Jeigu šiandien pasiryžtumėte nuvažiuoti į kitą pasaulio galą, daugelis iš jūsų pasirinktų žinomą, gerbtiną, visame pasaulyje pripažintą mašiną. Pavyzdžiui, „Toyota Land Cruiser“, „Nissan Patrol“ arba jeigu esate labai drąsus – „Land Rover“ markės mašiną.
Anksčiau minėtieji modeliai sugebėjo užkariauti visureigių rinką, štai šie septyni pavyzdžiai į automobilių istorijos vadovėlius sugebėjo patekti dėl įvairių, skirtingų priežasčių. Vis dėlto, visi jie turi vieną ir tą patį bruožą – jie buvo žinomi tik sąlyginai siauram vairuotojų ratui.
UMM ALTER
Tai, ko gero, žymiausias visureigis iš visų. Na, bent jau šiame automobilių sąraše, nes nei vienas iš jų negali pasigirti vežiojęs Joną Paulių II-ąjį – bažnyčios vadovą, kuris, kaip bebūtų keista, nebuvo ypatingai išrankus transporto priemonėms.
Vis dėlto, popiežiaus vežiojimas nebuvo pats svarbiausias momentas šio visureigio gyvenime. Portugalijoje sukurta mašina tarp bekelės entuziastų išgarsėjo po ypatingai sėkmingo pasirodymo Dakaro ralyje bei po didžiulio komplimentų kraičio, kuriuos šiam automobiliui skirdavo tokie lenktynininkai kaip: Karlosas Sousa arba Jose Megre.
Mažai kam žinomas gamintojas Dakaro ralyje daugelį nustebino savo ištvermingumu. Kol didžiųjų komandų automobiliai gedo ar reikalaudavo papildomo dėmesio, šie portugališki visureigiai Dakaro ralio finišą pasiekė tik menkais įbrėžimais, nedemonstruodami rimtesnių nusidėvėjimo žymių.
Gana sėkmingą visureigio karjerą prislopino sugriežtėję išmetamųjų dujų reikalavimai. 1993-aisiais metais gamintojas nustojo priimti Europos valstybių prašymus pagaminti pravažų visureigį, o po vienerių metų nustojo gaminti ir civiliams skirtas versijas.
Praėjus šešeriems metams nuo dienos, kai buvo sustabdyta visureigio gamyba, grupelė entuziastų siekė šią mašiną prikelti iš numirusių, pasiūlydami portugališką mašiną su moderniu „Peugeot“ dyzeliniu varikliu, tačiau kaip ir buvo galima tikėtis – bekelės entuziastų morališkai pasenusi mašina jų nesudomino.
AUVERLAND A3
Kalnuotų vietovių nestokojanti Prancūzija yra kone ideali vieta konstruoti ir gaminti patikimus, ištvermingus ir pravažius visureigius. Galiausiai, tokių mašinų poreikis Prancūzijoje visuomet buvo pakankamai didelis.
„Auverland“ buvo vienas iš nedaugelio gamintojų, kuris Prancūzijoje išgarsėjo siūlydamas pravažius ir patikimus ratuočius, kurie buvo suprojektuoti techninę bazę pasiskolinus iš kitų bendrovių.
Iš pradžių šios bendrovės visureigiai būdavo gaminami ant „Cournil“, o vėliau ir ant „Umm“ visureigių platformų, kurie Portugalijoje išgarsėjo dėl savo patikimumo.
Jeigu techninė „Umm“ ir „Auverland“ modelių dalis buvo kone identiška, Prancūzijos bendrovė įdėdavo žymiai daugiau pastangų sukurti visureigį, kuris neatrodydavo pasibjaurėtinai ar atstumiančiai.
Tokį bendrovės valdymo modelį tuometiniai „Auverland“ kompanijos vadovai naudojo kelis dešimtmečius, kol 2001 metais buvo nuspręsta susikoncentruoti į specifinės, kariškių poreikius patenkinančios technikos gamybą.
GURGEL X-12
Brazilija visame pasaulyje garsėja ne automobiliais, o didžiuliu nusikalstamumu, keistomis ir netikėtomis istorijomis apie korupciją bei kasmetiniu Rio de Žaneiro karnavalu.
Labai stipriai panorėjus, į Braziliją garsinančių dalykų sąrašą taip pat galėtume įtraukti ir 1969 metais įkurtą „Gurgel“. Specializuotos technikos gamintoją, kuris projektuodavo automobilius atsižvelgiant į potencialaus kliento poreikius.
„Gurgel X-12“ buvo viena iš tų retų išimčių, kuri galėtų nepadaryti automobilio kūrėjams gėdos tarptautinėje arenoje, nes pakankamai išvaizdus ir pigus automobilis stebino neblogomis pravažumo savybėmis, o ir „Volkswgen Beetle“ komponentai leido jį remontuoti bet kuriame Brazilijos kampelyje.
„Gurgel“ sukurtos mašinos taip pat buvo stulbinančiai populiarios. Jeigu Brazilijos rinkai skirti „Toyota Land Cruiser“ ar bet kurie kiti analogai buvo apmokestinami žiauriais importo mokesčiais, Brazilijos viduje gaminamos „Gurgel“ turėjo akivaizdų konkurencinį pranašumą.
Daugiau dar negirdėtų visureigių rasite čia.