• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Tomas Viršilas
Išsakyta nuomonė yra šališka ir ne universali. Tai asmeninės patirties ir socialinio burbulo suformuotas požiūris į automobilio pirkimą Lietuvoje. Autorius neatsako už jūsų pasirinkimus remiantis šiame straipsnyje išsakyta informacija.
Naudoto automobilio pirkimas tai tikriausia loterija, tik čia pagrindinis tikslas ne laimėti, o nepralošti. Pasididinti tikimybes galite tik žinodami visas žaidimo taisykles.
Niekam ne paslaptis, kad didžioji dalis Lietuvoje atvežtų naudotų automobilių yra po įvykių arba su didelėmis ridomis. Didelė rida savaime nėra kažkoks baubas jeigu ji yra tikra, pagal kurią galite toliau daryti sprendimą apie pirkinį.

Tomas Viršilas
Išsakyta nuomonė yra šališka ir ne universali. Tai asmeninės patirties ir socialinio burbulo suformuotas požiūris į automobilio pirkimą Lietuvoje. Autorius neatsako už jūsų pasirinkimus remiantis šiame straipsnyje išsakyta informacija.
Naudoto automobilio pirkimas tai tikriausia loterija, tik čia pagrindinis tikslas ne laimėti, o nepralošti. Pasididinti tikimybes galite tik žinodami visas žaidimo taisykles.
Niekam ne paslaptis, kad didžioji dalis Lietuvoje atvežtų naudotų automobilių yra po įvykių arba su didelėmis ridomis. Didelė rida savaime nėra kažkoks baubas jeigu ji yra tikra, pagal kurią galite toliau daryti sprendimą apie pirkinį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

<a href='https://www.autobilis.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai/opel' target='_blank' class='phrase'>Opel</a> Omega DTi (1)


Norėdami suprasti situacijos nesąmoningumą padarykite eksperimentą, nueikite į
mobile.de, išsirinkite patinkamą variantą, tuomet pridėkite 400 eurų (parvežimas) ir dar bent 10% (uždarbiui), tuomet palyginkite gautą sumą su Lietuvoje esančiomis panašių modelių kainomis. Dažniausiu atveju gausite neadekvatų kainos skirtumą. Šis rinkos disbalansas ir užprogramuoja mūsų auto parko problemas.
Teisybės dėlei reikia paminėti, kad Lietuva lyderiauja tarp Baltijos šalių įvežamų automobilių kiekiu. Artimiausius konkurentus Latvius, lenkiame kone trigubai.
Istoriškai susiklostė, kad mūsų perpardavėjai buvo aktyviausi po nepriklausomybės paskelbimo. Iki šiol turimi kontaktai, patirtis, bei sukurta infrastruktūra leidžia būti efektyviausiais ir pasiūlyti geriausias kainas.
Reikia suprasti, kad vežant tvarkingus automobilius, uždirbti labai sunku dėl itin mažo Lietuviškų kainų vidurkio. Naudotų automobilių rinka palikta savieigai ir iš esmės be priežiūros ir kontrolės. Per daug metų susidėliojo džingulių įstatymų sistema ir ją pajudinti būtų labai sunku ir nepopuliaru. Todėl ir sukamės šitame šešėliniame pirikūpų ir garažiukų užburtame rate. Šiame straipsnyje nenagrinėsime situacijos priežasčių, o gilinsimės kaip netapti jos auka.
Aš vadovaujuosi prielaida, kad tvarkingo automobilio pardavimui visada yra priežastis, ir tai dažniausiai nėra tiesiog keitimas senesnio į naujesnį.
Jei taip pasitaikė, sveikinu, jums pasisekė ir jūs radote „vienaragį". Vienaragis – tai variantas kai žmogus nusipirkęs automobilį Lietuvoje, jį prižiūri oficialiame servise. Dar nepravažiavęs 100 000 - 150 000 kilometrų, jį nusprendžia pasikeisti į naujesnį, tačiau pardavinėja už vidutinę Lietuvos rinkos kainą. Kaip taisyklė, tokius vienaragius galima sutikti tik Vilniuje ir iš skelbimų jie dingsta labai greitai. Tvarkingų ir nedaug pravažiavusių automobilių galima rasti ir užsienyje, tačiau jie bus kur kas brangesni, dėl normalios rinkos situacijos.
Žmogus dažniausiai elgiasi racionaliai ir tikėtis atvirkščiai būtų neracionalu. Suraskite pardavimo priežastis ir tai jums padės atsakyti į klausimą pirkti ar nepirkt.
Pirmiausiai reikėtų pradėti nuo paieškos siaurinimo. Kuo siauresnė paieška, tuo daugiau informacijos galėsite surinkti apie konkretų automobilį ir jam būdingas ligas. Tokio amžiaus mašinos, neišvengiamai turės silpnų vietų. Jas žinoti privalu.
Kaip pavyzdžiui, „E90“ kartos „BMW 320d“. Atnaujinti modeliai yra galingesni ir yra naujesni, tačiau jie turi katastrofiškai nepatikimą variklį palyginus su senesniais, prieš atliktą atnaujinimą montuotais varikliais. Taip pat reikėtų neužsifiksuoti ant automobilio pagaminimo metų, naujesnis senas automobilis nebūtinai yra geresnis.

REKLAMA

BMW_8_Series 21


Rida
Turėkite išankstinį nusistatymą. Jeigu mašina neturi ridos patvirtinančių dokumentų arba jos negalima patikrinti duombazėse, laikykite kad ji yra netikra.
Dalies markių, užsienyje atliekami oficialaus serviso aptarnavimai gali būti patikrinami per Lietuviškas atstovybes. Galima sužinoti kaip automobilis buvo aptarnautas oficialiame servise ir kartais net, kas jam buvo remontuota.
Prašykite visų dokumentų apie automobilį kuriuos turi pardavėjas. Buvusių techninės apžiūros lapuose yra ridos parodymai. Patikrinkite ar viskas sutampa. Serviso knygutė neįrodo ridos, nes jas lengva padirbti ir tik jei įrašai sutampa su aptarnavimo sąskaitomis, galima tai laikyti kaip patikimu įrodymu.
Jeigu automobilis pirktas Lietuvoje, arba jau buvo įvežtas anksčiau, visada patikrinkite techninės apžiūros istoriją, ką galima atlikti labai nesunkiai turint žalią registracijos dokumentą.

REKLAMA
REKLAMA

<a href='https://www.autobilis.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai/volkswagen' target='_blank' class='phrase'>Volkswagen</a> Phaeton V8 (1)


Kėbulas
Toliau prasideda detektyvas. Bandome surasti pardavimo priežastį. Jei tikra rida yra maža, ieškokite kur automobilis buvo daužtas ir ar kokybiškai suremontuotas. Nei Vokietis, nei Italas nei Prancūzas nėra kvailesnis už Lietuvį ir tvarkingos ir mažai pravažiavusios mašinos už pigiai neparduos.
Jei galite, pasikvieskite į apžiūrą žmogų kuris nusimano apie automobilių pirkimą. Būtent pirkimą, o ne kažkurių mazgų specialistą. Jums reikia žmogaus kuris žino visus pardavėjų triukus ir turi daug patirties automobilių apžiūrose. Net ir geriausias specialistas jums negarantuos sėkmingo pirkinio, tačiau galbūt pavyks išvengti klaidų, kurios paskui gali brangiai kainuoti.
Automobilio apžiūrą atliekame tik dieną, atvirame lauke, tik nuplautą ir sausą. Kitu atveju apžiūra bus tik paviršutinė ir esminės informacijos surinkti bus sunku. Gerai, jei turite dažų kiekio matuoklį, tačiau jis ne visagalis.
Apžiūra pradedame nuo stiklų. Kamputyje žiūrime gamintoją, ar jis vienodas ant visų stiklų ir ar matosi naudojimo žymių. Patikriname priekines lempas, ar jos yra originalaus gamintojo ir ar turi amžiaus ženklų.
Patikriname ar lempų laikikliai nepažeisti. Priekinis buferis ir kapotas turėtų turėti smulkių pažeidimų nuo akmenukų ir vabzdžių. Patikrinkite ar po kapotu yra visi tvirtinimai ar plastmasinės detalės.
Liaudiškai vadinami, garažnikai, mėgsta juos pamesti ir jų trūkumas gali byloti apie neseniai atliktus darbus. Peržiūrim priekyje po kapotu esančias siūles, jei matysite apsauginio silikono sluoksnio trūkumus ar pažeidimus, tai rodo apie galingesnį smūgį. Atkreipiam dėmesį į lanžeronų deformacines vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (1)


Apeiname kelis ratus aplink automobilį ir vizualiai peržiūrime visus tarpus bei spalvos neatitikimus, aukščių skirtumus tarp dalių. Priekį apžiūrime ypatingai kruopščiai, nes tai dažniausiai daužoma dalis. Jeigu kėbulo dalių varžtai yra atviri, peržiūrėkite ar jie turi dažų pažeidimų, t.y. buvo atsukti.
Patikriname visų atsidarinėjančių dalių vidines puses dėl korozijos. Patikriname ar yra drėgmės po kilimėliais. Apžiūrime visas dėvėjimosi dalis salone: vairas, mygtukai, rankinis, bėgių perjungimo svirtis, sėdynė, pedalais, rankenos. Turėkite omenyje kad jie dažnai būna pakeisti, arba atnaujinti, tad į juos reikėtų žiūrėti atsargiai, kaip į įrodymus. Apžiūrėkite vidaus apdailos detales. Jeigu kažkas atrodo ne visai tiesiai ar tvarkingai, apžiūrėkite kruopščiau. Gale apžiūrėkite atsarginio rato vietą ar nėra deformacijų arba vandens. Jeigu eina pakelti kilimus ir apžiūrėti kampus ar nebuvo tvarkyti.
Radus kažkuriuos požymius dar nereiškia, kad automobilis buvo daužtas, tačiau tai kartais padeda atkreipti dėmesį į kažkurias automobilio vietas ir neretai rasti buvusių darbų požymius. Radus jog automobilis buvo daužtas stipriau, siūlytina kreiptis pas specialistus, kad patikrinti ar darbai atlikti teisingai, ar funkcionuoja saugo sistemos bei pasitikrinti geometriją.

REKLAMA

<a href='https://www.autobilis.lt/skelbimai/naudoti-automobiliai/mazda' target='_blank' class='phrase'>Mazda</a> RX-7 (3)


Techniniai mazgai
Prašykite kad automobilis nebūtų pašildytas prieš jums atvykstant. Šaltas variklis lengviau išduoda savo paslaptis. Prieš užvedant patikrinkite alyvos kiekį ir ar ant matuoklės nėra putų ar kitokių dalykų. Patikrinkite ar tepalo užlipimo dangtelis iš vidinės pusės neturi taip vadinamo majonezo. Patikrinkite aušinimo skysčio lygį plėtimosi bakelyje ir ar jame nėra tepalo.
Jei variklis nebuvo plautas, pažiūrėkite ar nėra didesnių alyvos nutekėjimo šaltinių. Didesnė rida, daugiau tepalų prasisunkimų.
Paprašykite, kad pardavėjas užkurtų automobilį. Kurkite atidarytu kapotu. Jei esate dviese, vienas klauso variklio, kitas stebi gale, ar nemeta mėlyno dūmo užvedimo metu. Kol variklis neįšilęs, paprašykite lengvai pagazuoti ir klausykite ar nėra kalimo ar kitokių netvarkingų garsų.
Pravažiuokite automobiliu. Išbandykite tiek mieste, tiek autostradoje. Užmiesčio greitis parodys ar geras suvedimas, nėra vibracijų, ar stabdžių diskai tiesūs. Išbandykite visus bėgius. Jei pasitaikys nelygus kelias, paklausykite iš važiuoklės sklindančių garsų.

REKLAMA

Alfa Romeo 145 QV


Atkreipkite dėmesį į sankabos „griebimo" aukštį jei tai mechaninė dėžė. Jei automobilyje sumontuotas dviejų masių smagratis, paspaudinėkite sankabos pedalą dirbant varikliui, įsiklausykite ar nesigirdi pašalinių garsų ir nesijaučia vibracijos. Keletą kartų užgesinkite variklį ir klausykite ar nesubarška smagratis ir ar pernelyg daug nesusipurto variklis.
Baigus pasivažinėjimą pastatykite automobilį į švarią vietą ir palikite dirbti. keletą kartų stipriai pergazavus stebėkite išmetamas dujas. Po to šiek tiek patraukite automobilį ir patikrinkite ar nėra ant žemės šviežių skysčių iš automobilio. Jei turite galimybę, pasikelkite automobilį arba užsivarykite ant duobės. Apžiūrėkite kėbulo stovi, bei komponentų nusidėvėjimą iš apačios.
Siūlau atkreipti dėmesį ir į einamuosius priežiūros ženklus. Stabdžių diskus, kaladėles, skystį, oro filtrus, salono filtrus, valytuvus, bendrą tvarką automobilyje. Jei daug kas užleista tai ir mašina kaip taisyklė užleista.
Automobilio pirkimas tai loterija. Apsisaugoti nuo didelių klaidų, galime tik mokydamiesi ir plėsdami žinias ir patirtį. Jei turite savo pastebėjimų ar praktikos patarimų, pasidalinkite komentaruose, pasimokysime visi.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų