„Metų moterų automobilis“ yra vienintelis pasaulyje konkursas, kuriame savo verdiktą skelbia vien tik moteriškosios lyties automobilių apžvalgininkės. Jį 2009 metais sugalvojo Naujosios Zelandijos automobilių žurnalistė Sandy Myhre.
Prieš balsuodamos, 75 automobilių žurnalistės iš 52 šalių kruopščiai išbandė daugybę modelių ir nuodugniai įvertino kiekvieną jų aspektą. Pirmajame balsavimo ture iš 63 pretendentų buvo atrinkti geriausi atskirų kategorijų modeliai. Atitinkamose kategorijose nugalėjo:
- „Volvo EX30“ (šeimos automobiliai),
- 5-osios serijos BMW (dideli automobiliai),
- „Kia EV9“ (SUV),
- „Volkswagen Amarok“ (4x4 ir pikapai),
- „Aston Martin DB12“ (išskirtiniai automobiliai).
Vėlesniame balsavimo etape iš šių finalininkų buvo išrinktas prestižinio 2024 metų pasaulio moterų automobilio titulo laimėtojas – juo ir tapo „Kia EV9“.
„Šių metų rinkimus iš dalies apsunkino tai, kad visi kandidatai buvo ypač stiprūs. Kiekvienas finalininkas turėjo pakankamai nuopelnų, dėl kurių jam būtų galima skirti trofėjų. „Kia EV9“ įveikė savo varžovus, nes šis automobilis gali patenkinti platų spektrą vartotojų poreikių“, – pažymėjo WWCOTY vykdomoji prezidentė Marta Garcia.
Toks specialisčių sprendimas, paskelbtas po kruopščios konkurentų analizės, išskiria nugalėtoją iš visų elektrinių SUV modelių. Įspūdingu talpumu pasižymintis septynvietis elektromobilis yra pirmasis toks savo segmente.
Nepaisant 5 metrų ilgio, automobilis išsaugojo gerus aerodinaminius rodiklius, o tai prisideda prie didesnio jo našumo. EV9 ne tik demonstruoja pažangiausią šiuolaikinį dizainą, bet ir yra kupinas modernių technologijų. Jo bateriją galima itin sparčiai įkrauti, o iš jos galima įkrauti kitus išorinius prietaisus.
„Kia EV9“ yra taisykles keičiantis žaidėjas. Tai toks automobilis, apie kurį kada nors apžvelgdami praeitį sakysime: „Štai nuo tada atsirado įperkami, patogūs naudoti ir visų vairuotojų trokštami elektromobiliai.“ Jokios kitos transporto priemonės kūrėjai šitiek nerizikavo: jie gerokai stumtelėjo projektavimo ir inžinerijos ribas“, – sakė viena iš komisijos teisėjų Tanya Gazdik iš Jungtinių Amerikos Valstijų.
„Elektromobilumo paplitimas priklausys nuo to, ar elektros energija varomi modeliai užpildys daugumą segmentų. „Kia EV9“ salonas pritaikytas šeimoms ir jis teikia vairavimo pojūtį, panašų į modelio su benzininiu varikliu, tik nepalieka jokių išmetamųjų teršalų. Jis turėtų palenkti širdis pirkėjų, kurie dar nėra įpratę prie elektros pavaros ir norėtų likti prie jiems įprastų transporto priemonių“, – teigė Jil McIntosh iš Kanados.
„Išskirtinai erdvus, įvairiai paskirčiai tinkamas elektromobilis. Jo elektroninė keturių ratų pavara taip pat įrodė savo galimybes, o dėl skirtingų vairavimo režimų EV9 yra puiki transporto priemonė šiaurietiškomis žiemomis, kai tenka brautis per sniego pusnis. Išbandžiau automobilį spaudžiant daugiau nei 25 laipsnių šalčiui ir apsidžiaugiau, kad EV9 šaltu žiemos oru elgėsi kaip įprastas prabangus automobilis: greitai įšilo, o nuvažiuojamam atstumui minusiniai laipsniai didelės įtakos neturėjo. Puikus Korėjos automobilių gamintojo pasiekimas“, – pažymėjo žurnalistė Ylle Rajasaar iš Estijos.