24 valandas trunkančios ilgųjų nuotolių lenktynės kasmet į Niurburgringo trasos prieigas pritraukia tūkstančius autosporto gerbėjų. Dar daugiau jų įsijungia tiesiogines varžybų transliacijas, kurios padeda stebėti įvykių eigą trasoje nekeliant kojos iš namų. Vis dėlto, komandoms, nusprendusioms pirmą vasaros savaitgalį praleisti ištvermės lenktynėse, jų laukė kaip niekada dideli iššūkiai.
Avarijų virtinė
Žaliuoju pragaru vadinama lenktynių trasa automobilių sporto dalyviams ir žiūrovams asocijuojasi su ilga, vietomis siaura ir klaidų neatleidžiančiu poligonu, kuriame net ir mažytė klaida gali kainuoti lenktynes.
Sunkiai prognozuojamos oro sąlygos neleido lenktynių dalyviams atsipūsti, o kai kuriems jos tapo kliūtimi. Iš tiesų, dėl trasoje įvykusių incidentų, lenktynių nebaigė net penktadalis varžybų dalyvių.
„Pirmos aštuonios valandos buvo iš tiesų sudėtingos. Trasoje sudužo galybė automobilių, trasoje buvo labai daug didelių incidentų“, – įspūdžiais dalijasi Jonas Gelžinis. Vis dėlto, kol vieniems 24 valandų maratonas baigėsi anksčiau negu planuota, lietuviškai „Juta Racing“ komandai pavyko sėkmingai įveikti trasoje atsiradusius iššūkius.
„Nebuvo jokių techninių nesklandumų. Komanda dirbo idealiai. Iš tikrųjų, mums gal šiek tiek nepasisekė dėl lenktynių stabdymo. Prieš sustabdymą mes buvo neseniai atlikę vairuotojo keitimą, o tie, kurie jau planavo tai padaryti, padarė tai užsidegus raudonai vėliavai. Tai jiems suteikė šiokį tokį pranašumą“, – tęsė J. Gelžinis.
Varžybų trukmė – trumpesnė
2024-ųjų maratonas lenktynių dalyviams įsiminė ne tik dėl didžiulės avarijų virtinės, bet ir dėl trumpai trukusių varžybų. Šiemet jos truko vos 7 valandas ir 22 minutes.
Pirmoji raudona vėliava buvo paskelbta likus maždaug pusvalandžiui iki vidurnakčio. Trasą apgaubęs rūkas tapo toks tirštas, jog teisėjams neliko nieko kito tik sustabdyti varžybas su mintimi jas atnaujinti paryčiais.
Lenktynės buvo sustabdytos net 14 valandų, po kurių dalyviams buvo liepta važiuoti paskui saugos automobilį tikintis, jog rukas išsisklaidys, o 24 valandų maratono dalyviai galės toliau saugiai tęsti nuožmias kovas. Vis dėlto, oro sąlygoms negerėjant, lenktynių organizatoriai priėmė vieningą sprendimą jas sustabdyti anksčiau laiko, kartu įšaldant rezultatus, kuriuos komandos užfiksavo iki varžybų sustabdymo šeštadienio naktį.
„Juta Racing“ – taikėsi į klasės lyderius
Keturių lenktynininkų (Aleksejus Veremenko, SELV, Pierre Kafferis ir Elia Erhartas) sąstatu į Vokietiją atvykusi „Juta Racing“ komanda galutinėje rezultatų lentelėje įsitvirtino 17-oje vietoje, o savo automobilių klasėje („SP9“) užėmė ketvirtą vietą.
J.Gelžinis apibendrinamas galutinį „Juta Racing“ rezultatą džiaugėsi, jog jiems iš 130 lenktynėse startavusių ekipažų pavyko patekti tarp 20-ies greičiausių, tačiau jis taip pat pabrėžia, jog galutinis rezultatas būtų buvęs ir geresnis, jeigu ne ilgai trukusi raudonos vėliavos fazė.
„Jeigu būtų paleidę varžybas anksčiau, galėjome kovoti ir dėl antros, ir dėl pirmosios pozicijos savo klasėje“, – pridūrė J. Gelžinis.
Kartu su komandos nariais sudėtingą Niurburgringo išbandymą išlaikęs J. Gelžinis taip pat atskleidė, jog tai nėra paskutinis kartas „Juta Racing“ pasirodymas šioje trasoje. Lenktynininkas sakė, jog komanda į 24 valandų maratoną sugrįš 2025-aisiais ir sieks pagerinti šiemet užfiksuotą rezultatą.