Tai buvo bendro naudojimo keliams skirtas bolidas, kuris daugelį metų buvo nenugalimas Dakaro ralyje.
280 pasiutusių arklių
Vokietijos automobilių gamintojai yra sutarę, jog daugelis iš gamyklos išriedančių modelių privalo turėti maksimalaus greičio apribojimą ties 250 km/val. riba. Būtent dėl šios priežasties „
Audi RS6“ ar „
BMW M5“ maksimalus greitis yra apribotas.
Panašų susitarimą turėjo ir Japonijos automobilių gamintojai, kurie anuomet sutarė, jog į serijinės gamybos modelius montuojami motorai išvystytų ne daugiau nei 280 arklio galių. Nesvarbu ar tai būtų „
Nissan Skyline“ ar „
Toyota Supra“ ar štai toks „Mitsubishi“ visureigis. Šis galios apribojimas tenkino ne tik Japonijos valdžios atstovus, bet ir automobilių entuziastus, kurie pamojavę burtų lazdele atrišdavo benzininių variklių rankas.
Vis dėlto, ribotos laidos „Pajero Evolution“ nuo standartinių „Pajero“ visureigių skyrėsi ne tik naujomis kėbulo detalėmis ar sportiškesnėmis sėdynėmis. „Mitsubishi“ inžinieriai į naują visureigio versiją sudėjo milžinišką kiekį naujų detalių, kurios yra būdingos tik „Pajero Evolution“ modeliui.
Pavyzdžiui, priekyje tūnojęs 6 cilindrų, 3,5 litro darbinio tūrio (6G74) motoras buvo aprūpintas kaltiniais stūmokliais, turėjo specialiai šiam modeliui sukurtą oro paėmimo sistemą. Net gi generatorius neturėjo nieko bendro su standartiniu „Pajero“.
Kadangi „Pajero“ priklausė visureigių kategorijai, nenuostabu, jog „Mitsubishi“ savo naująjį kūrinį aprūpino keturių varančiųjų ratų pavara, kurios parametrus buvo galima keisti sėdint už „Pajero“ vairo. Priklausomai nuo važiavimo režimo, automobilis galėjo būti varomas tik galiniais arba visais keturiais ratais. Pastarasis režimas variklio galią tarp priekinės ir galinės ašies paskirstydavo 50:50 koeficientu.
„Pajero“ paragavo steroidų
„Mitsubishi“ kompanijos vadovai pradėję svarstyti apie naują, automobilių sportui skirtą „Pajero“ versiją, iškart pasirinko trijų durų kėbulą, kuris pasižymi trumpesne ratų baze.
Šis kėbulo tipas buvo pasirinktas dėl kelių priežasčių: mažesnio svorio, geresnio manevringumo ir didesnių galimybių automobilį modifikuoti pagal savo poreikius.
Iškart pastebėsite, jog bendro naudojimo keliams skirta „Pajero Evolution“ versija nuo standartinės skiriasi gerokai platesniais sparnais ir agresyviau atrodančiomis kėbulo detalėmis. Ar jos buvo sumontuotos tik dėl grožio? Iš dalies.
Už platesnių sparnų slėpėsi visiškai naują važiuoklę. Anuomet standartiniai „Pajero“ modeliai iš gamyklos išriedėdavo su priklausoma pakaba priekyje ir lakštine linge gale. Tuo tarpu „Pajero Evolution“ priekinėje pakaboje surastume dvigubas skersines svirtys, o gale – daugiasvirtę pakabą.
Naujasis modelis taip pat turėjo gerokai platesnę ratų provėžą, platesnes padangas bei gerokai standesnius amortizatorius, kurių kaina buvo dvigubai didesnė negu standartinių „Pajero“ modelių.
Rekordai automobilių sporte
1980 - 2005 metų laikotarpiu „Mitsubishi“ demonstravo didžiulį norą dalyvauti tarptautinėse automobilių sporto varžybose.
„Mitsubishi“ į sudėtingiausią pasaulio maratoną įžengė 1983 metais. Daugelis tuomet tikėjosi, jog varžybų naujokai namo sugrįš nuleidę galvas, tačiau taip neįvyko. Dakaro ralio naujokai nugalėjo!
„Mitsubishi“ namo Dakaro ralio trofėjų namo parsivežė 1984, 1985, 1992, 1993, 1997, 1998, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006 ir 2007 metais. Jeigu „Lancia“ iki šiol laikoma absoliuti pergalių kalvė Pasaulio ralio čempionate, tokį patį vaidmenį „Mitsubishi“ atliko legendiniame Dakaro ralyje.
Pigi klasika
Kaip ir daugelis tokio tipo projektų, Japonijos automobilių gamintoja pagamino ribotą „Pajero Evolution“ egzempliorių kiekį – 2500 vienetų.
Vienas didžiausių „Pajero Evolution“ privalumų – kaina. Daugelis ribotos laidos projektų šiuo metu kainuoja nuo 40 000 ar 50 000 eurų. Tuo tarpu „Pajero Evolution“ į Jūsų garažą gali atkeliauti už sąlyginai mažą sumą – 18 000 eurų.