Pasaulyje nėra gamintojo, kuris neįsivaizduotų savo kasdienybės be SUV tipo automobilio. Tūkstančiai vairuotojų, įvertinę SUV siūlomus privalumus, atsisako tradicinių hečbekų, sedanų, universalų ar vienatūrių ir sėda už automobilių, kurie suteikia pojūtį, jog vairuoji visureigį.
SUV tipo automobilių atsiradimas „Kia“, „Renault“, „Volkswagen“ ar net „Audi“ gretose neturėtų stebinti, tačiau kai panašaus pobūdžio projektų imasi ilgametes tradicijas puoselėjantis gamintojas, ištikimiausi tokių gamintojų gerbėjai pradeda nerimauti. Ar tikrai SUV yra vienintelė išeitis?
DIZAINAS
Ganėtinai ilgą laiką SUV manijai atsilaikiusi „Jaguar“, praktiškai vienu metu pristatė „Jaguar E-Pace“ ir „Jaguar F-Pace“ – kompaktišką ir vidutinio dydžio SUV, su kuriais gamintojas iškart kelis kartus praplėtė savo potencialią pirkėjų auditoriją.
Kad ir kaip juokingai skamba „Jaguar“ siekis šį automobilį vadinti visureigiu, tačiau nereikėtų užmiršti, jog „Jaguar“ ir „Land Rover“ inžinieriai dirba praktiškai tose pačiose patalpose, diskutuodami apie tuos pačius projektus. Ar tai reiškia, jog „Jaguar F-Pace“ iš esmės yra „Land Rover“ tik su iškelto universalo rūbais? Tiesą sakant – ne.
Skirtingai nuo mažesnio „Jaguar E-Pace“, kuris buvo surinktas iš „Range Rover Evoque“ atliekų, didesnis, bet ne ką daugiau brangesnis „F-Pace“, turi daugiau bendrų sąlyčio taškų su prie kelio prigludusiais „XE“ ir „XF“ sedanais, bei „F-Type“ kupė. Su pastaruoju „F-Pace“ turi netgi labai aiškų giminystės bruožą – galinius žibintus.
Tuo tarpu atletiškumo geną iš „XE“ ir „XF“ modelių „Jaguar“ pasiskolino naudodama tą pačią, bet būtent „F-Pace“ pritaikytą modulinę platformą, kurios struktūrą sudaro aliuminis, plienas ir magnis, ir lengviesiems automobiliams būdingos priekinės ir galinės pakabos sistemos, kurių dėka „F-Pace“ kelyje turėtų suteikti ne ką mažesnį vairavimo malonumą negu, pavyzdžiui, „Porsche Macan“. Be to, šio sprendimo pasekmės gana aiškiai matyti „E-Pace“ ir „F-Pace“ automobilių svorio skirtumuose.
„Jaguar E-Pace“ su 2,0 litrų, 300 arklio galių generuojančiu benzininiu varikliu ir keturių varančiųjų ratų pavara sveria 1894 kilogramus, o „F-Pace“ turėdamas identiško tūrio, identiškos galios variklį ir tą pačią keturių varančiųjų ratų pavarą sveria sveria 124 kilogramais mažiau – 1770 kilogramus. Ironiška, ar ne?
Atkreipkite dėmesį:
- Nenustebkite, jeigu vieną dieną priekinių durų spynelę juosianti apdaila tiesiog nukris. Pagal sumanymą, ji turi nusiimti neįdedant labai daug jėgų, siekiant kuo greičiau prieiti prie spynelės, tačiau dėl labai silpno sutvirtinimo, ji gali nukristi tiesiog automatinėje plovykloje.
- Iš priekinės panelės sklindantys įvairūs krebždesiai – įprastas reiškinys šiuose automobiliuose.
- Atkreipkite dėmesį ar tarp kėbulo dalių nėra netolygių tarpų. Labiausiai dėmesį reikėtų atkreipti į bagažinės dangtį. Tarpai gali išduoti ne tik faktą, jog automobilis buvo apsilankęs kokybiškai darbų neatliekančiose dirbtuvėse, tai gali būti ir gamyklinis brokas.
INTERJERAS
Ypatingai gausiame vidutinio dydžio, aukštesnės klasės SUV automobilių segmente, britiškas „Jaguar F-Pace“ pasižymi keliomis, bet labai stipriomis savybėmis ir ypatybėmis.
Žvelgiant į, pavyzdžiui, „Audi Q5“ ir lygiagrečiai stovintį „Jaguar F-Pace“, iškart norėsite pasakyti, jog „F-Pace“ it būtų didesnis automobilis. Žinote ką? Jūsų nuojauta neapgauna, mat išskyrus aukštį, „F-Pace“ yra ilgesnis, platesnis ir turintis ženkliai ilgesnę ratų bazę, kuri labiau prilygsta „Range Rover Velar“, o ne „Q5“. Tai reiškia, jog į kovos lauką galite atvežti bet kurį šios klasės automobilį vertinti erdvės pojūčio parametrus ir praktiškumo savybes, tačiau „F-Pace“ visuomet pasirodys kaip geresnis pasirinkimas.
Vien ko verta 650 litrų talpos, net 1 metro skersmens bagažinė, kurios talpumą galima padidinti nulenkus sėdynes. Padarius tai, automobilyje galima vežti iki 1,8 m. ilgio daiktus. Tokią pačią lengvą pergalę „F-Pace“ pelno, kai reikia vežti būrį aukštesnių keleivių. Ant galinių sėdynių, be didelio vargo įsirangys net dviejų metrų ūgio individas, kuriam pakaks vietos kojų, juosmens, galvos lygmenyje. Šiuos privalumus įprastai tenka vardinti kalbant apie „BMW X5“ ar „Audi Q7“, o ne žemesnės klasės „F-Pace“.
Liūdniausia yra tai, jog pranašumą praktiškumo varžybose sumenkina atsainus požiūris į medžiagų ir surinkimo kokybę. Vieną dieną įsėdę į „F-Pace“, labai stipriai nenustebkite, jeigu išvysite netolygias, banguojančias siūles arba ypatingai pigų plastiką, kuris, regis, buvo pagamintas iš perdirbtų „Tata Nano“ buferių. Automobilio interjeras yra stilingų, bet pigių interjero detalių mišrainė, kuri iš pradžių sužavi, o paskui šiek tiek nuvilia.
„Jaguar“ taip pat padarė didelę klaidą, siekiant atkartoti vokiškų automobilių gamintojų kainodarą. Jeigu „Audi“, BMW ar „Mercedes-Benz“ kainodarą ir standartinės įrangos gausą galima pavadinti grobuoniška, tai „Jaguar“ žengė dar vieną žingsnį į priekį ir praktiškai visus norimus komforto įrangos priedus sutalpino į papildomos įrangos katalogą. Tai reiškia, jog kokybės pojūtį pagerinantys durų ar sėdynių apmušalai, skaitmeninis prietaisų skydelis, pažangesnė multimedijos sistema ar net geriau skaitmeninius įrašus atkurianti garso sistema nėra sutinkama taip dažnai kaip norėtųsi, tad jeigu trokštate, jog „F-Pace“ neprimintų, jog yra „Hyundai“ ar „Opel“ lygio produktas, dairykitės versijų su „Portfolio“ (iki 2020) arba „R-Dynamic“ įrangos lygiu.
Atkreipkite dėmesį:
- Elektronikos problemos yra pati didžiausia „Jaguar F-Pace“ problema. Galite susidurti su stringančia multimedija, neveikiančia galine vaizdo kamera, neveikiančiais mygtukais ant vairo ar „Bluetooth“ sąsaja. Įprastai, daugelį šių problemų išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas, tačiau pasitaiko atvejų, kai reikia keisti vieną ar keletą jutiklių ar netgi visą multimedijos įrenginį.
- Galiniai atstumo jutikliai gali pradėti „spiegti“ tiesiog važiuojant atbuline eiga. Tai dažniausiai indikuoja galinio atstumo jutiklio (keleivio pusės) gedimą.
- Sėdynių apmušalų ištvermingumas – vidutiniškas. Pasitaiko atvejų, kai rimti nusidėvėjimo požymiai matyti automobiliuose, nuvažiavusiuose vos 50 000 kilometrų.
- Pasitaiko atvejų, jog atidarius bagažinės dangtį, iš jo pradeda tekėti vanduo. Nuimkite valstybinį numerį ir apžiūrėkite ar nėra papildomų tvirtinimo skylių ir ar jos yra sandarios.
VALDYMAS
Prieš gerą dešimtmetį, „Jaguar“ automobilių vizitinė kortelė buvo sunkiai prilygstamas važiavimo komfortas. Patogumą, o ne grubų atletiškumą vertinę „Jaguar“ inžinieriai, regis, iškeliavo į pensiją, nes „F-Pace“ kūrę specialistai atidžiai studijavo „BMW X3“ ir „Porsche Macan“ manieras kelyje.
Nuoširdus troškimas sukurti SUV tipo automobilį, kuris pasižymėtų geresniu valdymu už „Porsche Macan“, paskatino „Jaguar“ specialistus į „F-Pace“ įdiegti „F-Type“ modelyje naudotas pakabos sistemas bei elektroninės stabilumo sistemos programinę įrangą. Pavyzdžiui, naudojant „Dynamic“ važiavimo režimą, pastaroji sistema vairuotojui suteikia daugiau laisvės ir nebandė automobilio stabdyti, jeigu, pavyzdžiui, posūkyje pradedate cypinti padangas. Net ir nenaudojant važiavimo režimo, kuris automobiliui suteikia daugiau ūpo, „F-Pace“ kiekvieną kilometrą įveikia veržliau, tiksliau ir su didesniu pasimėgavimu negu „Audi Q5“, „BMW X3“ ir „Mercedes-Benz GLC“ kartu sudėjus.
Gerą įspūdį įgudusiam vairuotojui paliks ir keturių varančiųjų ratų pavara. Kaip ir daugelis „AWD“ sistemų, jos valdymas yra patikėtas programinei įrangai, kuri automatiškai reaguoja į esamas kelio sąlygas ir užtikrina atitinkamą traukos poreikį.
Kai vairuotojas reikalauja didesnės traukos ar sukibimo, sistema reikiamą sukimo momento galią priekiniams ratams gali suteikti vos per 165 milisekundes. Gamintojo teigimu, ši sistema buvo suprojektuota taip, jog padėtų vairuotojui išvengti neprarasti sukibimo su kelio danga, o ne stengtis jį atgauti. Trumpai tariant – įprastomis sąlygomis sukimo momentas tarp priekinės ir galinės ašies paskirstomas 10:90 koeficientu, tačiau esant poreikiui, šis koeficientas gali pakisti iki 90:10, o naudojant specifinius važiavimo režimus, sukimo momentas tarp priekinės ir galinės ašies tuomet būna paskirstomas 50:50 koeficientu.
Atkreipkite dėmesį:
- Pirkdami automobilį, įsiklausykite ar galinis diferencialas neskleidžia pašalinių garsų. Pasitaiko atvejų, kai diferencialo gedimai atsiranda ties 100 000 - 150 000 kilometrų rida. Verta pažymėti, jog alyvą diferenciale reikia keisti ne rečiau negu kas 50 000 kilometrų.
- Akumuliatoriaus įkrovos lygis yra be galo svarbus siekiant užtikrinti, jog visos saugumo sistemos ir likusi komforto įranga veiktų sklandžiai. Jeigu akumuliatoriaus įtampa nukrisdavo žemiau reikalaujamo lygio, prietaisų skydelyje įprastai išvysite eilę skirtingų įspėjamųjų pranešimų.
DINAMIKA
Tai yra viena iš tų sričių, kurioje dauguma „Jaguar“ automobiliai, nepriklausomai nuo jame esančio variklio, sugebėdavo sužavėti. Ypač lengvaatlečiai „Jaguar XE“ ir „Jaguar XF“ sedanai, kurie net ir turėdami keturių cilindrų variklį, sugebėdavo džiuginti neprastomis dinaminėmis savybėmis.
Kaip ir „F-Pace“ broliai su sedano arba universalo kėbulo tipais, taip ir „F-Pace“ buvo komplektuojamas su įvairaus galingumo keturių ir šešių cilindrų varikliais, bei galinių arba visų varančiųjų ratų pavara. „Jaguar“ taip pat siūlė rinktis iš mechaninės ir automatinės pavarų dėžės, tačiau mechaninė pavarų dėžė buvo komplektuojama tik su silpniausiu dyzeliniu varikliu ir tik su galinių varančiųjų ratų pavara. Tikėtina dėl to, jog ši versija buvo sukurta galvojant apie kiekvieną centą galvojančias įmones, kurios siekdamos išlaikyti darbuotoją, jam leidžia įsigyti naujutėlį „Jaguar“.
Kadangi versijos su mechanine pavarų dėže yra neįtikėtinai retos, visi kiti naudoti „F-Pace“ automobiliai yra komplektuojami su „ZF“ 8 laipsnių automatine pavarų dėže, kurioje buvo įdiegtas „Jaguar“ sukurtas veikimo algoritmas.
Neturėjus patirties su tokią pačią pavarų dėžę naudojančiais „Alfa Romeo Stelvio“ ir „BMW X3“, „Jaguar“ sugalvotas pavarų dėžės algoritmas neturėtų kelti didelių priekaištų, tačiau dėl mums sunkiai suprantamų priežasčių, „Jaguar“ automobiliuose pavarų dėžė veikia lėčiau, tingiau, sukurdama įspūdį, jog ji turi daugiau negu vieną užduotį. Jos veikimas tiesiog nedera su sportišku „F-Pace“ charakteriu.
Tą patį galima pritaikyti 2,0 litrų, keturių cilindrų benzininiams ir dyzeliniams varikliams, kurie nėra nei dinamiški, nei eiklūs, nei tylūs. Galiausiai, šių variklių vidutinės degalų sąnaudos tikrai nebus ta priežastis, dėl kurios galėtumėte susitaikyti su prastesne dinamika.
Pavyzdžiui, 2,0 litrų benzininio variklio degalų sąnaudų vidurkis, svyruos nuo 8 iki 12 litrų 100 kilometrų. Dyzelinio – nuo 7 iki 11 litrų. Norite išgirsti malonų siurprizą? Praktiškai identiškas degalų sąnaudas galės pasiūlyti didesnio tūrio, šešių cilindrų analogai, kurie dėl ženkliai didesnio sukimo momento bei optimizuotų pavarų perjungimo skaičių, važiuodami 60, 90 ir 130 km/val. greičiu, veiks žemesniais sūkiais, suvartodami tiek pat ar mažiau degalų.
Atkreipkite dėmesį:
- Užvedę automobilio variklį, įsiklausykite ar iš variklio skyriaus nesklinda pašaliniai garsai. Įprastai, pašalinius garsus skleidžia susidėvėjęs paskirstymo diržo įtempiklio skriemulys.
- 100 000 kilometrų ridą peržengę modeliai dažniausiai turi vieną ir tą pačią problemą – nesandarų aušinimo sistemos siurblį, pro kurį pradeda sunktis aušinimo skystis.
- Dyzeliniai varikliai, turintys „Ad Blue“ sistemą, kenčia nuo užsikimšusių purkštukų arba „Ad Blue“ sistemos siurblio gedimų.
- Variklio darbinės temperatūros jutiklis ne visada rodo teisingus rodmenis.
Gamintojo atšaukimai:
- 2016 – Starterio laidas gali būti netinkamai išvedžiotas, dėl to laidas gali trintis į kitus komponentus, ir įvykti trumpasis jungimas. Kraštutiniu atveju, gali kilti gaisras po variklio dangčiu.
- 2017 – Skaitmeninis prietaisų skydelis gali neįsijungti arba tiesiog persikrauti.
- 2018 – Degalų vamzdelių antgaliai gali būti netinkamai užsandarinti. Ilgainiui, dėl to į variklio skyrių gali pratekėti degalai.
- 2019 – Gali lūžti alkūninio veleno skriemulio tvirtinimo varžtas. Įvykus šiam gedimui, automobilio variklis gali pareikalauti kapitalinio remonto.
- 2019 – Tam tikri modeliai su 2,0 litrų dyzeliniai varikliai buvo atšaukti dėl galimai neatitinkančių CO2 normų.
- 2021 – Dėl priekinių saugos diržų įtempiklių gamybos defekto surinkimo metu galėjo būti pažeisti įtempikliai. Avarijos metu gali sumažėti arba visiškai dingti diržų įtempimas.
DETALIŲ KAINOS
- Salono filtras ~ 10 eurų
- Alyvos filtras ~ 30 eurų
- Alkūninio veleno riebokšlis ~ 60 eurų
- Variklio alyvos lygio daviklis ~ 60 eurų
- Cilindrų galvutės tarpinė ~ 45 eurai
- Išmetimo kolektoriaus tarpinė ~ 30 eurų
- Rato guolių komplektas ~ 70 eurų
- Padangos slėgio daviklis ~ 35 eurai
- Priekinės svirties įvorė ~ 30 eurų
- Stabilizatoriaus traukė ~ 20 eurų
- Amortizatorius ~ 120 eurų
- Uždegimo žvakė ~ 20 eurų
- Automatinės pavarų dėžės elektromagnetinių vožtuvų komplektas ~ 500 eurų
- 4x4 pavaros alyvos siurblys ~ 330 eurų
- Alyvos radiatorius ~ 100 eurų
- Stabdžių diskas ~ 100 eurų
- Stabdžių trinkelių komplektas ~ 50 eurų
- Variklio radiatorius ~ 150 eurų
- Starteris ~ 260 eurų
- Generatorius ~ 300 eurų
- Išmetamųjų dujų slėgio daviklis ~ 70 eurų
*detalių kainos yra orientacinės. Tai nėra originalių, markių atstovybėse parduodamų detalių kainos.