„Bikernieki“ teritorija nėra maža, todėl nenuostabu, jog šis BMW atrakcionų parkas buvo padalintas į kelias dalis, kurioje mes, „M miesto“ svečiai, priklausomai nuo norų, galėjome pačiupinėti naujos kartos 3 serijos BMW, nemažai išankstinių užsakymų Lietuvoje sulaukusį „
BMW X7“, „
BMW Z4“ bei 8 serijos kabrioletą. Pastariesiems skirsime atskirą pasakojimą, nes pažintys su šiais BMW modeliais buvo pernelyg trumpos ir simbolinės.
Vis dėlto, anksčiau minėti automobiliai buvo tik tam, jog paįvairintų pagrindines veiklas – „BMW M2 Competition“ ir „BMW M5“ bandymus. Būtent į juos mes žiūrėjome ilgiausiai, nes svarstėme kada gausime leidimą sėstis už ne per seniausiai atnaujinto ir patobulinto „BMW M2 Competition“ vairo ir įkristi į vis dažniau Lietuvoje matomo super-sedano „
BMW M5“ vairuotojo krėslą.
Po trumpo instruktažo, būtent pastaruosius „BMW M Town“ organizatoriai leido išbandyti lenktynių trasoje, žinoma, su geriausių Latvijos lenktynininkų globa ir priežiūra.
Jaunuolis. vardu „M2 Competition“
Raumeningas, bet kompaktiškas „BMW M2“ daugeliu parametrų primena garsųjį „E30 M3“. Juos vienija net tik trumpa ratų bazė ar panašių išmatavimų kėbulas – jeigu anksčiau „M2“ ir „E30“ kartos „M3“ pasižymėjo keletu panašumų, šis – „BMW M2 Competition“ turi bene pagrindinį, modernaus „M3“ ingredientą – 6 cilindrų variklį.
Iki „M2 Competition“ pasirodymo, žavusis „M2“ naudojo „N55“ agregatą, išvystantį 370 arklio galių ir 465 Nm sukimo momentą. Dabar „M2 Competition“ versijoje surasime „F30“ kartos „M3“ širdį – „S55“, sugebančią pasiekti 411 arklio galių ir net 550 Nm sukimo momentą 2350-5230 sūkių diapazone. Ir tai – labai stipriai jaučiamas skirtumas.
Palyginus su ankstesniuoju modeliu, kurį turėjome progos išbandyti „Nemuno žiede“, variklio išvystoma galia pateikiama tolygiau, užtikrinčiau ir jeigu galima taip pasakyti – lanksčiau. Nebandant iš automobilio išspausti maksimumo, visą trasą galima įveikti praktiškai trečia ir ketvirta pavara. Todėl natūralu, jog važiuojant lenktynių trasoje, išryškėjo bene didžiausias privalumas – milžiniška ir riebi sukimo momento porcija vidutiniuose ir aukštesniuose sūkiuose. Nuolatos „po ranka“ esanti vokiškų ristūnų kaimenė leidžia greičiau ir žvitriau išvažiuoti iš posūkių, o ilgoje tiesiojoje – stebėti kaip spidometro rodyklė link 170 km/val. kyla greičiau negu spėtumėte pasakyti – „Aš norėčiau keptų bulvyčių ir kebabo su česnakiniu padažu“.
Vis dėlto, nuožmi akceleracija šiais laikais nėra didžiulis išskirtinumas. Tik ne tada, kai kitų gamintojų stovyklose matomi dar beprotiškesni skaičiai. Didžiausias „M2 Competition“ išskirtinumas – tai, kaip jis sugeba įveikti posūkius ir kaip jis elgiasi bandant keisti trajektoriją, o tai, bent jau mums, žymiai svarbiau, ir, o, dievuli brangus, – „M2 Competition“ sugeba kaip reikiant pradžiuginti.
Artėjant posūkiui, laiku pradėjus stabdyti ir pasirinkus reikiamą trajektoriją, savo užpakaliu pradedi justi kaip automobilis lengvai, it plunksnelė, paklūsta vairuotojo komandoms. Kaip menkiausia korekcija vairu leidžia pakoreguoti važiavimo trajektoriją, neprarandant važiavimo greičio. Net ir tada, kai užpakalinė dalis bando pasileisti plaukus ir tiesiog sunaikinti lipnias galines padangas. Visose situacijose „BMW M2“ siunčia labai pozityvius signalus, jog vairuotojas yra visapusiškoje kontrolėje. Tiesiog nuostabu jausti kaip dirba pavydėtinai subalansuotas pakabos, pavarų dėžės ir variklio trio.
Sėdame į „M5“
Iš tiesų, būtent „BMW M5“ kėlė didžiausią susidomėjimą, dėl dviejų priežasčių a) kvapą gniaužiančių charakteristikų b) noro sužinoti, kaip ši vokiška tanketė sugeba susitvarkyti su greitais, aštriais posūkiais, kurių šioje trasoje netrūksta. Tad atėjus eilei ir progai perbėgti iš „M2“ į „M5“ – nudžiungame ir sau patyliukais sakome – „Pagaliau!“
Tik įsitaisius už vairo ir suradus patogią vairavimo poziciją, šalia sėdintis instruktorius ištaria kelis ir labai smagiai skambančius žodžius: „Kai parodys ženklą, leidžiantį išvažiuoti į trasą, palauk 10 sekundžių. Tokiu būdu priekyje esantys „M2“ vairuotojai atitols, nes kitu atveju – tu juos pasivysi labai greitai“. Ok, geras patarimas.
Iš tiesų, prie starto linijos reikėtų palaukti truputėlį ilgiau, nes pirmąją grupę, važiuojančią su „M2 Competition“ pasivijome labai greitai. Ir ne dėl to, jog pirmojoje grupėje esantys vairuotojai elgėsi saugiai ir nesistengė pasiekti automobilio ribų. „M5“ yra isteriškai, šiurpinančiai greitas. Pasiekti 150 ar 170 km/val. greitį šiam automobiliui yra tik vieni juokai – spragtelėjimas pirštais.
Sustoja jis taip pat efektyviai kaip ir greitėja, o tai – kelia didžiulį įspūdį, bet tik tam tikrą laiką, nes pripratus prie automobilio akceleracijos ir sugebėjimo stabdymo metu per pietus suvirškintą maistą pakelti iki ryklės, pradedi suprasti, jog vairuotojas valdydamas šį, beveik dvi tonas sveriantį sedaną, atlieka tik minimalią funkciją.
Keturių varančiųjų ratų pavara, efektyviai veikiančios pagalbinės sistemos bei kiti instrumentai leidžia džiaugtis greičiu, bet tik ne automobilio elgesiu posūkiuose. Galbūt jaustumėmės kitaip, jeigu prieš tai nebūtume nemažai laiko praleidę už „M2 Competition“ vairo, bet elgiantis kaip tikram chuliganui, nori nenori prisimeni „M5“ viršsvorį. Jis tiesiog nėra toks paklusnus, tiksliai valdomas ir teikiantis tyrą vairavimo malonumą kokį siūlo „M2 Competition“.
Jeigu „M2“ už visus savo veiksmus galite būti atsakingi Jūs, „M5“ 98 procentus juodo darbo padaro už Jūs, ir tai labai puikiai apibrėžia tikrąją jo paskirtį.
Svaigulinga akceleracija, daranti gėdą daugeliui superautomobilių ir aukščio lygio komfortas, nes jame tūno nesuskaičiuojamas kiekis komforto įrangos, kuri leis patogiai skrieti Vokietijos greitkeliu 200 km/val. greičiu, bet tik ne lenktynių trasoje.
Kaip transporto priemonė, leidžianti kuo greičiau nusigauti iš vieno megapolio į kitą – „BMW M5“ yra fenomenalus, bet kelis kartus pigesnis, kompaktiškesnis ir ne toks greitas tiesiojoje „BMW M2 Competition“ yra nuostabi, džiaugsmą gaminanti mašinėlė, kurios likimas yra labai aiškus – jau dabar jam galime lipdyti „Future Classic“ etiketę, nes galbūt, bet tik galbūt, ateityje nieko panašaus tokiame formate nebepamatysime.