• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Krokuva taps antruoju Lenkijos miestu, įgyvendinančiu žemo taršos zoną (lenk. Strefa Czystego Transportu, STC), ir tuo pačiu – viena griežčiausių tokio tipo zonų ne tik šalyje, bet ir visoje Europoje.

Krokuva taps antruoju Lenkijos miestu, įgyvendinančiu žemo taršos zoną (lenk. Strefa Czystego Transportu, STC), ir tuo pačiu – viena griežčiausių tokio tipo zonų ne tik šalyje, bet ir visoje Europoje.

REKLAMA

Nuo 2026 m. sausio 1 d. beveik visas miestas, įskaitant teritoriją iki aplinkkelio (A4, S52 ir S7 greitkelių žiedas), bus apibrėžtas kaip zona, į kurią nebegalės patekti senesnius išmetamųjų dujų standartus atitinkantys automobiliai – išskyrus kai kurias išimtis.

Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.

REKLAMA
REKLAMA

Į Krokuvos mažos taršos zoną (STC) be apribojimų galės patekti tik elektromobiliai, vandeniliu varomi automobiliai, taip pat benzininiai automobiliai, atitinkantys ne žemesnį nei „Euro 4“ standartą (nuo 2005 m.), ir dyzeliniai – nuo „Euro 6“ (nuo 2014 m.). Sunkesni nei 3,5 tonos komerciniai automobiliai privalės atitikti „Euro 4“ (benzinas) arba „Euro 5“ (dyzelis) normas.

REKLAMA

Skirtingai nei Vokietijos „Umweltzone“, Krokuvoje (kaip ir Varšuvoje) sistema remsis automatiniu tikrinimu – vairuotojams nereikės registruotis ar klijuoti specialių lipdukų ant automobilio stiklo, jei jų transporto priemonė atitinka reikalavimus. Tačiau už pažeidimus be leidimo grės iki 500 zlotų (apie 115 eurų) baudos, kurias skirs miesto policija (Straż miejska).

REKLAMA
REKLAMA

Išimtys ir mokama prieiga

Krokuviečiai, kurie iki reglamento įsigaliojimo įsigijo automobilį su senesniu nei leistina išmetamųjų dujų standartu, galės jį naudoti neribotai – ši išimtis galios pagal datą, kai sprendimas bus paskelbtas Mažosios Lenkijos vaivadijos oficialiajame leidinyje.

Išimtys taip pat bus taikomos CNG dujomis (ne LPG) varomiems automobiliams, neįgaliųjų transportui (1 automobilis vienai ZTP kortelei) ir pacientams, vykstantiems gydytis – tik konkrečią vizito dieną, su patvirtinimu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Norintieji vis dar patekti į zoną su senesniais automobiliais, galės tai padaryti – už mokestį. 2026 m. vienos valandos leidimas kainuos 2,5 zloto (apie 0,60 euro), dienos – 5 zlotus (apie 1,15 euro).

Nuo 2027 m. vienintelė galimybė – dienos leidimas už 15 zlotų (apie 3,50 euro). Taip pat bus galima įsigyti mėnesio leidimus – jų kaina kasmet didės nuo 100 iki 500 zlotų.

REKLAMA

Griežčiau nei Vokietijoje

Krokuvos ir Varšuvos zonų reikalavimai iš esmės griežtesni nei Vokietijos miestų „Umweltzonen“, kur įvažiuoti leidžiama automobiliams, turintiems žalią lipduką – tai reiškia, kad benzininiai automobiliai turi atitikti bent „Euro 1“, o dyzeliniai – bent „Euro 4“ standartus. Krokuvos atveju – kartelė gerokai aukštesnė.

Planuojama, kad Krokuvos STC taps pavyzdžiu kitiems Lenkijos miestams, kuriems spaudimą kelia tiek ES oro taršos tikslai, tiek vietos gyventojų lūkesčiai dėl geresnės gyvenimo kokybės.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų