Kaip tapai drifto velniu? (Kodėl būtent toks pavadinimas?)
Su velnių komanda draugystė sieja ne vienerius metus! Viskas prasidėjo nuo praeitų metų, kai viso sezono varžybose Latvijoje buvau priimta po jų sparneliu. Visada ten jausdavausi savimi! Man jie geriausi!
Taip, nuo šių metų tapau ,,velniu" ir aš! Komandos prezidentas – Kęstutis Kelpša – ne tik geriausias mano mokytojas, su begaliniu noru man padėti pasiėmęs į savo komandą, bet ir automobilių mechanikas, kuris, ko gero, ir prikeltas naktį atmintinai išbertų „BMW“ sandarą nuo A iki Z. Kęstutis – sportinių automobilių konstruktorius, puikiai išmanantis savo amatą. Į geresnes rankas net ir negalėjo pakliūti mano mylimiausia „BMW“!
Mechanikas Paulius Prasauskas, brolis Evaldas Šiliauskas ir visa „Drift Devil“ komanda – dėl šios sporto šakos pamišę žmonės, kurie kiekvienų varžybų metu visada būna šalia, pasiruošę pasidalinti patarimais ir suteikti reikiamą pagalbą.
Kodėl varžyboms pasirinkai „BMW“?
Nuo paauglystės jaučiau trauką būtent „BMW“. Niekada nepamiršiu, kaip pirmą kartą mokiausi ant žvyro statyti skersą (atsiprašau lituanistų už vaizdingą pasakymą) su savo Daily Car'u E46 dviejų litrų dyzeliu. Dabar tai prisiminus, darosi juokinga.
Kokius darbus pati moki atlikti savo automobiliui šiam netyčia ,,išslydus į bulves”?
Apie ratų keitimą, be abejo, nėra net kalbos – tai dažniausias mano darbas. Nors ir nesu automobilių mechanikė, tačiau ne viena knyga šia tematika yra perskaityta, na, ir žinoma, įvairiose mano karjeroje pasitaikiusiose situacijose išmokta daug. Kapitalinio remonto savo automobilio varikliui negalėčiau atlikti, tačiau kėbulo ar pakabos darbuose nesu žalia, ir pati viską pasidarydavau, kai aplinkybės priversdavo.
Koks didžiausias ir baisiausias išslydimas yra Tau pasitaikęs? Buvo aukų?
Avariją-išslydimą iš trasos patyriau šiais metais Kuršėnuose – kad jau reikalaujate išpažinties! Tuomet besistengdama važiuoti kuo arčiau kito automobilio, netikėtai mano „priešininko“ vairas užsikirto ir aš neturėdama kur dėtis – trenkiausi į jį. Mažas pastebėjimas ir laimingas atsitiktinumas – tuo automobiliu važiavo mano širdies draugas – Aurimas Janeika. Tuo viskas ir pasakyta. Taip ir sprendžiame šeimyninius santykius trasoje, che,che.
– Dar noriu paminėti, jog mano draugas taip pat yra drifto pilotas, taip kad šeimoje esame du sportininkai. Daugumai tai kelia nuostabą, tačiau mums tai normalu. Jis be galo stengiasi man padėti, jog drifte jausčiausi gerai ir patogiai.
Kokių komentarų susilauki iš vyriškosios lyties atstovų dėl savo aistros?
Tiesą sakant, dauguma vyrų drifte mane palaiko: nesusilaukiu daug neigiamų komentarų, kaip tik sulaukiu patarimų bei pagalbos. Tačiau nepamirškime ir nepasitenkinančių (o tokių, deja, yra!), jog čia moteris malasi aplinkui. Pasakysiu trumpai – kuo greičiau ir geriau judu į priekį bei rodau rezultatą, tuo daugiau priešų atsiranda (juokiasi). Varžytis su vyrais aš nebijau. Mano akimis žiūrint – mes visi esame lygiaverčiai. Nesvarbu, ar tai būtų moteris, ar vyras!
Papasakok prašau mūsų skaitytojams, kaip atrodo Tavo vasaros savaitgaliai? Kelintą valandą keliesi? Kada eini miegoti?
Vasaros savaitgaliai? Aš jų neturiu! Tikrąja to žodžio reikšme – gyvenu trasoje! Man ten gera, ir jau pripratau. Kadangi driftas mano gyvenime užimą labai svarią vietą ir teikia daug malonumo (be drifto mano gyvenimas prarastų ,,kaifą"), dėl to savo vasaros savaitgaliais atsisakau gimtadienių, vestuvių bei kitų linksmybių ir renkuosi taip širdžiai mielą laiką drifto trasoje. O sezonas būna be galo intensyvus! Reikia įdėti be galo daug darbo bei įdirbio treniruotėse norint rodyti vis geresnį rezultatą!
Kokius pasiruošimo darbus reikia atlikti prieš varžybas?
Pasiruošimas varžyboms yra sunkus, bei didelės ištvermės reikalaujantis darbas. Neatsimenu, kada besiruošiant varžyboms teko miegoti ilgiau negu penkias valandas. Praėjęs sezonas, kai dar neturėjau komandos ir važiavau ,,sau", buvo tikrai sunkus ir niekam to nelinkiu. Pirmiausia, miego trūkumas, kol pabaigi darbus, kol ,,susišaudai" traliuką, kol užstumi žemą bolidą ant tralo, kol nuvažiuoji į garažą persimontuoti ratų, kol ... Ir dar, be abejo, atsiranda vis kažkas netikėto: traliukas prieš kelionę ožiuojasi ir neužsiveda (Deimantė juokiasi).
Taip ir praleidi miegui skirtas valandas sprendžiant šias neatsiejamas autosporto problemas. Na, o kur dar priešakyje laukianti kelionė į Latviją prie traliuko vairo. Nemeluosiu, pasirodydavo ir ašaros. Gal tai buvo nuovargis, gal protestas prieš iškilusias problemas, bet tikrai taip pat ir vienatvė bei liūdesys, jog nėra nieko, kas man palengvintų kančias. Ne vieną kartą buvo atėjusi minutė, kai sau pasakydavau – ,,Gana, viską mesiu!", manau, tą matė ir aplinkiniai. Na, bet visuomet po sunkių akimirkų (anksčiau ar vėliau) ateina ir lengvos. Nepasidaviau, judėjau pirmyn, viena ištvėriau sunkumus, ir šie metai į mano gyvenimą atnešė pasiruošimo darbus palengvinusią KOMANDĄ. Dabar mano svarbiausias sezono pasiruošimas (juokiasi) - išsimiegoti ir į varžybas atvažiuoti puikios nuotaikos! Na, o mano automobilio priežiūra bei transportavimu rūpinasi „Drift Devil“ prezidentas Kęstutis Kelpša ir mechanikas Pauliukas. Po morališkai sunkių metų komandos prisidėjimas – didelė laimė, bei garbė iš tokių žmonių sulaukti pagalbos. Esu šios komandos šeimos narė, be jų nežinočiau, ką daryti! Jaučiu didelę pagarbą kiekvienam komandos nariui!
Ar važiuoji į užsienio drifto renginius, ar apsiriboji Lietuvos pasiūla?
Dalyvauju Drifto varžybose Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Vieną sezoną teko pabuvoti Kaliningrade, na, o šiais metais planuoju važiuoti ir į Lenkiją.
Turi rėmėjų?
Taip, šiais metais, nusišypsojus laimingai žvaigždei, atsirado rėmėjų! Manimi tiki bei skatina siekti kuo geresnių rezultatų „IRP“ (Invidual Racing Parts), „Drift devil“, bei „Lino Auto“. Nuoširdus ačiū rėmėjams!!
Kiek iš viso merginų važiuoja drifto renginiuose? Kaip reaguoji į naujokes?
Kol kas šiais metais drifto trasoje esu viena dailiosios lyties atstovė. Žinau, jog ne viename mieste yra naujų, drifto treniruotėse besitreniruojančių merginų, tad labai laukiu jų kitais metais varžybose! Mielai padėsiu, nes nuo to jaučiu kaifą. Į naujokes reaguoju teigiamai - kuo mūsų, moterų, bus daugiau drifte, tuo bus smagiau!
Kokios Tavo ateities vizijos, susijusios su driftu?
Drifte noriu pasiekti labai daug, esu sau išsikėlusi didelių tikslų. Tikiu, jog ateityje atsiradus daugiau rėmėjų, kojos nekiš finansai, ir savo tikslus pasieksiu greičiau, nes noriu važiuoti visur! Treniruotis bei įdėti daug darbo nebijau – tikiu savimi, bei nepasiduodu! Na, o norinčias, tačiau prisibijančias dailiosios lyties atstoves norėčiau paskatinti nebijoti, važiuoti ir susitiksime trasoje!
Dėkojame nuotraukų autoriams – RD Photo, AG Photo Latvia ir Janis Bule.