• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vidutinės klasės sedanas – kas tai? Bent jau Europoje, šių automobilių klasė kadaise buvo beprotiškai populiari.
Jeigu dabar daugelis gamintojų nori turėti bent po vieną „SUV“ tipo automobilį, prieš kelis dešimtmečius kiekvienas save gerbiantis gamintojas privalėjo turėti vidutinės klasės sedaną.
Kiekvienas naudotas automobilis, kurį matėte gatvėje, prieš kelis ar keliasdešimt metų buvo visiškai naujas, stovėjo įgalioto atstovo „rūmuose“ ir ieškojo žmogaus, kuris sutiktų už jį sumokėti prašomą sumą pinigų.
Šiandien nusikelsime į 1995-uosius metus – laikmetį, kuomet vidutinės klasės sedanų pasiūla buvo pati didžiausia ir spalvingiausia. Kol daugelis Lietuvos gyventojų apie naują automobilį galėjo tik pasvajoti, Vakarų Europos vairuotojai galėjo rinktis iš tai šių opcijų.
OPEL OMEGA MV6
Paskutinis „Opel“ markės modelis, kuris siūlė tuos pačius privalumus kaip ir 5 serijos „BMW“, tačiau už gerokai mažesnę kainą.
„Opel“ šį nuostabų modelį gamino su sedano arba universalo kėbulo tipais. Į variklio skyrių montavo įvairaus galingumo benzininius ir dyzelinius motorus, tačiau „Omegos“ modelių gamos flagmano vaidmenį atliko pakankamai reta „Omega MV6“.

Vidutinės klasės sedanas – kas tai? Bent jau Europoje, šių automobilių klasė kadaise buvo beprotiškai populiari.
Jeigu dabar daugelis gamintojų nori turėti bent po vieną „SUV“ tipo automobilį, prieš kelis dešimtmečius kiekvienas save gerbiantis gamintojas privalėjo turėti vidutinės klasės sedaną.
Kiekvienas naudotas automobilis, kurį matėte gatvėje, prieš kelis ar keliasdešimt metų buvo visiškai naujas, stovėjo įgalioto atstovo „rūmuose“ ir ieškojo žmogaus, kuris sutiktų už jį sumokėti prašomą sumą pinigų.
Šiandien nusikelsime į 1995-uosius metus – laikmetį, kuomet vidutinės klasės sedanų pasiūla buvo pati didžiausia ir spalvingiausia. Kol daugelis Lietuvos gyventojų apie naują automobilį galėjo tik pasvajoti, Vakarų Europos vairuotojai galėjo rinktis iš tai šių opcijų.
OPEL OMEGA MV6
Paskutinis „Opel“ markės modelis, kuris siūlė tuos pačius privalumus kaip ir 5 serijos „BMW“, tačiau už gerokai mažesnę kainą.
„Opel“ šį nuostabų modelį gamino su sedano arba universalo kėbulo tipais. Į variklio skyrių montavo įvairaus galingumo benzininius ir dyzelinius motorus, tačiau „Omegos“ modelių gamos flagmano vaidmenį atliko pakankamai reta „Omega MV6“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Opel Omega MV6


Ši modifikacija buvo komplektuojama su 3 litrų, 211 arklio galių ir 270 Nm sukimo momentą išvystančiu, 6 cilindrų benzininiu varikliu, kuris leisdavo vokiškam sedanui pasiekti 230 km/val. maksimalų greitį. Šis variklis buvo poruojamas su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže.
Kadangi „MV6“ buvo „Omega“ modelių gamos flagmanu, bazinėje įrangoje buvo galima rasti praktiškai visus norimus ir geidžiamus privalumus: „ABS“, „ESP“, automatinę greičio palaikymo kontrolę, šildomas priekines sėdynes, dviejų zonų klimato kontrolę, borto kompiuterį ir dar daugybę privalumų, kurie pigesnėse „Omegos“ versijose buvo traktuojama kaip papildoma įranga.
„Opel“ gimtinėje – Vokietijoje, ištaigingiausia „Omega“ versija kainavo nuo 37 280 eurų. Šiuo metu „MV6“ kainos svyruoja nuo 1000 iki 10 000 eurų.

REKLAMA

Opel Omega MV6 universalas


RENAULT SAFRANE BACCARA
58 310 eurų – tiek reikėjo sumokėti už pačią ištaigingiausią „Renault Safrane“ modelio versiją – „Baccara“.
Dabar daugelis iškart paklausite - „Kodėl jis toks brangus?“ Atsakymas labai paprastas – „Baccara“ turėjo milžinišką, milžinišką kiekį privalumų, kurie nebūtų padarę gėdos net ir „Mercedes Benz“ markės ratuočiams. Pavyzdžiui, interjero apdailos medžiagos buvo pagamintos iš tikro medžio, automobilyje buvo pilnavertė dviejų zonų klimato kontrolę. Be to, „Baccara“ buvo „Renault Safrane BiTurbo“ šeimos narys, o tai reiškė, jog automobilis buvo komplektuojamas su ypatingu varikliu.

REKLAMA
REKLAMA

renault_safrane_biturbo_02a_800_600


Tai – 3 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis, kuriam kompaniją palaikė dvi turbinos ir keturių varančiųjų ratų pavara. Šį motorą „Renault“ inžinieriai sukūrė bendradarbiaudami su „Hartge“ ir „KKK“ specialistais, variklio galia buvo padidinta iki 262 AG, sukimo momentas padidėjo iki 363 NM. Tiesa, pirmieji prototipai turėjo 280 arklio galių išvystantį motorą, tačiau standartinė pavarų dėžė niekaip nesugebėdavo atlaikyti spaudimo, o noro investuoti į visiškai naujos pavarų dėžės kūrimą ar net pirkimą - nebuvo.
„Safrane Baccara“ turėjo dar vieną išskirtinumą - pakabą. Tiek priekinė, tiek galinė automobilio važiuoklė buvo „MacPherson“ tipo, kurios aukštį ir amortizatorių kietumą buvo galima reguliuoti vieno mygtuko paspaudimu.
Dabar norint įsigyti „Renault Safrane BiTurbo“ ar net „Baccara“, iš pradžių turėsite apsišarvuoti kantrybe ir iš anksto pasiruošti bent jau 7000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

renault_safrane_biturbo_03_800_600


HONDA LEGEND
Dar vienas itin retas automobilis – „Honda Legend“ sedanas, kuris anuomet buvo laikomas vienu brangiausiu savo segmento automobiliu.
„Honda“ anuomet tikėjo, jog „Legend“ sedanas Europoje gali lygiuotis į ... 7 serijos „BMW“.
Šis sprendimas yra daugiau negu keistas, nes Jungtinėse Valstijose tas pats modelis su tuo pačiu varikliu buvo gretinamas su 5 serijos „BMW“. Tiek pagal dydį, tiek pagal kainą ir kitus parametrus.
Europoje šis modelis buvo siūlomas tik su vienu varikliu – 3,2 litro, 6 cilindrų ir su vienu įrangos lygiu. Visgi, pirkėjai galėjo pasirinkti kuri transmisija jiems labiau patinka: 5 laipsnių mechaninė ar 4 laipsnių automatinė.
Versija su mechanine pavarų dėže kainavo 41 900 eurų. Tuo tarpu versija su automatine pavarų dėže buvo įkainota 43 854 eurų suma.
Jeigu dabar užsimanytumėte įsigyti tokį automobilį, iškart paruoškite bent jau 4000-5000 eurų.

REKLAMA

Honda Legend KA7


SAAB 9000
Išskirtinis ir įdomus – taip buvo galima apibūdinti to laikmečio „Saab“ markės automobilius.
Nepaisant sąsajų su „Alfa Romeo 164“ ir „Lancia Thema“, švediškas naikintuvas buvo komplektuojamas su „Opel“ inžinierių sukurtu 6 cilindrų motoru, kuris „9000“ modelyje išvystė 210 arklio galių.

REKLAMA

Saab 9000 'CD' Griffin 3.0i V6


Pati ištaigingiausia „9000“ versija – „Griffin“ buvo aprūpinta elektra valdomu stoglangiu, tamsintais langais, elektra valdomais langais, odinėmis sėdynėmis ar elektra valdomais ir šildomais šoniniais veidrodėliais. Anuomet šiuos privalumus turėjo tik aukštesnės klasės automobiliai.
Šių privalumų kaina? 56 700 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Saab 9000 'CD' Griffin 3.0i V6  1


MERCEDES BENZ E320
Daugelis šiandien sako, jog „W124“ buvo pati geriausia E klasės modelio interpretacija. Kodėl? Nes „W124“ gali būti komfortiškas, gali būti greitas, gali būti ištvermingas ir patikimas. Trumpai tariant – amžinas automobilis.
Natūralu, jog už aukščiausios kokybės automobilį buvo prašoma atitinkama kaina – 46 332 eurai. Palyginus su kitais automobiliais šiame sąraše – tai nėra itin didelė suma, tačiau reikėtų paminėti vieną faktą. Už šią sumą gausite absoliučiai standartinį, pliką modelį.
Anuomet už panašią kainą buvo galima įsigyti gerai sukomplektuotą „E200“.

REKLAMA

Mercedes-Benz E 320


LEXUS GS300
„Lexus“ anapus Atlanto visuomet asocijuojama su ištaiginguoju „LS“. Panaši situacija buvo ir Europoje, kurioje „Lexus“ vardas tuomet buvo žinomas tik labai siauram vairuotojų ratui.
Pirmasis „Lexus“ modelis debiutavo 1989-aisiais. Praėjus vos keliems metams, „Lexus“ modelių gamoje jau buvo trys modeliai: „LS“, „ES“ ir „GS“.
Pirmos kartos „Lexus GS“ į Europą atkeliavo 1993 metais. Europietiškas dizainas, japoniška surinkimo kokybė ir aukštesnės klasės automobiliams prilygstanti komforto įranga sužavėjo daugelį.

REKLAMA

Lexus GS (2)


Pagal dydį, naujasis „Lexus GS“ turėjo konkuruoti su 5 serijos „BMW“ ar E klasės „Mercedes Benz“, tačiau tuometiniai „Lexus“ vadovai sugalvojo, jog „Lexus GS“ privalo būti aukštesnėje pozicijoje negu visi likusieji konkurentai. Būtent dėl šios priežasties „Lexus GS“ buvo pakankamai brangus.
JAV pigiausi „GS“ modeliai kainavo nuo 47 000 dolerių. Europoje – nuo 52 000 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lexus GS (1)


PEUGEOT 605 SV
Prabangūs prancūziški automobiliai dabar yra tikra retenybė. Dabar Prancūzijos automobilių gamintojai susikoncentravę į visiškai kitus segmentus, kuriuose jie užima tvirtas pozicijas.
Šiuo metu „Peugeot 508“ užima didžiausio prancūziško markės sedano pareigas. Prieš keletą dešimtmečių šis vaidmuo buvo patikėtas štai šiam „Peugeot 605“.
Tai buvo „Citroen XM“ giminaitis. Jie buvo sukurti ant tos pačios platformos, naudojo tuos pačius variklius. Skirtumai slypėjo tik išorėje, viduje ir pakaboje.
Pati ištaigingiausia „Peugeot 605“ modelio versija – „SV“, buvo gaminama pakankamai ilgai: nuo 1990 iki 1999 metų. Per šį laikotarpį „SV“ versija buvo atnaujinta porą kartų.
Pirmoji versija turėjo 170 arklio galių išvystantį V6 motorą, o antroji versija (gaminta nuo 1997 metų) buvo patobulinta visose įmanomose srityse. Greičiausiai todėl automobilio kaina pakilo nuo 31 000 iki 38 000 eurų.

REKLAMA

Peugeot 605 SV


BMW 525i
Visų mylimas ir iki šiol geidžiamas automobilis, kuriam komplimentų surastų kiekvienas automanas.
Anuomet 5-oji serija nebuvo tokia populiari kaip dabar. Be to, daugelis vairuotojų rinkdavosi ne dyzelinį variklį turinčias, o „520i“ arba „525i“ versijas.

BMW 525i (1)


„BMW 525i“ versija buvo pati populiariausia visame pasaulyje. „BMW“ visame pasaulyje pardavė daugiau kaip 500 000 skirtingų „E34“ vienetų.
Pagal galingumą ir komforto įrangos kiekį tai buvo pats optimaliausias variantas. O kaip gi kaina? Šiame automobilių sąraše ji atrodo nei per didelė, nei per maža – 32 000 eurų.

REKLAMA

BMW 525i (2)


HYUNDAI SONATA
Jeigu reikėtų įteikti „pačio pigiausio sedano su V6 varikliu“ titulą, net nedvejoję jį įteiktume šiai „Hyundai Sonata“.
Įprastai, daugelis „Sonata“ sedanų į gatves išriedėdavo su keturių cilindrų motorais, tačiau šiek tiek prakutę vairuotojai galėjo užsisakyti versiją 6 cilindrų jėgos agregatu ir automatine pavarų dėže.
V6 motoras išvystydavo 146 arklio galias ir 230 Nm sukimo momentą. Jį suporavus su automatine pavarų dėže, gauname automobilį, kuris iki 100 km/val. įsibėgėja per 13 sekundžių ir nepasiekia net 200 km/val. Dinamika neįspūdinga, bet nereikėtų pamiršti, jog anuomet šis „Hyundai“ kainavo vos 24 255 eurus.

REKLAMA
REKLAMA

Hyundai Sonata


TOYOTA CAMRY
„Toyota“ prieš porą savaičių paskelbė, jog „Camry“ po ilgos pertraukos sugrįžta į Europą. Senajame žemyne jis užims nepopuliaraus „Avensis“ vietą.
1994-aisiais „Toyota Camry“ Europoje sulaukdavo pakankamai daug dėmesio, nes už mažą kainą siūlydavo daug erdvės, privalumų ir japonišką kokybę.
Europoje pačią prabangiausią, 6 cilindrų variklį, visus įmanomus privalumus turinčią „Camry“ buvo galima įsigyti tik už 35 894 eurus.

Toyota Camry


ALFA ROMEO 164
Turbūt vienas ekstravagantiškiausių to laikmečio automobilių, kuris buvo siūlomas su skirtingo galingumo varikliais. Vis dėlto, jeigu esate automobilių entuziastas arba „Alfa Romeo“ gerbėjas, Jūs turėjote tik vieną pasirinkimą – nuostabiai skambantį „Busso“ V6.
„Alfa Romeo“ gamino keletą skirtingų „164“ modelio versijų, kurios buvo komplektuojamos su keturių arba šešių cilindrų jėgos agregatais. Pavyzdžiui, silpniausias benzininis variklis išvystė 144 galias. Pajėgiausias – 232 AG.
1995-aisiais „Alfa Romeo“ gerbėjai turėjo galimybę pasirinkti iš dviejų „164“ versijų su 6 cilindrų varikliu: „Super“ ir „QV“.
„Super“ versija turėjo 3 litrų, 6 cilindrų, 24 vožtuvų variklį, kuris išvystė 211 arklio galių ir 266 Nm sukimo momentą.
Vokietijoje „Super“ versija kainavo nuo 31 700 eurų.

REKLAMA

Alfa Romeo 164 Super


AUDI A6
Legendinė „C4“, kuri po ženklaus atnaujinimo buvo pervadinta iš „Audi 100“ į „Audi A6“.
„Audi A6“ modelio stiprybė – labai plati variklių gama. Nuo kukliai atrodančio 1,9 litro dyzelinio iki pajėgaus V8, kuris išvystydavo 290 arklio galių.
Tad ką „Audi“ galėdavo pasiūlyti tiems, kas norėdavo 6 cilindrų motoro? Jiems tuomet buvo siūlomas 2,8 litro, 6 cilindrų agregatas, galintis pasiekti 174 AG.
1994-aisiais „Audi A6“ buvo vienas pigiausių savo klasės atstovų. Bent jau gimtojoje Vokietijoje šis modelis kainuodavo nuo 36 527 eurų.

Audi A6


VOLVO 960
Aštrių kampų, sunkus ir sunkiai užmušamas dinozauras. Taip būtų galima apibūdinti to laikmečio „Volvo“ markės automobilius. Ne išimtis yra ir štai šis „Volvo 960“, kuris tuomet buvo švedų kompanijos flagmanu.
Milžiniškos ir patogios sėdynės, sklandžiai veikiantis 6 cilindrų motoras ir Žydrūno Savicko rankos storio statramsčiai sukurdavo atpalaiduojančią atmosferą.
Anuomet pati ištaigingiausia „Volvo 960“ versija kainavo 42 765 eurus. Šiandien už tą pačią sumą įsigyti vidutinės komplektacijos „Volvo V60“ arba „Volvo XC60“.

Volvo 960


MAZDA XEDOS 9
Seniai, labai seniai „Mazda“ bandė išlipti iš kasdieniškų automobilių gamintojos dėžės ir tapti aukštesnės klasės ratuočių gamintoja.
Milžiniškų ambicijų dėka „Mazda“ sukūrė du „Xedos“ šeimos modelius: „Xedos 6“ ir štai šį – „Xedos 9“.
Europoje „Xedos 9“ buvo vertinamas dvejopai. Vieniems patiko, jog atsirado nebloga alternatyva 5 serijos „BMW“, kitiems nepatiko pernelyg aukšta kaina.
Naudotų automobilių rinkoje „Xedos 9“ siūlo puikų kainos ir siūlomų privalumų santykį, tačiau anuomet „Mazda Xedos 9“ su 2,5 litro darbinio tūrio 6 cilindrų varikliu kainavo 39 000 eurus. Dabar tokį patį modelį galima įsigyti už maždaug 2000-3000 eurų. Auč.

REKLAMA

Mazda Xedos 9


MITSUBISHI SIGMA 
„Mitsubishi“ kadaise buvo itin populiarus automobilių gamintojas. Šis japonų milžinas gamino viską: nuo kompaktiškų miesto hečbekų iki bekelei skirtų visureigių.
Kadangi 1994 metais daugeliui politikų aplinkosauga nerūpėjo, nenuostabu, jog „Mitsubishi“ modelių gamoje buvo štai šis modelis – „Mitsubishi Sigma 3.0 V6“.

Mitsubishi Sigma


Jis buvo įdomus dėl keleto priežasčių. Visų pirma – jis turėjo keturių vairuojamųjų ratų sistemą (pigesnės versijos neturėjo šios sistemos). Visų antra – privalumų gausa jis nenusileido europietiškiems analogams. Ir visų trečia – jis turėjo pakankamai dinamišką variklį. 270 Nm sukimo momentas šį prabangų sedaną iki 100 km/val. priversdavo įsibėgėti per 9,6 sekundės.
Kaina? 37 148 eurai.
 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų