Žinoma, pasaulyje netrūksta savo gyvenimo agoniją mėgstančių prailginti individų, kurie net ir su ekstremaliai atrodančiais išradimais leidžiasi į tūkstančių kilometrų ilgio keliones vien tam, jog galėtų susitikti su bendraminčiais ar vien dėl noro iškelti koją iš visuomenei įprastų, patogių rėmų.
Tokių automobilių, kaip bebūtų keista, šiandien tėra tik keli vienetai. Net ir elementarumo bei patikimumo simbolis „Toyota Hilux“ dabar turi užtektinai malonybiškų priedų, kurie idealiomis sąlygomis leidžia užmiršti, kokia yra tikroji šios mašinos paskirtis. Vis dėlto, po to, kai „Jeep“ drąsiai pareiškė, jog bilietą į Europą įsigijo naujausias „Jeep Gladiator“ pikapas, net neabejojame, jog patogiai ant kušetės įsitaisę „Ford“, „Isuzu“ ar „Toyota“ vadybininkai pradėjo nejuntamai traukti elektroninės cigaretės dūmą, vieną po kito. Visgi, į jų segmentą siekia įžengti ne iš kelmo spirtas naujokas, o visureigius mokantis kurti gamintojas.
DIZAINAS
Pikapai – neeilinė automobilių rūšis, kurios kūrimo procese vadovaujamasi pakankamai elementariomis taisyklėmis. Lygios linijos ir plokščios formos neleidžia dizaineriams užsiimti vaizduotę skatinančia kūryba, kurią, pavyzdžiui, galima panaudoti projektuojant sportišką sedaną. Kita vertus, juk ne dėl grožio šie automobiliai yra perkami, ar ne?
Šiam teiginiui, ko gero, norėtų paprieštarauti gausi „Jeep“ dizainerių komanda, kuri į juodadarbius pikapus pažvelgė kitu kampu. Vietoje to, kad imtų ir pasinaudotų ta pačia formule, kurios dėka galutinis produktas atrodytų taip pat nykiai kaip ir „Ford Ranger“ ar „Volkswagen Amarok“, iš už Atlanto atskriejęs „Jeep“ atrodo kaip žaislinė mašinėlė. Ta, kurią, galbūt, rankoje laikėte vaikystėje ar braižėte savo matematikos sąsiuvinyje, nes kitos formos piešiniai dar nebuvo spėję pasibelsti į paauglystės duris.
Asociacijos su žaisline mašinėle tikrai nėra blogoji „Jeep Gladiator“ savybė. Anaiptol. Tai – privalumas, nes įprastai pikapai nėra tos mašinos, kurias norėtųsi pavadinti gražiomis ar išskirtinėmis, bet kiekvienam iš jūsų puikiai atpažįstamas „Jeep Wrangler“ veidas šiam modeliui nejuntamai suteikia stilingiausio pikapo titulą. Bet kaip žinote patys, jeigu kažkoks daiktas gali būti įvardijamas kaip išskirtinai stilingas, tuomet jis neturi nieko bendro su praktiškumu ar sugebėjimu būti naudingu kasdieniškose situacijose. Ne šiuo atveju.
Esant poreikiui kiekvienas „Jeep“ vairuotojas gali įvairioms užduotims skirtą „Gladiator“ paversti į... net sunku įvardinti ką. Tiesiog užtenka atverti daiktų dėtuvę ir iš ten pasiimti įrankių rinkinį, susirasti draugą ir pradėti automobilį ardyti. Tiesiogine žodžio prasme. Toks jausmas, jog „Gladiator“ (kartu su „Wrangler“) nuo pat pradžių buvo sukurti tam, jog anksčiau ar vėliau būtų patobulinti. Juolab, oficialus „Jeep“ aksesuarų katalogas, švelniai tariant, milžiniškas. Ar bent vienas Europoje parduodamas analogas gali pasiūlyti tai?
Pravartu žinoti | Jeep Gladiator First Edition |
Ilgis (mm) | 5539 |
Plotis (mm) | 1875 |
Aukštis (mm) | 1857 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 3487 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 253 |
Automobilio svoris (kg) | 2294 |
Apsisukimo spindulys (m) | 13,60 |
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd) | - |
INTERJERAS
Amerikietiškų automobilių interjerai visuomet buvo jų Achilo kulnas. Buvo visiškai nesvarbu, ar tai – kompaktiškas hečbekas, ar aukštesnės klasės visureigis. Į Europą iš JAV atvykę modeliai visuomet priversdavo jaustis, jog anapus Atlanto sėdintys gamintojų vadovai tiesiog nesupranta, kas yra jaukus ir visą dieną blogų emocijų nekeliantis interjeras.
Interjeruose panaudotos apdailos medžiagos, surinkimo kokybė, ergonomika – didžioji dauguma niekados nesugebėdavo prilygti europietiškiems standartams, o ir reikia pripažinti, jog „Fiat“ grupė (dabar jau „Stellantis“) šioje srityje niekuomet nesugebėjo suspindėti. Prisiminus ką buvo galima rasti ankstesnėse „Jeep Wrangler“ modelio kartose, natūralu, jog ir jums gali kilti abejonių dėl „Jeep Gladiator“ siūlomos kokybės, bet tik ne šį kartą.
Globalios visureigių gamintojo ambicijos kone idealiai atsispindi ten, kur anksčiau norėdavosi priekaištauti labiausiai – už vairo. Kaip ir prieš porą metų pasirodęs „Jeep Wrangler“, taip ir „Gladiator“ stebina šios klasės automobiliams nebūdingais sprendimais. Tiek stilistine, tiek logika pagrįstų sprendimų gausa. Tiesiog pradėkime nuo elementarios stilistikos, kuri puikiai dera su tuo, ką matote išorėje. Nei automobilio išorėje, nei viduje nerasite perdėtai vingiuotų vingių ar dizaino elementų, kurie gladiatoriuje atsirado vien dėl noro mašinai suteikti išskirtinumo. Kiekvienas elementas, kiekviena detalė atlieka savo funkciją. Puikiai suprantame, jog pikapai perkami ne dėl noro būti madingu, bet tęstinumas ir sugebėjimas gana rimtai technikai suteikti žaismingumo vertas pagyrų.
Jeigu tai jums nėra svarbu ir didesnį prioritetą teikiate funkcionalumui, „Jeep“ taipogi neturėtų nuvilti. Ypač, jeigu esate truputėlį stambesnio sudėjimo vadeliotojas. „Jeep“, regis, atsižvelgė į galimybę, jog mašinos viduje, galbūt ir kada nors, sėdėsite su storesnėmis pirštinėmis ir centrinėje konsolėje esančius mygtukus padarė tokio dydžio, jog paspaudę šildomų sėdynių ikonėlę netikėtai kartu nepaspaustumėte ir elektroninės stabilumo kontrolės išjungimo mygtuko. Vairuotojo ir keleivio sėdynės taip pat neeuropietiškai plačios ir minkštos. Nors jų šoninis prilaikymas kvestionuotinas, bet tai nėra veiksnys, dėl kurio potencialūs „Jeep Gladiator“ pirkėjai staiga nuspręstų atšaukti savo užsakymą.
Pikape taip pat pavyko rasti keletą naudingų sprendimų. Pavyzdžiui, esant poreikiui, galinės sėdynės gali būti tinkamos ne tik vaikams ar kartu į nuotykį išsileidusiems bičiuliams. Galines sėdynes galima sulankstyti ir erdvę už vairuotojo paversti atskira daiktų, miniatiūrinio šaldytuvo ar namams skirtų vazonų talpykla. Papildomas daiktų saugyklas galima rasti ir po automobilio sėdynėmis. Jeigu netyčia nuspręsite automobilį išsiardyti ir leistis į paparčio žiedo paieškas vidurvasarį, reikalingiausius daiktus galėsite padėti į užrakinamas saugyklas ir nesukti sau galvos, jog pro šalį einantis pilietis pamėlynavusiais paakiais nuspręs pasisavinti tai, kas jam nepriklauso. Patogu. Sumanu. Praktiška.
Pravartu žinoti | Jeep Gladiator First Edition |
Bagažinės tūris (l) | 1005 |
Maksimali leistina apkrova (kg) | 770 |
Maksimali stogo apkrova (kg) | 70 |
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg) | - |
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA) | - |
DINAMIKA
Mes, europiečiai, įkėlę koją į bet kurią „Jeep“ atstovybę ir užsimanę savo rankose laikyti gana masyvų ir sunkų „Gladiator“ raktelį, turėsime pasitenkinti tik su viena variklio opcija.
Europos rinkai skirti modeliai bus komplektuojami tik su 3 litrų, 6 cilindrų dyzeliniu varikliu, į Jungtines Valstijas atkeliaujančiu iš „VM Motori“ gamyklos. Tai nėra absoliučiai naujas ar ką tik suprojektuotas agregatas – ir iki šiol jis buvo plačiai naudojamas skirtinguose „Jeep“, „Ram“ ar „Maserati“ markės modeliuose.
Vis dėlto, pradėjus narstyti šiame pikape esantį variklį paaiškėja, jog jame slypi keletas sprendimų, kurių nerastume kitose šio motoro versijose. Pavyzdžiui? Pikape esantis dyzelis turi mažos trinties stūmoklius, kurie inžinieriams padėjo užtikrinti mažesnę CO2 emisiją bei sąlyginai padorų variklio apetitą degalams. Ši variklio versija taip pat turi optimizuotą degimo sistemą bei žemo ir aukšto slėgio išmetamųjų dujų recirkuliacijos grandines bei gerokai našesnę aušinimo sistemą. Pastaroji „Jeep Gladiator“ pikape atsirado ne dėl noro pasigirti, bet dėl numatomų apkrovų, kurias gali patirti automobilio variklis tempiant tikrai ne pačias lengviausias priekabas.
Nepriklausomai nuo sąsajų su „Maserati“ ar „Jeep“ inžinierių sugebėjimo 6 cilindrų širdį pritaikyti savo poreikiams, 600 Nm sukimo momentas suteikia pikapui išskirtines savybes, vien dėl 6 cilindrų variklio konfigūracijos. Europoje populiarūs keturių cilindrų motorai „Jeep“ alternatyvą turėtų pranokti variklio aptarnavimo kaštų varžybose, tačiau absoliutaus efektyvumo ir teikiamo malonumo grumtynėse šešiacilindrė širdis tiesiog nepalieka jokių prošvaisčių.
Iš tiesų, nemažai pagyrų reikėtų skirti dyzeliniam varikliui talkinančiai transmisijai. Vėlgi – tai 8 laipsnių, „ZF“ automatinė pavarų dėžė, kurios skirtingas adaptacijas galima rasti skirtinguose „Alfa Romeo“, BMW ar „Maserati“ modeliuose. Būtent ji padeda užmaskuoti gana didelę pikapo masę, ypač pajudant iš vietos, tačiau įsibėgėjus ir pagavus tempą, variklio ir transmisijos tandemas padeda amerikietiškam pikapui lėkti taip, lyg jį į priekį stumtų nematomas gladiatorius.
Pravartu žinoti | Jeep Gladiator First Edition |
Variklio tūris / Cilindrų skaičius | 1,0 litro / 3 cilindrų |
Variklio galia / Sukimo momentas | 264 AG (3600 aps/min.) / 600 Nm (1400-2800 aps/min.) |
Pavarų dėžės tipas | 8 laipsnių, mechaninė |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,6 / 8,2 sek. |
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val. | 5,5 / 7,6 sek. |
Maksimalus greitis | 177 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100) | 10,2 / 7,6 / 8,8 |
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km) | 71 l / 700 km |
CO2 emisijos | 248-256 g/km |
VALDYMAS
Iki šiol šis naujokėlis pademonstravo ne vieną ryškų pranašumą prieš anksčiau minėtus „Ford“ ar „Toyota“ modelius, bet jie daugeliui gali būti menkaverčiai ir neįtikinantys sumokėti gerokai didesnę sumą už „Jeep Gladiator“.
Didžiausias ir rimčiausias argumentas, kodėl „Jeep Gladiator“ yra visa galva aukštesnis už bet kurį šiuo metu Europoje parduodamą pikapą slypi automobilio pakaboje. O tiksliau – galinėje pakaboje, kurioje slypi ne archajiška skersinių lakštinių lingių konfigūracija, o moderni ir šiuolaikiška penkių svirčių nepriklausoma pakaba. Tai bent!
Šis, regis, ne visiems svarbus pokytis, visapusiškai transformuoja amerikietišką pikapą. Jeigu bent kartą turėjote garbės vairuoti automobilį su pikapo kėbulu, šią akimirką turėtumėte labai greitai prisiminti kaip nervingai jie rieda keliu, kai bagažinėje nėra jokio krovinio. Tarška, barška, kruta, juda ir niekados nesugeba aprimti. Na, nebent važiuojate absoliučiai lygiu, neseniai šviežiu asfaltu padengtu keliu.
Važiavimo komfortas ir pikapams nebūdingas sklandumas yra tos savybės dėl kurių norisi „Jeep Gladiator“ girti. Nuolatos. Žinoma, inžinieriams nepavyko šimtu procentu panaikinti galinės dalies lengvumo ir nežymaus šokinėjimo važiuojant su nepakrauta bagažine, bet papildomos vibracijos ar vertikalūs galinės dalies judesiai yra minimalūs ir praktiškai nejuntami.
Ko gero, netikėtu ir maloniu atradimu tampa šio dičkio elgesys aplinkoje, kurioje dažniau sutinkate „Porsche Cayenne“ ar „BMW X5“ – automobilius, kurie, regis, tapo neatsiejama didmiesčiuose gyvenančių, bet į bekelę neišvažiuojančių miesčionių aksesuaru. Kad ir kaip griozdiškai „Gladiator“ atrodo ankštesnėse Lietuvos gatvėse, kad ir kaip dažnai jaučiate tą metalo masę ar subtilius svyravimus, tačiau šie veiksniai nekelia noro iššokti iš pikapo ir trenkiant durimis riebiai nusikeikti. Anaiptol. Tas nenušlifuotas ir nerafinuotas elgesys automobiliui tik suteikia savitos charizmos. O ir atsižvelgiant į automobilio ilgį, „Jeep Gladiator“ apsisukimo spindulys siekia vos 13,7 metro. „Alfa Romeo“ vairuotojai apie tokį rodiklį gali tik pasvajoti.
Tačiau kitais atžvilgiais „Gladiator“ važiuoja kaip visiškai įprastas automobilis. Jis patogus ir nešokinėja, turi gerą garso izoliaciją, o kelių šimtų niutonmetrų sukimo momentas niekada neleis užmiršti, kokį arsenalą turite po dešine koja. Net ir važiuodamas greitkeliu „Gladiator“ nesijaučia, lyg būtų atklydęs iš gūdžios girios. Nors aerodinaminis triukšmas pagal šiuolaikinius standartus yra šiek tiek didelis, tačiau vėlgi, jis nėra baisus ir tikrai gerokai mažesnis nei galima tikėtis.
Tad sudėjus visus už ir prieš, dabar atrodo, jog su „Jeep Gladiator“ galėtumėte vienu ypu įveikti dalį Europos, nepakenkdami savo fizinei ir psichinei sveikatai. Prakalbus apie fizinę ir psichinę sveikatą, „Jeep Gladiator“ turi užtektinai įrankių, kurie pravers jeigu savo laisvalaikį norėtumėte praleisti miškuose ar netgi mėgėjiškose „4x4 Perimetro“ varžybose.
Kaip ir „Jeep Wrangler“, taip ir „Jeep Gladiator“ iš gamyklos išrieda standartinėje įrangoje turėdamas užtektinai įrankių, kurie turėtų praversti kasdieniškose, gyvenimiškose situacijose. Na, bent jau tokiose, kurioms „Jeep Gladiator“ ir buvo sukurtas.
Pravartu žinoti | Jeep Gladiator First Edition |
Svorio paskirstymas tarp ašių | - |
Automobilio komponuotė | Keturi varantieji ratai |
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale ) | - |
Stabdžių sistema | - |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 305/70 R18 |
EKSPLOATACIJA
64 990 eurų. Pažiūrėkite į šią sumą ir ištarkite ją garsiai. Kad ir kaip į šį automobilį žiūrėtumėte, tai – didelė suma. Net ir atsižvelgiant į tai, jog už ją gaunate pakankamai daug mašinos.
Kita vertus, aukštos „Jeep Gladiator“ bei „Jeep Wrangler“ visureigių kainos turi gana rimtą priežastį. Į Europą atvykstantys modeliai atkeliauja turėdami gerokai daugiau komforto įrangos bei yra siūlomi tik su specifine variklių ir transmisijų konfigūracija. Jeigu šimto ir vienos lyties šalyje „Jeep Gladiator“ gali būti komplektuojamas su vienu iš dviejų variklių, o pirkėjai gali rinktis net iš dešimties įrangos lygių, Europoje amerikietiškas pikapas pirkėjams pateikiamas tik su vienu įrangos lygiu ir viena variklio opcija.
Galiausiai, mūsų žemyne „Jeep Gladiator“ neturi tiesioginių alternatyvų. „Volkswagen Amarok“, „Toyota Hilux“ ar „Ford Ranger“, nors ir turi pikapo kėbulą, negali būti laikomi pagrindiniais „Jeep“ konkurentais. Jie ženkliai pigesni, o ką jau kalbėti apie pagrindinių agregatų veikimą, patogumą ir galimybes automobilį išrinkti ir surinkti lyg peraugusį „Lego“ konstruktorių.
Pravartu žinoti | Jeep Gladiator First Edition |
Pigiausio modelio kaina | 64 990 eur |
Bandyto modelio kaina | 69 990 eur |
Garantinis laikotarpis | 5 metų, 200 000 kilometrų |
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km | ~ 35 procentai |
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas | ~ 1500 eurų / aptarnavimai vyksta kas 1 metus arba 20 000 km |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose ir Marijampolėje |