Vadovaujantis ANWB atliktais skaičiavimais, vidutinė vieno kilometro kaina elektromobiliu siekia 76 euro centus arba 9 centais daugiau nei benzinu varomų automobilių atveju.
ANWB analizėje buvo vertinama apie 46 tūkst. eurų kainuojančio elektromobilio ketverių metų eksploatacija, kai vidutinė metinė rida siekia 15 tūkst. kilometrų. Skaičiuojant vieno kilometro kainą buvo atsižvelgta į visus pagrindinius faktorius: nusidėvėjimą, draudimą, priežiūrą, įkrovimą, padangas ir transporto priemonių mokesčius.
„Daugelį metų elektromobiliai buvo pigesnė alternatyva, tačiau ši tendencija pasikeitė. Elektromobiliai praranda vertę greičiau nei tikėtasi, o papildomi mokesčiai dar labiau didina eksploatacijos išlaidas,“ – teigia ANWB vadovė Marga de Jager.
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis
(59 nuotr.) „Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
„Renault 4 e-Tech“ elektromobilis (nuotr. gamintojo)
Mažiau lengvatų elektromobiliams
Šiuo metu elektromobilių savininkai Nyderlanduose yra atleisti nuo transporto priemonių mokesčių, tačiau nuo 2025 m. jie turės mokėti ketvirtadalį standartinio tarifo. Šis tarifas pakils iki 75 proc. 2026 m. ir iki 100 proc. 2027 m.
Kadangi transporto priemonių mokesčiai priklauso ir nuo automobilio svorio, elektromobilių vairuotojai bus papildomai apmokestinami. Pavyzdžiui, „Volkswagen ID.3“ savininkai mokės 60 eurų didesnį mokestį per nei benzininio „Volkswagen Golf“ vairuotojai.
Be to, nuo 2025 m. Nyderlanduose bus panaikintos subsidijos naujų elektromobilių įsigijimui. Tai dar labiau mažina jų patrauklumą, ypač kai vidutinė elektromobilio kaina šalyje šiuo metu siekia 46 tūkst. eurų, o dauguma pirkėjų pasiruošę mokėti tik apie 34 tūkst. eurų.
NUOTRAUKOS: „Fiat 500“ pristatymas
(37 nuotr.) „Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
„Fiat 500“ pristatymas (nuotr. Eimanto Genio)
Fiat pristatymas (nuotr. TV3)
Fiat pristatymas (nuotr. TV3)
Didžiausia problema – išliekamoji vertė
ANWB taip pat pabrėžia, kad elektromobiliai praranda vertę žymiai greičiau nei tradiciniai automobiliai.
Pavyzdžiui, elektrinis „Fiat 500“, kuris prieš trejus metus kainavo 40 tūkst. eurų, dabar parduodamas už 17 tūkst. eurų.
Panaši situacija yra su „Tesla Model 3“, kurios vertė per ketverius metus sumažėjo nuo 51 tūkst. iki 20 tūkst. eurų.
„Technologijos elektromobilių sektoriuje tobulėja itin greitai. Pirkėjai nori naujesnių modelių, turinčių didesnį nuvažiuojamą atstumą ir greitesnį įkrovimą. Deja, šios pažangos kaštus dažniausiai apmoka pirmieji elektromobilių savininkai,“ – priduria M. de Jager.
Šaltinis:
tv3.lt
REKLAMA
REKLAMA