Automobilių duomenų įmonės „carVertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kad lietuviai mėgsta didesnius automobilius, o hečbekus ar kupė renkasi retai.
Nors Lietuvoje populiariausi universalai (28 proc. visų „carVertical“ tikrintų automobilių 2023 m.), jų dalis, lyginant su praeitais metais, sumažėjo (buvo 32,5 proc.).
Visureigių dalis augo labiausiai: nuo 20,4 proc. 2022-aisiais iki 26,5 proc. šiemet – tai atspindi pasaulines vairuotojų pasirinkimo tendencijas.
Sedanai pagal populiarumą rikiuojasi 3-ioje vietoje, tačiau jų dalis sumenko nuo 22,4 proc. 2022 m. iki 19 proc. 2023 m.
„Lietuvių susidomėjimas visureigiais „carVertical“ platformoje augo labiausiai. Per metus šio kėbulo tipo automobiliais domėjosi 6,1 proc. daugiau vartotojų ir tai yra pasaulinių tendencijų atspindys. Vis didesnę įvairių gamintojų automobilių gamos dalį sudaro visureigiai. Jeigu prieš kelis dešimtmečius tai buvo pasirinkimas mėgstantiems aktyvų laisvalaikį dėl savo pravažumo savybių, tai dabar visureigiai nebeturi tiesioginių asociacijų su bekele. Visureigių yra ir itin kompaktiškų, ir labai didelių bei talpių, o kartais ir su atidaromu stogu ar netgi primenančių kupė automobilius“, – sako „carVertical“ automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Lietuviai mažiausiai domisi kupė automobiliais
Kadangi lietuviams patinka didesni automobiliai, nenuostabu, kad kupė yra mažiausiai trokštamas kėbulo tipas rinkoje. Šių automobilių dalis sudaro vos 2 proc. (praėjusiais metais – 1,5 proc.).
Vienatūriai taip pat sunkiai randa savo pirkėją, nors jų dalis padidėjo reikšmingai, nuo 5,2 proc. iki 10,6 proc. Dažniausiai tokius automobilius renkasi gausesnės šeimos.
Universalų (-4,6 proc.), hečbekų (-4,1 proc.) ir sedanų populiarumas (-3,4 proc), lyginant su praėjusiais metais, smuko labiausiai.
„Sumenkusi universalų ir sedanų rinkos dalis gali būti iš dalies pagrįsta sustiprėjusia visureigių pozicija. Taip pat, dalį rinkos atėmė ir vienatūrių pirkėjai“, – aiškina M. Buzelis.
Jo teigimu, nesvarbu, kokį kėbulo tipą pasirenka pirkėjas, svarbu, kad įsigydamas automobilį jis atliktų bandomąjį važiavimą, patikrintų jo būklę gerą reputaciją turinčiame servise ir susipažintų su istoriniais transporto priemonės faktais. Istorijos patikra gali atskleisti reikšmingos informacijos apie praeities apgadinimus ir ridos įrašus bei išvengti prastos būklės transporto priemonių, nešvaistant laiko ir pinigų jų detaliam tikrinimui servisuose.