Įgyvendinant šią pažangos priemonę pirmojo finansavimo etape per artimiausius dvejus metus Lietuvos autobusų parkai pasipildys 80 naujų elektra varomų autobusų bei 26 naujomis įkrovimo stotelėmis jų aptarnavimui. Pirmieji tokie 35 elektriniai autobusai į šalies kelius išriedės vėliausiai šių metų vasarą.
„Džiaugiamės, kad pirmasis konkursas viešojo transporto priemonių įsigijimui su parama sulaukė didelio susidomėjimo. Iš pačių vežėjų ne kartą girdėjome apie poreikį atsinaujinti keleivines transporto priemones ir jeigu anksčiau norą būti modernesniais galimai ribodavo finansai, tai Europos Sąjungos investicijos vienareikšmiškai daro teigiamą postūmį autobusų parkų modernizavimui“, – teigia susisiekimo ministras M. Skuodis.
Galimybe atsinaujinti autobusų parką ir keleivius vežti netaršiu ir patogiu transportu pirmieji pasinaudos Vilniaus rajono autobusų parkas, „Kaišiadorių paslaugos“, Ukmergės miesto ir priemiestinio viešojo transporto priemonių parkas, „Trakų paslaugos“ ir „Kautra“. Vienas iš reikalavimų pareiškėjams buvo vežimo sutarties su savivaldybe turėjimas.
Artimiausiu metu bus skelbiamas dar vienas didesnės apimties kvietimas vežėjams teikti projektų įgyvendinimo planus ir pretenduoti į dalį didesnės nei 68 mln. Eur sumos, skatinant keleivius vežti moderniomis, visai netaršiomis transporto priemonėmis.
Visai netaršių transporto priemonių įsigijimą finansuoti numatoma pagal Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo planą „Naujos kartos Lietuva“, finansuojamą Europos Sąjungos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės „NextGenerationEU“ lėšomis. Šios iš viso 84 mln. Eur sieksiančios rekordinės investicijos leis Lietuvos autobusų parkus atnaujinti 260 elektrinių ir vandenilinių autobusų bei užtikrins jiems funkcionuoti reikalingos infrastruktūros įrengimą iki 2026 m. rudens.
Susisiekimo ministerijos vykdomomis priemonėmis, finansuojamomis Europos Sąjungos investicijomis, siekiama padėti užtikrinti įstatyme numatytą tikslą, kad nuo 2029 m. visos viešojo transporto priemonės būtų varomos tik alternatyviaisiais degalais.
2024 m. sausio duomenimis, Lietuvoje užregistruoti 8044 autobusai ir troleibusai, iš kurių 11 proc. varomi alternatyviais degalais. Apie 3 tūkst. šalyje registruotų autobusų vykdo viešąją keleivių vežimo paslaugą.