Balsuodami konkurso finale už geriausius 7 motociklus, komisijos nariai privalo išdalinti 25 balus, vienam motociklui skirdami daugiausiai 10 balų.
Štai, kaip balsavo J. Žukauskaitė.
„BMW R 1300GS“ – 4 balai
Pirmiausia noriu pastebėti, kad visi konkursui pateikti motociklai yra naujausi gamintojų modeliai, visiškai nauji motociklai – jie visi, o ypač bendra komisijos valia atrinktas septynetas – yra labai geri techniškai ir tikrai stilingi dizaino prasme – bandyti ieškoti juose labai didelių trūkumų būtų keistoka – tuo labiau brangiausiame konkursui pateiktam motocikle „BMW R1300GS“.
Galiu tik stebėtis, kad šaltą lietingą dieną intuityviai nepavyksta įsijungti šildomų rankenėlių ir kodėl negalima buvo padaryti jų taip pat paprastai valdomų kaip mažesniame – 900GS?
Užtat naujoji automatinė pakabos reguliavimo sistema pati užtikrina man maksimalų patogumą, ir nors 70 kg nesveriančiai moteriai gal ir nebūtina leistis į tolimą kelionę su tokio dydžio ir svorio motociklu, bet kita vertus jis ir neišgąsdino, kad ir kaip stebintų opozicinio variklio plotis, važiuojant ir žiūrint į kelią nesijaučia motociklo dydis, bet puikiai jaučiasi jo galia.
„CFMOTO 800MT“ – 3 balai
Ar dvigubai pigesnis adventuris (už „BMW R1300GS“) yra dvigubai prastesnis? Pagal tai, kad jis laimėjo light adventure kategorijoje, akivaizdu, kad ne.
Kita vertus, kai nėra užkeltų lūkesčių, kylančių iš seno garsaus gamintojo vardo ir kainos etiketės, daug lengviau prisistatyti toks koks esi ir stebinti kokybe, lengvu valdymu – taip pat ir informacijos planšetėje, optimaliu dydžiu ir kubatūra tiek moteriai, tiek vyrui – noriai leisčiausi šiuo motociklu į kelionę – ir ne tik asfaltinę.
„Ducati Diavel V4“ – 4 balai
Tik pamačius šitą velnišką „Ducati“, man iš karto tapo akivaizdu, kas šiemet laimės dizaino kategorijoje! O pavažiavus pagalvojau, kad tai nebus vienintelė kategorija. Ir taip, jis dar laimėjo „cruiser/custom“ kategorijoje šiais metais.
Motociklas mūsų kraštuose vistik nėra pagrindinė susisiekimo transporto priemonė ir jis pirmiausia turi džiuginti – ir ne tik galia, valdymu, ergonomiškumu – bet stilium, dizainu, tuo wow faktorium – ir šitas Ducati turi visus tris taip – velniškai džiugina vos pamačius, velniškai greitas ir absoliučiai malonus vairuoti.
Kaip supratau, teoriškai ant jo galima vežti dar ir keleivį, bet jau kelioninių krepšių neįsivaizduoju ant jo, o ir nereikia, tai ne tas motociklas, kur tinka visur ir viskam, bet netinka niekam – ne, „Diavel“ puikiai atlieka savo funkciją – džiuginti tiek vairuotoją, tiek aplinkinius eismo dalyvius.
Tik, deja, kaina taip smarkiai nedžiugina – vienas brangiausių konkursui pateiktų motociklų.
„Honda CB650“ – 3 balai ir „Honda Africa Twin“ – 5 balai
„Hondos“ yra man geriausiai pažįstamas motociklų gamintojas – kiek nukeliauta per kalnus ir dykynes su mažąja „Honda CRF250“, kiek mėnesių Vietname kankinta dar mažesnė „Honda XR150“ ir kiek enduro pamokėlių merginoms atlaikė manoji „Honda 125“, tai nesvarbu kur jos būtų surinktos, „Hondų“ patikimumu, patvarumu ir ilgaamžiškumu neteko nei karto suabejoti, o konkursui pateiktosios hondos labiausiai džiugino savo.. Sankabom.
„Honda Africa Twin“ visiškai automatine – kodėl dar nedaug palyginus motociklų tokią deda? Ir „Honda CB650“ – virtuali sankaba – absoliuti šių metų inovacija motociklų pasaulyje. Lengvesnė automatinės sankabos versija, kurią Honda pradeda diegti būtent nuo šio modelio, išsiskiriančio naujuoju sportiniu stilium su retro elementais.
Kalbant apie „Honda CRF1100D4 Africa Twin“ ir kitus „adventure“ kategorijos motociklus akivaizdu, kad jie dabar kaip miesto visureigiai automobilių pasaulyje. Dauguma norim, kad motociklas būtų tinkamas bekelei ir kelionei bet kokiais kalnų keliukais, nors iš tiesų nuvažiuojančių nuo asfalto motociklininkų vis dar nėra daug, ypač tolimose kelionėse su sunkiaisiais motociklais.
Todėl dauguma gamintojų pradeda dėti priekyje ne 21 colių ratą, o 19 colių, žeminti sėdynės aukštį, kas bekelėje nėra privalumai, bet kadangi mažai kas iš tiesų važiuoja į bekelę…
Pagal bazinę kainą „Honda CRF1100D4 Africa Twin“ dabar jau artėja link „BMW R1300GS“, bet mums bandymams pateikta 1300GS versija vis dėlto buvai ženkliai brangesnė.
„KTM 990 Duke“ ir „Yamaha MT-09“ – po 3 balus
Po visų populiariųjų „adventure“ motociklų ir manojo enduro pasaulio man asmeniškai labai smagu ir įdomu pačiupinėti ir išbandyti sportiškuosius naked motociklus, ypač mieste – jie lengvi, neaukšti, super aštrūs ir tikrai išskirtinių spalvų.
„KTM 990 Duke“ ir „Yamaha MT-09“ – du tiesioginiai konkurentai – abu lengvi, galingi – KTM išsiskiria naujuoju veidu, kuris vieniems (man) gražus ir išskirtinis, o kitiems keistas ir bjaurus. Motociklas surinkinėjamas Austrijoj, kokybė išskirtinė, išskyrus niuansus su priekinių stabdžių tolygumu, bet kainodara gana įdomi.
Nuvažiavęs 1500 km turi susimokėti už papildomų sistemų „atrakinimą“ visam laikui. Ir bendrai kalbant apie kainą – „Yamaha MT-09“ gerokai pigesnė: už vieną KTM kainą dvi konkursinės „Yamahos – MT-09“ ir elektrinis motoroleris su dviem baterijom gaunasi ir dar lieka.
O KTM ir „Yahama“ pagrindiniai parametrai – galios, svorio, sukimo momentai ganėtinai panašūs, bet „Yamahos“ standartinėj įrangoj yra ir quickshifteris, ir cruise, traukos, slydimo kontrolė, net wheelie kontrolė, o KTM už visai tai reikia mokėti papildomai, net ir už telefono prisijungimą..