„Savi Ratai“ epizodą žiūrėkite viršuje esančiame vaizdo įraše.
![Akimirka iš laidos „Savi Ratai“ (nuotr. stop kadras) 4](https://static3.inspektorius.lt/static.php?v=04.0.7.000_02110250&t=cr&s=800x600&m=4&f=/Uploads/UGallery/photos/37/e1/80/d0/37e180d03ba892ce99641cda18d98e3c.jpg)
Klausė – „Kur mašina“?
Visuomenininkas Andrius Tapinas, prisijungęs prie „Savi Ratai“ projekto, pačius svarbiausius darbus patikėjo savo srities specialistams. Tokiu būdu jis gali nesukti galvos dėl „Alfa Romeo“ pertvarkymo į elektromobilį, tačiau tai nereiškia, kad meistrams yra suteikiama visiška laisvė. Tam tikrus sprendimus turi priimti ir jis.
Itališkam kabrioletui iškeliavus pas kėbulą tvarkančius meistrus, į specializuotas dirbtuves atvykęs Andrius Tapinas juokaudamas klausė: „Kur dingo mano mašina? Kas jai nutiko?“
Vis dėlto meistrai, prižiūrintys „Savi Ratai“ projektą, ir laidos vedėjas Antanas Juknevičius netruko A. Tapiną nuraminti – jie paaiškino, kad kiekvienas restauracijos procesas prasideda nuo automobilio išrinkimo ir paruošimo kėbulo atnaujinimo darbams.
Nepaisant to, šis A. Tapino vizitas neapsiėjo be rimto klausimo. Anksčiau jis planavo savo itališką gražuolę nudažyti raudonai, tačiau tokiam pasirinkimui prieštaravo antroji A. Tapino pusė. Jei „Alfa Romeo“ tapatumą pabrėžianti raudona spalva atkrenta, kokie kiti variantai lieka? Atsakymą į šį klausimą mėgins rasti A. Tapinui talkinantys meistrai, pasiūlydami kelias galimas spalvų alternatyvas.
Išorė turi atrodyti nepriekaištingai
Skirtingai nei A. Tapinas, nusprendęs keisti kėbulo spalvą, Norbe laikosi priešingos pozicijos: jis nori, kad elektromobiliu atgimsiantis BMW išliktų juodas. Idėja – sveikintina, tačiau ilgus metus Kalifornijoje praleidęs BMW dar prieš pasiekdamas dirbtuves buvo paženklintas aiškiai matomais „gyvenimo randais“.
Meistrai, padedantys Norbei, puikiai žino, kad akivaizdžiai pastebimi pažeidimai – tik ledkalnio viršūnė. Norint objektyviai įvertinti kėbulo ir dažų būklę, pirmiausia automobilį reikia kruopščiai nuplauti bei pašalinti visas dulkes ar kėbulo paviršiuje likusius nešvarumus.
Šiai užduočiai atlikti Norbe pakvietė tikrą automobilių švaros specialistą, kuris parodė, kaip tinkamai plauti automobilį ir paaiškino, kodėl tai daryti svarbu ne kasdien ar kas savaitę, bet reguliariai.
Išbandė potencialią visureigio struktūrą
Visų trijų „Savi Ratai“ eksperimente dalyvaujančių automobilių tikslas – būti tinkamiems eksploatuoti viešajame eisme. Teoriškai, kiekvienas mechanikas, turėdamas nors truputį vaizduotės, galėtų imtis itin drąsių modifikacijų, tačiau tuomet transporto priemonė nebebūtų tinkama eksploatuoti arba liktų verta nebent muziejaus ekspozicijai.
Kadangi kiekvienas veiksmas ir modifikacija atliekami atsižvelgiant į nustatytus reikalavimus, kai kurie sprendimai verčia ieškoti išradingų ar kompromisinių variantų. Pavyzdžiui, kiek toli nuo keleivių turi būti sumontuotos baterijos? Ar baterija gali būti sumontuota salone? Šie ir daugelis kitų klausimų reguliariai neramina mechanikus, tačiau kaskart jiems padeda Linas – automobilių ekspertizės žinovas, puikiai išmanantis biurokratinių vingrybių labirintus.
Būtent jo priimami sprendimai nulemia būsimų elektromobilių pagrindą ir tolimesnę projektavimo kryptį, nes bet koks netikslumas ateityje gali kainuoti labai brangiai.
Naujas „Savi Ratai“ epizodas – kiekvieną sekmadienį, 18 val., tik per TV3!