• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mažas ir itin stilingas – savybės, kuriomis visuomet pasižymėdavo „
Peugeot“ automobiliai su hečbeko kėbulo tipu. Nuo pat „Peugeot 205“ laikų, kai Prancūzijos gamintojas pristatė pilnavertę alternatyvą analogams iš Vokietijos.

Ne vieną apdovanojimą pelnęs „205“ iki šiol yra mylimas ir gerbiamas. Ypatingai „
GTi“ versija. Tą patį galima pasakyti ir apie „205“ įpėdinį – „Peugeot 206“, kuris savo laiku gyrėsi itin mažo oro pasipriešinimo koeficientu bei itin žaviai atrodančiomis angomis variklio dangtyje. Tai buvo dvi „Peugeot“ sėkmės istorijos, kurias užgožė „Peugeot 207“ pasirodymas, nes prancūzai susimovė lygioje vietoje. Lengvo, paprasto ir stebėtinai patrauklaus automobilio vietą užėmė viršsvorio turinti bandelė, kuri nebuvo nei labai maloni vairuoti, nei lengvai prižiūrima, nei labai greita. Ko gero mums net neverta kalbėti ir apie kvescionuotą „207“ modelio stilių.

Mažas ir itin stilingas – savybės, kuriomis visuomet pasižymėdavo „
Peugeot“ automobiliai su hečbeko kėbulo tipu. Nuo pat „Peugeot 205“ laikų, kai Prancūzijos gamintojas pristatė pilnavertę alternatyvą analogams iš Vokietijos.

Ne vieną apdovanojimą pelnęs „205“ iki šiol yra mylimas ir gerbiamas. Ypatingai „
GTi“ versija. Tą patį galima pasakyti ir apie „205“ įpėdinį – „Peugeot 206“, kuris savo laiku gyrėsi itin mažo oro pasipriešinimo koeficientu bei itin žaviai atrodančiomis angomis variklio dangtyje. Tai buvo dvi „Peugeot“ sėkmės istorijos, kurias užgožė „Peugeot 207“ pasirodymas, nes prancūzai susimovė lygioje vietoje. Lengvo, paprasto ir stebėtinai patrauklaus automobilio vietą užėmė viršsvorio turinti bandelė, kuri nebuvo nei labai maloni vairuoti, nei lengvai prižiūrima, nei labai greita. Ko gero mums net neverta kalbėti ir apie kvescionuotą „207“ modelio stilių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

peugeot_207_3-door_1


„Peugeot“ vadovybė sugebėjo atsikvošėti tik, kai padėties rimtumą parodė itin aštrūs ekonominės krizės ragai. Jos meto paaiškėjo, jog „Peugeot“ automobiliai neatitinka šiuolaikinių standartų, o žmonės už Prancūzijos ribų tiesiog net nenori žiūrėti į šios žinomos markės pusę. Pavyzdžiui, 2008 metais „Peugeot“ visoje Europoje pardavė 406 tūkst. „207“ modelio vienetų. Praėjus vos trejiems metams šis rodiklis nukrito iki net 245 tūkst. Kaip matote patys, padėtis buvo rimta. Netgi labai rimta.
Visapusiškai pasikeitusios bendrovės veidu turėjo tapti eilė naujos kartos automobilių, kurie leistų gamintojui sugrįžti į lyderių gretas. Vienu iš jų tapo 2012 metais pasirodęs „Peugeot 208“ – mažesnė, išvaizdesnė, patogesnė ir svarbiausia – lengvesnė pamaina, kuri už net patį kūdžiausią „Peugeot 207“ buvo lengvesnė net 268 kilogramais.
Techniškai – tai nebuvo vienas iš tų projektų, kuris pasižymėjo kardinaliais pasikeitimais. Už mažyčių durelių ar išvaizdžių priekinių žibintų slypėjo sena, bet modifikuota „Peugeot 207“ platforma. Priekinėje pakaboje slypėjo „MacPherson“ kolonos, o gale – prancūzų itin mėgstamas torsionas.
„Peugeot“ kelrode žvaigžde tapęs modelis buvo gaminamas su 3 arba 5 durų hečbeko kėbulo tipais. Universalo idėjos „Peugeot“ nusprendė atsisakyti, o vietoj jo pasiūlyti ne ką prastesnę alternatyvą – „
Peugeot 2008“ krosoverį.

REKLAMA


Viduje – stebėtinai erdvu
„Peugeot 208“ yra mažas automobilis. Tai akivaizdu, tačiau atidarius itin lengvas dureles ir atsitūpus ant pakankamai sėdynių nustebins keli dalykai.
Pirmasis siurprizas – itin mažytis vairas, prie kurio reikės priprasti. Ypač jeigu turite storas rankas ir apskritai, esate stambaus sudėjimo vairuotojas.
Antrasis siurprizas – interjero erdvė. Atsižvelgiant į automobilio dydį ir paskirtį, jis siūlo užtektinai erdvės keturiems suaugusiems, o tai pakankamai retas reiškinys šioje klasėje.

REKLAMA
REKLAMA

Atnaujintas Peugeot 208


Apskritai – apart mažyčio vairo, vargu ar valdydami automobilyje esančius instrumentus jausitės nepatogiai. Konsolės viršuje pūpsantis ekranas padės koreguoti įvairius automobilio parametrus, o konsolės viduryje skirti mygtukai padės valdyti oro kondicionavimo sistemą.
Verta paminėti, jog „Peugeot 208“ gerą įspūdį paliks tik tada, jeigu įsėsite į „Allure“ arba aukštesnės komplektacijos modelius. Patys pigiausi, įmonių parkams skirtos modifikacijos pasižymi klaikiu, pigiu, įbrėžimams jautriu plastiku, kuris varo depresiją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmos kartos Peugeot 208


Varikliai – pakankamai pajėgūs
Kuomet „Peugeot“ pristatė „208“ hečbeką, jie taip pat paskelbė ir dar vieną naujieną – trijų cilindrų variklius, kuris, teoriškai, pranoko savo analogus su keturiais cilindrais.
Trijų cilindrų motorai buvo 1 arba 1,2 litro darbinio tūrio ir priklausomai nuo versijos, išvystė 68, 82 arba 110 arklio galių.
Jeigu vengsite variklių gamos paliegėlio – 68 AG versijos, tuomet vargu ar važinėdami mieste labai skųsitės galios trūkumu. 82 ar 110 arklio galių iš trijų cilindrų išspaudžiančios versijos puikiai susidoroja su jiems patikėta užduotimi ir netgi skleidžia visai malonų urzgimą.

REKLAMA

Pirmos kartos Peugeot 208


Vis dėlto, jeigu primygtinai norėsite agregato, turinčio 4 cilindrus, tuomet turėsite ieškotis pakankamai retų versijų su 1,4 arba 1,6 litro darbinio tūrio varikliais, kurių pajėgumas neviršija 120.
Nepriklausomai nuo to, kurį benzinu varomą variklį pasirinksite, nei vienas iš jų nebus itin palankus kompanionas ilgose kelionėse. Visi varikliai, važiuodami 120 km/val. greičiu, palaikys variklio sūkius virš 3000 aps/min. Ką tai reiškia? O gi tai, jog variklio skleidžiamas garsas ilgesnėje kelionėje išvargins.
Užmiestyje savo pranašumus puikiai demonstruoja fantastiški „Peugeot“ dyzeliniai motorai. Jie stebėtinai tylūs, pasižymi mažomis vibracijomis ir jeigu pasirinksite 115 arklio galių versiją – džiugins veržlumu ir juokingomis kuro sąnaudomis.

REKLAMA

Pirmos kartos Peugeot 208


Geros nuotaikos užtaisas vardu „GTi“
Pirmoji mūsų pažintis su šiuo stileiva įvyko 2013 metais, Estijoje, kuomet buvome pakviesti į „Peugeot 308“ modelio pristatymą. Kol daugelis kolegų tyrinėjo naująjį „Peugeot 308“, mes griebėme raktelius nuo „208 GTI“. Ir žinote ką? Tikrai nepasigailėjome, nes „208 GTI“ demonstravo ne tik mažyčio ir energingo šunelio entuziazmą, kuomet jis nori pagauti rankoje laikomą kamuoliuką, bet ir didžiulį variklio norą didinti variklio sūkius.
Pirmoji „208 GTI“ versija sugebėjo pataikyti tiesiai į dešimtuką ir dar kartą pademonstravo, jog „Peugeot“ inžinieriai yra rimtai nusiteikę susigrąžinti entuziastus, kurie, galbūt, dėl įvairiausių priežasčių nusisuko nuo gamintojo, garsėjusio savo charizma ir išskirtiniu charakteriu.
2016 metai - „Peugeot“ žiniasklaidos atstovus kviečia pažiūrėti į atnaujintą „208“ modelių gamą. Tradiciškai, iš pradžių pristatomos pigiausios modifikacijos, kitaip tariant – tos, kurios beprotiškai populiarios. Prezentacijos metu „Peugeot“ atstovai pažymi naujo dizaino priekinius žibintus, keletą kitų esminių pakeitimų. O tuomet visų akys nukrypsta į pasiutusį ir etiketo pamokų reikalaujantį „Peugeot 208 GTI“, kuriam kosmetiniai pakeitimai suteikė daugiau veržlumo ir agresyvumo.

Peugeot 208 GTI bandymas

ATSILIEPIMAI


Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome šio automobilio savininką, kurie mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jiems sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Danielius – 2015 metų, „Peugeot 208 1.2 VTI“, nuvažiavęs 78 310 kilometrų.
„Mes su žmona buvome vieni iš tų nesuprastų žmonių, kurie nusprendė įsigyti naują „Peugeot“. Anuomet „208-ukus“ dažniausiai pirko įmonės ir retkarčiais – tokie kosmonautai kaip mūsų šeimyna.“
„Kadangi gyvename mieste ir automobilis yra skirtas tam, jog patogiai ir nevaržomai nusigautume iš vieno miesto galo į kitą, ieškodami mašinos svarstėme įvairių modelių kandidatūras. Iš pradžių ėjome į „Volkswagen“ saloną, kur išbandėme „Polo“ su 1,4 litro dyzeliu – pasibaisėjau ne tik dinamika, bet ir tuometine automobilio kaina.“
„Po gerų poros mėnesių likome ties dviem pasirinkimais: „Ford Fiesta“ ir šiuo „Peugeot 208“, tad galutinį sprendimą nulėmė gerokai mažesnės išlaidos planiniams aptarnavimams ir žmonos noras vairuoti raudonos spalvos „Peugeot“.
„Man asmeniškai šis mažas spuogas nekelia praktiškai jokių emocijų. Tuo tarpu mano žmonai jis labai patinka dėl kelių priežasčių. Pirmoji – spalva, na žinoma. Antroji – jai patinka itin mažas vairaratis, kurį reikia sureguliuoti taip, jog į prietaisų skydelį žiūrėtume ne pro vairą, o virš jo. Trečioji – absoliučiai jokių pastangų nereikalaujantis valdymas. Visur gali važinėti vairą sukinėjat su vienu vairu.“
„Bent jau mums, net visus 82 arklius išspaudžiantis motoras Vilniuje srebia 6-8 litrus benzino. Žinoma, turint lengvesnę koją, galbūt būtų galima sumažinti mašinos apetitą, bet tam tiesiog nematau prasmės, nes šis trijų cilindrų varikliukas labai smagiai riaumoja ir urzgia, kai bandai laužyti tachometro rodyklę.“
„Viską apibendrinus, pasirinkome tikrai neblogą automobiliuką. Išskyrus planinius aptarnavimus, patys iš savo kišenės turėjome investuoti tik į padangas ir priekines lemputes, kurios dėl man nesuprantamos priežasties mėgsta greitai perdegti. Galbūt tai kažkaip susiję, jog prie jų priėjimas toks lengvas? Visa kita – ledas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pirmos kartos Peugeot 208


PATARIMAI PERKANT IR EKSPLOATACIJA


Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant pirmos kartos „Peugeot 208“.

  • Perkant automobilį su 1,4 arba 1,6 litro benzininiu varikliu, įsiklausykite ar paskirstymo grandinė neskleidžia pašalinių garsų

  • Naujos kartos multimedija turi polinkį strigti arba užstrigti. Retkarčiais tam tikros funkcijos tiesiog neveikia. Ištikus šiai bėdai, rekomenduojama atnaujinti multimedijos programinę įrangą

  • Kaip ir visi modernūs dyzeliai, taip ir „Peugeot“ kūriniai gali susidurti užsikimšusiais kietųjų dalelių filtrais. Su šiuo gedimu susidurs tik tie, kas važinėja mieste, trumpais atstumais

  • Pirmųjų gamybos metų modeliai turi problemų su korozija. Pirmieji korozijos židiniai ant bagažinės dangčio

  • Perkant automobilį su panoraminiu stoglangiu, verta patikrinti aplink jį esančias gumas, per kurias į vidų gali patekti vanduo

  • Intensyviai naudotų modelių požymis – nusidėvėjusios vidinės durų rankenėlės. Kaip ir mechaninės pavarų dėžės perjungimo svirties antgalis

  • Siekiant su automobiliu važinėti ilgai ir laimingai, „Peugeot“ specialistai rekomenduoja termostatą keisti arba patikrinti kas 70 000 kilometrų

  • Modeliai su 1,4 litro dyzeliniais varikliais buvo atšaukti keletą kartų dėl: „EGR“ vožtuvų, purkštukų, alyvos siurblio. Pirkdami automobilį įsitikinkite, jog jis buvo nuvykęs į „Peugeot“ atstovybę, kurioje jam buvo pakeistos įvardintos dalys. Tai galima padaryti sužinojus automobilio kėbulo numerį  ir jį patikrinus „Peugeot“ atstovybėje

  • Buvo pasitaikę atvejų, kai 82 arklio galias išvysčiusiems varikliams prireikdavo kapitalinio remonto nuvažiavus vos 20 000 kilometrų. Gamintojas pripažino, jog šią problemą iššaukė netinkamos kokybės alkūniniai velenai. Atšaukti modeliai buvo pažymėti „ZPL“ kodu

  • 1,4 ir 1,6 litro dyzelinių variklių silpnoji vieta – solenoido vožtuvas

  • Modelių su 1,4 litro dyzeliniais varikliais sankabos tarnavimo laikas nėra ypatingai ilgas

  • 1,6 litro, 92 arklio galias išvystančių dyzelinių variklių silpnoji vieta – purkštukai. Šią problemą galima įžvelgti, jeigu tik užvedus variklį, jis dreba arba minimaliai trukčioja

  • Dažymo kokybė – nėra pati geriausia, tad būkite pasiruošę, jog po kurio laiko ant jo išvysime akmenukų paliktas žymes













































Orientacinės detalių kainos Versijai su 1,2 litro benzininiu motoru
Sankabos komplektas ~ 100 eurų
Stabdžių trinkelių komplektas ~ 15 eurų
Stabdžių diskas ~ 20 eurų
Vairo traukė ~ 20 eurų
Amortizatorius ~ 40 eurų
Rato guolio komplektas ~ 30 eurų
Oro filtras ~ 10 eurų
Generatorius ~ 170 eurų
Versijas, kurias rekomenduojame rinktis 1.2 PureTech 110 „Allure“ arba 1.6 e-HDI 115 „Allure“

REKLAMA


Atnaujintas Peugeot 208


Verdiktas 3.5
Po nuviliančiai vidutiniško „Peugeot 207“, vienas didžiausių automobilių gamintojų Europoje į miesto automobilių segmentą sugrįžo su trenksmu.
Pirmosios kartos „Peugeot 208“ labai greitai tapo perkamiausiu bendrovės modeliu daugelyje Europos šalių. Dėl daugybės priežasčių.
Visų pirma – „208“ puikiai atlieka savo funkciją kaip miesto automobilis. Jį be galo lengva valdyti, manevruoti ankštose vietose, yra pakankamai komfortiškas ir turi ekonomiškus bei dinamiškus motorus. Vienintelė ir didžiausia automobilio problema – važiavimo komfortas važiuojant ilgesnėse kelionėse.
Jeigu vengsite biudžetinių, pačios skurdžiausios komplektacijos versijų, šis prancūziškas hečbekas leis ilgam pamiršti bet kokias alternatyvas iš Vokietijos ar Japonijos.

PRIVALUMAI



  • Lengvas ir pakankamai tikslus valdymas

  • Puikus eksterjero dizainas

  • Pagirtinas kompromisas tarp komforto ir dinamiškumo

  • Atsižvelgiant į automobilį dydį – praktiškas ir talpus

  • Itin šauni „GTi“ versija

  • Patogią vairuotojo poziciją suras net ir ilgesnes ataugas turintis individas

  • Milžiniškas atsarginių detalių kiekis

  • Taupūs dyzeliniai motorai


TRŪKUMAI



  • Silpniausi varikliai privers išlipti iš automobilio ir jį pastumti

  • Garso izoliacija važiuojant didesniu greičiu

  • Netolygus automatinės pavarų dėžės veikimo algoritmas

  • Apdailos medžiagos – vidutiniškos

  • Puodelių laikikliai sumontuoti keistoje pozicijoje

  • Mechaninės pavarų dėžės turi tik 5 bėgius (išskyrus GTI versiją)


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų