimšos miestų gatvės nėra ta erdvė, kurioje šie universalai jaustųsi kaip žuvis vandenyje. Nepaisant to, jog „Škoda“  yra 4,8 metro ilgio, ankštose vietose čekiškas universalas gali manevruoti ne ką prasčiau negu kompaktiškesnis hečbekas.  Su „Škoda“ tai daryti beprotiškai lengva ir malonu. Puikus matymo laukas bei vienu pirštu sukinėjamas vairas labai palengvina nuolatinį „tampymąsi“ daugiabučių kiemuose ar daugiaaukštėse stovėjimo aikštelėse. Puikus to įrodymas – vos 11,2 metro siekiantis apsisukimo spindulys, kuris yra tik 0,1 metro didesnis už „Ford Focus“!
Antroji rungtis – keliaujame į užmiestį, kuriame dažniausiai privalome važiuoti 90 km/val. greičiu arba vilktis už „Audi 80“, kurį vairuoja garbaus amžiaus senjoras.
Kiekvienam mūsų šalies vairuotojui pažįstamoje aplinkoje „Škoda“ dar kartą įrodo aukštą šios kompanijos inžinierių kompetenciją. Posūkiuose „Škoda“ elgiasi užtikrintai ir stabiliai, tačiau pakabos elgesys važiuojant nelygiais paviršiais retkarčiais gali kelti diskomfortą, ypač sėdintiems gale, nes galinė pakaba į aštrius sujungimus ir kitas kelininkų išdaigas reaguoja žymiai jautriau.
Ir paskutinė bei pati mėgstamiausia šių automobilių rungtis – kilometrų rijimas važiuojant ilgas distancijas važiavimas. Būtent greitkelyje išryškėja tikrasis „Škoda Superb“ pašaukimas. Važiuodamas greitkeliu, net ir didesniu greičiu, „Superb“ išlieka stabilus, tylūs ir po truputėlį priverčiantys atsipalaiduoti, įsitaisyti ir stebėti kaip greitai tirpsta iki galutinio taško likę kilometrai.

REKLAMA
REKLAMA

Škoda Superb Combi (6)


Laiko patikrintas dyzelis
Naujų automobilių pirkėjai šiuo metu labai dažnai susiduria su dilema – kuriuo degalų tipu varomą variklį pasirinkti? Benzininį ar dyzelinį? Anksčiau specialistai teigdavo, jog dyzelinį motorą verta rinktis tik tuomet, jeigu per vienerius metus nuvažiuojate daugiau kaip 30 000 kilometrų. Visai kitais atvejais verta rinktis benzinu varomą analogą, bet ar ši taisyklė galioja ir dabar? Iš tiesų – nelabai.
Modernūs benzininiai varikliai labai mažai kuo nusileidžia savo broliams, kurie pusryčiams ir vakarienei minta dyzelinu kvepiančiu kokteiliu. Žinoma, panašaus pajėgumo benzininiai motorai negali pasiūlyti „Boom, Bam, Vau“ spyrio užpakalį, kurį suteikia didžiulis sukimo momentas, tačiau degalų sąnaudų prasme – atotrūkis yra minimalus.
„Škoda“ savo pirkėjams siūlo rinktis iš keleto benzininių arba dyzelinių motorų, kurie turėtų patenkinti net ir labai įnoringus vairuotojus. Tuo tarpu į mūsų rankas pakliuvo pakankamai kukliai atrodantis dyzelinis variklis, kurio tūris siekia 2 litrus. Tai 150 arklio galių ir 340 Nm sukimo momentą išvystantis jėgos agregatas, iš gamyklos išriedėjęs su „DSG“ – dvigubos sankabos pavarų dėže.
Nepaisant kukliai atrodančių parametrų, pagyrų vertas „DSG“ pavarų dėžės sukalibravimas ir efektyvumo koeficientas leidžia stebėtis pagirtina ir malonia variklio dinamika. Kvapą gniaužiančių lenktynių nelaimėsite, tačiau ilgos ir tolimos kelionės taps vienu malonumu dėl trijų priežasčių: užtektino rezervo aplenkti lėtesnį varžovą, tylaus darbo važiuojant didesniu greičiu ir puikių kuro sąnaudų. Užmiestyje 1000 kilometrų distanciją su pilnu baku nuvažiuosite be didelių pastangų. Taip pat pateikiame kelis akceleracijos matavimus:


  • Akceleracija iki 100 km/val. - 9,1 sekundės.

  • Akceleracija nuo 60 iki 90 km/val. Važiuojant 5 pavara: „Škoda“ rezultatas – 6,3 sekundės.

  • Akceleracija nuo 80 iki 120 km/val. Važiuojant 5 pavara. „Škoda“ rezultatas –  6,8 sekundės.



REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Škoda Superb Combi (7)


Itin patraukli kaina
Pažvelgus į „Premium“ klasės automobilių pardavimus, gali susidaryti įspūdis, jog vis daugiau žmonių nori vairuoti aukštesnei lygai priklausančią mašiną. Ar tik dėl to, jog ji yra geresnė? Tikrai ne.
Daugelį žmonių žavi ant radiatoriaus grotelių stūksantis ženklelis, kuris visiems aplinkiniams parodo, koks tu esi sėkmingas. Vis dėlto, dabar gyvename labai puikiais laikais, kuomet ne patį prestižiškiausią ženkliuką dėvintis automobilis pasižymi tomis pačiomis ar net turi žymiai daugiau geresnių savybių.
Puikiu pavyzdžiu galėtų būti štai ši „Škoda Superb“, kuri pasižymi tomis pačiomis technologijomis ir tokiu pačiu aukštu technologijų išbaigtumo lygiu. Į mūsų bandymą patekęs modelis nebuvo pačios aukščiausios komplektacijos – atvirkščiai. Pradinis įrangos lygis gali pasiūlyti pačius elementariausius komforto atributus: oro kondicionierių, navigacijos įrangą, šildomas sėdynes ar elektra valdomus langus. Iš tiesų, gausite tai ko reikia – ne daugiau.
Norintiems visų įmanomų privalumų ir prabangos, tai „Škoda“ gali pasiūlyti, tik už didesnę kainą negu keletas pagrindinių konkurentų: „Opel Insignia“ ar „Renault Talisman“. Vis dėlto, jeigu „Superb“ lygintume su tu pačių genų turinčiu „Passat“, kainų skirtumas išaugtų tikrai ne vienu ir ne dviem tūkstančiais eurų.

REKLAMA

verdiktas3


Kiekvieno sportinio bolido šešėlyje nuolatos būna praktiškas, nepretenzingas, kiekvieną funkciją puikiai atliekantis automobilis. „Škoda Superb Combi“ yra vienas universaliausių ir iki galo išbaigtų automobilių, ne tik savo klasėje, bet apskritai. Rimtai.
Kiekvienas vairuotojas automobilį perka pagal savo poreikius, tačiau „Superb“ kiekvieną jam palieptą užduotį atlieka taip gerai, jog priverčia užduoti labai rimtą klausimą – „Kokio velnio man žvalgytis kitur?“ Jeigu automobilį perkate dėvėdami racionalumo kepurę, geresnių alternatyvų šiuo metu tiesiog nėra.

PRIVALUMAI



  • Pasakiško dydžio bagažinė

  • Erdvė ant priekinių ir galinių sėdynių

  • Kaina

  • Taupus dyzelis

  • Komfortiškas ilgesnėse kelionėse

  • Geras matymo laukas

  • Neįsimintinas, bet lengvas valdymas


TRŪKUMAI



  • Blankokai atrodantis interjeras

  • Visa kita – bandymai ieškoti sliekų tamsioje vietoje


GALERIJA


 
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų