Gamintojų pateikiamas nuvažiuojamas atstumas nėra pažadas, o laboratorinis vidurkis, pagrįstas ES patvirtinta WLTP metodika. Tikrovėje energijos sąnaudos labai priklauso nuo važiavimo stiliaus ir sąlygų. Jeigu įprastų automobilių sąnaudos gali svyruoti 10–30 proc., tai elektromobiliuose skirtumai kartais siekia ir 50 proc. Ar net daugiau.
Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.
Važiuojant greitkelyje deklaruoto atstumo pasiekti beveik neįmanoma, tačiau miesto ir priemiesčių režimu – įmanoma ne tik atitikti, bet ir gerokai viršyti. Tai įrodė V. Milius, kuris su 49 kWh talpos baterija pasiekė įspūdingą 8,6 kWh/100 km vidutinį energijos suvartojimą.
„Šiuo savo važiavimu norėjau įrodyti, kad gamintojai iš tiesų nemeluoja, ir elektromobilyje viskas priklauso nuo vairuotojo, jo važiavimo būdo ir priimamų sprendimų vairuojant. Gerai pasistengus galima pasiekti neįtikėtinų rezultatų. O jei važiuosi kvailai, nereikia tikėtis gerų rezultatų,“ – komentavo V. Milius.
Tai jau antrasis jo rekordinis važiavimas elektromobiliu. Lygiai prieš 5 metus jis su 64 kWh baterija turinčia „Hyundai Kona“ Vilniuje nuvažiavo 710 km, nors gamintojas deklaravo, kad automobilis viena įkrova vidutiniškai gali įveikti 484 km.
Pirmąją kelionę vairuotojas atliko per 30 valandų. Šį kartą su „Hyundai Inster“ jis nusprendė nealinti savo kūno, ir kilometrus rinko etapais, automobilį eksploatuodamas kaip įprasta.
Efektyvus važiavimas – natūralus įgūdis
V. Milius pabrėžia, kad ekonomiškumas nėra lėtumo sinonimas – veikiau koncentracijos rezultatas.
„Norint važiuoti efektyviai nereikia vilktis, reikia prognozuoti eismą. O tam, kad jį prognozuoti, reikia koncentruotis į vairavimą, o to padaryti žiūrėdamas į telefoną negali. Žmonės neturi nei noro, nei kantrybės vairuoti, tai natūralu, kad retai kam gaunasi elektromobiliais nuvažiuoti tiek, kiek deklaruojama“, - pakomentavo „Autobild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius.
Daugiausia energijos elektromobilyje sutaupyti padeda regeneracinio stabdymo sistema. „Hyundai Inster“ leidžia reguliuoti regeneracijos lygį vairo mentelėmis.
„Su vieno pedalo funkcija nesigaus važiuoti taip ekonomiškai važiuoti. Turi pažaisti su automobiliu, ir suprasti, kada jam lengviausia įsibėgėti, kada geriausia regeneruoti, juk kartais geriau yra tiesiog riedėti, bet reikia pajusti, ir kada su maksimalia regeneracija sustosi. To reikia pajusti, suprasti, bet tai tikrai ne raketų mokslas“, - sakė V. Milius.