• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įprasta automobilio variklio techninė priežiūra neapsiriboja tik eksploatacinių skysčių (variklio alyvos, aušinimo ir stabdžių skysčio) ar uždegimo sistemos komponentų (pvz, uždegimo žvakių) keitimu. Taip pat yra labai svarbu laiku pakeisti variklio paskirstymo sistemos elementus, kurie yra atsakingi už sklandų veikimo darbą.

Įprasta automobilio variklio techninė priežiūra neapsiriboja tik eksploatacinių skysčių (variklio alyvos, aušinimo ir stabdžių skysčio) ar uždegimo sistemos komponentų (pvz, uždegimo žvakių) keitimu. Taip pat yra labai svarbu laiku pakeisti variklio paskirstymo sistemos elementus, kurie yra atsakingi už sklandų veikimo darbą.

REKLAMA

Kad ir kaip brangiai tai skamba, tačiau paskirstymo sistemos aptarnavimas nėra nei labai brangus, nei labai sudėtingas procesas. Priklausomai nuo automobilio kurį vairuojate, ši paslauga jums gali kainuoti ne ką daugiau nei vidutiniškas naudotų padangų komplektas.

Vis dėlto, jeigu nuspręsite paskirstymo sistemos aptarnavimą atlikti šiek tiek vėliau, tai ilgainiui gali tapti labai rimta ir, svarbiausia, problema, dėl kurios vėliau gali tekti remontuoti variklį ar netgi jį keisti.

Paskirstymo diržas – kas tai? Koks jo vaidmuo variklyje?

Dantytasis diržas – tai viena iš svarbiausių sudedamųjų variklio pavaros dalių, o dantytojo diržo užduotis – sinchronizuoti variklio pavarą su alkūniniu ir paskirstymo velenu, jog variklio vožtuvai tinkamu laiku atsidarytų ir užsidarytų.

REKLAMA
REKLAMA

Visam šiam procesui reikalingas ypatingai didelis tikslumas, mat net ir esant nedideliems nukrypimams nuo numatytų parametrų gali sukelti tam tikrus variklio gedimus.

REKLAMA

Natūralu, jog dėl pernelyg didelio atsainumo, daugelis vairuotojų susiduria su ta pačia problema – netikėtai nutrūkusiu paskirstymo diržu, kuris sukelia grandininę reakciją – sulanksto vožtuvus.

Tam tikrais atvejais nutrūkęs paskirstymo diržas gali netgi sulaužyti paskirstymo veleną.

Bet kokiu atveju – šis įvykis reikalauja didelių investicijų.

Diržo keitimas. Kaip dažnai reikėtų jį keisti?

Dėl skirtingų paskirstymo pavaros gamybos technologijų ir variklio konstrukcijų sunku nustatyti tikslų, visiems automobilių varikliams tinkamą keitimo intervalą. Be to, paskirstymo sistemos aptarnavimą įtakoja ir vairavimo stilius, sąlygos, kuriomis naudojamas automobilis.

REKLAMA
REKLAMA

Senesniuose automobiliuose (iki 2000 m. gamybos) paskirstymo sistemos aptarnavimą reikėtų atlikti kas 50 000 - 60 000 kilometrų – tai ganėtinai saugi riba, kuri padės užkirsti kelią netikėtiems gedimams.

Jeigu pažvelgtume į daugumos naujesnių automobilių priežiūros rekomendacijas, ten išvystume tiesiog nerealistiškus nurodymus. Gamintojai siūlo paskirstymo sistemos komponentus keisti kas 100 000, 150 000 ar net kas 200 000 kilometrų, tačiau tai tiesiog bandymas tampyti likimą už ūsų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Geriausia ką galime patarti – aklai nepasitikėti gamintojo nurodytomis rekomendacijomis ir atsižvelgti į keletą veiksnių:

  • Jeigu automobilis didžiąją dalį laiko praleidžia mieste ir spūstyse, paskirstymo sistemos aptarnavimą reikėtų atlikti kas 60 000 kilometrų arba kas 2 metus.
  • Jeigu automobilis naudojamas mišriu režimu, paskirstymo sistemos aptarnavimą reikėtų atlikti kas 70 000 kilometrų, arba kas 3 metus.
  • Jeigu automobilis turi paskirstymo grandinę, jos patikrą būtina atlikti bent kas 50 000 - 80 000 kilometrų.

REKLAMA

Diržo kaina. Kiek kainuoja diržo keitimas?

Iškart reikėtų pabrėžti, jog nusprendus keisti paskirstymo diržą, patartina atkreipti dėmesį į visą paskirstymo sistemos mazgą, į kurį įeina kreipiantysis ir įtempimo skriemulys, sandarikliai, diržo įtempiklis, vandens siurblys ar kitos dalys. Jos, kaip ir dantytasis diržas, ilgainiui nusidėvi, todėl jų pakeitimas vienu metu, ilgalaikėje perspektyvoje, padės sutaupyti.

REKLAMA

Jeigu, pavyzdžiui, metų pradžioje nuspręsite pakeisti paskirstymo diržą, o po pusmečio – vandens siurblį, už atliktinus darbus sumokėsite dvigubai, nes norint prieiti prie vandens siurblio, vis tiek teks, nuimti ir vėl uždėti paskirstymo diržą.

Paskirstymo diržo komplektų kainos Lietuvoje priklauso nuo automobilio – tai akivaizdu. Vis dėlto, tam tikrą vidurkį galima labai lengvai įvardinti.

Įprastai, daugeliui variklių tinkami paskirstymo komplektai kainuoja nuo 20 iki 150 eurų. O štai didesnio tūrio varikliuose esančios sudėtingesnės pavaros sistemos gali pareikalauti didesnių išlaidų – nuo 300 iki 700 eurų. Pačios pavaros keitimo įkainiai gali svyruoti nuo 100 iki 300 eurų.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų