Santūrūs ir niūrūs?
Automobilio dizainas – viena svarbiausių, pirmąjį įspūdį sukuriančių savybių, kurios kiekvieną iš mūsų priverčia susidomėti tam tikru modeliu. Tik supratę signalus, kuriuos Jums siunčia ant pečių esanti makaulė, pradedame galvoti racionaliau.
Žvelgdamas į 5 serijos BMW ir „Audi A6“, tikrai nesiruošiu pasakyti, jog tai – gražūs automobiliai. Jie neturi gražiems, įspūdingiems automobiliams būdingų dizaino linijų ir esu įsitikinęs, jog po keleto metų nebeatrodys taip šviežiai ir neišliks „nepavaldūs laikui“. Kaip kad E39 ar E60 5 serijos BMW modelio karta. Pastaroji sukėlė milžinišką nepasitenkinimo bangą, kartu su kitais Chris Bangle kūriniais: „E63“, „E65“, tačiau, kaip ir daugelis radikalių (savo laikmečiui) kūrinių, surado savo pirkėją. Tuo tarpu naujos kartos G30 atrodo kaip subtili F10 kartos evoliucija, kuri tik dar kartą įrodo, jog BMW ištikimiausi klientai nemėgsta permainų, o BMW bijo jų imtis.
„Audi“ stovykloje situacija geresnė. Pagaliau gamintojas nusprendė atsikratyti apvalių, prancūziškų bandelių formų ir vietoj jų pasirinkti griežtesnių, futuristinių dizaino elementų kupiną eksterjero dizainą. Viso to rezultatas – gerokai veržlesnė automobilio išvaizda, ypač jeigu ją lygintume su pirmtakais.
Supraskite mane teisingai – tiek 5-ukas, tiek „A6“ nėra atstumiantys. Šių automobilių dizainas – imponuojantis, solidus, sukeliantis asociacijas su sėkminga karjera ir aukštesniu statusu, bet tuo pačiu – nekeliantis ryškesnių emocijų, priverčiančių sakyti „wow“. Žinoma, būtų labai keista, jeigu būtų kitaip, nes tai vokiški ratuočiai, o ne prancūziškos ar itališkos skulptūros.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Audi A6 50 TDI Quattro | BMW 530d xDrive |
Eksterjero dizainas | 8 balai | 7 balai |
Interjero apdailos medžiagos | 8 balai | 8 balai |
Surinkimo kokybė | 9 balai | 9 balai |
Ergonomika | 9 balai | 8 balai |
Multimedijos sistema | 8 balai | 8 balai |
Pažįstama vieta ir ne visiems priimtini ekranai
Kai kurie automobilių gamintojai tam tikras užduotis moka atlikti žymiai geriau negu kiti. Galbūt taip yra dėl biudžeto skirtumų, inžinierių sumanumo ar tiesiog – elementarios darbo etikos, bet BMW daugelį metų, o tiksliau – dešimtmečių, moka sukonstruoti nepretenzingai patogius ir ergonomiškai sumanius interjerus.
Vėlgi – radikalių permainų G30 kartos modelyje neišvysite, bet tuo pačiu reikėtų iškelti klausimą – „Ar jų reikėjo?“ Mano nuomone – ne. BMW perstumdė tam tikrus prietaisus, panaudojo malonesnes liesti apdailos medžiagas ir vuolia – turime sunkiai nugalimą čempioną, kuriame vairuotojo pozicija – viena geriausių šiame segmente.
„Audi“ specialistai konstruodami naujos kartos „A6“ interjerą, į pagalbą pasitelkė visą išmanių technologijų armadą. Net ir plikut plikutėlis modelis turi ne vieną, bet du lietimui jautrius ekranus, kurie pirmą kartą gali šokiruoti ir sugluminti bei iššaukti automatinę atmetimo reakciją. Neskubėkite to daryti.
Aš nesu šios tendencijos gerbėjas ir mieliau naudočiausi tradiciniais mygtukais, bet „Audi“ specialistams reikėtų nulenkti galvą už puikiai išpildytą sistemą. Tai nėra tik eiliniai lietimui jautrūs ekranais – paspaudus ekraną, pajusite grįžtamąjį ryšį, lyg naudotumėtės tradiciniu mygtuku. Ilgainiui arba per maždaug 30 minučių naudojimosi, pradedi įsisavinti naują „Audi“ interjero koncepciją ir nejučia pradedi jaustis kaip namie. Po intensyvaus naudojimo pavyko surasti tik du trūkumus – ekranai po kurio laiko tampa pirštų antspaudų paveikslu ir saulėtą dieną ekranuose rodoma informacija matoma kaip per rūką.
Visa kita mažai kuo nusileidžia šalia stovinčiam 5-ukui. Sėdynės – patogios, turinčios daugybę konfigūracijos galimybių. Interjero erdvė taip pat verta pagyrų, net ir keleiviams gale. Gamintojui tektų raudonuoti jeigu būtų kitaip, nes tiek 5-ukas, tiek A6 dabar yra praktiškai tokių pačių išmatavimų kaip prieš daugiau nei 20 metų gaminti flagmanai: E38 kartos 7 serija ir iš aliuminio pagamintą struktūrą turėjusi pirmos kartos „Audi A8“.
Kad ir kokį įspūdį esate susidarę apie ankstesnių „Audi“ modelių interjerus – šį kartą A6 sugeba lygiuotis į BMW markės logotipu pažymėto sedano iškeltą kartelę.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
REKLAMA
| Audi A6 50 TDI Quattro | BMW 530d xDrive |
Interjero erdvė | 8 balai | 8 balai |
Priekinių sėdynių komfortas | 9 balai | 9 balai |
Galinių sėdynių komfortas | 8 balai | 9 balai |
Bagažinės tūris ir praktiškumas | 8 balai / 530 litrų | 8 balai / 530 litrų |
Užtikrintas murkimas
Dyzelinu varomi varikliai šiuo metu kaltinami dėl visko: taršos, poliarinių šeškų populiacijos, mieste atsiradusių kamščių, prastai įsikraunančių telefonų. Trumpai tariant – atėjo metas, kai daugelį metų politikų propaguota technologija tapo atpirkimo ožiu.
Nenuostabu, jog milijardus į dyzelinių variklių kūrimą ir gamybą investavę gamintojai, net ir spaudžiami griežtų taršos reikalavimų, sugeba sukurti velniškai smagius, nors ir ne visada benzininį analogą pakeisti galinčius dyzelinius variklius. Šį komplimentą labiausiai norėtųsi skirti 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrus (dažniausiai) turinčioms dyzelino siurbėlėms, kurios kone idealiai tinka šiems automobiliams, ypač jeigu dažniau tinginiaujate greitkelyje, o ne kiurksote eiliniame didmiesčio kamštyje.
Vargu ar tai reikėtų laikyti stulbinančiu sutapimu, bet naujos kartos „Audi A6“ ir 5 serijos BMW komplektuojami su labai panašiais parametrais disponuojančiais varikliais. Pavyzdžiui, atvėrę „Audi A6“ variklio gaubtą išvydome 3 litrų darbinio tūrio, 286 arklio galias (3500-4000 sūkių diapazone) ir 620 Nm (2250-3000 sūkių diapazone) išvystantį variklį. Identiška situacija esti ir po 5-uko kapotu: čia – 3 litrų darbinio tūrio 6 cilindrų jėgainė. B57D30 vardu paženklintas motoras sugeba išvystyti 265 arklio galias (esant 4000 aps./min.) ir 620 Nm (2000-2500 sūkių diapazone) sukimo momentą.
Minimalūs skirtumai, kurie, teoriškai, turėtų būti palankūs naujos kartos „Audi A6“, ar ne? Deja, bet ne. Dėl dviejų dalykų: a) A6 bando paslėpti didesnį ant pilvo esantį „gelbėjimosi ratą“, mat „Audi“ sveria 1825 kilogramus, t. y., 130 kilogramų daugiau už analogišką bavarą, ir b) 8 laipsnių pavarų dėžės algoritmo.
Ryškų dinamikos skirtumą labiausiai pajusite turėdami atskirą žaidimų aikštelę arba išvažiavę į jokių greičio apribojimų neturintį Vokietijos greitkelį. Važiuojant mieste nustatytais greičiais, malantis prekybos centrų aikštelėse ar tiesiog bandant pagreitėti nuo 50 iki 80 ar 90 km/val. – taip pat nepajusite ryškaus skirtumo. Minimalų dinaminį skirtumą įrodo ir mūsų atlikti akceleracijos testai.
Vertinimo kriterijus | Audi A6 50 TDI Quattro | BMW 530d xDrive |
Variklių charakteristikos | 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinis variklis su viena turbina.286 AG esant 3500 – 4000 aps/min.620 Nm esant 2250 – 3000 aps/min. | 3 litrų darbinio tūrio, 6 cilindrų dyzelinis variklis su dvejomis turbinomis.265 AG esant 4000 aps/min.620 Nm esant 2000-2500 aps/min. |
0 – 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 5,5 sekundės / 5,8 sekundės | 5,4 sekundės / 5,6 sekundės |
60 – 100 km/val. (važiuojant ketvirta pavara) | 3,8 sekundės | 3,6 sekundės |
80 – 120 km/val. (važiuojant ketvirta pavara) | 4,1 sekundės | 3,9 sekundės |
60 – 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 3,4 sekundės | 3,2 sekundės |
80 – 120 km/val. (naudojant „ Auto“ režimą) | 4 sekundės | 3,8 sekundės |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 10,2 / 5,5 / 6,9 litro 100 kilometrų | 9,8 / 6,1 / 7,3 100 kilometrų |
Triukšmo lygis *dB (važiuojant 50/80/120 km/val. Greičiu) | 57 / 60 / 65 | 57 / 59 / 66 |
Kengūra prieš pandą
Ar žmogus iki šiol vairavęs „Audi A6“ persėstų į 5-os serijos BMW ir atvirkščiai? Įsivaizduoju žmogų, kuris turėtų pakankamai daug noro iškeisti A6 į 5-uką vien dėl važiavimo savybių. Ar tokį patį „žygdarbį“ atliktų 5-os serijos vairuotojas? Aš labai abejoju. Vien dėl suteikiamų pojūčių vairuojant klasikinės komponuotės sedaną.
„Audi“, akivaizdžiai, bandė sumažinti atotrūkį tam tikrose srityse, kuriose anksčiau BMW automobiliai turėjo ryškų pranašumą. Bet ar „Audi“ specialistams pavyko sukurti vairuotojus užliūliuojančią, skraidančio kilimo efektą imituojančią pakabą? Iš dalies – taip, ir iš dalies – ne.
Komforto lygis ir jos sugebėjimas sugerti nelygumus – pagirtinas. Jis nėra idealus, bet tikrai vertas pagyrų už progresą, jeigu lygintume su praėjusios kartos modeliu. Žinoma, už tam tikrų užduočių neįgyvendinimą būtų galima atleisti, jeigu vairavimo malonumui skirti instrumentai sugebėtų pranokti BMW inžinierių receptą.
„Audi A6“ puikiai jaučiasi riedėdamas vėžlio greičiu eilinėje didmiesčio spūstyje, manevruodamas itin ankštose vietose (dėl keturių vairuojamųjų ratų sistemos) ir važiuodamas greitkelyje labai, labai, labai ilgas distancijas. Šiose kasdieninėse ir žiovauti verčiančiose situacijose „Audi A6“ demonstruoja tas pačias savybes kaip ir 5 serijos BMW. Kelionės norint pasipuikuoti ar susitikti su draugais, kolegomis ar verslo partneriais mažai kuo skirsis. Iš taško A į tašką B abu automobiliai nuveš užtikrintai, patogiai ir jeigu mėgstate palepinti savo ego – praeiviai tikrai palydės žvilgsniais.
Skirtumai išryškėja, kai Jums į galvą šauna geniali (Jūsų antrajai pusei gali atrodyti kitaip) idėja – išvažiuoti pasivažinėti. Tiesiog pasivažinėti. Jeigu demonstruojate bent minimalų susidomėjimą vairavimu, be jokių abejonių BMW buvo ir liks geresniu pasirinkimu. Vien dėl fantastiško pakabos balanso, aukso viduriuko tarp komforto ir sportiškumo.
Keturių vairuojamų ratų sistema „Audi“ modeliui suteikia vikrumo, bet nesugeba paslėpti neidealaus balanso tarp priekinės ir galinės ašies. „Audi“ automobiliai visuomet turėdavo vieną ir tą pačią problemą – sunkią ir priekinių ratų nepasukamumą skatinančią priekinę dalį, lyg važinėtumėte su arklio galva ant radiatoriaus grotelių. Progresą šioje srityje „Audi“ specialistai padarė, bet kelionės nuo vieno posūkio iki kito posūkio reikalauja žymiai daugiau koncentracijos ir tikslesnio valdymo. Pavyzdžiui, analogiškoje atkarpoje 5-ukas elgiasi natūraliau, lyg sugebėtų nuspėti kiekvieną vairuotojo veiksmą.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Audi A6 50 TDI Quattro | BMW 530d xDrive |
Pakabos suteikiamas komfortas | 8 balai | 8 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu | 7 balai | 9 balai |
Manevringumas | 9 balai | 7 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 8 balai | 8 balai |
Automobiliai už kompaktiško kotedžo kainą
Racionalumas ir šie automobiliai neturi nieko bendro, ypač pažvelgus į bandomųjų modelių galutines kainas. Jeigu esate pakankamai drąsūs, be didelių problemų galutinę automobilių kainą galite išpūsti net ir iki 100 000 eurų. Skamba absurdiškai? Be abejonės.
Jeigu galite išsiversti be 6 cilindrų dyzelinių variklių, visuomet galite apsiriboti 4 cilindrų agregatais ir kuklesniu komforto įrangos sąrašu. Tuomet būdami labai atsargūs rinkdamiesi papildomus priedus galėsite sutilpti į 60 000 eurų sumą. Būtent papildomos įrangos sąraše slypi skaudžiausi „Audi“ spąstai, nes didžioji dalis „privalumų“, technologijų ar didžiulę satisfakciją keliančių žaisliukų reikalauja brangiai susimokėti.
BMW stovykloje situacija paprastam pirkėjai palankesnė. Užteks užsisakyti vieną ar kelis įrangos paketus ir būsite absoliučiai laimingi, be to, nereikės graužtis, jog negalite sau leisti skaitmeninio prietaisų skydelio ar geresnės garso sistemos.
Vertinimo kriterijus REKLAMA
| Audi A6 50 TDI Quattro | BMW 530d xDrive |
Pradinė kaina | 56 800 eurai | 47 390 eurų |
Bandyto modelio kaina | 85 536 eurai | 86 580 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 7 balai | 7 balai |
Standartinė garantija | 2 metų / 100 000 kilometrų su galimybe pratęsti | 5 metų |
Tokie patys? Tikrai ne
„Aukščiausia klasė“ – štai ką norisi pasakyti tiek apie 5 serijos BMW, tiek apie „Audi A6“. Dabar šie sedanai drąsiai gali būti vadinami ištaigingųjų flagmanų mažesnėmis kopijomis. Iš dalies – tai gerai, nes tas pačias technologijas ir privalumus gaunate mažesnėje, kompaktiškesnėje „dėžutėje“.
„Audi A6“ tapo labai malonia ir netikėta staigmena, kurios kūrėjai akivaizdžiai idėjų sėmėsi iš savo konkurentų ir tuo pačiu bandė pranokti savo pirmtakus. Komforto lygis, technologijos, surinkimo kokybė, solidus eksterjero dizainas – tai ir dar daugiau „A6“ gali pasiūlyti, bet vargu ar tai galėtume pavadinti išskirtinumu, nes konkurentai vilioja tomis pačiomis savybėmis. Vis dėlto, naujasis „Audi“ sedanas negali pasiūlyti to, ką demonstruoja 5-ukas: nuostabaus pakabos balanso, kuris džiugina ne tik važiuojant didesniu greičiu, bet ir nusprendus automobiliui parodyti keletą posūkių.
BMW 530d xDrive
PRIVALUMAI
- Pakankamai tylus, dinamiškas, plačiame sūkių diapazone, variklis
- Pavyzdinės manieros kelyje
- Technologijų gausa. Kai kurios iš jų – net nereikalingos
- Atsižvelgiant į variklio pajėgumą – degalų sąnaudos kelia juoką
TRŪKUMAI
- Konservatyvus interjero dizainas tampa BMW Achilo kulnu
- Geidžiamų versijų ir papildomos įrangos priedų kainas sudėjus į vieną, galutinę 5 serijos BMW kainą priartina prie gerokai egzotiškesnių, įdomesnių automobilių. Tą pačią problemą turi ir „Audi A6“.
- Nepatogi bagažinės pakrovimo anga
AUDI A6 50 TDI
PRIVALUMAI
- Nuostabus ilgų distancijų kruizeris
- Futuristiškas, nors ir laiko priprasti reikalaujantis interjeras ilgainiui pradeda žavėti
- Kaip ir 5-oji serija – sužavės pagirtina surinkimo kokybe bei apdailos medžiagomis, kurioms sunku rasti priekaištų
- Ergonomika, patogus prietaisų išdėstymas
- Realiame gyvenime veikiančios saugumo sistemos
TRŪKUMAI
- Akivaizdu, jog pakabos konfigūracija yra orientuota į komfortą, o ne tikslų valdymą
- Žvitrių, staigių akceleracijų nemėgstanti pavarų dėžė ir variklis. Į dešinio pedalo paspaudimą pavarų dėžė sureaguoja per lėtai, o viena turbina pareikalauja keleto akimirkų, kol išjudina šį vokišką garvežį