Daugelį metų populiarumo viršūnėje buvusi „E39“ modelio karta pamažu užleidžia savo pozicijas naujesniems įpėdiniams. Ypač „E60“, kurių galima atrasti ant kiekvieno kampo, kiekvieno daugiabučio kieme, tačiau palaipsniui ir šio modelio vietą užima vos prieš keletą metų iš serijinės gamybos pasitraukusi „F10“ – vis dar moderniu ir technologiškai pažangiu automobiliu laikoma 5 serijos karta, kuri, galiausiai, tampa vis patrauklesniu pirkiniu.
Sugrįžo subtilumas
Prieš penkiolika metų prasidėję naujos kartos 5-uko kūrimo darbai, regis, prasidėjo nuo aštrios diskusijos. Gamintojas svarstė kuria kryptimi norima judėti formuojant naujutėlio modelio išvaizdą. Ar einame „E60“ keliu ar sugrįžtame prie „E39“?
Žvelgiant į šią 5 serijos modelių šeimyną, susidaro įspūdis, jog BMW koncerno vadovai nusprendė palepinti tuos, kuriems vokiškos markės automobiliai visuomet patikdavo dėl baimę keliančio solidumo. Savybės, kurios neturi nei „Audi“, nei „Mercedes-Benz“.
BMW koncerno dizaino departamento vadovas Adrianas van Hooydonkas, pradėjęs galvoti apie šios kartos 5-uko išvaizdą, pasielgė neįprastai. Jis 5 serijos sedano eksterjero dizainą patikėjo lenkų kilmės kolegai – Jacekui Frohlicui, o universalo – prancūzų kilmės Jean-Francois Alexandre Huet. Tai iš dalies pateisina faktą, jog ši 5 serija stilistiškai yra artimesnė „E39“, o ne „E60“, bet tai galime laikyti geru ženklu.
Sąsąjos su 7-uku
Šalia „F10“ pastačius senesnį „E60“, iškart pastebėsite, jog naujesnis modelis tapo masyvesnis ir raumeningesnis. Lyg tai būtų truputėlį sumažinta 7-oji serija. Net jeigu netikite netikėtais sutapimais, BMW markės flagmaną paminėjome ne veltui, nes 5-oji serija buvo sukurta ant sutrumpintos 7-os serijos BMW platformos, o tai galima laikyti privalumu ir trūkumu.
BMW flagmano platforma yra gerokai standesnė, gebanti sutalpinti naudingas technologijas ir išnaudoti tam tikrus inžinierių sumanymus. Pavyzdžiui, daugelį metų naudotas „MacPherson“ kolonas pakeitė naujo dizaino dvigubos serksinės svirtys. Šis sprendimas leido BMW specialistams sumontuoti siauresnius stabililzatorius ir tuo pačiu išgauti geresnį komforto ir tikslaus valdymo balansą. Šioji platforma taip pat suteikė 5-ukui galimybę naudoti adaptyvius amortizatorius, keturių vairuojamųjų ratų sistemą, „Dynamic Drive Control“ sistemą, naktinio vaizdo kamerą bei dar didžiulį šūsnį technologijų. Trumpai tariant – 5-uke galėjote turėti visus privalumus, kuriuos anuomet BMW grūsdavo į 7-uką.
Kartu su anksčiau paminėtais privalumais atkeliavo ir tam tikri trūkumai. Palyginus su „E60“, kuris savo laiku garsėjo lengvumu, nepriekaištingu balansu tarp ašių ir iš aliuminio pagamintomis dalimis, „F10“ vardu pažymėtas modelis itin brangios struktūros turėjo atsisakyti. Vietoje aliuminio BMW panaudojo laiko patikrintą, iš plieno pagamintą struktūrą. Vis dėlto, tam tikros kėbulo dalys (kaip variklio dangtis ir priekiniai sparnai) buvo pagamintos iš aliuminio, siekiant sumažinti automobilio viršsvorį. Ir visgi, nepaisant to, šioji 5-uko serija yra nuo 105 iki 170 kilogramų sunkesnė už analogišką „E60“ versiją.
BMW specialistams taip pat nepavyko pasiekti idealaus svorio paskirstymo tarp ašių. BMW inžinieriams nusprendus variklį pastūmėti 40 milimetrų ir sumontuoti 10 milimetrų žemiau, jis suvalgė naudingą interjero erdvę ir pakoregavo svorio balansą, bet už šį sprendimą kaltinkite ne BMW inžinierius. Ši 5-os serijos BMW modelio kartos kūrėjai, atsižvelgdami į tuometinius reikalavimus, tiesiog privalėjo sukurti nuožulnesnį, aukščiau sumontuotą variklio dangtį, kuris netikėtai į važiuojamąją dalį išbėgusiam pėsčiajam būtų tarsi pagalvė.
Įvairūs pareiškimai apie sumažintą 7-ąją seriją įgauna realų, apčiuopiamą ir matomą pavidalą įsėdus į automobilį. Prietaisų skydelis, centrinė konsolė, tranmsijos tunelį gaubančios detalės – praktiškai identiškos toms, kurias galite atrasti 7-uke, tad labai nenustebkite išgiridę, jog 5-ukas savo brangesniam broliui taip pat nenusileidžia nei surinkimo kokybe, nei interjere panaudotomis medžiagomis, tačiau jis vis tiek nėra toks jaukus kaip analogišku metu gamintas „Jaguar XF“, kuris kiekvieną kartą priverčia jaustis, jog sėdite neeiliniame sedane.
Iš tiesų, priekaištauti 5-uko interjero koncepcijai vertėtų tik dėl santūrumo ir brandaus, vokiško stiliaus. Tuo tarpu prietaisų valdymas, jų išdėstymas kone nepriekaištingas. Kaip ir vairuotojo pozicija, kuriai šiame segmente tiesiog nėra analogų.
Variklių įvairovė
Vokiškų automobilių gamintojai visuomet sugebėdavo pasiūlyti tai ko negalėdavo kiti – itin plačią variklių gamą, tad mes tik galime pasidžiaugti, jog dairydamiesi į „F10“ arba „F11“ pusę – liksite nenusivylę.
5-oji serija galėjo būti komplektuojama su įvairaus galingumo keturių, šešių ir aštuonių cilindrų varikliais, kurių pajėgumas svyravo nuo 141 iki 560 arklio galių. Pasirinko laisvė – milžiniška, netgi įspūdinga. 5-ukas netgi buvo komplektuojamas su hibridine pavara, kuri nėra taip stipriai ištobulinta kaip naujos kartos modelyje, tačiau poliarinių šeškų saugotojai turėtų nudžiugti – BMW gali pasiūlyti versiją, kuri patenkintų jų poreikius.
Išrinkti vieną, patį tinkamiausią variklį šiam modeliui yra pakankamai sunku, nes galutinį žodį turėsite tarti patys. Ar jums reikia mažų kuro sąnaudų? Ar jums reikia dinamikos? Ar jums reikia patikimumo? Norite, jog būsima jėgainė atitiktų visuos šiuos kriterijus? Tuomet potencialių kandidatų sąrašas susiaurėja iki vos kelių pasirinkimų.
Bene mažiausiai problemų kels atmosferiniai, šešių cilindrų varikliai, kurie į Europos rinkai skirtus modelius buvo montuojami nuo 2010 iki 2013 metų. (523i ir 528i – nuo 2010 iki 2011, o 530i – nuo 2011 iki 2013 metų). Šie, šešių cilindrų benzininiai varikliai turi užtektinai parako, leidžiančio pasimėgauti dinamišku važiavimo stiliumi ir nebus tokie reiklūs tam tikrų komponentų priežiūrai. Be to, su jais galėsite pasielgti kaip didžiausias tautos priešas – sumontuoti dujų įrangą.
Su vėjeliu
Vairavimo malonumas – pagrindinė ir išskirtinė visų BMW automobilių savybė, dėl kurios norisi įsigyti būtent BMW, o ne, pavyzdžiui, „Audi“ ar „Mercedes-Benz“.
Šioji 5-oji serija, tam tikrais aspektais, gali būti laikomas šauniausiai važiuojančiu automobiliu savo klasėje, tačiau šį garbingą įvertinimą reikėtų įteikti modeliams, turintiems pasyvius, o ne adaptyvius amortizatorius.
Pasyvius amortizatorius suporavus su normaliomis, o ne su „Run-Flat“ tipo padangomis bei 17 arba 18 colių skersmens ratlankius gausite pakankamai gerą kompromisą tarp komforto ir sportiškumo. Vis dėlto, jeigu standartinėje konfigūracijoje jums trūksta aštrumo, mes rekomenduojame ieškoti modelio su „M-Sport“ pakaba (trumpesnėmis spyruoklėmis), kuri 5-ukui sugeba suteikti vikrumo jausmą.
Vis dėlto, perkant šį automobilį labiausiai vertėtų vengti „Integral Active Steer“ sistemos, kuri į automobilį įdiegia vairo stiprintuvą su kintamo santykio perdavimo funkcija bei keturių vairuojamųjų ratų sistema. Teoriškai, šių dviejų sistemų sąjunga turėtų palengvinti automobilio valdymą mieste, ankštose erdvėse ir užtikrinti, jog į aštrų posūkį įlėksite kosminiu greičiu. Šios dvi sistemos puikiai veikia lygiai it stiklas keliais, tačiau važiuojant įvairiais, skirtingais, duobėtais, kartais šiurpinančiais paviršiais naujoviškai skambantis vairo stiprintuvas tampa kaip rakštis subinėje ir į automobilio vairavimo patirtį įpučia nenatūralumo.
EKSPLOATACIJA
Pasaulyje neegzistuoja automobilis, kuris per visą savo gyvenimą nebūtų sugedęs. Anksčiau ar vėliau suges elektra valdomas langas ar į paviršių išlįs praėjusio savininko paslėptas gedimas. Norėdami padėti Jums įsigyti tinkamą egzempliorių, žemiau pateikiame informaciją, kuri pravers ne tik įsigyjant, bet ir eksploatuojant šią 5 serijos BMW modelio kartą.
- Patikrinkite duris juosiančias gumas. Ypač galinių durų, nes jos yra linkusios pakankamai greitai nusidėvėti.
- Plika akimi nepastebimas 5 serijos BMW trūkumas (silpnoji vieta) – amortizatorių gumos. Jų būklę pavyks apžiūrėti tik automobilį užvarius ant pakelėjo arba „duobės“.
- Keturių cilindrų varikliai (tiek benzininiai, tiek dyzeliniai) patenka į didžiulės rizikos zonas. Tiek dyzeliniai (N47), tiek benzininiai (N20) yra peikiami dėl plyštančių grandinių. Nuo 2015 metų pagaminti modeliai turi naują paskirstymo grandinės mechanizmą, tad jeigu svarstote pirkti 5 serijos BMW su keturių cilindrų variklių, dairykitės į modelius, kurie buvo pagaminti nuo 2015 metų.
- Visų 5 serijos universalų galinėje pakaboje stūkso „pagalvės“, kurių pagalba galima keisti galinės pakabos prošvaisą. Pirkdami universalą, būtinai pažiūrėkite ar priekinės ir galinės dalies aukštis vienodas. Nepriklausomai nuo to, ar variklis yra užvestas ar ne. Jeigu automobiliui stovint galinė dalis „tupi“ žemiau už galinę – ruoškitės remontui.
- Patikrinkite ar „EGR“ vožtuvo aušintuvas buvo pakeistas pagal gamintojo garantiją.
- Kaip ir daugelyje modernių automobilių, gamintojas teigia, jog alyva automatinėse pavarų dėžėse nekeičiama. Trumpai tariant – važiuojate iki gyvenimo pabaigos, tačiau pabūkite rūpestingi ir suraskite specializuotas dirbtuves (pamirškite oficialią atstovybę), kuriose alyva pavarų dėžėje bus pakeista greitai ir neskausmingai. Alyvą automatinėse pavarų dėžėse rekomenduojama keisti kas 60 tūkst. kilometrų.
- Patikrinkite ar veikia galinio vaizdo kamera. Ji sugenda dažniau negu galite pagalvoti.
- Jeigu automobilis turi beraktę automobilio atrakinimo ir užrakinimo sistemą, būtinai patikrinkite ar ji veikia nepriekaištingai.
- Patikrinkite ar automatinė pavarų dėžė persijungia į „Sport“ režimą. Jeigu „Sport“ režimas neįsijungia, gali būti, jog turėsite keisti pavarų dėžės valdymo bloką.
- Patikrinkite ar veikia šildomos sėdynės. Ar sėdynė šildoma tolygiai ir ar veikia visos šildymo zonos.
- Dyzelinių variklių savininkus nuolatos erzins pakaitinimo žvakių rėlės gedimai
- Apžiūrėkite automobilio duris. Jos dažniausiai tampa pirmaisiais korozijos židiniais.
- Alyvą rekomenduojama keisti kas 10 tūkst. kilometrų
- Išsikraunantis akumuliatorius – dažna šios 5 serijos BMW problema. Problem gali slypėti ne tik pačiame akumuliatoriuje, bet ir generatoriuje. Be to, keičiant akumuliatorių reikės atlikti užregistravimo procedūrą. Jeigu keičiate į kitokio galingumo akumuliatorių, tuomet turėsite jį pririšti.
ATSILIEPIMAI
Norėdami suteikti kuo daugiau informacijos apie konkretų automobilį, pakalbinome 5 serijos BMW savininką, kuris mielai sutiko trumpai papasakoti kaip jam sekasi eksploatuoti šį automobilį.
Aidas, „BMW 520d M-Sport“ – 2014 metų.
Iš visų turėtų automobilių man labiausiai patinka BMW. Esu jų turėjęs keletą ir net neabejoju, jog po šio 5-uko turėsiu kitą. Tik galbūt persėsiu į 6 serijos „Gran Turismo“, nes man patinka jų išvaizda ir labai talpi bagažinė.
Šį 5-os serijos BMW turiu jau trejus metus. Per šį laiką nuvažiavome beveik 100 tūkst. kilometrų. Draugai – stebisi, bet aš nematau dėl ko stebėtis, nes su automobiliu važinėjame daug. Tiek Lietuvoje, tiek traukiame į užsienį atostogauti.
Pats pirmas dalykas kurį rekomenduočiau padaryti įsigijus 5-uką su šiuo varikliu – pasikeisti paskirstymo grandinę, kad vėliau galėtumėte automobilį eksploatuoti ilgai ir laimingai.
Bėdos? Keitėme priekinius parkavimo daviklius, oro pagalvės daviklį, vienu metu durniavo berkatė sistema. Apskritai, labai daug kvailų problemų buvo su elektronika ir tas labai erzindavo, bet panašu, jog per tuos tris metus sugebėjom išgaudyti visus gremlinus. Mechaniškai kažkokių išskirtinių problemų neturėjome, bet prieš porą savaičių pastebėjau pirmuosius korozijos židinius.
Ne toks drąsus ir išraiškingas, tačiau itin patogus, solidus, komfortiškas ir pasirinkus tinkamą variklį – dinamiškas. Būtent toks, koks ir turi būti solidus, iš Vokietijos kilęs automobilis.
5 serija, kaip ir „Audi A6“ ar E klasės „Mercedes-Benz“ nėra idealūs automobiliai. Visiems trims iki šio apibrėžimo reikėtų nueiti pakankamai ilgą kelią, tačiau jeigu vengsite tam tikrų variklių ir būsite pasiruošę automobilį prižiūrėti pedantiškai, tuomet 5 serija gali būti vienas iš tų automobilių, kurio net ir po kelių metų nesinorės keisti į naujesnį analogą.
Mūsų pasirinkimas: „BMW 528i“ su „N53B30“ varikliu, „BMW 530i“ su „N53B30“ varikliu arba versijos su dyzelinu varoma šešiuke (N57D30).
PRIVALUMAI
- Atsižvelgiant į automobilio amžių – puiki surinkimo kokybė
- BMW automobiliams būdinga, šauni, vairuotojo vieta
- Pagirtina ergonomika
- Patogus ilgose kelionėse
- Universalas – kone idealus automobilis šeimai
- Nuostabūs 6 cilindrų varikliai
TRŪKUMAI
- Sedano bagažinės tūris – neblogas, bet bagažinės anga per siaura, nepraktiškos formos
- Automobilio priežiūra tikrai nebus pigi
- Nuviliantys keturių cilindrų varikliai
- Domina vagis
- Brangus kasko draudimas
- Pakaba nesugeba sklandžiai sugerti aštrių sujungimų
- „Integral Active Steer“ sistema sugadina vairavimo malonumą
- Iškart išmeskite „Run-Flat“ padangas ir jas iškeiskite į normalius analogus. Komforto lygis išaugs kelis kartus