Atkreipiantis dėmesį
„Lexus“ automobilių dizainas daugelį metų priklausydavo elegantiškų, nebandančių išsišokti ratuočių kategorijai. Žvelgdami į „Lexus“ automobilius matydavome solidų, rankomis pasiūtą kostiumą.
Šiandien žvelgiant į šios markės automobilius norisi parinkti visiškai kitokius žodžius. Vietoj elegancijos ir santūrumo „Lexus“ dizaineriai pasirinko išskirtinumą, norą sukelti emocijas. Ir žinote ką? Jiems tai pavyko su kaupu, nes aš labai abejoju, ar „Lexus“ eksterjero dizainas galėtų palikti abejingų. Vieniems – jis beprotiškai patiks, kitus privers smarkiai raukytis, bet ar kiekvienas automobilis ir neturėtų kelti stiprių emocijų?
Naujos kartos „Lexus RX“ kartu su „LS“ ir „LC“ kupė, mano nuomone, yra geriausiai atrodantys šios markės modeliai. Leiskite paaiškinti kodėl.
Žvelgiant į „RX“ matai iki galo išbaigtą produktą, kurio kūrimo eigoje buvo nuspręsta nesivelti į kompromisus. „Einame iki galo arba nuleidžiame rankas.“ Būtent toks požiūris puikiai atsispindi kiekvienoje „RX“ eksterjero detalėje. Net ir 110 milimetrų išaugęs automobilio kėbulas nesugadino automobilio silueto.
Prisitaikyk arba išeik iš gimtadienio
Didžioji automobilių gamintojų dalis visuomet bando įtikti plačiajai masei, prisitaikyti prie jos norų, o ne supažindinti su savo idėjomis, koncepcija ir požiūriu, nes visuotiniai standartai ne visuomet yra patys geriausi standartai. Būtent tokios mintys užplūsta kiekvieną kartą atsisėdus į „Lexus“ markės interjerą.
Prietaisų išdėstymas, apdailos medžiagų įvairovė ir galutinis interjero išdėstymas yra visiškai kitoks negu pagrindinių konkurentų. Žinoma, pagrindiniai elementai: vairas, pedalai ar pavarų perjungimo svirtis sumontuoti įprastose vietose, tačiau visa kita – ne ten, kur turėtų būti, o tiksliau – ne ten, kur esate įpratę rasti. Pavyzdžiui: vairo šildymo mygtukas sumontuotas kairėje pusėje, praktiškai šalia langų atidarymo mygtukų. Išmanios greičio palaikymo kontrolės įjungimo mygtukas, o tiksliau – svirtelė įrengta dešinėje pusė už vairo. Jeigu esate ilgametis „Lexus“ vairuotojas – tai Jums nekels jokios nuostabos, bet jeigu esate visiškai šviežias „Lexus“ klientas – paskirkite keletą akimirkų visoms funkcijoms, ypač multimedijos sistemai, kurioje yra pernelyg daug įvairiausių pasirinkimų. Be to, informacijos ir pramogų sistemoje tam tikrų prietaisų valdymas dubliuojasi su fiziniais mygtukais interjere, kurie atlieka tą pačią funkciją. Iki šiol nesuprantu kodėl.
Vertinant pasauliniais automobilių pramonės standartais – „Lexus“ mažai kuo nusileidžia aukščiausios lygos žaidėjams. Automobilio kaina pateisina tai kaip jaučiatės sėdėdami „RX L“ viduje – o tai yra geras ženklas, nes kai kurie analogai iš Europos labai dažnai nepateisina lūkesčių, nebent išsirenkate brangiausią modelio versiją.
Ryškiausia naujiena „L“ dydžio „RX“ modelyje – trečioji sėdynių eilė. Ar ji tinka suaugusiems žmonėms? Vargu. Net ir pastūmus galines sėdynes į priekį, trečioje sėdynių eilėje geriausiu atveju įsitaisys pora vidutinio dydžio šunų arba į pirmą klasę einančios Jūsų atžalos.
Hibridinė oazė
Kol visas pasaulis svaigo dėl itin pajėgių ir ekonomiškų dyzelinių variklių, Japonijos automobilių gamintoja „Lexus“ demonstravo visiškai kitokį požiūrį. „Toyota“ koncerno narė investavo į hibridinių jėgainių tobulinimą ir efektyvumo didinimą. Prieš dešimt metų daugeliui ši idėja pasirodė juokinga, tačiau ką matome dabar? Vis daugiau ir daugiau gamintojų pradeda eiti tuo pačiu keliu kaip ir „Lexus“ – hibridinių jėgainių keliu.
Septynias vietas turintis „Lexus RX“ komplektuojamas tik su viena hibridinės jėgainės versija, kurią sudaro 3,5 litro darbinio tūrio, 6 cilindrų benzininis variklis ir elektros motorai. Bendras šios jėgainės pajėgumas siekia 313 arklio galių ir 335 Nm.
Nesitikėkite su šiuo automobiliu laimėti sprinto varžybų ar traukos lenktynių, kuomet šalia Jūsų sustos „Audi Q7“ ar „Volvo XC90“, tačiau savo darbą ji atlieka puikiai. Tradicinės kelionės mieste ar tolygus važiavimas užmiestyje leis mėgautis tyliai, praktiškai jokių vibracijų neskleidžiančia jėgaine. Jeigu turite itin lengvą dešinę koją, mieste kelis kilometrus galėsite nuvažiuoti naudodami tik elektros energiją. Tai ypač pravartu riedant siauromis senamiesčių gatvėmis ar stovint kamščiuose. Būtent juose 99% laiko naudosite ne benziną, o elektros energiją.
Komfortiška ložė
Kiekvienas iš mūsų skirtingai suprantame ir vertiname automobilio teikiamą vairavimo malonumą. Vieniems – tai itin tikslus vairo mechanizmas ir užtikrintas stabilumas posūkiuose, kitiems – skraidančio kilimo efektas, kuris leidžia užmiršti važiuojamosios dalies nelygumus.
„Lexus RX“ turėtų patenkinti tuos, kurie prioritetą teikia komfortui, itin lengvam valdymui ir pagirtinai garso izoliacijai. Jeigu ieškodami automobilio atsižvelgiate būtent į šiuos prioritetus, tuomet „Lexus RX“ taps tuo automobiliu, kuriam norėsite užlipdyti – „Tai geriausias automobilis“ lipduką.
Posūkių ar staigesnių manevrų automobilis nemėgsta. Ne dėl to, jog „Lexus“ inžinieriai atlaidžiai žiūrėjo į savo darbą, o dėl elementarios fizikos. Kuomet automobilis sveria daugiau 2 tonas ir dėvi siaurokas, kaip tokio sudėjimo mašinai, 235/55 R20 padangas, akivaizdu, jog „RX L“ silpnybės išryškės posūkiuose, bandant su juo elgtis kaip su analogu iš Europos.
„Premium“
„Lexus“ visuomet priklausė aukštesnės klasės automobilių gamintojų klubui, todėl nenuostabu, jog septynių vietų „RX“ kainuoja kaip pilnavertis „Premium“ segmento atstovas. Lietuvoje „Lexus RX L“ kainuoja nuo 71 440 eurų. O tai yra 6630 eurų brangiau už standartinį modelį. Tuo tarpu mūsų bandytasis modelis buvo įkainotas 86 340 eurų suma už kurią gavome progą pačiupinėti automobilį, kuris turėjo visus įmanomus privalumus. Nuo A iki Z.
Ką už šią sumą siūlo konkurentai „Audi Q7“ ir „Volvo XC90“? Septynias vietas turintis vokiškas visureigis su 218 arklio galių išvystančiu dyzeliniu motoru Lietuvoje kainuoja nuo 62 500 eurų. „Volvo“ analogas bus įkainotas nuo 60 000 eurų. Jeigu pažvelgtume į hibridines „Audi“ bei „Volvo“ modelių versijas, abiejų automobilių kainos labai staigiai išauga iki 84 500 eurų ir 79 650 eurų atitinkamai.
Komforto įrangos ir kainos santykio kovoje „Lexus“ atrodo patraukliausiai, nes už mažiausią kainą gausite daugiausiai privalumų turintį visureigį. Norint „Audi“ visureigį sukomplektuoti iki to paties lygio kaip „Lexus“, Jūs privalėsite išleisti maždaug 100 000 eurų. „Volvo“ kaina taip pat pavojingai priartės prie 95 000 eurų ribos.
„Lexus“ kurdama naują „RX“ visureigio versiją atliko tik pačius reikalingiausius pakeitimus, kurie buvo būtini prailginant ratų bazės ilgį ir norint sutalpinti trečią sėdynių eilę. Be šių pasikeitimų – tai vis dar prabangus, komfortiškas ir išskirtinis visureigis, kuris milžiniškame automobilių sraute tikrai nepradings ir nesusilies su minia. Vis dėlto, papildoma sėdynių eilė naująjį „Lexus“ modelį atvedė į labai pavojingą teritoriją, kurioje savo raumenis demonstruoja „Audi Q7“ ir „Volvo XC90“?
Teoriškai – visi trys visureigiai yra tiesioginiai konkurentai, tačiau „Lexus RX“ orientuojasi į visiškai kitokius poreikius turinčius vairuotojus. Į tuos, kurie išbandę „Audi Q7“, „Volvo XC90“ ar bet kurį kitą septynių vietų visureigį liko nesužavėti. Priešais Jus – grynakraujė alternatyva.
PRIVALUMAI
- Išskirtinumo faktorius
- Aukštas komforto lygis
- Nuostabus ilgų distancijų kruizeris
- Puiki surinkimo kokybė
- Praktiškai jokio triukšmo nepraleidžianti garso izoliacija
TRŪKUMAI
- Sverdamas daugiau nei 2 tonas ir turėdamas 313 arklio galių hibridinę jėgainę, jis tikrai nesužavės malonumą teikiančios dinamikos ieškančių vairuotojų
- Kaip ir daugelis kitų „Lexus“ automobilių, taip ir „RX“ turi ne pačią pažangiausią multimedijos sistemą
- Trečia sėdynių eilė nėra skirta suaugusiems