Šiame straipsnyje kviečiame Jus pažinti 60 įdomių faktų apie šią legendinę italų kompaniją ir jos įkūrėją Enzo Ferrari. Kiekvienas faktas leis geriau pažinti „Ferrari“ kaip gamintoją ir kultinį prekės ženklą.
„Ferrari“ faktas #1
Enzo Ferrari gimė 1898 m. vasario 18 d., nedideliame Italijos miestelyje netoli Modenos. Jo šeima nebuvo pasiturinti. Štai, senelis prekiavo vaisiais ir daržovėmis, o tėvas dirbo vietinėse dirbtuvėse.
„Ferrari“ faktas #2
Pirmąsias automobilių lenktynes Enzo stebėjo būdamas vos 10 metų. Sulaukęs 13 metų jis jau mokėjo vairuoti. Pirmojo pasaulinio karo metais jaunuolis buvo atleistas iš karinės tarnybos dėl sveikatos problemų, tačiau karo metu neteko tėvo ir brolio.
„Ferrari“ faktas #3
1920 m. Enzo prisijungė prie „Alfa Romeo“ lenktynių komandos. Tais pačiais metais jis „Targa Florio“ lenktynėse užėmė antrąją vietą. Vėliau, 1929 m., jis baigė lenktynininko karjerą ir tapo komandos vadovu.
„Ferrari“ faktas #4
Vienas keisčiausių Enzo projektų buvo „Alfa Romeo 16C Bimotore“ – automobilis, turintis du variklius, įrengtus priekyje ir gale. Nors šis modelis pasiekė įspūdingą greitį, jis buvo itin sunkiai valdomas.
„Ferrari“ faktas #5
Kuomet Enzo nedirbo prie automobilių, jis mėgo keliauti motociklais. Vienas jo mėgstamiausių buvo britiškas „Rudge“.
„Ferrari“ faktas #6
1940 m. Enzo įkūrė savo pirmąją įmonę – „Auto Avio Construzione“. Joje pagamintas pirmasis automobilis buvo sukurtas remiantis „Fiat“ platforma.
„Ferrari“ faktas #7
Pirmasis tikras „Ferrari“ automobilis buvo „Tipo 125“, pristatytas 1947 m. Jis buvo varomas garsiuoju V12 varikliu, kurį sukūrė inžinierius Gioachino Colombo.
„Ferrari“ faktas #8
Enzo turėjo vienintelį sūnų Alfredo, arba tiesiog Dino. Deja, jis mirė 1956 m., būdamas vos 24 metų, nuo raumenų distrofijos. Po šios netekties Enzo kasdien lankydavo sūnaus kapą.
„Ferrari“ faktas #9
Enzo Ferrari turėjo ir nesantuokinį sūnų Pierą. Po Enzo žmonos Lauros mirties Lina kartu su Pieru persikėlė gyventi į Enzo namus.
„Ferrari“ faktas #10
Pirmąją oficialią pergalę „Ferrari“ pasiekė 1947 m. Romos „Caracalla“ trasoje. Tąkart automobilį vairavo lenktynininkas Franco Cortese.
„Ferrari“ faktas #11
1949 m. „Ferrari“ iškovojo pergalę prestižinėse „Le Mans“ lenktynėse – viename svarbiausių automobilių sporto renginių pasaulyje.
„Ferrari“ faktas #12
Iš viso „Ferrari“ yra laimėjusi devynias „Le Mans“ lenktynes. Net penkios iš jų buvo iškovotos paeiliui – nuo 1960 iki 1965 m.
„Ferrari“ faktas #13
Enzo Ferrari garsėjo savo paslaptingu įvaizdžiu. Nuo 1950-ųjų jis nuolat dėvėjo akinius nuo saulės, net būdamas uždarose patalpose.
„Ferrari“ faktas #14
„Ferrari“ simboliu tapęs žirgas markės emblemoje atsirado kaip pagarba lakūnui Francesko Baracca, kuris Pirmojo pasaulinio karo metu naudojo šį simbolį ant savo lėktuvo.
„Ferrari“ faktas #15
Enzo Ferrari pravardė „Il Commendatore“ kilo iš jam suteikto Italijos garbės titulo, kuris reiškia „komandoras“.
„Ferrari“ faktas #16
Enzo Ferrari mamos ir jo žmonos Lauros santykiai nuolatos buvo įtempti. Vis dėlto, abi moterys gyveno po vienu stogu, kartu su Enzo. 1965 m. Enzo Ferrari mama mirė užspringusi virtu kiaušiniu.
„Ferrari“ faktas #17
Vienas ankstyvųjų „Ferrari“ modelių – „166“ – naudojo Jungtinėje Karalystėje pagamintą kėbulą. Šis modelis tapo unikalia Italijos ir Didžiosios Britanijos inžinerijos jungtimi.
„Ferrari“ faktas #18
Nepaisant savo genialumo, Enzo buvo žinomas dėl savo sudėtingo charakterio. Jo ilgametis inžinierius Mauro Forghieri kartą pavadino Enzo „genialiu vadovu, tačiau nepatikimu žmogumi“.
„Ferrari“ faktas #19
1953 m. britų lenktynininkas Michael Hawthorn tapo pirmuoju sportininku iš Jungtinės Karalystės, kuris su „Ferrari“ laimėjo Formulės 1 čempionatą.
„Ferrari“ faktas #20
1958 m. „Ferrari“ komandos lenktynininkas Peter Collins tragiškai žuvo Nurburgringo trasoje. Šis įvykis sukrėtė komandą ir automobilių sporto bendruomenę.
„Ferrari“ faktas #21
„Testa Rossa“ tikroji reikšmė – „raudona galva“. Šis terminas pirmą kartą buvo pritaikytas 1958 m. „Ferrari“ varikliui, kurio cilindrų galvutės buvo dažomos raudonai.
„Ferrari“ faktas #22
1963 m. „Ford“ norėjo įsigyti „Ferrari“ už 18 mln. JAV dolerių, tačiau Enzo atsisakė šio pasiūlymo, nes nenorėjo prarasti lenktynių komandos kontrolės.
„Ferrari“ faktas #23
1960 m. „Ferrari Dino 246“ tapo paskutiniu Formulės 1 bolidu su varikliu priekyje, laimėjusiu F1 lenktynes. Tai įvyko Italijoje.
„Ferrari“ faktas #24
1960 metais pradėjo „Ferrari“ automobilių prekybą Jungtinėje Karalystėje. Tai buvo viena pirmųjų „Ferrari“ eksporto rinkų. Iki šiol ši šalis yra viena svarbiausių „Ferrari“ rinkų pasaulyje.
„Ferrari“ faktas #25
Po nesutarimų su Enzo dėl „Ferrari“ automobilių kokybės, Ferruccio Lamborghini nusprendė sukurti savo prabangių automobilių markę. Šis sprendimas tapo istoriniu lūžiu, pakeitusiu automobilių pramonės raidą.
„Ferrari“ faktas #26
Giotto Bizzarrini sukurtas „Ferrari ASA“ buvo nedidelis sportinis automobilis, turintis tik 91 AG. Deja, dėl savo aukštos kainos ir riboto pritaikymo jis tapo komercine nesėkme.
„Ferrari“ faktas #27
1968 m. išleistas „Ferrari Daytona“, oficialiai žinomas kaip „Ferrari 365 GTB/4“, sulaukė pasaulinio pripažinimo kaip vienas greičiausių savo laiko automobilių. Jo maksimalus greitis siekė 278 km/val.
„Ferrari“ faktas #28
1969 m. „Fiat“ įsigijo 40% „Ferrari“ akcijų, o vėliau padidino savo dalį iki 90%. Vis dėlto, Enzo išlaikė visišką kontrolę sportinių automobilių padalinyje.
„Ferrari“ faktas #29
Nuo 1950-ųjų Sergio Pininfarina buvo pagrindinis „Ferrari“ dizaineris. Jis sukūrė daugybę ikoniškų modelių ir vienu metu turėjo 1% „Ferrari“ akcijų.
„Ferrari“ faktas #30
1973 m. pasirodęs „Ferrari Dino 308 GT4“ buvo vienintelis modelis, sukurtas ne „Pininfarina“, o konkurentų „Bertone“ dizaino studijoje.
„Ferrari“ faktas #31
1976 m. pasirodęs „Ferrari 400 GT“ buvo pirmasis „Ferrari“ automobilis su automatine greičių dėže.
„Ferrari“ faktas #32
1980 m. „Ferrari“ sukūrė keturių durų sedaną „Pinin“, kurį sukūrė „Pininfarina“ dizaineriai. Nors modelis buvo puikiai įvertintas, Enzo neleido jo gaminti.
„Ferrari“ faktas #33
1987 m. jubiliejinis „Ferrari F40“ tapo ne tik greičiausiu, bet ir brangiausiu tuo metu gaminamu „Ferrari“.
„Ferrari“ faktas #34
Enzo Ferrari mirė 1988 m. rugpjūčio 14 d., būdamas 90 metų.
„Ferrari“ faktas #35
1990 m. „Ferrari“ tapo pirmąja F1 komanda, kuri šiame čempionate iškovojo 100 pergalių.
„Ferrari“ faktas #36
1990 m. „Ferrari“ pažymėjo savo 500-ąsias Formulės 1 lenktynes, būdama vienintele komanda, dalyvavusia visuose F1 sezonuose nuo pat čempionato pradžios 1950 metais.
„Ferrari“ faktas #37
1997 m. „Ferrari“ įsigijo „Maserati“ ir valdė šį prekių ženklą iki 2005 m., kai „Maserati“ valdymas buvo perduotas atgal „Fiat“ grupei.
„Ferrari“ faktas #38
1994 m. išleistas „Ferrari F355“ buvo pirmasis modelis, turintis „Formulės 1“ stiliaus pusiau automatinę pavarų dėžę, leidusią bėgius perjungti svirtimis, esančiomis prie vairo.
„Ferrari“ faktas #39
2002 m. pristatytas „Ferrari Enzo“ tapo tikru technologijų ir dizaino šedevru. Šis automobilis, pavadintas Enzo Ferrari garbei, pasiekė įspūdingą maksimalų greitį – 350 km/val.
„Ferrari“ faktas #40
Iki šiol visi „Ferrari“ modeliai tradiciškai gaminami Maranello gamykloje. Šioje vietoje taip pat veikia „Ferrari“ muziejus, kuris yra vienas populiariausių turistų traukos centrų Italijoje.
„Ferrari“ faktas #41
„Ferrari“ garsėja plačiomis individualizavimo galimybėmis. Klientai gali rinktis iš daugiau nei 16 standartinių spalvų arba užsisakyti unikalų atspalvį, sukurtą pagal jų asmeninius pageidavimus.
„Ferrari“ faktas #42
„Ferrari 250 GTO“ yra vienas rečiausių ir geidžiamiausių šios markės modelių. Iš viso buvo pagaminti tik 36 tokie automobiliai, o vienas jų aukcione parduotas už 70 mln. JAV dolerių.
„Ferrari“ faktas #43
„Ferrari“ varikliai buvo naudojami ne tik šios markės automobiliuose. Pavyzdžiui, jie buvo montuojami į „Lancia Stratos“ ir „Fiat Dino“ modelius.
„Ferrari“ faktas #44
2008 m. „Ferrari“ tapo pirmąja automobilių gamintoja, įkūrusia pramogų parką – „Ferrari World“. Jis savo veiklą vykdo Abu Dabyje.
„Ferrari“ faktas #45
„Ferrari F40“, gamintas 1987–1992 m., buvo pirmasis automobilis, skirtas naudoti viešajame eisme, galėjęs pasiekti 320 km/val. greitį.
„Ferrari“ faktas #46
„Ferrari“ modelių pavadinimai dažnai atspindi variklių specifikacijas. Pavyzdžiui, „Ferrari 488 GTB“ skaičius „488“ nurodo vieno cilindro tūrio kubinius centimetrus.
„Ferrari“ faktas #47
„Ferrari“ yra viena iš nedaugelio automobilių markių, nuolat pelnančių apdovanojimus už geriausią variklių dizainą, tarp jų ir prestižinį „Metų variklio“ („International Engine of the Year“) titulą.
„Ferrari“ faktas #48
2013 m. „Ferrari LaFerrari“ tapo pirmuoju kompanijos hibridiniu automobiliu, kuriame V12 benzininis variklis buvo derinamas su elektriniu varikliu. Bendra hibridinės pavaros galia siekė 950 arklio galių.
„Ferrari“ faktas #49
„Ferrari“ komanda yra viena sėkmingiausių Formulės 1 komandų – ji yra iškovojusi 16 konstruktorių taurių ir daugiau nei 250 lenktynių.
„Ferrari“ faktas #50
2021 m. „Ferrari“ pristatė „SF90 Stradale“ – pirmąjį kompanijos hibridinį automobilį su visų varančiųjų ratų pavara, išvystantį net 1 000 arklio galių.
„Ferrari“ faktas #51
Kiekvienas naujas „Ferrari“ modelis yra testuojamas Fiorano lenktynių trasoje, esančioje šalia Maranello gamyklos. Ši trasa buvo sukurta dar 1972 m.
„Ferrari“ faktas #52
2019 m. „Ferrari“ tapo pirmąja automobilių kompanija, kurios prekės ženklo vertė viršijo 9 mlrd. JAV dolerių.
„Ferrari“ faktas #53
„Ferrari“ logotipas – šokantis žirgas – dažniausiai yra geltoname fone, kuris simbolizuoja Modenos miestą, Enzo Ferrari gimtinę.
„Ferrari“ faktas #54
„Ferrari“ yra vienas iš nedaugelio automobilių gamintojų, kuris riboja pagamintų modelių skaičių. Pavyzdžiui, „Ferrari Purosangue“ paklausa viršija maždaug 60 proc. numatytos metinės gamybos kvotų.
„Ferrari“ faktas #55
2018 m. pristatyti modeliai „Ferrari Monza SP1“ ir „SP2“ tapo pirmaisiais naujosios „Icona“ serijos automobiliais. Jie sukurti kaip moderni istorinių lenktynių automobilių interpretacija.
„Ferrari“ faktas #56
Nepaisant pasaulinės šlovės lenktynių trasose, „Ferrari“ kasmet pagamina tik apie 15 000 automobilių – itin mažai, palyginti su daugelio kitų gamintojų.
„Ferrari“ faktas #57
„Ferrari“ yra išleidusi daugiau nei 100 įvairių knygų apie savo istoriją, technologijas ir lenktynių pasiekimus, daugiau nei bet kuri kita automobilių kompanija.
„Ferrari“ faktas #58
1980-ieji buvo prasčiausi „Ferrari“ metai Formulės 1 istorijoje – komanda sugebėjo surinkti vos 8 taškus.
„Ferrari“ faktas #59
1960 m. „Ferrari“ tapo vienu iš pirmųjų automobilių gamintojų, reklamuotų „Playboy“ žurnale. Tai prisidėjo prie kompanijos įvaizdžio, kaip prabangos ir stiliaus simbolio, kūrimo.
„Ferrari“ faktas #60
2023 metais „Ferrari“ visame pasaulyje pardavė 13 663 automobilius. Net 44 proc. parduotų automobilių buvo hibridai.