Automobiliai šiais laikais kuriami tam, jog atitiktų įvairiausias Europos Sąjungos direktyvas. Visi gamintojai puikiai žino kokius bandymus jie turės praeiti, todėl nenuostabu, jog jie žino ką daryti, kad automobilis gautų patį aukščiausią įvertinimą. Tačiau pasikeitus automobilių saugumo bandymo metodams, rezultatai pasikeičia kardinaliai. Puikus to pavyzdys yra JAV Nacionalinės greitkelių ir eismo saugumo administracijos organizuojami bandymai, kuriuose, teoriškai, identiški automobiliai užfiksuoja skirtingus rezultatus. po kurių daugelis automobilių pasirodė apgailėtinai.
Greitosios pagalbos automobilis. Karstas su keturiais ratais?
Greitosios pagalbos automobiliai turi gelbėti mūsų gyvybes. Šių transporto priemonių pagalba sužeisti žmonės vežami į ligoninę. Tačiau ar kada nors pagalvojote kaip atrodytų greitosios pagalbos automobilis po susidūrimo su kita transporto priemone? Vaizdelis kraupokas.
Naujas prieš seną
Daugeliui ir taip turėtų būti aišku, jog naujas automobilis yra gerokai saugesnis, tačiau ar kada nors pagalvojote kaip stipriai pasikeitė automobilių konstrukcija ir automobiliuose naudojamos saugumo technologijos, dėl kurių avarijų metu pavyksta išsaugoti gyvybes? Žemiau esantis pavyzdys yra kone geriausias įrodymas kaip saugumo srityje modernūs automobiliai pažengė į priekį.
Smūgis į sieną 200 km/val. greičiu
„EuroNCAP“ saugumo bandymuose automobiliai įsibėgėja iki maždaug 60 km/val. Organizacijos teigimu, dauguma įvykių įvyksta važiuojant ne pačiu didžiausiu greičiu, tačiau retas gamintojas atlieka bandymus, kurie leistų pažvelgti kaip automobilis susidoroja su gerokai rimtesniais iššūkiais.
„Fifth Gear“ laidos komanda ryžosi atsakyti į ganėtinai paprastą klausimą, tačiau galutiniai rezultatai – šokiruoja.
„Renault Twizy“ gavo į kaulus
Teoriškai, prancūziškasis „Renault Twizy“ nėra automobilis. Tai – motoroleris su keturiais ratais ir stogu. Tačiau šis „motoroleris“ turi vieną didžiulę saugumo spragą. Kadangi „Twizy“ neturi normalių durų, galite tik įsivaizduoti kas liktų iš žmogaus, jeigu į jį iš šono įsirėžtų kitas automobilis ar net autobusas.
Net ir sunkvežimiai turi silpnų vietų
Kaip ir automobiliai, taip ir sunkvežimiai turi atitikti tam tikrus saugumo reikalavimus. Tačiau pasižiūrėjus į šį bandymą, susidaro įspūdis, jog vilkiko kabina buvo pagaminta iš plastiko.
Dovydas prieš Galijotą
Daugelis turėtumėte žinoti posakį – ne ūgis, bet smūgis. Šioje situacijoje didesnį pranašumą turi dydis. S klasė šį kartą nepaliko vilčių kelis kartus mažesniam „Smart“.
Kiniška kopija
Viena iš priežasčių, kodėl Kinijoje pagaminti automobiliai nesugebėjo įsitvirtinti Europoje – apgailėtinas saugumas. Nors kiniški automobiliai saugumo srityje padarę didžiulę pažangą, tačiau dar prieš dešimtmetį Kinijos gamintojų automobiliai po saugumo bandymų atrodė kaip štai šis „Landwind X6“.
Tata Nano
Tai yra pigiausias pasaulio automobilis, kuris buvo sukurtas tokioms rinkoms kaip Indija, Malaizija. Nors „Tata“ tikslas buvo kiekvieną Azijos pilietį pasodinti už automobilio vairo, tačiau vargu ar bent vienas europietis sėstų už „Nano“ vairo. Ypač po šio siužeto.
Automobilis iš popieriaus?
Iš ko šis automobilis pagamintas? Iš kartono? plastiko? Kokiu greičiu jis lėkė? Tiesą sakant, šio automobilio saugumo bandymai buvo atlikti 8-ame dešimtmetyje. Laikais, kai variklio galingumas buvo svarbesnis už automobilio saugumą. Kaip matote patys, iš automobilio liko tik metalo gabalas.
Šoninio smūgio jėga
Jungtinėse Valstijose, nemažai skaudžių įvykių įvyksta reguliuojamose sankryžose. Kodėl? Nes šioje didingoje šalyje netrūksta vairuotojų, kurie nepaiso šviesoforo signalų ir tiesiog tęsia savo kelionę, net jeigu jiems negalima įvažiuoti į sankryžą.
Saugumo bandymus atliekančios organizacijos, atsižvelgdamos į tokį vairuotojų elgesį, jau kurį laiką atlieka šoninio smūgio bandymus, kuriuose išryškėja kitos, silpnosios automobilių vietos.