„Lietuvoje tai vis dar vienas pirmųjų tokių HiFi muzikos barų, ir turbūt pirmasis, kuriame pagal specialų užsakymą buvo sukurta visa garso aparatūra, o interjeras projektuotas pirmiausiai atsižvelgiant į akustinius sprendimus”, – teigia M. Bajelis.
„Vinilinės plokštelės sugrįžimas“
Anksčiau tik audiofilams skirtos panašios erdvės dabar sparčiai populiarėja. Jose muzika dažniausiai skamba iš vinilų, o kiekviena plokštelė grojama nuo pradžios iki galo. Tokie muzikos barai, kuriuose vinilo plokštelių pilnos lentynos bei įspūdinga garso sistema tampa traukos objektais, šiuo metu ypač populiarūs Berlyne, Londone, Lisabonoje, rašoma pranešime spaudai.
„Į „Adata Bar“ perkėliau dalį savo asmeninio muzikos archyvo, tad svečiai žinos, kad kiekvienas grojantis įrašas bus kruopščiai atrinktas, o ne atsidūręs čia atsitiktinai“, – teigia prodiuseris.
„Vinilinės plokštelės sugrįžimas liudija, kad vis labiau skaitmeniniame pasaulyje auga tendencija siekti autentiškų, apčiuopiamų potyrių, lėto mėgavimosi. Ateidami į klausymosi barą svečiai žino, kad girdės specialiai tam vakarui parinktus įrašus, o ne algoritmo siūlomus hitus, kuriuos kasdien girdime socialiniuose tinkluose”, – kalba M. Bajelis.
Įspūdinga garso sistema
Specialiai baro erdvei pritaikytą garso aparatūros projektą kūrė bei įgyvendino Tomas Markauskas ir Vytautas Budziejus.
„Dirbant labai džiugino rimtas baro vadovų nusiteikimas ir holistinis požiūris: jie akustiką statė į pirmą vietą, ir net interjero kūrimą derino kartu su mumis tam, kad pavyktų sukurti kokybišką klausymosi patirtį. Taikėme visus reikalingus sprendimus patalpos sienose ir lubose, kad būtų suvaldyti garso atspindžiai, ir muzika visur skambėtų kuo tolygiau”, – teigia T. Markauskas.
Įspūdingai atrodančioje garso sistemoje įdiegti ir retai kur sutinkami garso ruporai.
„Ruporiniai garsiakalbiai – jau daugiau nei šimtmetį naudojama technologija, kuri praeitame amžiuje savo laiku buvo nuodugniai tyrinėta, vystyta ir taikyta kino teatrų garso sistemoms. Mūsų japoniško ruporo pagrindu pagamintas, tačiau šiuolaikiniu moduliavimu pagerintas ruporas turi gerą patalpoje sklindančio garso tolygumą ir labai natūraliai perteikia žmogaus balso spektrą. Norėdami išpildyti visus reikalavimus, įsigyti tinkamos įrangos nerastume, todėl viską ir kūrėme patys”, – kalba T. Markauskas.
Moderni baro iteracija
Mėgavimąsi muzika, kuri skambės būtent jai akustiškai paruoštoje erdvėje, baro svečiai gali derinti su detaliai kuruojamu kokteilių meniu bei Viduržemio jūros įkvėptais užkandžiais, o antrame baro aukšte įrengta erdvė ir norintiems tuo mėgautis privačiai.
„Besiruošdami atidarymui, aplankėme seniausius klausymo barus Japonijoje ir naujas jų reinkarnacijas Europos sostinėse. Jautėme, kad Vilnius jau irgi pasiruošęs vietai, kurioje muzika nebūtų tik atsitiktinis fonas, o labiau – visą apsilankymą aprėpiantis elementas. Tokia moderni baro iteracija patinka ieškantiems aplinkos, kurioje estetinis grožis dera su klausos malonumu, ir apgalvotais meniu skoniais”, – kalba prodiuseris.
Ateities planai
Kalbėdamas apie „Adata Bar“ ateities planus, M. Bajelis ir čia vengia nusistovėjusių konceptų.
„Nors nuolat turėsime svečių ir draugų melomanų, kurie dalinsis savo kolekcijomis, norime, kad patirties centre būtų muzika, o ne DJ pasirodymas. Pats esu šios kultūros atstovas, ir manau, kad pastaruoju metu joje visas dėmesys pernelyg nukrypo į asmenybę. Savo klausymosi bare siekiame nukreipti dėmesį atgal į garsą, jo kokybę. Dėl tos priežasties „Adatoje“ nėra scenos, o grojantieji plokšteles į publiką stovi atsisukę nugara. Tokiu būdu akcentuojame muzikos selekciją, kokybę, o ne reginį”, – planais dalijasi M. Bajelis.
„Adata Bar“ interjero autorė – dizainerė Anta Marija Antanavičiūtė, kurios sprendimus komanda jau pritaikė kuriant ir „Saduto Tuto“, ir „Radio Vilnius“ interjerus.