Jų savininkai retai kada susimąsto, kad už tokio automobilio laikymą kieme, galėtų tekti susimokėti didesnę nei vidutinis metinis atlyginimas sumą. Aplinkosaugos specialistai atkreipia dėmesį, kad seni, techniškai netvarkingi, nebevažiuojantys automobiliai gali būti priskiriami pavojingosioms atliekoms, o už jų netinkamą tvarkymą skiriamos baudos ir įvertinamos žalos.
Dar 2023 m. spalio 1 d., VĮ „Regitra“ duomenimis, Lietuvoje buvo beveik pusė milijono (461 tūkst.) transporto priemonių (TP), kurių leidimas dalyvauti eisme sustabdytas. Kadangi, net daugiau nei pusei iš jų (259 tūkst.) jis buvo sustabdytas ilgiau nei 2 metus, galima teigti, jog tą laiką jos praleido kiemuose, šalikelėse arba buvo neteisėtai išardytos.
Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos vadovo Vladimir Jankoit teigimu, toks TP nenaudojimo laikotarpis kalba pats už save.
„Žinoma, kai kurios transporto priemonės yra sezoninės, todėl savininkai tam tikru metu jų nedraudžia. Deja, du metus nenaudojamą automobilį galima priskirti atliekoms, nes jis veikiausiai mechaniškai netvarkingas ir nebetinka eksploatavimui.“
Už gamtos teršimą atliekomis aplinkosaugininkai taiko baudas ir vertina aplinkai padarytą žalą, o įtaką jų dydžiui daro atliekų rūšis bei kiekis. Eksploatuoti netinkamos transporto priemonės (ENTP) yra priskiriamos pavojingoms atliekoms.
Vadovaujantis, Lietuvos Respublikos aplinkos ministro įsakymu patvirtinta Aplinkai padarytos žalos atlyginimo dydžių apskaičiavimo metodika žalos, padarytos aplinkos komponentams teršiant 1 vnt. ENTP, kurios svoris 1,5 tonos, žalos atlyginimo dydis yra 15 639 eurų.