DIZAINAS
Nauja platforma, naujos technologijos, nauji dizaino sprendimai. Viskas absoliučiai nauja, tad laikydamiesi tradicijų, pirmiausiai susikoncentruokime į vizualinę automobilio pusę. Tą, kuri yra be galo svarbi kiekvienam vairuotojui. Na, nebent manote, jog „Renault Vel Satis“ ar „Fiat Multipla“ yra dizaino šedevrai.
Turbūt nustebsite tai išgirdę, tačiau mažiausias BMW modelis su vidaus degimo varikliu taip pat yra mažiausiai šokiruojantis. Žinoma, kiekvieną kartą pažvelgus į šį automobilį, jūsų akys iškart nukryps į didžiules šnerves – perdėtai dideles radiatoriaus groteles, kurios tampa visų modernių BMW automobilių atributu. Tačiau tai vienintelis priekaištas, kurį norėtųsi skirti BMW dizaineriams.
Pabandykite trumpai nekreipti dėmesio į orą siurbiančias angas ir tiesiog pažvelgsite į 1-uką iš šono, į bendrą visumą – būtent tada suprasite, jog 1-ukas nėra jau toks bjaurus ar bandantis susitapatinti su kitais, o tai – geras ženklas. Jis neatrodo nei kaip mažesnė 3 serijos kopija, nei svajoja apie bet kokias sąsajas su brangesniais šeimos nariais. O ir nereikėtų pamiršti, jog 1 serijos patrauklumą gali labai stipriai įtakoti priedai, kuriuos galite užsisakyti.
Štai, kad ir mūsų bandytasis modelis su „Sport Line“ įrangos lygiu siekia tapti tarpine stotele tarp chromu padabintos „Luxury Line“ ir mums labiausiai patinkančio „M-Sport“. Pavyzdžiui, 1-osios serijos modelių gamos pradinėje stotelėje esantis „Advantage“ modelis yra skirtas „Teleloto“ organizatoriams. Turintis minimalų kiekį įrangos ir atrodantis, na, pakankamai nykiai. Tuo tarpu vienu laipteliu aukščiau esantis „Sport Line“ suteiks didesnio skersmens ratlankius, LED tipo žibintus bei dar keletą šaunių stilistinių elementų, kurie pagyvina automobilio išvaizdą.
Tuo tarpu 1-osios serijos modelių gamos viršūnėje esantys „Luxury Line“ ir „M-Sport“ akivaizdžiai sufleruoja kuria kryptimi jie žengia. Jeigu „Luxury Line“ siekia pabrėžti faktą, jog vairuojate aukštesnės klasės hečbeką, tai „M-Sport“ susikoncentruoja į jaunatviškumu spinduliuojančias dizaino detales, didesnio skersmens ratlankius ir žinoma – standesne pakabos konfigūracija.
Vertinimo kriterijus | BMW 118i Sport Line |
Išskirtinumo faktorius | 7 balai |
Interjero dizainas | 8 balai |
Eksterjero dizainas | 7 balai |
Ilgis (mm) | 4319 |
Plotis (mm) | 1799 |
Aukštis (mm) | 1434 |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2670 |
Kėbulo prošvaisa (mm) | 153 mm |
Automobilio svoris | 1365 kg |
INTERJERAS
Po grandiozinių ir ne visiems priimtinų eksterjero pokyčių, jūsų džiaugsmui, įžengsite į interjerą, kurio koncepcija per pastaruosius dvidešimt metų pasikeitė minimaliai. Ar tai reikėtų laikyti privalumu, ar trūkumu? Viskas priklauso nuo jūsų požiūrio, tačiau mums atrodo, jog tai galime laikyti privalumu.
Žinoma, jis neatrodo taip pažangiai kaip A klasės „Mercedes-Benz“, tačiau už nykokos stilistinės pusės slypi sumaniai suprojektuotas interjeras, kuris praėjo dar vieną evoliucijos etapą, su kuriuo 1-uke atsirado skaitmeninis prietaisų skydelis, šūsnis technologijų bei keletas kosmetinių pakeitimų centrinėje konsolėje, tačiau to buvo galima tikėtis. Visgi – tai pagal europiečių poreikius projektuotas ratuotis.
Vis dėlto, atsitraukus nuo lietimui jautrių ekranų ar grafinių „Android Auto“ ir „Apple Car Play“ sąsajų, prietaisų išdėstymas ir ergonomika – verta pagyrų. Vairuotojo ir keleivio sėdynės sumontuotos žemai, rankose laikomas vairas neleidžia kvestionuoti užuominų į sportiškumą. Viskas labai... BMW'iška ir maloniai pažįstama. Mūsų poreikius visapusiškai patenkintų du reikšmingi pokyčiai.
Iš plastiko pagaminta apdaila, supanti pavarų perjungimo svirtį, priverčia atitraukti ranką lyg nuo ugnies. Kaip ir vienas bendras, didelis mygtukas, kuriame sutalpinti skirtingi vairavimo režimų jungikliai. Vietoj atskirų mygtukų, leidžiančių įjungti konkretų važiavimo režimą, gaunate vieną bendrą, o šis sprendimas – tiesiog meh.
Ir antrasis pokytis, kurio norėtume – daugiau konfigūracijos galimybių turinčio skaitmeninio prietaisų skydelio, kuris taip pat turėtų bent keletą stilistinių apipavidalinimų.
Norint surasti ir suprasti, kur slypi didžiausi pokyčiai, turime pasinerti į smulkmenų liūną. Kadangi automobilis „pūpso“ ant visiškai kitos platformos bei dėl to, jog dabar automobilis neturi sunkaus varančiojo veleno (bent jau priekiniais ratais varoma versija), naujos kartos 1-ukas tapo 30 kilogramų lengvesnis. Variklio gaubtas bei bagažinės dangtis buvo pagaminti iš aliuminio ir itin stipraus plieno mišinio, tačiau šio sprendimo padarinius pajusite ne automobilyje sėdėdami, o jį vairuodami.
Ir galiausiai, laikas pakalbėti apie privalumus, dėl kurių BMW inžinieriai panoro atsisakyti galinių varančiųjų ratų pavaros. Pasikeitusi konfigūracija ir visiškai kita platforma padėjo pasiekti keletą nuobodžiai skambančių privalumų: erdvė ant galinių sėdynių išaugo 13 milimetrų, priekyje tūnantiems individams erdvė paaugo 42 milimetrais, o bagažinės tūris išaugo iki 380 litrų. Taip ir norisi išarti – mmm, vauuu. Ir visgi, skirtumas tarp senojo ir naujojo modelio nėra didžiulis, bet ilgalaikėje perspektyvoje – reikšmingas ir naudingas.
Vertinimo kriterijus | BMW 118i Sport Line |
Interjero erdvė | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 7 balai |
Surinkimo kokybė | 9 balai |
Ergonomika | 8 balai |
Matomumas | 8 balai |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 8 balų |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir funkcionalumas | 7 balai |
Multimedijos sistema | 8 balai |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 9 balai |
Bagažinės tūris (l) | 380 - 1200 |
DINAMIKA
Būkime realistai. Turime susitaikyti su faktu, jog gyvename pasaulyje, kuriame nebebus perdėtai plataus pasirinkimo, kuomet ateis metas pasirinkti norimą variklį. Jeigu praėjusi modelio karta siūlė net šešias benzininių ir penkias dyzelinių variklių opcijas, tai naujos kartos modelis ant stalo padės penkis pasirinkimus: trijų dyzelinių (Lietuvoje siūlomi tik du dyzeliai) ir dviejų benzininių.
Jeigu dyzelinių variklių gama atrodo pakankamai logiškai, tai benzininių motorų gama kelia dvejopas emocijas, mat tarp „118i“ ir „M135i“ versijų yra didžiulė erdvė, kuri nėra užpildyta, pavyzdžiui, 184 arklio galias išvystančiu, keturių cilindrų agregatu. Tad jeigu norite benzinu maitinamos jėgainės, kol kas galite rinktis tik įspūdžio nekeliantį variklį arba tą, kuris lekia kaip pašėlęs. Kainuoja taip pat, pašėlusiai daug, tad realistiškai, jūsų pasirinkimai tėra tik du: „118i“ benzininė versija arba „120d“ dyzelinė versija.
Vis dėlto, kol dyzelinu varomi varikliai gali sudominti tik retą vairuotoją, jūsų realistiškas pasirinkimas bus benzininė „118i“ versija. Iš tiesų, tokia pati, kaip ir mūsų bandytasis ratuotis, iš gamyklos išriedantis su 1,5 litro, 3 cilindrų, 140 arklio galių generuojančiu motoru, kuriam buvo patikėta užduotis patempti 1365 kilogramus sveriantį hečbeką.
Vertinti šio variklio dinamines savybes galima dvejopai. Kaip agregatas, kuris leidžia atsisakyti dyzelinio analogo, jis savo funkciją atlieka gerai, netgi labai gerai, nes plačiame sūkių diapazone išvysto maksimalų (220 Nm) sukimo momentą, važiuojant tolygiu greičiu siurbčioja ne tiek jau ir daug degalų, o ir ne vienerius metus į „Mini“ automobilius montuojamas variklis pasižymėjo kaip pakankamai kantrus agregatas.
Šiek tiek daugiau dvejopų emocijų kelia pavarų dėžė. Matote, trijų cilindrų motoriukas poruojamas ne su nuostabia „ZF“ pavarų dėže, kurią galima gauti pasirinkus keturių cilindrų dyzelį arba „M135i“ versiją, o su „Aisin“ gamybos komponentu, kurį taip pat galima rasti visuose „Volvo“ modeliuose bei daugelyje „PSA“ koncerno kūrinių.
Kaip ir kitų gamintojų modeliuose, taip ir BMW modelyje esanti transmisija pasižymi tomis pačiomis savybėmis. Kol nepradedate jai diktuoti tempo ir leidžiate jai dirbti taip, kaip pati nori, tuomet džiaugsitės sklandžiu ir nepastebimu jos darbu. Vis dėlto, siekiant vadeles perimti į savo rankas, ji tampa vangi, siunčianti žinią, jog ne jūs čia vadovaujate, o ji.
Siekiant išnaudoti pagirtiną pakabos sistemų konfigūraciją, šiam varikliui trūksta daugiau parako. Mes tik galime pasvajoti kaip šiam automobiliui idealiai tiktų 3 serijos BMW tūnantis 2 litrų, keturių cilindrų motoras, gebantis išspausti 184 arklio galias bei 300 Nm. Ant popieriaus papildomos 44 arklio galios ir 80 Nm kaip reikiant pakeistų automobilio elgesį bei taptų aukso viduriuku tarp taip trokštamos dinamikos ir kainos, mat pasirinkę „M135“ versiją įžengiate į 50 tūkst. eurų teritoriją.
Vertinimo kriterijus | BMW 118i Sport Line |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,5 / 8,7 sekundės |
60 - 100 km/val. | 5,1 sekundės |
80 - 120 km/val. | 6,8 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 140 AG |
Didžiausias sukimo momentas | 220 Nm |
Maksimalus greitis | 213 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100) | 7,9 / 6,2 / 6,8 |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 700 kilometrų |
VALDYMAS
99% visų hečbeko kėbulą turinčių automobilių turi priekinių varančiųjų ratų pavarą. Niekam tai netrukdo ir niekam tai nerūpi, jog jų konfigūracija yra būtent tokia, bet tik ne BMW gerbėjams, kurie 1-osios serijos hečbeką įsigijo būtent dėl tos pačios priežasties – klasikinės komponuotės. Galite tik įsivaizduoti nusivylimą išgirdus, jog jų mėgstamas gamintojas pasirašė sutartį su velniu.
Kad ir kaip norėtumėte imti deglą į savo rankas ir judėti link Štutgarto, priekiniais ratais varomi BMW automobiliai nėra absoliuti naujiena. Jau kurį laiką gamyboje esantis 2 serijos „Active Tourer“ arba antros kartos „BMW X1“ bei neseniai pasirodęs „BMW X2“ yra varomi priekiniais ratais, tad kodėl pasikeitusi 1 serijos komponuotė turi didesnę svarbą? Matote, kompaktiški krosoveriai ar vienatūriai perkami ne dėl vairavimo malonumo, o dėl funkcijos, kurią jie atlieka. Tuo tarpu 1-os serijos hečbekas labai dažnai imponuoja žmogui, kuris iš BMW automobilio tikisi grįžtamojo ryšio.
Itin geru priešnuodžiu didžiulei skepticizmo dozei tampa ne pokalbiai apie gamintojo inžinerinius pasiekimus, o tiesiog sėdus už vairo ir išvažiavus... pasivažinėti. Bet kur, kur tik akys veda.
Pirmasis įspūdis yra toks, jog vairuojate truputėlį išaugusį „Mini“. Trijų cilindrų eiklumas ir retkarčiais juoką keliantis plerpimas akceleruojant, fundamentalių vairavimui skirtų instrumentų išdėstymas bei tai, kaip jie reaguoja į kiekvieną komandą, iškart pasako, jog vairuojate ne beveidį „Hyundai“.
Pradėjus pasitikėti standesne negu įprastai automobilio pakaba ir 1-uką „mestelėjus“ į bet kokį posūkį, nudžiugsite, kaip entuziastingai jis paklūsta, sugeba išlaikyti važiavimo trajektoriją ir kaip stipriai reikia pasistengti, jog pradėtumėte kovoti su priekinių ratų nepakankamu pasukamumu. Net neabejojame, jog pasiilgsite fakto, kad galite išjungti stabilumo kontrolę ir priversti galinę automobilio dalį šokti pagal jūsų dūdelę, tačiau vietoje to šis pirmukas siūlo tą patį posūkį įveikti ne slystant šonu, bet tiksliai ir preciziškai. O ar tai jums bus priimtina? Skonio reikalas, bet faktas yra tas, jog tarp kitų kompaktiškų hečbekų, kartu su „Ford Focus“ bei „Mazda 3“, 1-os serijos BMW išsiskiria siūlydama važiavimo savybes, kurios neprimena žiovulį keliančios paskaitos apie kojinių gamybą.
Vertinimo kriterijus | BMW 118i Sport Line |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose | 8 balai |
Stabilumas važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai bandytame modelyje | 225/50 R18 |
EKSPLOATACIJA
Su prestižu asocijuojamas prekinis ženklas leidžia ne tik BMW, bet ir pagrindiniams šios markės konkurentams, už bet kokį automobilį paprašyti gerokai didesnė sumos, tad labai nenustebkite išgirdę, jog naujos kartos 1-oji serija kainuos nuo beveik 29 tūkst. eurų. Analogiška „Audi A3“ yra 2 tūkst. eurų pigesnė, o A klasė – beveik 1 tūkst. eurų brangesnė, tad 1-oji serija įsiterpia tarp dviejų savo aršiausių konkurentų.
Vis dėlto, BMW nuo kitų gamintų skiriasi tuo, jog neturi tradicinių įrangos lygių, kaip, pavyzdžiui, „Mercedes-Benz“ ar „Volvo“. Vietoje „paprastas, „truputėlį geresnis“ ir „nuostabiausias“ įrangos lygių gaunate keturis pasirinkimus: „Advantage“ (liūdniausias įrangos lygis), „Sport Line“, „Luxury Line“ arba „M-Sport“.
Kiekvienas iš jų pabrėžia tam tikrus privalumus. Pavyzdžiui, „Luxury Line“ akcentuoja komfortą ir santūrumą, o „M-Sport“ versija akivaizdžiai akcentuoja sportiškumą ir agresyvumą. Kokiais būdais? Skirtingomis kėbulo apdailos detalėmis, ratlankių pasirinkimu, sėdynėmis, pakabos nustatymais bei komforto įranga, tad net jeigu nuspręsite nenusiaubti papildomos įrangos katalogo, galutinė 1-uko kaina plaukios ties 38 000 - 40 000 eurų riba.
Pažvelgę į „Audi A3“ ir A klasės „Mercedes-Benz“ stovyklą, išvysite panašius skaičius. Jeigu „Audi“ ir BMW už tą pačią kainą siūlo panašaus lygio komforto įrangą, tai „Mercedes-Benz“ labai mandagiai pasiūlys iš pradžių apiplėšti banką, nes standartinė komforto įranga yra pernelyg skurdi. Net už „Apple CarPlay“ bei „Android Auto“ sąsają teks sumokėti 363 eurus.
Vertinimo kriterijus | BMW 118i Sport Line |
Pigiausio modelio kaina | 28 840 eurų |
Bandyto modelio kaina | 40 000 eurų |
Bazinio modelio komforto įranga | 6 balai |
Papildomos įrangos pasirinkimas | 9 balai |
Papildomos įrangos kaina | 7 balai |
Standartinė garantija | 5 metų / 200 000 |
Planinių aptarnavimų dažnumas | Kas 30 tūkst. kilometrų |
Išlaidos planiniams aptarnavimams nuvažiavus 100 000 km | ~ 1320 eurų |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje |
Net neabejojame, jog BMW sprendimas atsisakyti galinių varančiųjų pavaros paskatino jus bendrovės adresu išsiųsti keletą riebių žodelių.Visgi, jeigu nebūsite tokie kategoriški, labai greitai suprasite, kodėl 1 serijos BMW vis dar yra mažas saulės spindulėlis pakankamai niūrioje, nusistovėjusius standartus dievinančioje kompaktinėje automobilių klasėje.
1 serija nuo pat pirmosios kartos pasirodymo buvo skirta tam, jog į BMW atstovybes pritrauktų jaunesnius, mažesnį biudžetą turinčius vairuotojus. Tuos, kurie negali arba nenori vairuoti 3, 5 ar 7-os serijos BMW. Visgi, Europoje kompaktinės klasės hečbekai visuomet buvo ir liks mėgstami, nepaisant vyraujančių bei besikeičiančių tendencijų. Skirtumas tik tas, jog BMW nuo savo konkurentų išsiskyrė važiavimo savybėmis, kurios rūpėjo pernelyg mažam vairuotojų ratui, jog naujutėlė, ką tik iš orkaitės ištraukta 1 serija išliktų ištikima klasikinei komponuotei. Netgi prieš keletą metų atliktas tyrimas parodė, jog 80 procentų 1-osios serijos vairuotojų manė, jog jų mašina yra varoma priekiniais ratais.
Tad jeigu sugebėsite pamiršti šį faktą ir į naujos kartos 1 serijos hečbeką žvelgsite kaip į kompaktišką hečbeką, labai greitai suprasite, kur slypi jo stiprybės ir kodėl jis kainuoja šiek tiek daugiau negu, pavyzdžiui, „Ford Focus“ ar netgi tas pats „Volkswagen Golf“. 1-oji serija sugebėjo išlaikyti tik jam būdingas važiavimo savybes, dėl kurių norėsite paieškoti ilgesnio kelio namo.
Tiesiog venkite „Advantage“ versijos ir tuomet galėsite džiaugtis kompaktinės klasės hečbeku, kuris teiks ne ką mažiau džiaugsmo negu 3 serijos BMW.
MUMS PATIKO
- Guvus trijų cilindrų variklis
- Esant poreikiui – ekonomiškas
- Stabilus ir manevringas
- Lengvai valdoma multimedijos sistema
- Turi užtektinai vietos ne tik vaikams
- Stilingai atrodantys interjerą apšviečiantys elementai
- Nepaisant didesnių negu įprastai „šnervių“ – išvaizdus
MUMS NEPATIKO
- Labai jau kukli variklių gama
- Grubiai veikianti „Start/Stop“ sistema
- Skaitmeninis prietaisų skydelis galėtų turėti daugiau konfigūravimo galimybių.
- Retkarčiais vangiai arba grubiai veikianti automatinė pavarų dėžė
- Įvairūs komforto įrangos priedai slypi papildomos įrangos sąraše
- Tam tikrose vietose norėtųsi aukštesnės kokybės apdailos medžiagų