„Škoda Superb“ nugalėjo kategorijoje iki 40 tūkst. eurų, „Renault Scenic E-Tech Electric“ išrinktas geriausiu kategorijoje iki 60 tūkst. eurų, o „Audi Q6 e-tron“ laimėjo kategoriją virš 60 tūkst. eurų. Kas lėmė, kad būtent šie automobiliai tapo geriausiais? Žodis komisijos nariams.
Iki 40 000 eur
Cupra Terramar – 3 balai
„Cupra“ puikiai išsigrynino savo brendo identitetą ir dabar štampuoja sportiškus automobilius. „Terramar“ džiugino tuo, kaip racionalumas (pakankamai erdvus, komfortiškas krosoveris) čia dera su sportiškumu. Mažesnysis „Formentor“ jau puikiai tą darė, „Terramar“ atrodo kaip brandesnė, šeimai skirta tokio koncepto versija. Trys balai, nes šioje kategorijoje buvo sudėtingiausia išskirti kažkurį kaip daug geresnį.
Dacia Duster – 3 balai
„Duster“ su kiekvienu atnaujinimu žengia užtikrintus žingsnius į priekį, o naujausias modelis, atrodo, dėjo didelį šuolį pirmyn. Leidinys Top Gear Dusterį pavadino automobilių, kurio pakaks visiems gyvenimo atvejams ir negaliu su jais nesutikti. Jam nebaisūs prasti keliai, jis gali įkopti į aukštą kalną miške (bandėme – pavyko), jis stilingai atrodo mieste ir lengvai talpina daiktus, reikalingus kelionei. O man, visada, dar ir kelia šypseną. Trys balai, nes nors ir trūksta jam kai kurių komforto elementų, nedidelė Dusterio kaina yra neatremiamas argumentas
Škoda Superb – 4 balai
Ieškodamas kam skirti daugiausiai balų šiame trejetuke radau atsakymą įvardinęs sau, kurį modelį rinkčiausi, jeigu juo reikėtų važinėti ateinančius kelis metus. Man labai patinka Superbo dizainas – tiek išorėje, tiek ir salone. Čia viskas solidu, nieko nereikalingo, o visas užduotis, kurias turi atlikti automobilis, Superb atlieka be priekaištų. Deja, bet SUVėjančiame automobilių pasaulyje, universalai nepelnytai grimzta užmarštin, o šis – bene geriausias rinkoje. Keturi balai Škodai tik todėl, kad duodant dar daugiau būtų tekę nepelnytai apiplėšti varžovus.
Nuo 40 000 iki 60 000 eur
Hyundai Santa Fe – 5 balai
Nekėliau didelių lūkesčių, bet likau smarkiai sužavėtas. Santa Fe yra didelis septynvietis automobilis, kuriuo patiko važinėti net tada (dažniausiai taip ir buvo), kai jame sėdėdavau vienas. Hibridinė pavara veikia gerai, salonas išdėstytas taip, kad viskas ten aišku ir, žinoma, dramblys kambaryje – dizainas. Hyundai tęsia savo drąsų eksperimentavimą dizaino skyriuje ir jiems dar kartą pavyko. Ir dar, visi tie, kurie sako, kad automobilio galas atrodo baisiai, manau, kad jūs klystate. Penki balai, nes viskas su Santa Fe net labai gerai, kai naudoji jį pagal paskirtį. Nėra jis skirtas būti sportišku ir posūkių dideliu greičiu išiminėti juo nelemta, todėl ir šį kontrargumentą priimu kaip negaliojantį.
Renault Scenic – 2 balai
Scenic pratęsė Megane E-tech istoriją – tai dar vienas puikus elektromobilis ir tikrai geras automobilis. Nuo pirmų kilometrų su šiuo modeliu gavau lygiai tai, ko iš jo ir tikėjausi: didelį nuvažiuojamą atstumą, gerai veikiančią multimediją ir iš esmės automobilį, kuris yra nuolankus kasdienis pagalbininkas. Du balai todėl, kad varžovai tiesiog prašėsi daugiau.
Toyota Camry – 3 balai
Camry niekuo nestebino tol, kol nepamačiau kainos. Smarkiai išbrangusioje naujų automobilių rinkoje tikėjausi, kad toks gerai įrengtas ir net gale atsilenkiančias sėdynes turintis sedanas turi kainuoti daug daugiau, nei kainuoja Camry (kainą visada stengiuosi sužinoti po pirmo įspūdžio apie automobilį). Sakydamas niekuo nestebino turiu omeny tai, kad čia viskas yra taip gerai, kaip šitoje tojotoje ir tikėtumeisi, kad bus. Labiausiai gaila, kad labai mažai žmonių net įsės išbandyti ir susipažinti su šiuo modeliu, dėl jau anksčiau paminėto visuotinio SUVėjimo. Trys balai ir skatinimas renkantis automobilį duoti šansą sedanui.
Nuo 60 000 eurų
VW ID.7 – 4 balai
Pravažiavęs kelis šimtus kilometrų taip ir nesugebėjau surasti prie ko čia galima būtų prikibti. Tiesą sakant nelabai norėjau atiduoti šio modelio raktelius. Tai daug nuvažiuojantis, komfortiškas ir gerai atrodantis elektromobilis. Keturi balai, nes šioje klasėje kaina ID.7 leido būti itin konkurencingu. Bijau, kad varžantis tarp visų, taip pat ir pigesnių modelių, tiek balų gauti nepavyktų, nes bendrame rinkos kontekste tai ganėtinai brangus pasirinkimas.
Audi Q6 e-tron – 4 balai
Audi taip pat brangus pasirinkimas, bet niekada kitaip ir nebuvo. Premium klasės elektromobilis, visiškai išpildantis savo vardą. Salono medžiagos puikios, važiavimo savybės pagirtinos, nuvažiuojamas atstumas irgi atitinkantis šiandieninius standartus. Keturi balai, nes tiesiog nėra prie ko prikibti.
Land Cruiser – 2 balai
Daug diskusijų dėl savo dizaino sukėlęs naujas legendinis Land Cruiser, tačiau vos įsėdus ir užvedus motorą net ir užsimerkęs galėtum atspėti, kad tai tikrai LC. Šiek tiek gaila, kad naujasis modelis paveldėjo šiuolaikiniame eismo sraute galios stokojantį motorą.
Kita vertus, galvoju, kad gal tame slypi dalis LC žavesio ir todėl jį taip mėgsta jo vairuotojai? Tai grynakraujis visureigis, galintis nuvežti į atokiausius gamtos kampelius, bet šiame finale jam du balai todėl, kad tikrai ne kiekvienas jį galėtų naudoti kaip kasdienį automobilį.