• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Toyota Camry“ – populiariausias vidutinės klasės sedanas pasaulyje. Sunku tuo patikėti, ar ne? Kita vertus, tai puikiai parodo kaip stipriai europiečiai palaiko vietinius gamintojus ir kaip atsainiai žiūrima į bet kokias alternatyvas.


Toyota Camry“ – populiariausias vidutinės klasės sedanas pasaulyje. Sunku tuo patikėti, ar ne? Kita vertus, tai puikiai parodo kaip stipriai europiečiai palaiko vietinius gamintojus ir kaip atsainiai žiūrima į bet kokias alternatyvas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Toyota Camry“ parduodamas daugiau nei 100 pasaulio šalių ir per beveik 40 metų trunkantį gamybos procesą buvo parduotas daugiau nei 19 mln. vienetų tiražu. Įspūdingi skaičiai, tačiau „Toyota Camry“ Europoje priklauso nišinių modelių kompanijai.

REKLAMA

Galbūt dabar „Toyota Camry“ būtų gerokai žinomesnė ir mieliau perkama, tačiau naujo tūkstantmečio pradžioje gamintojo sprendimas nutraukti vidutinės klasės sedano tiekimą į Europą turėjo rimtų padarinių. Europietiškų automobilių gamintojai dar labiau sutvirtino savo pozicijas, o anapus Atlanto išskirtiniu populiarumu besimėgavusi „Toyota Camry“, regis, į Europą sugrįžo tinkamiausiu metu.

REKLAMA
REKLAMA

Elektrifikuotos jėgainės dabar yra „ant bangos“, o laiko patikrinta „Toyota“ hibridinė pavara turi užtektinai argumentų, kurie paskatintų pasirinkti ne visiems puikiai pažįstamą „Škoda“, o „Toyota Camry“. Tad dabar yra pats tinkamiausias metas paklausti – kas naujo?




DIZAINAS


Šį kartą turėsite pasiimti padidinamąjį stiklą, nes norint įžvelgti pokyčius automobilio išvaizdoje, jo tikrai reikės. Priėjus prie prieš tai gaminto ir atnaujinto modelio, prie jų turėsite praleisti bent keletą minučių, jog galėtumėte įvardinti bent porą akivaizdžių pokyčių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Japoniškas sedanas vis dar turi priekinę dalį, kuri primena banginio burną, klasikinį sedano siluetą ir apskritai – atrodo kaip solidus, bet ilgai atmintyje neišliekantis ratuotis. Iš dalies, tai galima laikyti privalumu, nes kiek „Toyota“ vairuotojų svajoja apie išskirtinumą ir ekstravaganciją? Ko gero – vienetai.

REKLAMA



Kita vertus, automobilio dizainas – subjektyvi tema. Vieniems net ir žymiausių Italijos dizainerių darbai gali atrodyti kaip kaliausės dideliame bulvių lauke, tad „Toyota Camry“ išvaizdą būtų galima vertinti kaip nuosaikią, neiššaukiančią, bet būdingą tik japoniškiems automobiliams.

REKLAMA

Akivaizdu, jog „Camry“ nebus populiaresnis už analogišką „Volkswagen Passat“ ar bet kurį kitą gamintoją, kuris populiarumo varžybose nukautų bet kurią „Toyota“, bet net ir stovėdamas tarp pagrindinių konkurentų, „Toyota Camry“ neatrodo, lyg būtų kažkuo už juos prastesnis. Nebent tai – „Peugeot 508“, kuris kiekviename grožio konkurse taptų nugalėtoju.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA



Pravartu žinotiToyota Camry Hybrid Executive
Ilgis (mm)4880
Plotis (mm)1840
Aukštis (mm)1450
Ratų bazės ilgis (mm)2820
Kėbulo prošvaisa (mm)160 mm
Automobilio svoris1595 kg
Apsisukimo spindulys (m)12,2
Oro pasipriešinimo koeficientas (Cd)0.37


INTERJERAS


Jeigu „Toyota Camry“ išvaizdai nebuvo suteikti pokyčiai apie kuriuos, galbūt, svajojote kažkurį sekmadienio vakarą žiūrėdami šimtą kartų rodytą veiksmo filmą, automobilio viduje atliktus pokyčius susidomėjusieji įvertins palankiau. Čia „Toyota“ kaip reikiant padirbėjo.

REKLAMA

Nuo šiol visi atnaujinti modeliai gaus didesnį, geresnės raiškos multimedijos ekraną bei multimedijos programinę įrangą, kuri pagaliau palaiko „Apple CarPlay“ ir „Android Auto“ sąsajas. Nors šiais priedais bus galima naudotis tik telefoną prijungus per „USB“ lizdą, tačiau tai geriau negu nieko.

REKLAMA



Technologijų papildymo sulaukė ir „Toyota Safety Sense“ saugos rinkinys. Dabar atnaujintuose modeliuose esančios saugos sistemos sugebės dienos metu aptikti priešais atvažiuojančią transporto priemonę bei padės išvengti susidūrimo sankryžoje. Pavyzdžiui, pastaroji pagalbinė sistema vairuotoją įspėja ir automatiškai stabdo, jei vairuotojas pasuka į kairę arba į dešinę prieš priešpriešiais atvažiuojančią transporto priemonę arba pėsčiąjį, kuris po posūkio kerta kelią iš priešingos pusės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taip pat verta pažymėti, jog nuo šiol adaptyvi greičio palaikymo sistema turi dvi naudingas funkcijas. Pirmoji – esant poreikiui pritaiko važiavimo greitį pagal kelio ženklų rodomą greitį. Antroji – naudojant adaptyvią greičio palaikymo sistemą, ji automatiškai sumažina automobilio greitį prieš aštresnį posūkį. Pokyčiai nėra esminiai, tačiau tikrai sveikintini.

REKLAMA



Jeigu technologiniai dalykai nėra jūsų prioritetų sąraše – keliaukime toliau ir susikoncentruokime į pačius svarbiausius dalykus. Pavyzdžiui? Bagažinę. Ji – amerikietiškai didelė, gili ir velniškai ilga. Jeigu, pavyzdžiui, dėl kažkokių neįvardijamų priežasčių būsite išvaryti iš priekinės keleivio sėdynės ir turėsite likusią kelionę įveikti gale, ir jeigu norėsite ką nors pasiimti iš bagažinės, atlenkę galinių sėdynių atlošą turėsite praktiškai įlipti į bagažinę ir nušliaužti iki jos galo, kad galėtumėte paimti norimą daiktą.

REKLAMA

Tiesą sakant, galinės sėdynės pasižymi išskirtine erdve. Ko gero, tai JAV rinkos ypatumai, dėl kurių mes, europiečiai, kiekvieną kartą maloniai stebimės, nes analogiški modeliai iš Europos suprojektuoti pagal kitokius reikalavimus.


Leidžiantys daugiau laiko už vairo, taip pat neliks nuskriausti. Čia – patogios, bet plokščios sėdynės. Užtektinai erdvės pečiams, kojoms ir ant pečių nešiojamiems kopūstams. Iki absoliučiai idealios vairavimo pozicijos trūksta tik galimybės sėdynę nuleisti maždaug porą centimetrų žemiau, bet tai – smulkmena.

REKLAMA
REKLAMA



Apskritai – „Toyota Camry“ nėra tas automobilis dėl kurio norisi rašyti romantišką ketureilį, nes nepaisant įmantriais vingiais papuoštos centrinės konsolės, japoniškame sedane nėra nei vieno įrenginio, kuriuo būtų sudėtinga naudotis. Ergonomika – stebėtinai pavyzdinė, technologijų pateikimas – taip pat nesudėtingai perprantamas, tačiau galutinis išpildymas atsilieka nuo europietiškų analogų.


Pavyzdžiui, prietaisų skydelio ir multimedijos grafinės sąsajos – kaip iš dviejų skirtingų automobilių. Automobilio viduje panaudotos medžiagos ir surinkimo kokybė, taip pat, nėra ta sritis, dėl kurios norėtųsi „Toyota Camry“ girti. Tikrai neprilygsta geriausiems, bet ir kelia šiokių tokių abejonių, ar po pusmečio, pavyzdžiui, durelių apdaila nepradės klibėti.


Pravartu žinotiToyota Camry Hybrid Executive
Bagažinės tūris (l)524
Maksimali leistina apkrova (kg)580
Maksimali stogo apkrova (kg)75 kg
Maksimalus leistinas automobilio svoris (kg)2100
Triukšmo lygis važiuojant 80 ir 120 km/val. greičiu (dBA)66 / 71


DINAMIKA


Verta pripažinti – europietiškų automobilių gamintojai kiekvieną iš mūsų pripratino prie versijų ir modifikacijų įvairovės. Tiesiog elementarus pavyzdys – „Volkswagen“ grupės gaminiai, kuriuos galima įsigyti su dyzeliniu, benzininiu ar hibridiniu varikliu, automatine ar mechanine transmisija, priekinių ar keturių varančiųjų ratų pavara. To „Toyota“ nesiūlo ir regis net neturi noro to daryti. Vietoje džiuginančios įvairovės gaunate vieną kėbulo tipą ir vieną variklio bei transmisijos kombinaciją. Kad tave kur.

REKLAMA

Kaip ir anksčiau, taip ir dabar „Toyota Camry“ siūlomas tik su hibridine pavara. Šios sistemos bendra galingumas siekia 218 arklio galių ir iki 100 km/val. automobiliui leidžia įsibėgėti per 8,3 sekundės ir pasiekti maksimalų 180 km/val. greitį. Atsižvelgiant į mašinos paskirtį – to daugeliui vairuotojų turėtų užtekti. Kita vertus, „Škoda Superb“, taip pat su 218 arklio galių išvystančia hibridine pavara, tą pačią užduotį įveikia 0,6 greičiau, net ir būdamas truputėlį sunkesnis už „Toyota Camry“.


Tiesmukose akceleracijos grumtynėse „Škoda“ akivaizdžiai būtų pranašesnis, bet „Toyota Camry“ niekada nebus traukos lenktynių dalyvis ir jis niekada nedalyvaus mėgėjiškose automobilių sporto varžybose. Ši „Toyota“ didžiąją dalį laiko praleis stovėdama ar vėžlišku greičiu judėdama spūstyse, ir tai ji darys naudodama elektros pavarą, tausodama kurą ir kiekvieno vairuotojo pinigus. Tiesą sakant – paskutinis teiginys gana gerai apibūdina „Toyota Camry“ hibridinės pavaros tikslą.




Kaip ir kiti „Toyota“ modeliai, turintys hibridinę jėgainę, taip ir „Camry“ reikalauja šios markės automobilius vairuoti kitaip ir tiesiog užmiršti „gazas-dugnas“ vairavimo manierą. Ne dėl to, jog „Camry“ nesugebėtų mikliau pasiekti norimą greitį, bet dėl to, jog bepakopė pavarų dėžė priverčia variklį ūžti nelyg dulkių siurblys. To galima išvengti atsargiau elgiantis su akceleratoriumi ir tiesiog žvelgiant į priekį, numatant kitų eismo dalyvių veiksmus ir tiesiog plaukiant pasroviui.

REKLAMA

Nors dinamine prasme „Toyota Camry“ nusileidžia savo pagrindiniams konkurentams, tačiau akceleracijos skirtumai nėra taip stipriai juntami. Didžiausias skirtumas tarp „Toyota Camry“ ir „Škoda Superb“ – pačios hibridinės pavaros veikimas. Jeigu vairuodami „Škoda“ didesnio skirtumo, palyginti su įprastu dyzeliniu ar benzininiu variantu, nepajusite, vairuojant „Toyota“ reikės perkrauti savo smegenis ir turėti užtektinai noro su ja susigyventi. „Toyota“ hibridinė pavara pareikalaus išmokti tam tikrų įpročių, jog kiekvienas galėtų hibridinę pavarą išnaudoti maksimaliai efektyviai. Vairuodami „Camry“ taip, kaip, pavyzdžiui, vairuotumėte „Superb“, anksčiau ar vėliau sau sukelsite tik didžiulį nepasitenkinimą.


„Toyota“, regis, siekia vairuotojams įkrėsti proto ir priversti atsisakyti nuolatinės „gazas–stabdis“ vairavimo technikos. Sklandus elgesys ir situacijos numatymas į priekį leidžia „Toyota Camry“ būti stebėtinai efektyviu įrankiu. Didžiąją dalį kelionių mieste galima įveikti naudojant elektros pavarą, o išvažiavus į užmiestį „Toyota Camry“ apetitas degalams yra gerokai mažesnis už analogų, kurie turi tik benzininį variklį.

REKLAMA



Vertinimo kriterijusToyota Camry Hybrid Executive
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)8,3 / 8,5 sekundės
60 - 100 km/val.4,3 sekundės
80 - 120 km/val.5,7 sekundės
Didžiausia hibridinės sistemos išvystoma galia218 AG
--
Maksimalus greitis180 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) (l/100)6,4 / 5,1 / 5,8
Su pilnu baku nuvažiuosite~ 650 kilometrų


Pravartu žinotiToyota Camry Hybrid Executive
Variklio tūris / Cilindrų skaičius2 litrų / 4 cilindrai
Variklio galia / Sukimo momentas178 AG / 221 Nm (3600-5200 aps/min.)
Elektros variklio galia120 AG / 202 Nm
Bendra sistemos galia218 AG / 221 Nm
Baterijos talpa (deklaruojama/naudotina)1,6 kWh / -
Nuvažiuojamas atstumas elektra 2 km
Pavarų dėžės tipasBepakopė
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas)8,3 / 8,5 sekundės
60 - 100 km/val. / 80 - 120 km/val.4,3 sek. / 5,7 sek.
Maksimalus greitis180 km/val.
Degalų sąnaudos testo metu naudojant hibridinę pavarą (mieste / užmiestyje / greitkelyje) (l/100)6,4 / 5,1 / 5,8
Degalų bako talpa (l) / Nuvažiuojamas atstumas (km)50l / 650 km
CO2 emisijos120-126 g/km


VALDYMAS


Net neabejojame, kad esate girdėję skambų „Toyota“ markės vadovo pareiškimą, kuriame siekiama pabrėžti, jog Japonijos automobilių pramonės milžinas nebenori gaminti mašinų, kurios kelyje elgiasi kaip vežimas. Be pakinkyto arklio. Dardėdamas žvyrkeliu nuo stataus kalno.

REKLAMA

Net jeigu ir esate didžiausias pasaulio skeptikas, „Toyota Camry“ nebėra tas pats sedanas, kurį vairavote prieš 5 ar 10 metų. Jeigu šio modelio pirmtakai sugebėdavo sudaryti įspūdį, jog vairuojate ne automobilį, o jūros bangų talžomą valtį, ant naujos struktūros suprojektuota mašina elgiasi lyg būtų atvykusi iš europietiško automobilių gamintojo bandymo poligono.


„Toyota“ nebūtų „Toyota“, jeigu nedemonstruotų noro ignoruoti tam tikras naujoves, kurios leidžia pagerinti automobilio elgseną kelyje. „Toyota Camry“ neturi aktyvių (adaptyvių) amortizatorių ar kitų komponentų, kurie leistų sukurti automobilį su dvilype asmenybe. Vietoje to, priekinėje pakaboje turime „MacPherson“ kolonas, o gale – daugiasvirtę pakabą, ir pakabos nustatymus, kurie kardinaliai skiriasi nuo modelių, skirtų JAV rinkai.




Įsėdus į jau šeštos kartos modelį apima absoliučiai kitokie pojūčiai. Pirmoji maloni staigmena – vienu pirštu sukiojamas vairas leidžia automobilį valdyti preciziškai tiksliai. Antroji – stebėtinai šaunus pakabos balansas tarp patogumo dardant žvyrkeliu arba duobėtu keliu link modernaus kampuotų dėžučių kvartalo bei stabilumo norint važiuoti didesniu greičiu. Greitkelyje ar ten, kur šventa dvasia nemato.

REKLAMA

Po tam tikro laiko net sunku patikėti, jog „Camry“ gali būti vienas iš tų automobilių, kurį būtų smagu vairuoti (aha, būtent!) ar netgi prilygti važiavimo savybėms „Mazda 6“ ar „Ford Mondeo“, kurie vidutinės klasės sedanų segmente siūlo daugiausiai malonių vairavimo pojūčių. Kad ir kaip skambiai tai skambėtų, bet dabar „Camry“ teiks daugiau džiaugsmo ne tada, kai pasieksite galutinį tikslą, bet kai bandysite jį pasiekti.


Norėdami įsitikinti, jog „Camry“ nėra tik vienadienis žavesio objektas, ieškojome kuo įvairesnių kelio ruožų, kurie leistų išryškinti automobilio pakabos silpnybes. Po keleto šimtų kilometrų išryškėjo tik viena problema – segmento geriausiems neprilygstanti garso izoliacija. Vėjo keliamas švilpavimas į automobilio vidų pradeda skverbtis pasiekus 110 km/val. greitį, tad galite įsivaizduoti kas dedasi rodyklei pakilus iki 130 km/val.




Pravartu žinotiToyota Camry Hybrid Executive
Svorio paskirstymas tarp ašių59 / 41
Automobilio komponuotėPriekiniai varomieji ratai
Pakabos konstrukcija ( Priekyje / Gale )Priekyje – „MacPherson“ kolonos, gale – dvigubos skersinės svirtys
Stabdžių sistema-
Padangų išmatavimai bandytame modelyje235/45 R18

REKLAMA

EKSPLOATACIJA


Prieš porą metų „Toyota Camry“ turėjo tik vieną realią, bet ne iki galo išbaigtą alternatyvą – „Volkswagen Passat GTE“. Pastaroji leido naudotis hibridinės pavaros privalumais, bet jos efektyvumas buvo toks prastas, jog „Toyota“ tiesiog galėjo į šį modelį nekreipti dėmesio. Vis dėlto, dabar „Toyota Camry“ yra gerokai sudėtingesnėje situacijoje, nes turi ne vieną, bet tris realias alternatyvas: „Peugeot 508“, „Škoda Superb IV“ ir „Volkswagen Passat GTE“. „Peugeot“ šioje kompanijoje turi, teoriškai, galingiausią jėgainę, bet tuo pačiu yra ir pats brangiausias. Lietuvoje hibridinio „Peugeot 508“ kaina prasideda net nuo 43 tūkst. eurų.




Tuo tarpu „Škoda“ ir „Volkswagen“ pasiūlymai atrodo gerokai racionaliau. Visapusiškai modernizuota ir gerokai sklandžiau bei efektyviau veikianti hibridinė pavara šiuose modeliuose leis mėgautis ne tik geresne dinamika. „Škoda“ ir „Volkswagen“ (kaip ir „Peugeot“) nėra tradiciniai hibridai. Kiekvienas iš jų gali važiuoti kombinuotu režimu (naudojant benzininį arba elektrinį motorą) arba iki 50 kilometrų distanciją įveikti vien elektros pavara ir vėliau išsikrovusias baterijas įkrauti namie arba tiesiog važiuojant.


Ar dėl šių savybių verta sumokėti daugiau? Į šį klausimą, ko gero, atsakys tie, kurie tokius automobilius perka. Jeigu „Toyota Camry“ Lietuvoje kainuoja nuo 31 700 eurų, tai „Škoda Super IV“ Lietuvoje įkainotas nuo 35 tūkst. eurų.


Pravartu žinotiToyota Camry Hybrid Executive
Pigiausio modelio kaina31 700 eur
Bandyto modelio kaina37 180 eur
Garantinis laikotarpis5 metų
Preliminari išliekamoji vertė po 5 metų / 100 000 km-
Planinių aptarnavimų kaina po 5 m. 100 000 km / Planinių aptarnavimų dažnumas-
Atstovybių tinklasVilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžyje, Šiauliuose


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
rekomenduojame
  • Šventiniai atradimai su VILVI

TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų