Daugelis vairuotojų teigia, jog kietųjų dalelių filtras nėra reikalingas. Norėdami išvengti papildomo galvos skausmo, tiesiog užtenka nuvažiuoti pas specialistus ir jį pašalinti arba „išjungti“. Bet ar tikrai, tai yra vienintelis problemos sprendimo būdas?
Jeigu tikėtume automobilių gamintojų pateikta literatūra, kietųjų dalelių filtro priežiūra nereikalauja jokių investicijų. Reikia atsižvelgti tik į gamintojo pateiktus nurodymus, kaip reikia eksploatuoti atitinkamą automobilį. Šaunu! Tačiau kartais atrodo, jog gamintojo rekomendacijos tinkamos tik tiems automobiliams, kurie važinėja paralelinėje visatoje, nes realiame gyvenime, gamintojo patarimai neveikia arba juos įgyvendinti reikia turėti milžinišką biudžetą ir labai daug laiko.
Norėdami sužinoti kaip reikia tinkamai prižiūrėti kietųjų dalelių filtrą, į pagalbą pasitelkėme kelis specialistus, kurie su mumis pasidalino labai įdomia informacija, kuri, teoriškai, turėtų leisti pamiršti problemas, susijusias su kietųjų dalelių filtru.
Žemiau pateikiame šešias problemas, kurios sukelia kietųjų dalelių filtro ligas:
Trumpi atstumai
„Perku dyzelinį automobilį, nes jis yra labai taupus“ – tai viena pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės renkasi mašinas su dyzeliniais varikliais, neatsižvelgdami nei į eksploatacijos kaštus, nei atsarginių detalių sąrašą nei į elementarią priežiūrą.
Dyzeliniai varikliai nemėgsta, o tiksliau – nekenčia trumpų atstumų, ypač žiemą, kuomet jie net nesugeba pasiekti darbinės temperatūros. Būtent trumpi atstumai po truputėlį pradeda veržti kilpą ant dyzelinio variklio kaklo, ypač ant tų, kurie turi kietųjų dalelių filtrą. Kodėl? Leiskite paaiškinti.
Kiekviena sistema su kietųjų dalelių filtru atlieka regeneracijos procesą, kurio metu automatiškai išvalomas „DPF“ filtras, o tiksliau – išdegina filtre esančius suodžius.
Šis procesas vyksta tik tada, kai automobilis pasiekia darbinę temperatūrą, tad jeigu turite dyzelinį variklį ir važinėjate labai trumpus atstumus – anksčiau ar vėliau sulauksite pranešimo apie užsikimšusį kietųjų dalelių filtrą.
Tad kaip išvengti šios problemos? Lengviausias būdas – nusipirkti mašiną su benzininiu varikliu, tai galioja tiems vairuotojams, kurie 90% kelionių praleidžia mieste ir tik karts nuo karto išvažiuoja į kaimą ar į pajūrį. Trumpalaikėje perspektyvoje sutaupyti pinigai degalams vėliau turės būti išleisti šalinant gedimus, kurie, važinėjant trumpais atstumais, anksčiau ar vėliau pradės kvaršinti Jums galvą.
Jeigu benzinu varomas variklis nėra Jums patinkanti išeitis, tuomet bent kartą į savaitę išvažiuokite į užmiestį, nuvažiuokite bent jau 100 kilometrų tolygiu greičiu. Tokiu būdu įjungsite regeneracijos procesą, išvalysite sistemą ir prailginsite kietųjų dalelių filtro gyvenimą.
Žinoma, galite pasitelkti senamadišką metodą – dažniau paspausti akceleratoriaus pedalą iki dugno, tačiau tai yra trumpalaikis sprendimas, nes nuolatinė akceleracija ir stabdymas nepadeda atlikti efektyvios regeneracijos, tam reikia tolygaus ir pastovaus greičio.
Oro srauto matuoklė
Dar vienas labai svarbus komponentas, kuris įtakoja efektyvų ir tinkamą kietųjų dalelių filtro darbą.
Oro srauto matuoklė yra vienas iš tų komponentų, kuris užtikrina sklandų ir efektyvų variklio darbą. Šis komponentas tiksliai matuoja oro masės kiekį, patenkantį vidaus degimo variklį.
Pagal signalą gautą iš oro srauto matuoklės, automobilio kompiuteris apskaičiuoja reikalingą įpurkšti kuro kiekį, o dyzeliniuose varikliuose šis signalas tai pat naudojamas kontroliuoti išmetamų dujų recirkuliaciją.
Netinkamai veikianti oro srauto matuoklė siunčia klaidingus duomenis į pagrindinį kompiuterį, o jis apskaičiuoja neteisingą reikalingo įpurkšti kuro kiekį.
Didžiulė dalis nesudeginto kuro savo kelionę baigia ne bet kur, o kietųjų dalelių filtre.
Netinkama alyva
Ar žinojote, jog kietųjų dalelių filtrai reikalauja, jog Jūs naudotumėte specialią variklio alyvą? Tai nėra mitas ar sąmokslo teorija.
Variklio alyvose yra priedų, kurie gerina variklių parametrus, tačiau daugelis alyvoje esančių priedų degdami palieka suodžių nuosėdų, kurių išmetamųjų dujų valymo sistemos nesugeba pašalinti. Laikui bėgant, variklio darbą pagerinantys priedai nusėda kietųjų dalelių filtre, o vėliau – jį ir užkemša.
Rinkdamiesi alyvą savo automobilio varikliui, atsižvelkite ne tik į kolegų ar draugų rekomendacijas. Atsižvelkite į gamintojo pateikiamus parametrus.
Tinkamos alyvos yra vadinamos „Low SAPS“, nes joms sudegus, susidaro minimalūs varikliui pavojingų sulfatinių suodžių ir fosforo bei sieros junginių.
EGR vožtuvas ir žvakės
„EGR“ vožtuvas valdo išmetamųjų dujų recirkuliaciją. Ši sistema dalį dujų gražina į įsiurbimo kolektorių. Dėl pastovaus kontakto su iki aukštos temperatūros įkaitusiomis išmetamosiomis dujomis, vožtuvas yra jautriausia ir dažniausiai gendanti sistemos dalis.
Davikliai
Moderniose dujų išmetimo sistemose galima surasti išmetamųjų dujų slėgio bei temperatūros daviklius. Būtent jie variklio kompiuteriui siunčia informaciją apie visos išmetamųjų dujų sistemos būklę.
Jie sudaro neatsiejamą išmetamųjų dujų sistemos dalį, o jų būklę reikia nuolatos tikrinti.
Netinkamai veikiantys davikliai siunčia klaidingą informaciją variklio kompiuteriui, todėl valymo procesas nėra pradedamas laiku, o tai vėliau įtakoja tinkamą „DPF“ filtro darbą.