• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jubiliejinėse „Aurum 1006 km powered by Hankook” prie starto linijos išsirikiuos daugiau kaip 20 sportinių bolidų, kuriuos vairuosiantys sportininkai turi vieną ir tą patį tikslą – pasiekti finišą.

44

Jubiliejinėse „Aurum 1006 km powered by Hankook” prie starto linijos išsirikiuos daugiau kaip 20 sportinių bolidų, kuriuos vairuosiantys sportininkai turi vieną ir tą patį tikslą – pasiekti finišą.

REKLAMA

Jau 25-erius metus iš eilės vyksiančios „Aurum 1006 km“ lenktynės visuomet būna ta vieta, kurioje galima išvysti įvairiausio kalibro bolidus. Nuo egzotiškų „Spyker“, „Ferrari“ iki specialiai šioms varžyboms modifikuotų „Audi“, BMW ar „Honda“ markės ratuočių.

Su kiekvienais metais augantis Lietuvos sportininkų meistriškumas ir komandų ambicijos skatina ieškoti automobilių, kurie padėtų pasiekti norimus rezultatus, todėl nenuostabu, jog pergalę išplėšti norinčios komandos į 2024-ųjų „Aurum 1006 km“ varžybas atvyksta su „GT3“ klasės automobiliais.

GT3 – kas tai?

Pagal numatytas tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) taisykles, „GT3“ klasės automobilis turi būti sukurtas remiantis serijiniu būdu gaminamu modeliu, tačiau „GT3“ ratuočius kuriantys inžinieriai turi sąlyginai didžiulę laisvę kokią koncepciją jie nori pasirinkti.

REKLAMA
REKLAMA

Pavyzdžiui, „GT3“ taisyklės nurodo, jog automobilių svoris gali svyruoti nuo 1 200 iki 1 300 kilogramų, o automobilių ratus sukančio variklio galia gali svyruoti nuo 500 iki 600 arklio galių. Gali pasirodyti, jog tik šie du parametrai yra labai ribojantys, tačiau užtenka pažvelgti į „Mercedes-Benz AMG GT3“ ir „Porsche 911 GT3“ skirtumus.

REKLAMA

„Porsche 911 GT3“ nėra galingiausias šios klasės automobilis. Galinius ratus sukantis 4,0 litrų darbinio tūrio motoras išvysto 510 arklio galių (470 Nm), tačiau „Porsche“ tai siekia kompensuoti tikslesniu valdymu ir mažesnėmis degalų sąnaudomis, kurios yra svarbus faktorius važiuojant ilgųjų distancijų lenktynes.

Tuo tarpu „Mercedes-Benz AMG GT3“ yra visiškai kitoks. Jame tūnantis V8 variklis generuoja 550 arklio galių ir 650 Nm sukimo momentą, o automobilio svoris siekia 1 285 kilogramus.

REKLAMA
REKLAMA

Natūralu, jog elementariose traukos lenktynėse „Mercedes-Benz AMG GT3“ būtų greitesnis už „Porsche“, tačiau visame pasaulyje organizuojamų varžybų (įskaitant ir „Aurum 1006 km“) organizatoriai naudoja „Balance of Performance“ taisykles, jog išlygintų varžybose dalyvaujančių komandų jėgas.

BOP – kodėl jį reikia naudoti?

Tai yra techninių apribojimų automobiliams dalis. Įvairūs automobiliai turi skirtingus apribojimus svoriui, degalų bakui ir restriktoriui (oro srautui, patenkančiam į variklį).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Organizatoriai šiomis taisyklėmis naudojasi norėdami sukurti aštresnę kovą dėl pergalės. Visgi, juk niekam nebūtų įdomu žiūrėti lenktynes, kuriose vienas automobilis atitrūksta nuo kitų ir lengvai laimi varžybas.

Pavyzdžiui, praėjusiais metais „Aurum 1006 km“ lenktynėse su „Lamborghini Huracan Super Trofeo“ automobiliu dalyvavusi „Ignera & Bio Circle by Dynami:t“ komanda dėl „Balance of Performance“ taisyklių lenktyniavo su 80-100 arklio galių silpnesniu varikliu.

REKLAMA

Automobilis taip pat gavo 20 kilogramų papildomo svorio, o maksimalus degalų papildymo kiekis buvo apribotas iki 110 litrų, nors maksimali degalų bako talpa siekia 118 litrų.

Vadovaujantis naujausia „Aurum 1006 km“ lenktynių organizatorių informacija, šiemet lenktynėse dalyvaujantys „GT3“ klasės automobiliai taip pat turės atitinkamus ribojimus.

Pavyzdžiui, „Stateta Bro-Toks by Ignera“ komandos „Mercedes-Benz AMG GT3 EVO“ turės šiuos apribojimus:

REKLAMA
  • Automobilio svoris sieks 1 330 kg
  • Maksimalus degalų papildymo kiekis – 105 litrai (Degalų bako talpa 120 litrų)
  • Automobilis turės du 36 mm restriktorius

Dar vienas „BOP“ taisyklių pavyzdys – „Circle K miles Plus Racing Team“ komandos „Audi R8 LMS GT3 EVO II“:

  • Automobilio svoris sieks – 1 290 kg
  • Maksimalus degalų papildymo kiekis – 100 litrų (Degalų bako talpa 120 litrų)
  • Automobilis turės du 37 mm restriktorius

Kiek kainuoja „GT3“ klasės automobiliai?

Kadangi kiekvienas „GT3“ klasės automobilis yra gaminamas pagal užsakymą, galutinė jo kaina gali skirtis. Vis dėlto, tam, kad susidarytumėte įspūdį, pateikiame naudotų „GT3“ automobilių kainas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mercedes-Benz AMG GT3 EVO

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 300 000 eurų

Audi R8 LMS GT3 EVO II

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 300 000 eurų

Lamborghini Huracán GT3 EVO

  • Preliminari naudoto automobilio kaina – 290 000 eurų

Kiek kainuoja kitų „Aurum 1006 km“ lenktynių dalyvių automobiliai?

Porsche GT3 Cup II (991)

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 180 000 eurų

REKLAMA

Porsche GT3 Cup II (992)

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 270 000 eurų

Porsche Cayman GT4 RS Clubsport

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 160 000 eurų

Audi RS3 TCR

  • Vidutinė naudoto automobilio kaina – 60 000 eurų

Cupra Leon TCR

Vidutinė naudoto automobilio kaina – 60 000 eurų

Daugiau „Aurum 1006 km“ lenktynių naujienų rasite atskirame polapyje.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų