• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vos prieš porą metų pirmą kartą surengtas konkursas „Lietuvos metų motociklas“ sugrįžta. Nors šis renginys Lietuvoje yra naujas reiškinys, tačiau susidomėjimas juo auga sulig kiekvienais metais.

Vos prieš porą metų pirmą kartą surengtas konkursas „Lietuvos metų motociklas“ sugrįžta. Nors šis renginys Lietuvoje yra naujas reiškinys, tačiau susidomėjimas juo auga sulig kiekvienais metais.

REKLAMA

Per pastaruosius dvejus metus „Lietuvos metų motociklas“ tapo platforma, kurioje profesionalai įvertina tai, kas svarbu – technologijas, saugumą, dizainą ir, žinoma, gryną važiavimo malonumą.

Konkurso komisiją sudarys ne tik automobilių žurnalistai, bet ir keliautojai, profesionalūs sportininkai bei visuomenėje žinomi žmonės – visi tie, kuriems motociklas yra kur kas daugiau nei transporto priemonė. Jie išbandys naujausius modelius, vertins įvairius aspektus. Tačiau vis tai vėliau. Šį kartą norime pristatyti „Lietuvos metų motociklo“ konkurso komisijos narį – Rimą Bružą.

REKLAMA
REKLAMA

Kokia buvo jūsų pirmoji pažintis su motociklais?

– Prasidėjo nuo motorinių dviračių „Ryga“. Ne visai legaliai – tėvų prasme. Susitaupydavom ir nusipirkdavom, o kilus klausimams atsakydavom: „Leido pasivažinėti draugas.“ Pirmas moto buvo 12-inė „Jawa“ – kokiais 1989 m. Tėvukas, po ilgo zyzimo, pakratė kažkokią laužo krūvą kieme, sakydamas: „Norėsi – susirinksi.“ Susirinkau. 

REKLAMA

Kaip keitėsi jūsų požiūris į motociklus bėgant laikui? Ar šiandien jį vertinate kitaip nei anksčiau?

– Laukiniais devyniasdešimtais motociklas buvo labiau maišto, gyvenimo būdo išraiška. Dabar – puiki, patogi transporto priemonė. Na ir, žinoma, šarmo iš motociklo neatimsi. 

Kaip manote, ką motociklas šiandien reiškia šiuolaikiniam žmogui – transporto priemonę, laisvės simbolį ar gyvenimo būdą?

REKLAMA
REKLAMA

– Geriausiu scenarijumi – viską, kas išvardinta. Bet motociklininkai tuo ir faini, kad nenuspėjami. Kažin ar pavyktų „džiazuoti“ gyvenime be vidinės laisvės – o tą, tai turim visi benzingalviai.

Kaip apibūdintumėte Lietuvos motociklų kultūrą šiandien? Kuo ji išsiskiria, ar dar turi kur augti?

– Einama gera kryptimi. Džiugina moto bendruomenės pozityvumas, bendravimas ir tai, kad motociklas nebėra kažkokio menamo statuso atributas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kokie vairavimo įpročiai ar požiūris į motociklininkus, jūsų nuomone, Lietuvoje dar turėtų keistis?

– Viskas tik geryn. Kuo žmonės laimingesni, tuo geranoriškesni. Pagal elgesį kelyje ir požiūrį į motociklus – laimės indekse vejamės Skandinaviją. 

Ar turite mėgstamą motociklų markę ar konkretų modelį, kuris jums asmeniškai yra išskirtinis? Kodėl būtent jis?

REKLAMA

– Prieš keletą metų „čioperius“ pakeičiau į „Scramblerius“. Paskui išbandžiau krosinius. Dabar reikia trijų motociklų. Sužavėjo „Ducati Desert X“. Motociklai šiek tiek yra savininkų veidrodis – jų asmeninių pokyčių indikatorius. O mes juk esam visokie – truputis blizgučių, truputį išdykę ir šiek tiek laukiniai.

Jeigu savo charakterį turėtumėte palyginti su motociklu – koks jis būtų?

– „Triumph Bonneville“.

Kaip manote, kokios tendencijos šiuo metu labiausiai keičia motociklų pasaulį? Ar tai – technologijos, dizainas, ekologija?

REKLAMA

– Labiausiai žavi tai, kad tendencijos pralaimi prieš asmeninius žmonių pasirinkimus ir prioritetus. T. y. kuo noriu – tuo važiuoju. Ir, svarbiausia, visiems kitiems su bet kokiomis preferencijomis – viskas yra OK. Ir tai tikrai džiugina.

Kaip jūsų profesinė patirtis prisideda prie šio konkurso vertinimo? Ką galite įžvelgti ar įvertinti kitaip nei kiti?

– Savuose „Istorijos perimetruose“ žiūrovus po Lietuvos istoriją vežioju motociklu – per lietų, sniegą, asfaltu, žvyrkeliais ir visada pas įdomius žmones. Smagu, kad pavyksta keisti motociklininko įvaizdį – nedažnai žurnalistas / istorikas tyrimus daro važiuodamas motociklu, o tai visada sukelia gerą emociją pašnekovams.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ko tikitės iš šių metų konkurso? Koks motociklas, jūsų nuomone, būtų vertas „Metų motociklo“ vardo?

– Ne brangiausias, ne moderniausias, ne populiariausias, ne techniškiausias ar inovatyviausias, bet tas, kuris savyje talpina visus šiuos dalykus – „pabarstytus“ subtiliais prieskoniais.

Konkursas „Lietuvos metų motociklas“ – prasideda

Konkursas „Lietuvos metų motociklas“ – nuo 2023 metų Lietuvos žurnalistų autoklubo organizuojamas projektas. Šalyje surengti rinkimai parodė, kad Lietuvoje iš tiesų trūko tokio formato projekto, mat jis sulaukė didžiulio susidomėjimo tiek iš motociklų gamintojų atstovų, tiek iš motociklininkų bendruomenės, o prie konkurso atidarymo šventės vartų nusidriekė netgi spūstys.

REKLAMA

Balandžio 29-ą paskelbtas„Lietuvos metų motociklo 2025“ rinkimų startas, o kartu visi „plieninių žirgų“ gerbėjai kviečiami ne tik stebėti, kam profesionalų komisija skirs aukščiausius įvertinimus, tačiau ir patiems prisidėti prie rinkimų. 

Kaip ir praėjusiais metais, motociklininkai ir motociklams prijaučiantys kviečiami tv3.lt portale atiduoti savo balsą labiausiai patinkančiam modeliui ir taip išrinkti vienintelį, kuris labiausiai nusipelnė „Tautos motociklo 2025“ vardo.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų