Remiantis Europos Komisijos siūlymu, reglamentas įpareigos gamintojus palaipsniui didinti perdirbto plastiko dalį automobilių gamyboje.
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Per pirmuosius šešerius metus nuo reglamento įsigaliojimo ši dalis turės siekti ne mažiau kaip 15 procentų, po aštuonerių metų – 20 procentų, o po dešimties metų ketvirtadalį visų naudojamų plastikų turės sudaryti perdirbtos medžiagos.
Taip pat numatoma galimybė ateityje nustatyti tikslus ir kitoms žaliavoms, įskaitant plieną, aliuminį bei vadinamąsias kritines žaliavas.
Europos Komisija skaičiuoja, kad dėl šių pokyčių naujo automobilio kaina turėtų padidėti mažiau nei 40 eurų, o bendra reglamento įgyvendinimo našta vienam automobiliui neturėtų viršyti 70 eurų.
Europos automobilių gamintojų asociacija ACEA sprendimą įvertino palankiai, pabrėždama, kad naujieji reikalavimai neturėtų sumažinti Europos automobilių pramonės konkurencingumo.
Tuo pat metu siūloma, kad tokie pat principai būtų taikomi ne tik lengviesiems automobiliams, bet ir motociklams bei sunkiajam transportui.
Automobilių pramonė yra viena iš žaliavų atžvilgiu intensyviausių Europos ekonomikos šakų. Europos Komisijos duomenimis, automobilių gamybai tenka apie 19 procentų visos plieno paklausos Europos Sąjungoje, tai sudaro daugiau kaip septynis milijonus tonų per metus.
Taip pat automobilių pramonė suvartoja apie dešimtadalį visų ES plastikų – maždaug šešis milijonus tonų kasmet – bei net 42 procentus viso naudojamo aliuminio, t. y. apie du milijonus tonų per metus.
Naujasis reglamentas dar bus svarstomas Europos Parlamente.