Prekybos asociacija „American Active Anode Material Producers“, atstovaujanti JAV grafito gamintojams, dar pernai gruodį kreipėsi į federalines institucijas su prašymu ištirti galimus antidempingo pažeidimus. Naujasis 93,5 proc. tarifas bus taikomas papildomai prie jau egzistuojančių muitų, tad bendra grafito importo iš Kinijos apmokestinimo našta sieks apie 160 proc..
Daugiau naujienų iš automobilių pasaulio galite perskaityti „Automobilių naujienos“ rubrikoje.
Pasak CRU Group baterijų medžiagų skyriaus vadovo Samo Adhamo, toks tarifas gali itin stipriai paveikti baterijų gamintojus. Jo skaičiavimais, 160 proc. tarifas prideda maždaug 7 JAV dolerius už kilovatvalandę prie vidutinės baterijos elemento savikainos, o tai – net penktadalis valstybės subsidijų, numatytų pagal Infliacijos mažinimo aktą. „Toks padidėjimas gali iš esmės sunaikinti vieno ar dviejų ketvirčių pelną kai kuriems Pietų Korėjos baterijų gamintojams“, – teigė ekspertas.
„Tesla“ ir jos pagrindinė baterijų tiekėja „Panasonic“ priešinosi tarifams, teigdamos, kad vidinė JAV grafito pramonė nėra pakankamai išvystyta, kad galėtų užtikrinti reikalingą kokybę ir apimtis.
Grafitas naudojamas ličio jonų baterijų gamyboje ir, anot naujienų agentūros „Bloomberg“, pernai į JAV buvo importuota beveik 180 tūkst. tonų grafito produktų, iš kurių apie du trečdalius tiekė Kinija.
Tarptautinė energetikos agentūra (IEA) jau anksčiau įspėjo, kad grafitas yra viena labiausiai pažeidžiamų žaliavų tiekimo rizikų atžvilgiu ir kad būtina „skubi tiekimo diversifikacija“. Remiantis IEA prognozėmis, grafitas išliks pagrindine medžiaga iki pat 2030 m., kai rinkoje pamažu pradės įsitvirtinti silicio alternatyvos.
Prekybos departamento preliminarus sprendimas paskelbtas liepos 17 d., o galutinis nutarimas dėl antidempingo muitų turėtų būti priimtas iki gruodžio 5 dienos.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!