Balsuodami už geriausius konkurso septynis modelius ir rinkdami tą vieną vienintelį motociklą, komisijos nariai turėjo išdalinti 25 balus septyniems modeliams. Daugiausiai vienam modeliui buvo galima skirti 10 balų.
Štai, kaip pasiskirstė D. Butvilo balai.
„BMW R1300“ – 5 balai
Mano vertinimų lentelėje BMW gavo 5 balus, kas yra trečias aukščiausias įvertinimas. Šiam modeliui keliami patys aukščiausi reikalavimai – tiek dėl daugiamečio „adventure“ klasės karaliavimo ir etalono titulo, tiek ir dėl didžiausios kainos.
Taip, tai pats brangiausias konkursui pristatomas motociklas. Kaip ir priklauso kelioninio tipo motociklui, su juo leidausi i dienos kelionę apie Aukštaitijos ežerus. Motociklo ergonomika nuo pirmtako pagerėjo važiuojant mieste – adaptyvi amortizacija nuleidžia motociklą žemai prie žemės ir manevruoti mieste mažais greičiais tampa itin patogu. Kelionėje, važiuojant greičiau, amortizatoriai pailgėja ir pakabos eiga padidėja.
R1300 GS labai greitas motociklas ant asfalto, tačiau „telelever“ tipo pakaba priekyje nesuteikia pakankamai atgalinio ryšio važiuojant bekelėje, žvyrkeliuose su GS’u sunku jaustis užtikrintai.
Vibracijos iš motoro yra sumažėjusios ir vaire beveik nebesijaučia, tačiau pakojai stipriai vibravo tiek man, tiek keleiviui, nepaisant to, kad gumos ant pakojų uždėtos mums abiems.
Aerodinamika vairuotojui puiki, tačiau keleivis gauna didelius vėjo gūsius jau pasiekus 100 km/val.
Keleivio rankenos nebuvo originalios ir buvo nepatogios, vairuotojo sėdėsena kiek per daug sportiška mano skoniui ir lėtesniam keliavimui. Galbūt ji atsiskleistų gerai „guldant“ mocą serpantinuose ir agresyviai krentant į posūkius, bet lietuviški kelio vingiai to nereikalauja, sulenktos kojos norėdavo išsitiesti, o dėl opozicinio motoro dizaino važiuojant kojos net negali ištiesti ir pailsinti.
Galiausiai, iš minusų, netobulai veikiantis „quickshifteris“. Galbūt tai kardano dizaino savybė, bet dažnas ir nemažas sutrūkčiojimas yra didelis minusas lyginant su „Hondos“ idealiu DCT dėžės darbu. Nesupraskite neteisingai – GS vis dar puikus motociklas, ir, ko gero, dar geresnis už savo pirmtaką R1250, tačiau ant pirmo laiptelio mano lentelėje jam užlipti nepavyko.
„CFMOTO 800MT Explore“ – 1 balas
Šio motociklo nebuvo mano TOP7, taigi jis negavo ir daug taškų. Pliusai – gyvas ir galingas motoras, nebloga sėdėsena, puikiai veikiantis „quickshifter“.
Minusai – man nepakankamai informatyvus ir gan sudėtingas ekranas ir jo valdymas. Nors esu imlus technologijoms, vargau ieškodamas kaip sukonfiguruoti paprastus parametrus. Planšetė man įspūdžio nedaro, ant motociklo sėdu būtent tam, kad nuo jų pailsėčiau.
Kiek nepatiko vairo lenkimo kampas, rankos kiek per arti ir nėra patogu stovėti ant motociklo. Taip pat, kelia klausimų CFMOTO išliekamoji vertė, o aš kaip pirkėjas, tai labai skaičiuoju.
„Ducati Diavel V4“ – 5 balai
Meno kūrinys. Dėl skonio nesiginčijama, todėl aš net nesivelčiau į kalbas su tuo, kam negražus „Diavel“. Matyt, jie skonio tiesiog neturi ir man neįdomu ką jie mano.
„Ducati“ atspindi tiek daug, ko mes ieškome motocikluose – emociją, aistrą, svajonę apie tai, kad esi galingas, greitas. Ar tai kompensacija už kažkokius nepilnavertiškumo kompleksus? Tebūnie, juk Dievas mane sutvėrė su dvejomis kojomis, ir be motociklo, aš savo jėgomis ko gero negalėčiau pasiekti didesnio nei 25 km/val. O štai Ducatis man suteikia 160+ arklio galių.
Kai per uždarymo renginį jį atvežė prie scenos, aš nei karto nepastebėjau, kas atėjo atsiimti apdovanojimo, nes visą tą minutę pražiūrėjau į motociklą. Šiais laikais, kai tiek daug dalykų gali būti optimizuota, paskaičiuota ir racionalu, kitoje svarstyklių pusėje yra „Diavel“, kuris tiesiog gali spjauti į visus jūsų paskaičiavimus.
„Ducati“ V4 motoras yra šedevras, apie kurį galite kalbėti tik jį patyrę. Beje, skaičių megėjams – tai vienas geriausiai kainą išlaikančių ir išliekamąją vertę turinčių motociklų, todėl jo kaina neturėtų gąsdinti. Mano vertinimo skalėje „Ducati“ šoko taip aukštai, nes tai daugiausiai balų surinkęs mocikla,s kriterijuje „Fun Factor“. Tuo viskas pasakyta.
„Honda CB650“ – 1 balas
Dar vienas „Hondos“ bandymas pakeisti rinką – „E-clutch“ pristatymas. Ir taip labai sėkmingas „street“ klasės modelis dabar turi kažką, ko neturi niekas kitas, bet reikėtų kiekvienam.
Elektrinė sankaba leidžia tau pasirinkti ar nori naudoti sankabą pats, ar leisi robotui tai padaryti už tave. Sustojai prie sankryžos ir neišmynei sankabos – viskas ok, tai padaroma už tave automatiškai. Ekrane tavęs paprašo įjungti pirmą bėgį. Kai norėsi važiuoti – tik pasuk gazo rankeną ir koja perjunginėk bėgius. Jei manevravimui norisi sankabos – ji yra ten kaip ir pas kiekvieną motociklą, imk ir naudok. Jei nenori, junk be jos.
„Quickshifteris“ yra labai geras dalykas, bet „E-clutch“ jį pranoksta visuose kituose diapazonuose, nes ją gali naudoti ant bet kokių apsukų. Patys žinote kaip QS prastai veikia, jei bandai važiuoti ramiai.
CB650 puikus ir kitais aspektais. Malonus motoro garsas, gera ergonomika, patraukli išvaizda ir dar patrauklesnė kaina. Manau tai gali būti dar vienas „Hondos“ „bestselleris“.
„Honda CRF1100 Africa Twin“
Išbandžius visus motociklus, reikėjo nuspręsti kas yra geriausias. Nesuprantu, kam reikalingi komisijos nariai, išdalindami visiems motociklams vienodus balus. Juk renkame geriausią ir šiuo klausimu aš turiu nuomonę.
„Africa Twin“ yra šveicariškas peilis. Jame yra visi įrankiai, ir jei esi pakankamai universalus ir patyręs pilotas, su juo gali nuveikti labai daug. Taip, nepamatysi mechaniko taisant automobilio su šveicariško peilio atsuktuvu, kaip ir šefas su juo nepjaustys mėsos restorane. Kiekvienai specifiškai paskirčiai yra geresnis, tikslesnis ir profesionalesnis įrankis. Tačiau tokiuose rinkimuose, kai ieškome visapusiškai geriausio motociklo, universalumo savybė tampa laiminti.
Su „Africa“ taip patogu važiuoti, kad pasivaikščiojus norisi ant jos atsisėsti ir pailsėti. Estetiniu požiūriu ji yra patrauklus miksas tarp istorijos, paveldo ir modernumo, kas man yra labai patrauklu. Turėti modernų motociklą su istorija suteikia kažkokių papildomų simpatijos balų.
Elektronikos požiūriu „Honda Africa Twin“ nenustoja stebinti. Jau prieš keturis (keturis!) metus pristatytas „Hondos“ elektronikos paketas vis dar pirmauja tarp visų konkurso motociklų. Puikiai veikiantis touchscreen su „Apple Carplay“ (BMW to neturi), septyni „Traction Control“ lygiai, visiškai elektroninis priekinis šakės reguliavimas su galiniu spyruoklės įveržimo reguliavimu ir t.t.
Galų gale, DCT dviejų sankabų greičių dėžės veikimas man primena „Porsche PDK“ ar „Volkswagen DSG“ technologijas. „Honda“ neturi daugiausiai arklių motore (naudojamas suspaudimo laipsnis rodo, kad jie net nesistengia), tačiau greičių dėžė visada parenka tau optimalų bėgį ir tu turi visus tuos arklius, visada. Gali mėgautis vairavimu ir tavo procesorius galvoje neturi sekti apsukų, parinkti bėgio, švelniai atleidinėti sankabos, spręsti ar verta sankryžoje ieškoti neutralo, ar geriau dar palaukti palaikyti sankabą. Dienos pabaigoje visas tas nuovargis susideda, o kelionėje daug energijos susitaupo. Energijos, kuri gali būti panaudota mėgavimuisi važiavimu (nes tikrai ne bėgių junginėjime yra džiaugsmas). Visa tai turint omenyje, „Hondos“ kaina 7661 Eur mažesnė už artimiausio konkurento „Adventure“ klasėje „BMW R1300GS“. Lengvas pasirinkimas.
„KTM 990 Duke“ – 2 balai
KTM greitas, piktas motociklas, kuris gali daug daugiau nei galiu aš. Motoras tikrai nuostabus ir gyvas, elekronikos paketas labai pažangus. Tokiu motociklu megėjiškai galima savaitgaliais mokytis ir lenktyniauti trasoje.
Su KTM galima nuveikti nemažai, tačiau jis nebūtų tinkamas kelionei ar važiavimui žvyrkeliu, kurių Lietuvoje keliaujant sunku išvengti. Dėl universalumo trūkumo ir specifinio pritaikomumo jam trūksta balų tapti metų motociklu.
„Yamaha MT09“ – 3 balai
Labai patrauklus paketas tiems kas nori greito ir išvaizdaus motociklo. Natūraliai jį lyginu su KTM, jie kaip klasiokai, amžinai konkuruojantys dėl pirmūno titulo. Šiuo atveju aukštesnį balą skiriu „Yamahai“. Man kiek labiau patiko trijų cilindrų darbas ir garsas. Žinau, kad KTM turi truputėlį daugiau galios, tačiau širdžiai malonus garsas man teikia daugiau vertės nei keli papildomi arkliai. Taip pat, „Yamaha MT09“ yra neįtikėtinai geros kainos ir vertės bei kokybės santykis, ji pigesnė už KTM daugiau nei 4000 eurų, o vertinant pilnos komplektacijos „Duke“ su „Tech pack“, tai apie 5000 Eur skirtumas. Mano nuomone, lygiavertiškai geri motociklai, reikėtų rinktis pagal skonį ir grožį, tačiau kainos skirtumas lengvai nulemia pasirinkimą.