• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors rinkdamiesi automobilį lenktynėms daugelis didesnį dėmesį skiria modelio specifikacijoms ir galiai, ilgametę patirtį sukaupę „Press ralio“ dalyviai pabrėžia, kad net ir mėgėjiškose varžybose ypač svarbios yra ir padangos. Anot jų, geresnis sukibimas su kelio danga ne tik leidžia pasiekti geresnių rezultatų, bet leidžia ekipažui jaustis saugiai įvairiomis oro sąlygomis.
Renaldas Gabartas, ilgametis Lietuvos žurnalistų autoklubo narys ir Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai, teigė, kad veikiausiai, nė vienam vairuotojui nėra paslaptis, jog įsigijus geresnes, kokybiškesnes padangas galima ne tik padidinti kelionių komfortą, sumažinti triukšmą, sutaupyti degalų, tačiau ir jaustis saugiau. Vis dėlto, anot jo, kriterijai padangoms šiek tiek pasikeičia prireikus važiuoti ne įprastu, o sportiniu režimu.
Renaldas Gabartas
„Padangoms naudojamoms varžybų metu keliame šiek tiek kitokius reikalavimus – mažiau dėmesio skiriame, ar jos padeda taupyti degalus, ar yra tylesnės, ar suteikia daugiau komforto, tačiau labiau atsižvelgiame į jų efektyvumą bei galimybes užtikrinti maksimaliai gerą sukibimą. Galiu pripažinti, kad vieną kartą išplėšti pergalę „Press ralyje“ man pavyko būtent dėl pasirinktų kokybiškų padangų. Tuomet abi varžybų dienas stipriai lijo, todėl kai kurios slalomų trasos priminė baseinus. Tačiau padangos buvo ypač gerai pritaikytos važiuoti lietuje, dėl ko mūsų ekipažui pavyko išplėšti ryškų pranašumą varžovų atžvilgiu“, – prisiminė R. Gabartas.
Be to, anot jo, pasirinkus kokybiškas padangas, netgi jų protektoriui gerokai nusidėvėjus, jos vis tiek atliks savo darbą. Tuo jis įsitikino praėjusiais metais.
„Padangų protektorius buvo padilęs jau starto dieną, o antrąją ralio dieną situacija buvo dar prastesnė, todėl nerimavome, ar galėsime išlikti konkurencingi. Bet sumontuotos „Continental“ padangos tikrai nustebino, nes net per lietų, kai turėjome lėkti Kačerginės „Nemuno žiedu“, jos atliko savo darbą“, – pasakojo ilgametis „Press ralio“ dalyvis.
Press Ralis 2022
Panašios nereiškia vienodos
R. Gabartas taip pat atkreipė dėmesį, kad nepaisant to, jog kartais padangos gali atrodyti itin panašios, jų savybės gali neįtikėtinai skirtis. Vairuotojas pasakojo, kad su tokia patirtimi „Press ralio“ trasose taip pat teko susidurti.
„Maždaug prieš ketverius metus įsigijau padangas, kurias lenktynininkai naudoja „drifte“. Tuomet vaikinai mane patikino, kad padangos tikrai kokybiškos ir itin patvarios, todėl varžyboms puikiai tiks. Tačiau toks pasirinkimas buvo klaida. Nė neabejoju, kad tame sporte jos puikiai tinka, nes jos tikrai gerai atlieka savo darbą, kai pasiekia darbinę temperatūrą, tačiau dalyvavimas žurnalistų ralyje nėra nuolatinis padangų svilinimas. Kai kuriose trasose užtrunkame vos kelias minutes ir tuomet sustojame, arba leistinu greičiu pervažiuojame į kitą vietą, kur būna įrengta trasa. Tad tokioms varžybos mano turėtos padangos buvo visiškai nepritaikytos, todėl suvaldyti galingą automobilį buvo gerokai sunkiau“, – patirtimi dalijosi ilgametis varžybų dalyvis.
Kalbėdamas apie „Press ralį“, R. Gabartas atkreipė dėmesį, kad bėgant metams dauguma žurnalistų ralio dalyvių padangų pasirinkimui skiria vis daugiau dėmesio, o panašią tendenciją jis pastebi ir techninių apžiūrų centruose. Nors, kaip pats sako, pasitaiko visko, ir kasdieniam vairavimui žmonės renkasi kokybiškas padangas.
Press Ralis 2022
Galingas automobilis – dar ne viskas
Paulius Macevičius, „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse, aiškino, kad ruošiantis varžyboms ypatingai svarbu pagalvoti ne tik apie rezultatą, tačiau ir apie saugumą, todėl padangos neturėtų būti nudėvėtos ar pasirenkamos tokios, kurias reikia „suvažinėti iki galo“.
„Press ralyje“ naudojamos įprastam eismui gatvėse naudojamos padangos, todėl norint užtikrinti maksimalų sukibimą ir saugumą, reikėtų rinktis padangas iš specialios sportinių padangų linijos. Tokias linijas kuria ir „Continental“, ir kiti „premium“ padangų gamintojai, todėl vairuotojai tokias padangas gali rinktis apsidrausdami, kad gatvėse važinėti tinkamos padangos puikiai savo darbą atliks ir važiuojant sportišku režimu nepaisant to, kokios tuo metu bus oro sąlygos“, – kalbėjo P. Macevičius.
Specialistas pabrėžė, kad pirmiausia, renkantis padangas reikėtų galvoti apie ekipažo saugumą įvairiomis sąlygomis, o tuomet atsižvelgti ir į tai, jog padangų kokybė varijuoja su galimu pasiekti rezultatu.
„Visai nesvarbu, kad prie starto linijos stosite su ypač galingu automobiliu, kuris yra konkurencingas trasoje. Jei jūsų automobilis neturės tinkamo sukibimo su kelio danga, pasiekti geresnį rezultatą ir suvaldyti automobilį bus gerokai sudėtingiau. Padangų įtaką rezultatui galime matyti net ir profesionaliose lenktynėse. Kai automobilis neturi tinkamo sukibimo, tampa visai nesvarbu, ar jis yra galingas, ar turi didelius stabdžius, jis būna prasčiau valdomas ir sunkiai prognozuojamas, dėl ko automobilio pranašumo išnaudoti nepavyksta“, – aiškino specialistas.

Nors rinkdamiesi automobilį lenktynėms daugelis didesnį dėmesį skiria modelio specifikacijoms ir galiai, ilgametę patirtį sukaupę „Press ralio“ dalyviai pabrėžia, kad net ir mėgėjiškose varžybose ypač svarbios yra ir padangos. Anot jų, geresnis sukibimas su kelio danga ne tik leidžia pasiekti geresnių rezultatų, bet leidžia ekipažui jaustis saugiai įvairiomis oro sąlygomis.
Renaldas Gabartas, ilgametis Lietuvos žurnalistų autoklubo narys ir Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas spaudai, teigė, kad veikiausiai, nė vienam vairuotojui nėra paslaptis, jog įsigijus geresnes, kokybiškesnes padangas galima ne tik padidinti kelionių komfortą, sumažinti triukšmą, sutaupyti degalų, tačiau ir jaustis saugiau. Vis dėlto, anot jo, kriterijai padangoms šiek tiek pasikeičia prireikus važiuoti ne įprastu, o sportiniu režimu.
Renaldas Gabartas
„Padangoms naudojamoms varžybų metu keliame šiek tiek kitokius reikalavimus – mažiau dėmesio skiriame, ar jos padeda taupyti degalus, ar yra tylesnės, ar suteikia daugiau komforto, tačiau labiau atsižvelgiame į jų efektyvumą bei galimybes užtikrinti maksimaliai gerą sukibimą. Galiu pripažinti, kad vieną kartą išplėšti pergalę „Press ralyje“ man pavyko būtent dėl pasirinktų kokybiškų padangų. Tuomet abi varžybų dienas stipriai lijo, todėl kai kurios slalomų trasos priminė baseinus. Tačiau padangos buvo ypač gerai pritaikytos važiuoti lietuje, dėl ko mūsų ekipažui pavyko išplėšti ryškų pranašumą varžovų atžvilgiu“, – prisiminė R. Gabartas.
Be to, anot jo, pasirinkus kokybiškas padangas, netgi jų protektoriui gerokai nusidėvėjus, jos vis tiek atliks savo darbą. Tuo jis įsitikino praėjusiais metais.
„Padangų protektorius buvo padilęs jau starto dieną, o antrąją ralio dieną situacija buvo dar prastesnė, todėl nerimavome, ar galėsime išlikti konkurencingi. Bet sumontuotos „Continental“ padangos tikrai nustebino, nes net per lietų, kai turėjome lėkti Kačerginės „Nemuno žiedu“, jos atliko savo darbą“, – pasakojo ilgametis „Press ralio“ dalyvis.
Press Ralis 2022
Panašios nereiškia vienodos
R. Gabartas taip pat atkreipė dėmesį, kad nepaisant to, jog kartais padangos gali atrodyti itin panašios, jų savybės gali neįtikėtinai skirtis. Vairuotojas pasakojo, kad su tokia patirtimi „Press ralio“ trasose taip pat teko susidurti.
„Maždaug prieš ketverius metus įsigijau padangas, kurias lenktynininkai naudoja „drifte“. Tuomet vaikinai mane patikino, kad padangos tikrai kokybiškos ir itin patvarios, todėl varžyboms puikiai tiks. Tačiau toks pasirinkimas buvo klaida. Nė neabejoju, kad tame sporte jos puikiai tinka, nes jos tikrai gerai atlieka savo darbą, kai pasiekia darbinę temperatūrą, tačiau dalyvavimas žurnalistų ralyje nėra nuolatinis padangų svilinimas. Kai kuriose trasose užtrunkame vos kelias minutes ir tuomet sustojame, arba leistinu greičiu pervažiuojame į kitą vietą, kur būna įrengta trasa. Tad tokioms varžybos mano turėtos padangos buvo visiškai nepritaikytos, todėl suvaldyti galingą automobilį buvo gerokai sunkiau“, – patirtimi dalijosi ilgametis varžybų dalyvis.
Kalbėdamas apie „Press ralį“, R. Gabartas atkreipė dėmesį, kad bėgant metams dauguma žurnalistų ralio dalyvių padangų pasirinkimui skiria vis daugiau dėmesio, o panašią tendenciją jis pastebi ir techninių apžiūrų centruose. Nors, kaip pats sako, pasitaiko visko, ir kasdieniam vairavimui žmonės renkasi kokybiškas padangas.
Press Ralis 2022
Galingas automobilis – dar ne viskas
Paulius Macevičius, „Continental“ pardavimų vadovas Baltijos šalyse, aiškino, kad ruošiantis varžyboms ypatingai svarbu pagalvoti ne tik apie rezultatą, tačiau ir apie saugumą, todėl padangos neturėtų būti nudėvėtos ar pasirenkamos tokios, kurias reikia „suvažinėti iki galo“.
„Press ralyje“ naudojamos įprastam eismui gatvėse naudojamos padangos, todėl norint užtikrinti maksimalų sukibimą ir saugumą, reikėtų rinktis padangas iš specialios sportinių padangų linijos. Tokias linijas kuria ir „Continental“, ir kiti „premium“ padangų gamintojai, todėl vairuotojai tokias padangas gali rinktis apsidrausdami, kad gatvėse važinėti tinkamos padangos puikiai savo darbą atliks ir važiuojant sportišku režimu nepaisant to, kokios tuo metu bus oro sąlygos“, – kalbėjo P. Macevičius.
Specialistas pabrėžė, kad pirmiausia, renkantis padangas reikėtų galvoti apie ekipažo saugumą įvairiomis sąlygomis, o tuomet atsižvelgti ir į tai, jog padangų kokybė varijuoja su galimu pasiekti rezultatu.
„Visai nesvarbu, kad prie starto linijos stosite su ypač galingu automobiliu, kuris yra konkurencingas trasoje. Jei jūsų automobilis neturės tinkamo sukibimo su kelio danga, pasiekti geresnį rezultatą ir suvaldyti automobilį bus gerokai sudėtingiau. Padangų įtaką rezultatui galime matyti net ir profesionaliose lenktynėse. Kai automobilis neturi tinkamo sukibimo, tampa visai nesvarbu, ar jis yra galingas, ar turi didelius stabdžius, jis būna prasčiau valdomas ir sunkiai prognozuojamas, dėl ko automobilio pranašumo išnaudoti nepavyksta“, – aiškino specialistas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų