Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Atvėsus orams, daugelį vairuotojų ryte pasitinka nemaloni staigmena – prietaisų skydelyje įsižiebusi geltona padangų slėgio lemputė. Pirma mintis – ar pramušiau padangą? Tačiau dažniausiai tai tėra klaidingas aliarmas, kurį sukelia staiga nukritusi oro temperatūra. Vis dėlto, ar ignoruoti šį signalą yra saugu, priklauso nuo to, kokia (tiesioginio ar netiesioginio matavimo) sistema yra sumontuota jūsų automobilyje.

Atvėsus orams, daugelį vairuotojų ryte pasitinka nemaloni staigmena – prietaisų skydelyje įsižiebusi geltona padangų slėgio lemputė. Pirma mintis – ar pramušiau padangą? Tačiau dažniausiai tai tėra klaidingas aliarmas, kurį sukelia staiga nukritusi oro temperatūra. Vis dėlto, ar ignoruoti šį signalą yra saugu, priklauso nuo to, kokia (tiesioginio ar netiesioginio matavimo) sistema yra sumontuota jūsų automobilyje.

REKLAMA

Pigesnė ir kartu mažiau sumani netiesioginio matavimo sistema (iTPMS), dažniausiai sutinkama senesniuose ar pigesniuose automobiliuose ir realaus slėgio padangose nematuoja. 

REKLAMA
REKLAMA

Daugiau patarimų vairuotojams – specialioje „Patarimai vairuotojams“ rubrikoje.

Ji veikia pasikliaudama ABS jutikliais ir stebi ratų sukimosi greitį. Jei vienos padangos slėgis krenta, jos skersmuo šiek tiek sumažėja, todėl ji pradeda suktis greičiau už kitas.

REKLAMA

Būtent šį greičių skirtumą sistema ir interpretuoja kaip slėgio kritimą, tačiau problema ta, kad atšalus orams, oras susispaudžia visose keturiose padangose, todėl jos visos pradeda suktis šiek tiek greičiau.

Sistema, neturėdama galimybės palyginti, tiesiog įjungia bendrą pavojaus signalą, negalėdama nurodyti, kurioje padangoje yra problema. Svarbiausia, ką reikia žinoti apie šią sistemą – lemputė neužges savaime, net ir sušilus padangoms.

REKLAMA
REKLAMA

Vienintelis būdas ją išjungti – fiziškai patikrinti visų padangų slėgį ir, įsitikinus, kad viskas gerai, paspausti slėgio sistemos atstatymo (reset) mygtuką.

Tuo tarpu modernesnė ir brangesnė tiesioginio matavimo sistema (dTPMS) veikia visiškai kitaip. Kiekvienoje padangoje, dažniausiai ventilyje, yra sumontuotas atskiras jutiklis, kuris radijo bangomis nuolat siunčia tikslią informaciją apie slėgį ir temperatūrą. Ši sistema visada žino tikslų slėgį kiekviename rate.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šaltą rytą įspėjimas gali įsižiebti, nes slėgis iš tiesų nukrito žemiau gamintojo rekomenduojamos ribos. Tačiau, skirtingai nei netiesioginėje sistemoje, čia lemputė užges savaime, kai tik pradėjus važiuoti padangos sušils, oras jose išsiplės, ir slėgis grįš į normalias ribas.

Vis dėlto, ši sistema turi ir trūkumų. Keičiant ratus, būtina juos sumontuoti į tas pačias pozicijas arba iš naujo suprogramuoti jutiklius servise, kad automobilis „žinotų“, kuris jutiklis yra kuriame rate.

Taigi, nors abu sprendimai atlieka tą pačią funkciją, jų veikimo principas ir elgesys atvėsus orams skiriasi fundamentaliai. Žinodami, kuri sistema yra jūsų automobilyje, ne tik išvengsite nereikalingo streso, bet ir būsite tikri, kad įspėjimas kelyje reiškia būtent tai, ką jis ir turi reikšti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų