• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas seniausių ir šiuo metu vienas populiariausių automobilių gamintojų Europoje. Nuo tos dienos, kai „Škoda“ pateko į „Volkswagen“ rankas, Čekijoje įsikūrusi automobilių kompanija pradėjo keistis – mažais, bet labai svarbiais žingsniais į priekį.

Vienas seniausių ir šiuo metu vienas populiariausių automobilių gamintojų Europoje. Nuo tos dienos, kai „Škoda“ pateko į „Volkswagen“ rankas, Čekijoje įsikūrusi automobilių kompanija pradėjo keistis – mažais, bet labai svarbiais žingsniais į priekį.

REKLAMA

Nors pirmasis modelis, sukurtas bendradarbiaujant su „Volkswagen“, buvo dabar jau beveik užmiršta „Felicia“, tikrąjį lūžį „Škoda“ pasiekė su pirmosios kartos „Octavia“. Šis modelis iki šiol išlieka populiariausias markės automobilis ne tik Europoje, bet ir daugelyje Azijos šalių.

Daugiau automobilių apžvalgų – specialioje „Bandymų trasa“ rubrikoje.

Nuo pirmosios kartos pasirodymo praėjo jau septyniolika metų, per kuriuos buvo pristatytos tik trys kartos. Pirmoji buvo gaminama nuo 1996 iki 2004 m., antroji – nuo 2004 iki 2013 m. pradžios. Pastaroji tapo ypač populiari, o trečioji, naujausioji karta buvo pristatyta praėjusiais metais „Škoda“ markės muziejuje, vėliau – keliose tarptautinėse automobilių parodose. Įsibėgėjus pavasariui, ji pasirodė ir Lietuvoje. Nedvejodami suskubome išbandyti šį modelį – ar trečioji „Octavia“ išlaikė savo stipriąsias savybes ir ištaisė senąsias silpnybes?

REKLAMA
REKLAMA

MQB

Kadangi „Škoda“ priklauso „Volkswagen“ grupei, ji gali naudotis visais šio koncerno ištekliais. Viena reikšmingiausių naujovių – trečios kartos „Octavia“ sukurta ant naujosios MQB modulinės platformos. Jos privalumas – galimybė kurti įvairių tipų, dydžių ir segmentų automobilius. Pirmieji MQB platformos naudotojai buvo „Volkswagen Golf“, „Audi A3“ ir „Seat Leon“.

REKLAMA

Dėl naujos koncerno strategijos, „Octavia“ šiek tiek paaugo – ji tapo 9 cm ilgesnė, 4,5 cm platesnė, o ratų bazė pailgėjo net 8,9 cm. Tačiau tuo pačiu ji tapo ir 102 kg lengvesnė – tai būtent MQB konstrukcijos rezultatas.

Tuo tarpu buvusios „Octavia“ vietą dabar užėmė pigesnis „Rapid“ modelis, kuris siūlomas tiek sedano, tiek hečbeko kėbulais. Pastarasis turėtų pasirodyti šių metų pabaigoje.

REKLAMA
REKLAMA

Anksčiau „Octavia“ dažnai būdavo lyginama su panašaus dydžio „Volkswagen Jetta“, tačiau dabartinei kartai paaugus, ją drąsiai galima statyti greta populiariojo „Passat“ – ypač mūsų šalies rinkoje.

Modernios, bet vis dar subtilios linijos

„Škoda“ niekada nebuvo gamintojas, giriamas už išskirtinį dizainą. Kaip ir daugelis gamintojų, taip ir ši čekų kompanija savo automobiliais perteikia tam tikrą tautinį veidą. Jei prancūzų ar italų markės renkasi emocingą dizainą vietoj praktiškumo, tai „Škoda“ lieka ištikima funkcionalumui. Markės vyriausiasis dizaineris Jozefas Kabanas teigia, kad kuriant trečiąją „Octavia“ kartą, siekta elegantiškų, grakščių, bet neiššaukiančių linijų. Visgi, kai kur kyla įtarimų – galbūt įkvėpimo jis ieškojo „Audi“ ar „Volkswagen“ modeliuose, ypač galinių žibintų dizaine, kuris labai primena „Audi A6 C6“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Apie išvaizdą diskutuoti daug neverta – kaip ir ankstesnės kartos, ši „Octavia“ tiesiog ištirpsta pilkoje srauto masėje. Linijos – tvarkingos, bet be netikėtumų. Vis dėlto „Škoda“ taikosi į racionalius pirkėjus, todėl jiems šis dizaino pasirinkimas turėtų būti priimtinas.

Viduje – tradicinis, praktiškas ir suprantamas interjeras. Nors vairas ir prietaisų skydelis sukurti „Škoda“ inžinierių, dauguma kitų interjero elementų – beveik identiški „Golf“ modeliui. Mygtukai, centrinės konsolės išdėstymas, dėtuvių vietos – viskas pažįstama. Bet ar tai minusas? Vargu. Jei dviratis važiuoja – kam jį išradinėti iš naujo?

REKLAMA

Vairuotojo pozicija – patogi, matomumas puikus, daiktams – pakankamai vietos. Skirtumas labiausiai pasijunta gale – čia patogiai įsitaisys net 1,90 m ūgio žmogus. O bagažinė talpina 590 litrų – nulenktos sėdynės tūris siekia net 1580 litrų. Tokie skaičiai jau artėja prie universalo kategorijos.

Tarp malonių smulkmenų – prie degalų bako dangtelio pritvirtintas langų grandiklis. Maža detalė, bet žiemą – labai naudinga.

REKLAMA

Dinamiškumas tapo prioritetu

„Volkswagen“ grupė, pristatydama MQB platformą, žadėjo, kad šie modeliai taps dinamiškesni – ir neapsiriko. Pirmasis MQB naudotojas – septintos kartos „Golf“ – sužavėjo ne vieną žurnalistą. Tad natūralu tikėtis, kad ir „Octavia“ nenuvils.

Nors technologiškai „Octavia“ dalijasi daug komponentų su „Golf“ ir „Audi A3“, čekiškas modelis turi šiek tiek kitokią pakabos konfigūraciją. Palyginti su „Golf“, pakaba kiek standesnė, jautriau reaguoja į nelygumus. Tačiau net važiuojant prastais miestų keliais, automobilis išlieka komfortiškas. Kaip įprasta „Škodai“, čia viskas suderinta saugiai – pakanka tiek komforto, tiek dinamiškumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Skirtingai nei „Golf“ ar „A3“, „Octavia“ neverčia važiuoti agresyviai. Nors 140 AG benzininis variklis elastingas, o vairo mechanizmas informatyvus, trūksta kibirkšties, kuri verstų spausti iki ribos. Bet ar to iš tiesų reikia? Tikriausiai tik 1 proc. pirkėjų tai darys.

Jeigu vis dėlto esate vienas iš jų – „Octavia“ jūsų nenuvils. Posūkiuose kėbulas pasvyra minimaliai, o automobilio reakcijos išlieka tikslios. Net ir nemažų gabaritų šeimyninis automobilis gali skrieti smagiai, jei už vairo sėdi aktyvesnis vairuotojas.

REKLAMA

Benzinas prieš dyzeliną

Rinkdamiesi automobilį, galėjome pasirinkti vieną iš dviejų variklių: benzinį arba dyzelinį. Pasirinkome benzininį – mūsų nuomone, 1,4 litro TSI variklis visiškai pajėgus pakeisti brangesnius dyzelius.

Bandytame modelyje buvo sumontuotas 1,4 l variklis, išvystantis 140 AG ir 350 Nm sukimo momentą. Iki 100 km/h jis įsibėgėja per kiek daugiau nei 8 s ir, gamintojo teigimu, sunaudoja vidutiniškai 5 l/100 km. Tuo tarpu silpnesnis 1,6 l dyzelis (105 AG, 250 Nm) teoriškai naudoja vos 3,8 l, bet realybėje šie skaičiai dažnai būna optimistiniai. Be to, dyzelio modifikacija kainuoja 3–4 tūkst. litų daugiau.

REKLAMA

Benzininio variklio privalumai – akivaizdūs: jis pigesnis, tyliau dirba, sklandžiau veikia, o degalų sąnaudos – labai artimos dyzeliniam. Mūsų bandymo metu kompiuteris rodė 6,1 l/100 km.

Pirmūnas klasėje

Kalbant apie kainos ir kokybės santykį, „Škoda“ sunku pranokti. Lietuvoje trečios kartos „Octavia“ kainuoja nuo 47 960 litų – už tiek gausite 1,2 l, 86 AG motorą ir kuklią bazinę komplektaciją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mūsų bandytas automobilis – su 1,4 l benzininiu varikliu ir „Ambition“ įranga – kainuoja 60 060 litų. Komplektacijoje rasite: elektrinius langus, borto kompiuterį, oda aptrauktą vairą, šildomas priekines sėdynes, elektrinius ir šildomus veidrodėlius, oro kondicionierių, CD grotuvą su USB ir AUX jungtimis bei priešrūkinius žibintus. Norint „Elegance“ paketo – teks pridėti dar apie 5000 litų.

REKLAMA

Tiems, kurie kasdien nuvažiuoja didelius atstumus, dyzelinė „Octavia“ kainuos nuo 61 450 Lt, o galingiausias 2,0 l variklis – nuo 69 910 Lt.

Vis dar patrauklus pirkinys

Po ilgo bandymo supratome – naujoji „Octavia“ išlaikė visus geriausius savo pirmtakų bruožus. Ji ir toliau nepretenduoja į pasaulio geriausio automobilio titulą, bet turi keletą labai stiprių kozirių. Erdvus, funkcionalus interjeras, protinga kaina, malonus valdymas ir kokybiška surinkimo kultūra – tai argumentai, kuriuos bus labai sunku užginčyti. Ir būtent dėl jų verta rimtai pagalvoti apie „Octavia“.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų