BMW logotipe – atvirkščios Bavarijos spalvos
Nepaisant to, 1917 m. spalio 5 d. jauna įmonė tau turėjo logotipą. Šis, pirmasis BMW ženklelis, įregistruotas Vokietijos imperatoriškame prekių ženklų registre, išlaikė apvalią senojo „Rapp“ logotipo formą. Išorinis logotipo žiedas dabar buvo apribotas dviem auksinėmis linijomis ir raidėmis BMW.
Kompanijos „gimtoji“ Bavarija taip pat turėjo būti pavaizduota logotipe. BMW ženklelio vidinio apskritimo ketvirčiuose vaizduojamos Bavarijos žemės oficialios spalvos – balta ir mėlyna. Bet jos rikiuojamos atvirkštine tvarka (bent jau kalbant apie heraldikos taisykles, kai skaitote pagal laikrodžio rodyklę nuo kairiojo viršutinio kampo). Šią atvirkštinę mėlynos ir baltos spalvos rikiuotę BMW logotipe lėmė tuo metu galiojęs vietinių prekių ženklų įstatymas, kuris draudė komerciniuose logotipuose naudoti valstybinius herbus ar kitus suvereniteto simbolius.
Tokia yra tikroji logotipo kilmė. Tačiau 1929 metais BMW reklaminiame skelbime pavaizdavo savo logotipą besisukančiame lėktuvo propeleryje. Taip atsiradusi interpretacija, kad BMW logotipas ir reiškia propelerį, gyvuoja iki šiol.
Juolab, kad 1942 metais pati BMW dar kartą susiejo propelerį su savo įmonės simboliu. BMW leidinyje „Flugmotoren-Nachrichten“ pasirodė straipsnis, kuriame pasakojimas buvo iliustruotas nuotrauka su BMW logotipu, vėl uždėtu ant besisukančio lėktuvo variklio sraigto.
Kompanija nedėjo ypatingų pastangų išsklaidyti šį mitą, nes tuomet ji gamino variklius lėktuvams ir tokia asociacija jai buvo naudinga, siekiant parodyti įmonės ekspertiškumą šioje srityje.
„Ši interpretacija gyvuoja jau 90 metų, todėl per tą laiką ji įsitvirtino žmonių galvose“, – aiškina F. Jakobsas.
Naujasis logotipas – prekės ženklo komunikacijai
Šių metų vasarį kompanija atnaujino žymųjį logotipą. Tai – ne tik paprastas dizaino atnaujinimas: naujasis logotipas, skirtas naudoti visų lygių BMW komunikacijai, visapusiškai atspindi ateities mobilumą.
„BMW tampa santykių prekės ženklu. Naujas logotipas spinduliuoja atvirumą ir aiškumą. Turėdami šį naują, skaidrų logotipą, mes kaip niekad norime pakviesti klientus tapti BMW pasaulio dalimi. Be to, mūsų naujasis prekės ženklas kurtas atsižvelgiant į skaitmeninimo iššūkius ir galimybes“, – atskleidžia Jensas Thiemeris, vyresnysis BMW klientų ir prekės ženklo viceprezidentas.