DIZAINAS
„Toyota“ bendrovėje dirbantys dizaineriai tikrai puikiai išmano savo darbą, tačiau pažvelgę į jų darbus, kuriuos jie išleido per pastaruosius dvidešimt metų, net ir būnant didžiausiu „Toyota“ fanatiku, neapsiverčia liežuvis pasakyti, jog tai buvo dizaino šedevrai. Konservatyvūs – taip. Blankūs – be abejonės. Įdomūs? Sugebantys kiekvieną praeivį išsižioti iš nuostabos? Deja, bet ne.
Kaip ir buvo galima tikėtis, atnaujintame modelyje vizualiniai pokyčiai yra minimalūs, bet reikšmingi. Pavyzdžiui, dabar priekiniai žibintai turi solidžiau atrodančius LED dienos žibintus. „Toyota“ dizaineriai taip pat truputėlį pakoregavo priekinio buferio šonuose esančius intarpus bei padidino apačioje esančią angą. Dabar susidaro įspūdis, jog „C-HR“ laukia išsižiojęs, kol į jo burną įdėsite krūvą sušių.
Net ir dabar, mažiausias „Toyota“ krosoveris sugeba įjungti neįprastą emociją. Tai, mūsų nuomone, nėra gražus automobilis. Mums jis primena didžiulę skirtingų dizaino elementų mišrainę, o tiksliau – betvarkę, tačiau jis atrodo efektingai, ir, panašu, tai buvo pagrindinė „Toyota“ dizainerių misija.
Labai abejojame ar „C-HR“ dizainas kada nors pateks į istorijos muziejus, tačiau dabar ir šiandien, tai vienas iš tų įrankių, kuris tikrai privers atkreipti į save dėmesį, o tai šiais laikais yra gerokai svarbiau.
Vertinimo kriterijus | Toyota C-HR Limited Edition |
Išskirtinumo faktorius | 8 balai |
Interjero dizainas | 6 balai |
Eksterjero dizainas | 6 balai |
Varantieji ratai | Priekiniai |
Tuščio automobilio svoris | 1546 kg |
Ilgis (mm) | 4390 mm |
Plotis (mm) | 1795 mm |
Aukštis (mm) | 1565 mm |
Ratų bazės ilgis (mm) | 2640 mm |
INTERJERAS
Pastaruoju metu „Toyota“ modelių gamoje pasirodę modeliai: „Corolla“ hečbekas ar „Camry“ sedanas, mus asmeniškai, labiausiai nustebino ne interjero architektūra, o interjere panaudotomis medžiagomis, kurios, „Toyota“ standartais, pranoko visus iki šiol gamintus bendrovės modelius. Taip, tam tikrose vietose buvo galima atrasti kieto, įbrėžimams jautraus plastiko, bet akių lygyje – malonu ir smagu. Skamba juokingai, bet tai leidžia suprasti kokiame dugne buvo „Auris“.
Tuo tarpu atnaujintas „C-HR“ vis dar kenčia nuo pernelyg stipraus kontrasto tarp skirtingos kokybės apdailos medžiagų. Tai ypatingai jaučiasi rankose laikant vairą ir naudojantis kai kuriais ant vairo esančiais mygtukais, kurie neturi grįžtamojo ryšio. Susidaro įspūdis, jog minkote mažą kempinę. Tiesiog - meh.
Tuo tarpu interjero erdvė išliko nepakitus, o tai reiškia, jog priekyje bus užtektinai vietos įvairaus plauko individams, kuriems netrūks nei skirtingų vairuotojo pozicijos konfigūracijos galimybių, nei sumanumo perprasti „Toyota“ prietaisų valdymo piramidę. Liūdesys apims tik tada, kai būsite išsiųsti ant galinių sėdynių.
Įsitaisyti ant galinių sėdynių nėra sudėtinga. Nuotaiką gadina itin siauri šoniniai langai, bei nuožulni stogo linija, kuri aukštesniems nei 183 cm ūgio bičiuliams taps didžiuliu galvos skausmu. O ir sėdint gale apima slogi ir niūri nuotaika, nes turi sėdėti lyg mažame urvelyje.
Vertinimo kriterijus | Toyota C-HR Limited Edition |
Interjero erdvė | 6 |
Interjero apdailos medžiagos | 7 |
Surinkimo kokybė | 7 |
Ergonomika | 6 |
Matomumas | 7 |
Prietaisų skydelio informatyvumas | 9 |
Daiktams skirtų dėtuvių kiekis ir jų funkcionalumas | 7 |
Multimedijos sistema | 7 |
Technologijų ir pagalbinių sistemų veikimas | 8 |
Bagažinės tūris (l) | 358 |
DINAMIKA
Tam tikri automobiliai, net ir po keleto metų, palieka tam tikrą prisiminimą, su kuriuo norisi jį asocijuoti. Šiandien prisimindami pirmąją pažintį su „Toyota C-HR“, mums iškart kyla asociacijos su ypatingai stiprų žiovulį keliančia dinamika, kuri per prievartą privers pakeisti važiavimo stilių. Jeigu kiti automobiliai gali pasiūlyti įvairiapusišką dinamiką, „C-HR“ siūlė tik vieną opciją – važiuoti ekonomiškai, nes bet koks bandymas mikliau judinti automobilio klubus baigdavosi ašaromis ir keiksmais.
„Toyota“, panašu, išgirdo ne tik mūsų, bet ir kitų priekaištus ir į atnaujintą „C-HR“ pradėjo montuoti gerokai pajėgesnę jėgainę. Mūsų bandytame modelyje sumontuotos hibridinės jėgainės galia siekė 184 AG ir 190 Nm.
Šis ženklus raumeningos masės prieaugis juntamas iškart. Patobulinta hibridinė pavara leidžia akimirksniu šauti į priekį ir netgi tam tikrose situacijose džiaugtis labai nebloga dinamika. Ypatingai mieste, kur automobilio greitis keičiasi dažniau negu retkarčiais spėjate įkvėpti ir iškvėpti.
Būtent mieste ir užmiestyje hibridine pavara jaučiasi geriausiai, nes važiuojate mažais greičiais ir nebandote lėkti paskui 500 eurų vertės lupeną. Tuo tarpu greitkelyje „C-HR“ pradeda muistytis, lyg nerastų sau vietos. Pasiekus didesnį nei 100 km/val. į vidų pradeda skverbtis visi įmanomi garsai, hibridinės pavaros apetitas degalams išauga kelis kartus, o stipresnis šoninis vėjas automobilį tąso į šonus, iš kairės į dešinę, iš dešinės į kairę.
Vis dėlto, mums labiausiai patikęs pokytis – bepakopės pavarų dėžės veikimas. Jeigu anksčiau, įmynę akceleratoriaus pedalą automatiškai įjungtumėte skalbinių gręžimo režimą, tai šiame modelyje ji nebando desperatiškai išspausti visų įmanomų dinamikos likučių iš atmosferinio variklio. Staigus pagreitėjimas trunka gerokai trumpiau, o ir pačio variklio skleidžiamas riksmas slopinamas pagirtinai. Akivaizdus progresas!
Nepaisant padidėjusios galios ir geresnės akceleracijos, naujoji hibridinė jėgainė puikiai demonstruoja savo pranašumą mieste, kur analogiškas tik benzinu ar dyzelinu maitinamas motoras pasirodytų prasčiausiai.
Būtent mieste didžiąją dalį maršruto galima įveikti naudojant tik elektros energiją, bet norint tai padaryti, būsite priversti pasinerti į ekonomiško važiavimo peripetijas.
Vertinimo kriterijus | Toyota C-HR Limited Edition |
0 - 100 km/val. (gamintojo/mūsų užfiksuotas laikas) | 8,2 sekundės / 8,4 sekundės |
60 - 100 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 4,5 sekundės |
80 - 120 km/val. (naudojant „Auto“ režimą) | 5,4 sekundės |
Variklio išvystoma galia | 152 AG esant 6000 aps/min. |
Didžiausias sukimo momentas | 190 Nm esant 4400-5200 aps/min. |
Hibridinės pavaros pajėgumas | 184 AG |
Maksimalus greitis | 180 km/val. |
Degalų sąnaudos testo metu (mieste/užmiestyje/greitkelyje) | 4,9 litro / 5,6 litro / 7,2 litro |
Degalų bako talpa | 50 litrų |
Taršos emisijos klasė | Euro 6d |
Su pilnu baku nuvažiuosite | ~ 500 kilometrų |
VALDYMAS
Net neabejojame, jog esate girdėję apie „Toyota“ markės vadovų siekį pakeisti iki šiol palaikytą kryptį ir visiems gaminamiems modeliams suteikti žymiai daugiau jausmo juos vairuojant. Ambicingas siekis, tačiau „Toyota“, ko gero, yra vienas iš nedaugelio gamintojų pasaulyje, kurie sugeba įgyvendinti 360 laipsnių transformacijas.
Turbūt jau numanote ką sieksime pasakyti. Ir taip – jūs būsite teisūs, nes „Toyota“ bendrovėje dirbantiems didiesiems protams pavyko šiam stileivos aksesuarui suteikti pavydėtinai gerą valdymo pojūtį, kurio taip trūko ankstesniuose „Toyota “ modeliuose.
Kaip ir pridera tokio dydžio krosoveriui, „C-HR“ džiugina ypatingu vikrumu ir manevringumu ankštose vietose, ir netgi automobilio nosį nukreipus link ilgo ir greito vingio, jis sukandęs dantis siekia įrodyti, jog „C-HR“ gali patenkinti vairavimo malonumą mylinčius vairuotojus.
Esant poreikiui jis galės jūsų pasirinktą maršrutą įveikti agresyvesne vairavimo maniera negu galėjote pagalvoti iš pradžių. Puikiai suprantame, jog daugeliui „C-HR“ vairuotojų tai nesvarbu, bet mums – tai malonus siurprizas.
Vertinimo kriterijus | Toyota C-HR Limited Edition |
Pakabos suteikiamas komfortas | 7 balai |
Stabilumas posūkiuose ir važiuojant didesniu greičiu | 8 balai |
Manevringumas | 8 balai |
Stabdžių sistemos efektyvumas | 7 balai |
Triukšmo lygis | 7 balai |
Padangų išmatavimai | 225/50 R18 |
EKSPLOATACIJA
Konkurentų jūra – taip būtų galima apibūdinti galimų „Toyota C-HR“ alternatyvų sąrašą. Nors iš pradžių gali susidaryti įspūdis, jog „C-HR“ bando nukniaukti „Renault Captur“ ar „Peugeot 2008“ vairuotojus, iš tiesų jis tiesiogiai konkuruoja „Nissan Qashqai“, „Seat Ateca“, „Peugeot 3008“ ar „Škoda Karoq“. Visi ypatingai stiprūs, talentingi ir savaip įdomūs automobiliai.
Tuo tarpu „Toyota C-HR“ iš konkurentų išsiskiria vienoje srityje – ypatingai gausia komforto įranga. Net ir bazinėje įrangoje gausite visas saugumo sistemas, dviejų zonų klimato kontrolę, adaptyvią pastovaus greičio palaikymo sistemą ir dar gausybę privalumų, kurių užteks niūrioje kasdienybėje. Ir visa tai gausite už 21 500 eurų sumą. (su 1,2 litro benzininiu motoru).
Mūsų bandytoji versija ženkliai brangesnė. Nors Lietuvoje pati pajėgiausia „C-HR“ versija kainuoja nuo 21 250 eurų.
Vertinimo kriterijus | Toyota C-HR Limited Edition |
Pigiausio modelio kaina | 21 250 eurų |
Bandytų modelių kaina | 33 050 eurų |
Papildomos įrangos pasirinkimas ir kaina | 8 balai |
Standartinė garantija | 3 metai / 100 000 km |
Numatoma išliekamoji vertė po 5 metų | 35 % |
Išlaidos planiniams aptarnavimams 100 000 kilometrų laikotarpiui | 936 eurai |
Atstovybių tinklas | Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Panevėžys, Šiauliai |
Kaip praktiškas įrankis, atnaujintas „Toyota C-HR“ ne iš tolo neprilygsta savo varžovams. Jeigu jį vertintume kaip pareiškimą – tai jau visiškai kita kalba.
„Toyota“ inžinieriai puikiai atliko namų darbus ir suprojektavo automobilį, kokiu jis turėjo būti nuo pat pradžių, tad jeigu jau buvote nusižiūrėję „C-HR“, tuomet vargu ar liksite nusivylę. Vis dėlto, tam tikrais aspektais jis kaip reikiant nusileidžia savo varžovams.
Beveik visi analogai turės erdvesnius ir logiškiau suprojektuotus interjerus. Kai kurie pasiūlys daugiau dinamikos ir kokybės. Iš tiesų, daugelyje sričių „C-HR“ nėra nei autsaideris, nei absoliutus lyderis. Išskyrus tik tada, kai pradedame diskutuoti apie išskirtinumo faktorių.
Nei vienas „C-HR“ konkurentas nebus toks pastebimas kaip „C-HR“ ir tai – yra šio automobilio stiprybė. Pažiūrėkite į „Juke“ sėkmės istoriją ir suprasite, jog retkarčiais automobilį reikėtų pirkti vadovaujantis ne protu, o emocijomis.
MUMS PATIKO
- Didžiąją dalį laiko mieste galima važinėti naudojantis tik elektros energija
- Grožis – subjektyvi tema, bet išskirtinumo faktorių ši „Toyota“ turi
- Visai neblogai veikiančios vairo ir pakabos sistemos
- Vidutinės komplektacijos modeliai turi užtektinai komforto įrangos
- Multimedija pagaliau palaiko „Android Auto“ ir „Apple CarPlay“
MUMS NEPATIKO
- Galinis matomumas apgailėtinas
- Bagažinė talpa nusileidžia kompaktinės klasės hečbekui
- Pagrindiniai konkurentai siūlo gerokai jaukesnį, kokybiškiau surinktą interjerą
- Aerodinaminis triukšmas važiuojant didesniu nei 100 km/val. greičiu
- „Toyota“ specialistai nuolatos tobulina multimedijos sistemą, bet ji, vis dar, neprilygsta europietiškiems analogams