• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automatinis variklio išjungimas sustojus – funkcija, tapusi beveik standartu naujuose automobiliuose, padedanti gamintojams sumažinti vidutines automobilio CO2 emisijas. Tačiau ar šis kelių degalų lašų taupymas vertas kainos, kurią sumoka pats variklis?

Automatinis variklio išjungimas sustojus – funkcija, tapusi beveik standartu naujuose automobiliuose, padedanti gamintojams sumažinti vidutines automobilio CO2 emisijas. Tačiau ar šis kelių degalų lašų taupymas vertas kainos, kurią sumoka pats variklis?

REKLAMA

Viena didžiausių automobilių pramonės tiekėjų, „Federal Mogul“, perspėja vairuotojus, kad nuolatinis variklio užvedinėjimas jam yra didžiulė našta. Jų skaičiavimais, įprastas automobilis per savo tarnavimo laiką užvedamas apie 50 000 kartų. Automobilis su „Start-Stop“ – net 500 000 kartų.

Daugiau patarimų perkant naudotą automobilį – specialioje rubrikoje „Iš antrų rankų“.

Pagrindinė šios problemos esmė – tepimas. Kai variklis veikia, jo alkūninis velenas slydimo guoliuose „plaukia“ ant plonos alyvos plėvelės, todėl metalas nesiliečia su metalu. Tačiau vos tik variklis sustabdomas, ši plėvelė pranyksta, ir velenas nusėda tiesiai ant guolio.

REKLAMA
REKLAMA

Užvedimo metu, kol alyvos slėgis vėl atkuria apsauginį sluoksnį, labai trumpą akimirką įvyksta didžiausias dilimas – metalas trinasi į metalą. Būtent šį žalingą procesą „Start/Stop“ sistema atlieka kiekvieną kartą, kai sustojate, pavyzdžiui, prie sankryžos. 

REKLAMA

Nors automobilių gamintojai diegia galingesnius starterius ir patvaresnius akumuliatorius, „Federal Mogul“ ekspertai teigia, kad net ir moderniausi varikliai nėra visiškai apsaugoti nuo šio pagreitinto dilimo.

„Federal Mogul“ teigia, kad šiuo  metu jau kuriami nauji sprendimai, tokie kaip itin slidžios guolių dangos („Irox“) ar alyvos su nanodalelėmis, kol kas jie yra per brangūs masinei gamybai, tačiau dabar – išvada paprasta. 

REKLAMA
REKLAMA

Jei norite prailginti savo automobilio variklio tarnavimo laiką, „Start-Stop“ sistemos išjungimas kiekvienos kelionės pradžioje yra protingiausia investicija.

Sutaupyti keli centai yra menka paguoda, palyginti su potencialia tūkstančius eurų kainuojančia variklio remonto sąskaita. Be to, taip tausosite ne tik variklį, bet ir starterį, akumuliatorių bei turbokompresorių, kuriems nuolatinis išjungimas irgi kenkia.

REKLAMA
Taip ir darau visada-prieš pajudėdamas išjungiu
O as tai visuomet laikau automobilį užvestą, taupau starterį ir akumuliatorių. Užgesinu tik tada , kai reikia tepalus keisti.
Jau seniai ir durnam buvo aisku kad si sistema gadina ir varikli ir starteri i akumoliatoriu. Nors dar atsiranda protingu kabutese mechaniku kurie giria sia sistema. Yra auto kur galima išjungti sia nesamone ir ja nesinaudoti.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų