Tarptautinė automobilių sporto federacija (FIA) dirbo daugiau nei 18 mėnesių, kad suformuotų „Rally1“ ir „Rally2“ automobilių klasių tolimesnę kryptį. Tikimasi, kad naujutėlį reglamentą „FIA“ pristatys 2027 metų gruodžio mėnesį.
„FIA“ šiuo metu siekia sukurti taisyklių rinkinį, kuris užtikrintų tolimesnį gamintojų dalyvavimą ir pritrauktų naujų prekės ženklų į šią discipliną. Nors galutiniai sprendimai dėl 2027 m. reglamentų dar nepriimti, panašu, kad „FIA“ darbo grupės vasarį paskelbtas pasiūlymas yra pagrindas būsimoms „Rally1“ ir „Rally2“ taisyklėms.
Manoma, jog „Rally1“ naudojama specifinė konstrukcija išliks, tačiau nuo 2027-ųjų jai bus leidžiama atlikti daugiau pakeitimų. Planuojama pasiūlyti šios konstrukcijos gamybos leidimą suteikti ne tik patiems gamintojams, bet ir išorinėms kompanijoms.
„FIA“ taip pat ieško būdų kaip sumažinti automobilių kainą. Šiandien „Rally1“ klasės automobilis kainuoja 400 000 eurų, tad bet koks privačių komandų įsitraukimas praktiškai neįmanomas.
Pasiūlyme rašoma, jog nauji „Rally1“ klasės automobiliai būtų sukurti serijiniu būdu gaminamų modelių pagrindu. Šis reikalavimas šiek tiek sumažins sportinių bolidų našumą, tačiau šis sprendimas taip pat turėtų padidinti konkurencingumą tarp skirtingo lygio vairuotojų.
Šiuo metu dar nėra nuspręsta kokią jėgainę naudos „Rally1“ bolidai. „FIA“ darbo grupė svarsto visus įmanomus variantus.
„Šiandien mes manome, jog biokuras arba sintetiniai degalai gali būti tinkama kryptis. Vis dėlto, mes taip pat norime atverti duris elektrifikuotoms jėgainėms. Aš turiu omenyje, ne tik elektromobilius, bet ir hibridus“, – sakė „FIA“ atstovas Xavier Mestelan Pinon.
„Pagrindinis tikslas – turėti kuo daugiau automobilių „Rally1“ klasėje, o tai reiškia, kad automobilis turi būti su vidaus degimo varikliu“, – tęsė jis.
„Asmeniškai manau, kad pilnai elektriniai automobiliai galėtų būti prasmingi, nes greičio ruožai, kurių ilgis neviršija 35 kilometrų, automobiliai galėtų pasiekti tokį patį našumo lygį, o greičio ruožo pabaigoje galėtume įrengti įkrovimo stoteles.“
„Galutinį sprendimą turime priimti kartu su WRC komisijos prezidentu, gamintojais, organizatoriais“, – pridūrė jis.
„Rally1“ klasės automobiliai Pasaulio ralio čempionate naudojami nuo 2022 metų. Naujos kartos automobiliai naudoja 1,6 litro darbinio tūrio benzininį variklį, kuris veikia kartu su hibridine pavara, leidžiančia bendromis pajėgomis generuoti maždaug 500 arklio galių.