„Džiaugiamės, kad vis daugiau vairuotojų domisi elektromobiliais ir aktyviai naudojasi įkrovimo stotelėmis. Tačiau vis dar pasitaiko atvejų, kai atvykę elektromobilių vairuotojai neranda laisvos vietos, nes jos būna užimtos vidaus degimo variklius turinčių automobilių arba nesikraunančių elektromobilių.
Daugiau patarimų vairuotojams – specialioje „Patarimai vairuotojams“ rubrikoje.
Tikime, kad dažniausiai tai – ne piktybiniai pažeidimai, o tiesiog nežinojimas. Todėl norime priminti: įkrovimo vietos turi būti naudojamos pagal paskirtį“, – sako „Eleport“ projektų vadovas Tomas Koplunas.
Siekdama atkreipti dėmesį į šią problemą, „Eleport“ pradeda švietimo akciją. Prie Kauno „Akropolio“ esančiame įkrovimo parke vairuotojams bus primenamos galiojančios taisyklės, o už akivaizdžius ar pasikartojančius pažeidimus informacija bus perduodama policijai.
Kauno apskrities policijos atstovė Odeta Vaitkevičienė patvirtina, kad pranešimų apie užstatytas įkrovimo vietas kol kas sulaukiama retai, tačiau policija palaiko tokias iniciatyvas.
„Raginame vairuotojus būti atidžius, prieš paliekant automobilį įsitikinti, ar stovėjimo vieta neturi papildomų apribojimų ar ženklinimo, ir jų laikytis. Tai – pagarbios ir atsakingos eismo kultūros pagrindas“, – pabrėžia ji.
Prie Kauno „Akropolio“ 2024 metais įrengtas „Eleport“ įkrovimo parkas šiuo metu yra didžiausias Baltijos šalyse – jame vienu metu galima įkrauti iki 40 elektromobilių. Patogi vieta miesto centre traukia daugybę vairuotojų, todėl taisyklių laikymasis čia tampa dar svarbesnis.
Pagal Kelių eismo taisykles, stovėti šiose vietose leidžiama tik elektromobiliams, kurie tuo metu realiai kraunasi. Vidaus degimo variklių, taip pat neprijungtų hibridinių ar elektrinių automobilių statymas čia – draudžiamas.
Administracinių nusižengimų kodekso 417 straipsnio 2 dalis už tokį pažeidimą numato baudą nuo 30 iki 90 eurų. Vairuotojams primenama: vieta su įkrovikliu – ne „greitas sustojimas“, o infrastruktūros dalis, skirta konkrečiai funkcijai.