• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Nuo 2021 m. sausio 1-osios dienos, visi Europos Sąjungos teritorijoje parduodami nauji automobiliai privalėjo turėti degalų ir elektros energijos sąnaudų suvartojimo stebėsenos prietaisą – „OBFCM“ (angl. On-Board Fuel Consumption Monitoring).


Nuo 2021 m. sausio 1-osios dienos, visi Europos Sąjungos teritorijoje parduodami nauji automobiliai privalėjo turėti degalų ir elektros energijos sąnaudų suvartojimo stebėsenos prietaisą – „OBFCM“ (angl. On-Board Fuel Consumption Monitoring).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak teisės akto sumanytojų, „OBFCM“ yra skirtas tam, kad nustatytų nuokrypius tarp laboratorinių verčių ir faktinio važiavimo metu suvartotų degalų kiekio. Taip siekiama dar labiau sumažinti atotrūkį tarp matavimų ant bandymų stendo ir realaus išmetamųjų teršalų kiekio.

REKLAMA

Pagal dabar galiojančius teisės aktus, „OBFCM“ įrenginyje saugomas tikrasis degalų ir (arba) elektros energijos suvartojimas per visą transporto priemonės eksploatavimo laiką. Tačiau ar toksai priedas nepažeidžia automobilių savininkų privatumo? Ar įmanoma atsisakyti šių duomenų siuntimo?

REKLAMA
REKLAMA

Iš pradžių – truputėlis teorijos


Remiantis ES reglamentu 2017/11511, automobilių gamintojai privalo užtikrinti, kad lengvuosiuose automobiliuose būtų įrengtas degalų ir (arba) elektros energijos suvartojimo kontrolės prietaisas.


Automobilyje montuojamas degalų / elektros energijos suvartojimo stebėsenos įtaisas „OBFCM“ apibrėžiamas kaip konstrukcinis elementas (programinė ir (arba) techninė įranga). Jis suteikia standartizuotą ir neribotą prieigą prie tokios informacijos, kaip degalų sąnaudos, važiavimo greitis ir kitos svarbios informacijos, per visą transporto priemonės eksploatavimo laikotarpį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu visi duomenys apie jūsų keliones gali būti perduodami dviem būdais. Pirmasis būdas – nuotoliniu būdu. Jeigu automobilis palaiko programinės įrangos atnaujinimus nuotoliniu būdu, jis taip pat nuotoliniu būdu siunčia duomenis apie degalų sąnaudas, ridą ar važiavimo greitį.


Antrasis būdas – atliekamas rankiniu būdu. Įprastai, tai daroma atliekant planinį aptarnavimą oficialioje konkrečios markės atstovybėje.

REKLAMA

Ar įmanoma tam užkirsti kelią?


Kadangi automobilio kėbulo numeris gali būti prilyginamas asmens duomenims, naujesnių automobilių vairuotojai turi teisę atsisakyti šių duomenų siuntimui.


Nors šiuo metu nėra aiškios ir konkrečios tvarkos kaip tai reikėtų padaryti, tačiau pats lengviausias būdas – kreiptis į oficialų markės atstovą su prašymu, jog apribotų prieigą prie „OBFCM“ sistemos duomenų ir uždraustų duomenų siuntimą Europos aplinkos agentūrai.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų