Birželio 16-17 d. vykusiose „Press rally“ lenktynėse Vaidotas Žala dalyvavo po dviejų metų pertraukos. Lenktynininkas pripažino, kad smagu grįžti po ilgo laiko, juolab, kai laukė nauja patirtis – V. Žala ralyje dalyvavo su naujos technologijos, pažangiu „Škoda Enyaq Coupe RS iV“ elektriniu automobiliu, kuris padėjo iškovoti pirmąją vietą elektrinių automobilių iki 240 kWh kategorijoje.
„Džiaugiamės tempu trasose, nors buvo šiek tiek netikėta, nes elektromobilių įskaitoje, kuri kasmet didėja, turėjome solidų sąrašą konkurentų“, – teigia V. Žala.
Galios rezervą turintys elektromobiliai leidžia iškart startuoti greitai ir tyliai. Nuolat lenktynėse girdėdamas motoro burzgimą, lenktynininkas pripažino, kad šįkart buvo neįprasta išvažiavus į slalomo rungtis negirdėti variklio garso.
„Bendravimui su šturmanu net nereikėjo pasikalbėjimo įrangos. Puikiai girdėjau net su šalmu, nes viduje tylu, ramu, tai paliko įspūdį. Nors elektromobilis skirtas kasdienai, jis – sportiškas, turėjo pakankamą galios rezervą, paspaudus greičio pedalą iškart pajauti jėgą. Po ralio įsėdęs į savo kasdienį automobilį, kuris varomas vidaus degimo varikliu, iškart pajaučiau galios deficitą. Be to organizatoriai puikiai apgalvojo maršrutų sudarymo strategiją, buvo patogūs tarpai pasikrovimui, tad nebuvo jokio diskomforto“, – įspūdžiais dalinasi V. Žala.
Automobilių sportas – vis neutralesnis gamtai
Elektromobilių technologinė pažanga nuolat auga ir vis aktyviau kalbama apie jų naudojimą ne tik dėl didėjančios galios bei komfortą gerinančių sprendimų, bet ir dėl taršos aplinkoje mažinimo. Anot pašnekovo, automobilių sportas jau taip pat juda draugiškesne aplinkai linkme, tad laiko klausimas, kada atsidurs gamtai neutralioje kategorijoje.
„Dakaro ralyje ir kitose sporto rūšyse jau matome techniką, kuri yra hibridinė – dalinai naudojanti vidaus degimo variklius ir dalinai alternatyvias technologijas, atsinaujinančių žaliavų degalus, kurie turi mažesnę CO2 emisiją. Nuo 2026 m. Dakare visi prioritetiniai pilotai turės startuoti su itin žemos emisijos technika, o nuo 2030 m. – tai galios visiems“, – teigia V. Žala.
Nors klasikiniame ralyje šiandien pilnai naudoti alternatyvias technologijas dar būtų iššūkis, renginiuose kaip „Press rally“, kur transporto priemonių panaudojimas paprastesnis, dalyvauti galima ir su šiuolaikiniais standartiniais automobiliais.
„Nors sprendimai nėra greiti ir masiški, pamažu automobilių sportas tampa draugiškesnis gamtai, jau galime tokiuose renginiuose važiuoti elektromobiliais. Taip pat džiugu, kad ir partneriai padeda įgyvendinti tvaresnius sprendimus“, – komentuoja lenktynininkas.
Lenktynės – daugiau nei sportas
Šiemet orai ralio dalyviams atnešė iššūkių – pirma diena buvo saulėta, tačiau antrąją – pliaupė lietus. Būtent per lietų V.Žalai ir pavyko aplenkti konkurentus, nes esant prastam sukibimui su kelio danga automobilio galingumas nebėra esminis faktorius.
„Antroji lietinga diena man pasibaigė su šilčiausiomis emocijomis, nes geriausiai sekėsi kovoti trasoje. Laimėjome daugumoje greičio ruožų tarp elektromobilių. Buvo įdomu stebėti, kaip greitai pasikeitusios oro sąlygos gali koreguoti lentelės rikiuotę ir tuomet prasideda tikras žaidimas su sukibimu ir automobiliu pajautimu“, – pasakoja V. Žala.
Nors V. Žala klasikinio slalomo nelaiko savo stipriąja puse, po kelių metų pertraukos į „Press rally“ sugrįžo, ne tik dėl galimybės išbandyti „Škoda Enyaq Coupe RS iV“ elektromobilį, bet ir dėl gerų atsiminimų iš ankstesnių lenktynių – įstrigo ne tik sportinė dalis, bet ir puiki atmosfera.
„Jau nuo pirmo dalyvavimo labai gerą įspūdį paliko kolektyvas. Bendravimas – man šarmingiausia šio renginio dalis. Į jį susirenka žurnalistai, kolegos iš automobilių srities, atvyksta sportininkai, lenktynininkai. Vilioja galimybė puikiai praleisti laiką, pabendrauti su panašių pomėgių žmonėmis. Žinoma, ir Lietuvą pamatome iš kitų kampų, nes trasa driekiasi per visą šalį, o pačios lenktynės trunka dvi dienas“, – kalba lenktyninkas.
Pasak pašnekovo, tokie renginiai jam įdomūs – vairavimo užduotys tampa tarsi ne tik mankšta, bet ir galimybe pasimatuoti jėgomis su vairuotojais, kurių įprastai nesutiktų varžybose.
Tiesa, nors lenktynės gerokai skiriasi sudėtingumu nuo klasikinių ralių, be iššūkių kartais apsieiti nepavyksta. Lenktynininkas su šypsena prisimena pirmąjį dalyvavimą „Press rally“ lenktynėse – aerodrome prie Panevėžio įlėkus į duobę pramušė ratą ir sudaužė ratlankį, tad teko ieškoti, kas jį suvirintų penktadienio vakarą Panevėžyje.
„Pradžia buvo chaotiška, atsilikome nuo kitų, buvome nepasiruošę. Šįkart kitaip nei pirmą kartą, žinojau daugiau, nereikėjo įsitempti kaip klasikinio ralio varžybose ir galėjau mėgautis, išbandant elektromobilio galimybes“, – pasakoja lenktynių dalyvis.